Ik train op donderdag van 18.30 tot 19.30 maar meestal loopt het allemaal wat uit.
Raakvlakken zijn we in september mee begonnen gewoon op het einde laten staan niets zeggen weglopen, terug lopen koekje erin, weglopen, terug lopen koekje erin enz enz. Als hij dat mag gaan zeg ik go dus hij mag alleen maar gaan op mijn commando als we straks sneller gaan dan moet ik dat wel gaan onthouden

anders heb ik natuurlijk kans dat het er niet zo mooi in blijft zitten. We hebben het raakvlak eigenlijk anders om aangeleerd dus begonnen aan het eind zitten en dan van halverwegen laatste plank naar beneden onder blijven staan/zitten dan hele laatste plank enz enz. dat rennen doