Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond baby laten likken

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: hond baby laten likken

Ongelezen bericht door *Esther »

Ach, ik heb me ook gek laten maken door zo'n kraamjuffie hoor...
Komt allemaal door je hormonen :Q:
Onze oude Corgi lag altijd boven te slapen, zo ook na de geboorte van dochterlief. Komt de kraamjuf:, ik ruik hond...Is echt slecht voor de gezondheid van je baby, allergie dit en allergie dat. Roxy heeft 2 nachten beneden geslapen.
Daarna natuurlijk weer boven maar je bent toch wat labieler zeg maar :engel:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Doglover schreef:Wat ik al zei, ik laat me soms gek maken door al die bacteriebange poeperds.

Thanks allemaal! :E:
:E:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Is er ooit een baby gestorven omdat hond baby gelikt had?
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

rubyred schreef:Is er ooit een baby gestorven omdat hond baby gelikt had?
Nou ....
Als ik de verhalen op het schoolplein mag geloven zijn ze toch minstens met bosjes ernstig ziek geworden.
Maar goed we hebben hier op het dorp dan ook een "antihuisdier" dokter.
Het eerste wat ze zegt als je er zwanger binnenstapt is dat je alle huisdieren het huis uit moet doen omdat ze een enorme bron van allergieën, ziektes en parasieten vormen.
- en alle zwangerschapsbegeleiding wordt door de HA gedaan, er is geen verloskundige praktijk -
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ennath schreef:
Nou ....
Als ik de verhalen op het schoolplein mag geloven zijn ze toch minstens met bosjes ernstig ziek geworden.
Het eerste wat ze zegt als je er zwanger binnenstapt is dat je alle huisdieren het huis uit moet doen omdat ze een enorme bron van allergieën, ziektes en parasieten vormen.
- en alle zwangerschapsbegeleiding wordt door de HA gedaan, er is geen verloskundige praktijk -
:eek:
Ennath
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ennath schreef:
Nou ....
:eek:
En de ene gooit dan acuut alle dieren het huis uit, en de andere zegt dat ze de boom in kan. Maar je krijgt er wél allerlei rare verhalen op het schoolplein van. :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Mijn moeder heeft de eerste kraamzuster die langs kwam snel de deur gewezen toen die zei dat de hond maar ergens anders naartoe moest.
De hond is uiteindelijk het eerste geweest wat ik heb 'gezien'; hij is bij de bevalling geweest en heeft eerst aan mij gesnuffeld voordat ik bij m'n moeder werd gelegd.

Op het gebied van allergieën zit de huisarts er dan wel een heel end naast. Waarschijnlijk moet ze gewoon niks van huisdieren in het algemeen hebben?
Ennath
Zeer actief

dagmar88 schreef::tongue: Mijn moeder heeft de eerste kraamzuster die langs kwam snel de deur gewezen toen die zei dat de hond maar ergens anders naartoe moest.
De hond is uiteindelijk het eerste geweest wat ik heb 'gezien'; hij is bij de bevalling geweest en heeft eerst aan mij gesnuffeld voordat ik bij m'n moeder werd gelegd.

Op het gebied van allergieën zit de huisarts er dan wel een heel end naast. Waarschijnlijk moet ze gewoon niks van huisdieren in het algemeen hebben?
Ze is gewoon in het algemeen anti huisdier. :piew:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ennath schreef: Maar goed we hebben hier op het dorp dan ook een "antihuisdier" dokter.
Die dorpsdokter mag zich dan wel eens dringend bij laten scholen!
Kinderen die opgroeien met huisdieren vertonen juist vaak minder vaak allergische reacties
http://zwanger.blog.nl/onderzoek/2008/0 ... huisdieren
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
Ennath schreef: Maar goed we hebben hier op het dorp dan ook een "antihuisdier" dokter.
Die dorpsdokter mag zich dan wel eens dringend bij laten scholen!
Kinderen die opgroeien met huisdieren vertonen juist vaak minder vaak allergische reacties
http://zwanger.blog.nl/onderzoek/2008/0 ... huisdieren
In dat soort onderzoeken gelooft ze niet :pffff:
En verder zijn huisdieren natuurlijk gewoon enorm gevaarlijk: "als jij eens wist hoeveel kindertjes er jaarlijks in het ziekenhuis komen met hondenbeten" ....... de dochter van mijn collega is net bevallen en met deze mededeling kwam madam op kraambezoek. Dat werd dus een heel kort kraambezoek.
Overigens zei haar voorganger 13 jaar geleden tegen mij: "o je hebt honden. Honden zijn leuk maar ze moeten niet verder dan de bijkeuken komen" :roll:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn zoontje is nu 5 maanden, maar verder dan een voorzichtig likje aan zijn voeten als hij bij mij op schoot is, is Sophie nog niet gekomen hoor. Prima als hij later groter is en ze elkaar 'tegenkomen' en ze een lik geeft, maar nu hij nog een immobiele larf is zie ik niet in wat Sophie daaraan te belikken zou hebben. Ik wil geen hoofd in de maxicosi, ik wil haar ook niet pal naast hem op likafstand op de bank. Eigenlijk wil ik gewoon niet dat ze zich al likkend aan hem opdringt. Niet omdat ik bang ben voor bacteriën, maar gewoon omdat ik dat totaal niet nodig vind. Ze doet het ook niet gelukkig.

En wat betreft de tip over die handschoenen... Ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik snap hem wel. Nu doe ik niet meer zo spastisch, maar in het begin was ook ik vrij fanatiek in de ontsmetting. Bij een héle kleine baby die zijn hele darmflora nog moet aanleggen zit je echt niet te wachten op een fijne infectie doordat hij toevállig even op je pink wilde sabbelen waar je toevallig nét wat rauwe kip mee hebt lopen snijden waar nog een fliebertje van onder je nagel zit. Het zal gerust in 99% van de gevallen goed gaan, maar ik zou wel op mijn hygiëne letten en handschoenen zelf dan misschien handiger vinden dan continu wassen en detollen; op je gegeven moment vallen je handen eraf van al dat gewas.

Weerstand opbouwen is hartsikke goed, prima als ze later tuinaarde in hun bakkes schuiven en uit de drinkbak drinken, maar bij een pasgeboren baby werkt dat nog niet.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Geer schreef:Mijn zoontje is nu 5 maanden, maar verder dan een voorzichtig likje aan zijn voeten als hij bij mij op schoot is, is Sophie nog niet gekomen hoor. Prima als hij later groter is en ze elkaar 'tegenkomen' en ze een lik geeft, maar nu hij nog een immobiele larf is zie ik niet in wat Sophie daaraan te belikken zou hebben. Ik wil geen hoofd in de maxicosi, ik wil haar ook niet pal naast hem op likafstand op de bank. Eigenlijk wil ik gewoon niet dat ze zich al likkend aan hem opdringt. Niet omdat ik bang ben voor bacteriën, maar gewoon omdat ik dat totaal niet nodig vind. Ze doet het ook niet gelukkig.

En wat betreft de tip over die handschoenen... Ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik snap hem wel. Nu doe ik niet meer zo spastisch, maar in het begin was ook ik vrij fanatiek in de ontsmetting. Bij een héle kleine baby die zijn hele darmflora nog moet aanleggen zit je echt niet te wachten op een fijne infectie doordat hij toevállig even op je pink wilde sabbelen waar je toevallig nét wat rauwe kip mee hebt lopen snijden waar nog een fliebertje van onder je nagel zit. Het zal gerust in 99% van de gevallen goed gaan, maar ik zou wel op mijn hygiëne letten en handschoenen zelf dan misschien handiger vinden dan continu wassen en detollen; op je gegeven moment vallen je handen eraf van al dat gewas.

Weerstand opbouwen is hartsikke goed, prima als ze later tuinaarde in hun bakkes schuiven en uit de drinkbak drinken, maar bij een pasgeboren baby werkt dat nog niet.
Ben ik het helemaal mee eens :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
s@skia
Zeer actief

Ongelezen bericht door s@skia »

ik denk dat dit voor iedereen ook heel persoonlijk is. ik ken mensen die de hond er totaal niet bij willen hebben, en andere mensen vinden het juist balangrijk ivm het jaloers worden van de hond.
het ligt natuurlijk ook helemaal aan de situatie voor jezelf, en wat je hond allemaal "in moet leveren" aan plekken in huis etc. ik zou er persoonlijk wel voor kiezen om de hond er zoveel mogelijk bij te betrekken. dit doe ik ook ibj mijn oppasadres, waar de ouders er ook helemaal voor zijn.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

s@skia schreef:ik denk dat dit voor iedereen ook heel persoonlijk is. ik ken mensen die de hond er totaal niet bij willen hebben, en andere mensen vinden het juist balangrijk ivm het jaloers worden van de hond.
het ligt natuurlijk ook helemaal aan de situatie voor jezelf, en wat je hond allemaal "in moet leveren" aan plekken in huis etc. ik zou er persoonlijk wel voor kiezen om de hond er zoveel mogelijk bij te betrekken. dit doe ik ook ibj mijn oppasadres, waar de ouders er ook helemaal voor zijn.

Ja, maar mijn hond is mijn hond en mijn kind is mijn kind. Sophie wil zonder Arie absolúút niet bij mij op schoot of tegen mij aanliggen, nou, dan mag ze dat dus óók niet als Arie bij mij drinkt, terwijl ze het dan wel zou willen. Voorheen kwam ze vrijwel nooit uit eigen beweging boven en ook als ik er nu niet bij ben en Meneer Geer doet Arie doet ze dat niet. Dan wil ik nu ook niet dat ze dat wel doet als ik hem in bed leg. Kan wel zijn dat ze dan minder jaloers is, maar ze heeft gewoon maar te accepteren dat ze sommige dingen niet mag. Niet niet meer mag, maar gewoon niet mag. Omdat ze die normaal ook niet doet of mag. Ik heb er een tijd mee getobt omdat Sophie mij als een schaduw begon te volgen en zich enorm begon op te dringen, maar ik merk toch echt dat duidelijkheid in wat niet mag meer loont dan alles maar toestaan onder het mom 'anders wordt ze maar jaloers'. Ze is mijn kind niet, ze is mijn hond. En ze hoeft ook niet te denken dat ze op gelijke voet met mijn kind staat. Klinkt harder dan het is, voor haar is het zo een stuk duidelijker dan wanneer ik Arie en Sophie als gelijke wezens probeer te behandelen, wat uiteraard niet lukt.

Wat betreft dat aflikken blijf ik erbij. Heel erg leuk om stoer te stellen dat je een kind het beste grootbrengt met een emmer aarde in de bakkes, maar niet bij een pasgeboren baby.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Geer schreef:Mijn zoontje is nu 5 maanden, maar verder dan een voorzichtig likje aan zijn voeten als hij bij mij op schoot is, is Sophie nog niet gekomen hoor. Prima als hij later groter is en ze elkaar 'tegenkomen' en ze een lik geeft, maar nu hij nog een immobiele larf is zie ik niet in wat Sophie daaraan te belikken zou hebben. Ik wil geen hoofd in de maxicosi, ik wil haar ook niet pal naast hem op likafstand op de bank. Eigenlijk wil ik gewoon niet dat ze zich al likkend aan hem opdringt. Niet omdat ik bang ben voor bacteriën, maar gewoon omdat ik dat totaal niet nodig vind. Ze doet het ook niet gelukkig.

Dit dus :ok:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Inderdaad.
Mijn honden hebben mijn dochter echt weleens in het voorbij gaan een lik gegeven en daar heeft ze niets van gekregen.
Toen ze groter werd heeft ze heel wat likken gehad en door heel wat zand en haren gekropen, maar als heel kleine baby vond ik dat niet nodig. Ik fok af en toe een nestje pups en ook die worden met heel veel reinheid omringt in hun eerste tijd, dus mijn eigen kindje ook :wink: Daarna is het inderdaad prima om weerstand op te gaan bouwen.

Tijdens mijn zwangerschap was ik wat meer voorzichtig met rauw vlees. Pak ik het normaal gewoon op met mijn handen en deel ik het zo in vieren was ik hier veel meer voorzichtig mee toen ik zwanger was en toen mijn dochter heel klein was.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Geer schreef:
s@skia schreef:ik denk dat dit voor iedereen ook heel persoonlijk is. ik ken mensen die de hond er totaal niet bij willen hebben, en andere mensen vinden het juist balangrijk ivm het jaloers worden van de hond.

Ja, maar mijn hond is mijn hond en mijn kind is mijn kind. Sophie wil zonder Arie absolúút niet bij mij op schoot of tegen mij aanliggen, nou, dan mag ze dat dus óók niet als Arie bij mij drinkt, terwijl ze het dan wel zou willen. Voorheen kwam ze vrijwel nooit uit eigen beweging boven en ook als ik er nu niet bij ben en Meneer Geer doet Arie doet ze dat niet. Dan wil ik nu ook niet dat ze dat wel doet als ik hem in bed leg. Kan wel zijn dat ze dan minder jaloers is, maar ze heeft gewoon maar te accepteren dat ze sommige dingen niet mag. Niet niet meer mag, maar gewoon niet mag. Omdat ze die normaal ook niet doet of mag. Ik heb er een tijd mee getobt omdat Sophie mij als een schaduw begon te volgen en zich enorm begon op te dringen, maar ik merk toch echt dat duidelijkheid in wat niet mag meer loont dan alles maar toestaan onder het mom 'anders wordt ze maar jaloers'. Ze is mijn kind niet, ze is mijn hond. En ze hoeft ook niet te denken dat ze op gelijke voet met mijn kind staat. Klinkt harder dan het is, voor haar is het zo een stuk duidelijker dan wanneer ik Arie en Sophie als gelijke wezens probeer te behandelen, wat uiteraard niet lukt.

Wat betreft dat aflikken blijf ik erbij. Heel erg leuk om stoer te stellen dat je een kind het beste grootbrengt met een emmer aarde in de bakkes, maar niet bij een pasgeboren baby.
En hier heb je helemaal een punt. Een hond hoeft zich mijn kind niet toe te gaan eigenen. Accepteren natuurlijk wel, maar op mijn voorwaarden.
Ik heb strenge regels aangehouden na de geboorte van Jasmijn en dat ging helemaal prima met de honden. Juist door die duidelijkheid zijn er heel weinig problemen geweest.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Fax geeft alles en iedereen in het voorbijgaan een lik :N: tot de zetel aan toe :eek:

Dus een baby ook, als er hier één is. We zorgen wel dat het niet te veel is of rechtstreeks in het gezicht.
Maar goed, vooral Nel is ook stapelgek van Fax (en omgekeerd, Fax van Nel, die 2 zijn onafscheidelijk :I:) dus dan kan het wel.
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

das hartstikke goed voor de weestand joh :D haha
nee maar ff serieus, ik leer het mijn honden bij voorbaat al niet, ik vind het gewoon gevaarlijk als ze bij zo n klein kindje in de gezicht likken, vind dat gewoon niet horen.
kijk je kan het dan bij jou kind accepteren maar komen er straks andere kindjes spelen, die ineens rare beweging maken, of hard aan de haren van je hond trekken welke op zijn beurd (heel logisch) een hapje geeft.. pff zou ik toch niet aan moeten denken dus zou het zowiso al niet toelaten
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

maud leeft tussen drie hondjes en krijgt regelmatig een lebber in d'r gezicht , ze vind het nu ook grappig om haar mond open te doen als er weer zo'n dikkop bij haar staat :denken:, het overdreven gelebber hoeft van mij nu ook weer niet, en dat vind ze zelf eigenlijk ook wel en laat dat ook duidelijk merken :smile:
ze is in de 9 maand nog nooit ziek geweest, terwijl ik andere baby's ken die "hygienisch" opgevoed worden
die al meerdere malen ziek zijn geweest.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Ik ben zelf nogal een voorstander van het de kans krijgen weerstand op te bouwen...

Samen met een vriendin zat ik een half jaar in India, haar moeder sopte het aanrecht met desinfecterende middelen, een dag voordat de date op de pakjes verstreken lag de boel al in de vuilbak en owee als je vergat je handen te wassen voordat je aan tafel ging. Beesten in bed was een doodzonde.

Mijn moeder snufte aan een pakje biefstuk en keek vervolgens of het al bleef plakken of niet... De boel was schoon maar niet gedesinfecteerd en 9 van de 10 x vergaten ze te melden dat we onze handen moesten wassen. Katten en honden mochten bij ons op bed als wij dat zelf geen probleem vonden, dus sliepen ze altijd bij mij.

Vriendin was in India continu ziek, ik in 6 maanden 3x waarvan 1 x een zonnesteek en 1x omdat ik niet met mijn fikken van een kleefkikker had kunnen blijven... En zo ken ik talloze voorbeelden, Toeval? dunno

Ik denk serieus dat als je te anti bacterieel opgeroeid je ook geen weerstand op kunt bouwen. Je hoeft je kind niet helemaal af te laten lebberen, maar ik zou me er ook absoluut niet druk om maken als het per ongeluk toch eens gebeurd. Ben geen wetenschapper profiteert een baby niet de eerste tijd gewoon van de weerstand van de moeder?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

saiko schreef:maud leeft tussen drie hondjes en krijgt regelmatig een lebber in d'r gezicht , ze vind het nu ook grappig om haar mond open te doen als er weer zo'n dikkop bij haar staat :denken:, het overdreven gelebber hoeft van mij nu ook weer niet, en dat vind ze zelf eigenlijk ook wel en laat dat ook duidelijk merken :smile:
ze is in de 9 maand nog nooit ziek geweest, terwijl ik andere baby's ken die "hygienisch" opgevoed worden
die al meerdere malen ziek zijn geweest.
Dat dus :)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
smoekie
Zeer actief

Bons schreef:Ben geen wetenschapper profiteert een baby niet de eerste tijd gewoon van de weerstand van de moeder?
Yup de eerste 3 maanden heeft een baby de antistoffen van zijn/haar moeder.

Vond onderstaande wel "mooi"

Vandaag de dag wordt er bij baby’s helaas te veel nadruk gelegd op het steriel zijn: de speen, luiers en voeding, moeten allemaal schoon zijn. Zelfs de babyvoeding moet zo lang houdbaar zijn dat je er zeker van bent dat er geen enkele bacterie met de baby in aanraking komt.

Is dit wel zo goed voor een kind? Nee, het kind krijgt tegenwoordig niet de kans om snel een goede darmflora op te bouwen.

De baby moet in zijn eerste levensjaar een volledige populatie goede darmbacteriën met een bepaalde verdeelsleutel opbouwen. Als dat niet goed gebeurt, krijg je een kind dat allergisch is en een lage weerstand en een grote kans op eczeemklachten heeft. Meestal wordt een dergelijk kind snel verkouden.

http://www.paramedischcentrumbreda.nl/p ... 34234.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom hygiëne is goed, maar overdrijven is ook een kunst :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Bons schreef:Ben geen wetenschapper profiteert een baby niet de eerste tijd gewoon van de weerstand van de moeder?
Yup de eerste 3 maanden heeft een baby de antistoffen van zijn/haar moeder.

Vond onderstaande wel "mooi"

Vandaag de dag wordt er bij baby’s helaas te veel nadruk gelegd op het steriel zijn: de speen, luiers en voeding, moeten allemaal schoon zijn. Zelfs de babyvoeding moet zo lang houdbaar zijn dat je er zeker van bent dat er geen enkele bacterie met de baby in aanraking komt.

Is dit wel zo goed voor een kind? Nee, het kind krijgt tegenwoordig niet de kans om snel een goede darmflora op te bouwen.

De baby moet in zijn eerste levensjaar een volledige populatie goede darmbacteriën met een bepaalde verdeelsleutel opbouwen. Als dat niet goed gebeurt, krijg je een kind dat allergisch is en een lage weerstand en een grote kans op eczeemklachten heeft. Meestal wordt een dergelijk kind snel verkouden.

http://www.paramedischcentrumbreda.nl/p ... 34234.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom hygiëne is goed, maar overdrijven is ook een kunst :wink:

Ja, maar tegen salmonella? Als ik Arie en rauwe kipfilet in zijn bakkes stop maar die zelf niet opeet, dan krijgt hij volgens mij toch écht geen antistoffen van mij mee tegen salmonella.

Nou ja, goed, ieder moet doen wat hij goeddunkt. Ik ben helemaal niet van het overdreven hygiënische, in tegendeel. Maar bepaalde dingen vind ik niet zo heel erg nódig. Rauwe kipfilet aan een baby voeren is daar één van :wink:
smoekie
Zeer actief

Geer schreef:Ja, maar tegen salmonella? Als ik Arie en rauwe kipfilet in zijn bakkes stop maar die zelf niet opeet, dan krijgt hij volgens mij toch écht geen antistoffen van mij mee tegen salmonella.

Nou ja, goed, ieder moet doen wat hij goeddunkt. Ik ben helemaal niet van het overdreven hygiënische, in tegendeel. Maar bepaalde dingen vind ik niet zo heel erg nódig. Rauwe kipfilet aan een baby voeren is daar één van :wink:

We hebben het hier simpelweg over het afweersysteem van een kind Geer. Dat kind heeft de 1e 3 maanden van zijn/haar leven jouw afweersysteem. Jij wordt ziek van salmonella en jouw kind ook dus ik snap dan ook niet zo goed wat je nu bedoeld? :scratch:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Meeprofiteren van de weerstand van de moeder is niet hetzelfde als een volledig opgebouwde weerstand die oudere kinderen en volwassenen hebben natuurlijk. Ieder moet t idd voor zich weten, maar echt pasgeborenen daar hoef ik zelf geen mensen met modderklauwen of natte hondentongen aan (in het gezicht al helemaal niet). Ik ben bepaald geen hysterische moeder en die van mij hebben echt al de meest vreemde dingen in hun handen en mond gehad, maar vind het verschil tussen een pasgeboren baby een een baby van bijv 5 maanden al echt enorm qua hygiëne. Met 5 maanden kookte ik de fles allang niet meer uit na iedere voeding.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
smoekie
Zeer actief

Expecting schreef:Meeprofiteren van de weerstand van de moeder is niet hetzelfde als een volledig opgebouwde weerstand die oudere kinderen en volwassenen hebben natuurlijk. Ieder moet t idd voor zich weten, maar echt pasgeborenen daar hoef ik zelf geen mensen met modderklauwen of natte hondentongen aan (in het gezicht al helemaal niet). Ik ben bepaald geen hysterische moeder en die van mij hebben echt al de meest vreemde dingen in hun handen en mond gehad, maar vind het verschil tussen een pasgeboren baby een een baby van bijv 5 maanden al echt enorm qua hygiëne. Met 5 maanden kookte ik de fles allang niet meer uit na iedere voeding.
Daar gaat het toch ook verder niet om. Ik gaf antwoord op de vraag van Bons of het niet zo is dat de baby de eerste tijd profiteert van de weerstand van de moeder en ja dat klopt.

En waar het mij om ging met dat stukje wat ik erbij plaatste is dat men soms wel heel erg doordraait waar het de hygiëne aangaat en waarvan ik van mening ben dat te hygiënisch meer kwaad dan goed doet wat wordt gestaafd door dat stukje wat ik erbij plaatste.

Hier komt ook niemand met modderklauwen aan een baby hoor, natte hondentongen evenmin kan me ook niet voorstellen dat mensen dat wel doen maar overdrijven is ook een vak en daarmee bedoel ik jou niet maar gewoon in het algemeen. Je hebt mensen die overal in het hele huis flesjes desinfecterende zeep hebben staan en die de hele dag door hun handen daarmee "wassen" alvorens de baby op te pakken of wat dan ook. Dan draai je naar mijn mening gewoon door. Geeft helemaal niets dat je op 1 dag 2x hetzelfde washandje gebruikt, geeft helemaal niets als je niet 100x maar 10x per dag je handen wast :wink: geeft helemaal niets als er toevallig een niet geziene lik van de hond op het gezicht/hand van de baby terecht komt. Doekje erover en klaar. Daarvoor hoeft het kind echt niet direct weer geheel gewassen te worden :wink:

Lijkt misschien alsof ik overdrijf, maar geloof me zo zijn er heel heel veel mensen hoor. :N:

In tegenstelling tot jou was ik trouwens al veel eerder gestopt met het dagelijks uitkoken van alle flessen en spenen. Deed ik dat bij de eerste nog wel braaf omdat mij dat zo "geleerd" was :roll: , bij de 2e was ik daar al veel makkelijker in en bij de 3e al helemaal. Waarom omdat ik in de loop der tijd geleerd heb dat je ook "te hygiënisch" kunt zijn en ik heb meer dan genoeg gelezen waaruit blijkt dat als je je kind overal bij vandaan houd wat "vies" is je alleen maar kwenen kweekt. Oftewel kindjes die later steeds maar ziek zijn omdat het kind niet de kans heeft gehad om een goede darmflora op te bouwen. Het lichaam heeft simpelweg gewoon ook bacteriën nodig. En als men zo spastisch met een baby omgaat waarbij je niet wilt dat je kind op welke manier dan ook in contact komt met bacteriën zorg je er dus naar mijn idee ook voor dat je een kind groot aan het brengen bent die straks ineens als het buiten komt, als het naar de peuterspeelzaal/opvang/school gaat steeds maar ziek is.

Maar goed. Daarover zullen ongetwijfeld de meningen verschillen. Ik ben gewoon iemand die wel hygiënisch is met betrekking tot de baby maar toch ook weer niet dusdanig overdreven dat ik maandenlang dagelijks alle spenen uitkook e.d. of 100x op een dag mijn handen desinfecteerde als ik de baby op wilde pakken of wat dan ook. :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Geer schreef:Ja, maar tegen salmonella? Als ik Arie en rauwe kipfilet in zijn bakkes stop maar die zelf niet opeet, dan krijgt hij volgens mij toch écht geen antistoffen van mij mee tegen salmonella.

We hebben het hier simpelweg over het afweersysteem van een kind Geer. Dat kind heeft de 1e 3 maanden van zijn/haar leven jouw afweersysteem. Jij wordt ziek van salmonella en jouw kind ook dus ik snap dan ook niet zo goed wat je nu bedoeld? :scratch:
Ik bedoel dat er hier werd gevallen over het feit dat de kraamjuf zei dat het verstandig was om vlees voor de honden met handschoenen aan te snijden. Ik schreef in reactie daarop dat ik daar wel in kan komen, als je een fijne salmonellarauwekippink in het mondje van je pasgeboren baby stopt kan hij daar best ziek van worden. Daarop werd geschreven dat kinderen bescherming van de moeder meekrijgen. Waarop ik schreef dat dat wel zo mag zijn, maar dat dat - volgens mij- niet voor salmonella geldt als je daar als moeder niet door wordt besmet.
smoekie
Zeer actief

Geer schreef:Ik bedoel dat er hier werd gevallen over het feit dat de kraamjuf zei dat het verstandig was om vlees voor de honden met handschoenen aan te snijden. Ik schreef in reactie daarop dat ik daar wel in kan komen, als je een fijne salmonellarauwekippink in het mondje van je pasgeboren baby stopt kan hij daar best ziek van worden. Daarop werd geschreven dat kinderen bescherming van de moeder meekrijgen. Waarop ik schreef dat dat wel zo mag zijn, maar dat dat - volgens mij- niet voor salmonella geldt als je daar als moeder niet door wordt besmet.

Dat stukje heb ik niet gelezen, vandaar dat ik ook niet zo goed snapte wat jij nu precies bedoelde.

Nu wel en tja, daarover kan ik alleen zeggen dat ik het overdreven vind om met handschoenen aan vlees te gaan snijden. Of dat nu voor de hond is of voor het avondeten of wat dan ook. Tis toch niet meer dan normaal dat je als je klaar bent je handen wast met desinfecterende zeep :denken: Dat is in ieder geval niet iets wat ik alleen maar doe als er baby's zijn.

Voor mij persoonlijk is dat een heel normaal iets eerlijk gezegd. Dus nee, ik zou hier in ieder geval geen handschoenen dragen en als de kraamjuf zou zeggen dat ik beter handschoenen aan zou kunnen trekken tijdens het snijden van vlees zou ik haar vriendelijk zeggen dat het nar mijn idee volstaat om mijn handen te wassen met desinfecterende zeep die hier altijd al bij de kraan staat :ok:

Dat is dus ook een beetje doorslaan naar mijn idee :wink: Sowieso zijn wij hier nooit van het "pink/vinger sabbelen" geweest. Daar hebben ze hun eigen duimen voor :F:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Hier een dochtertje van nu 16 maanden.
Ik voer mijn honden nu 4 jaar rauw en mijn dochtertje krijgt ook wel kusjes van de honden. Nee ze wordt niet compleet afgelebberd, en als ze net gegeten hebben vind ik het ook niet zo fris, maar verder krijgt ze af en toe wel kusjes.

Zoals al eerder werd gezegd gebruik je boeren nuchtere verstand en laat je niet gek maken! :ok:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”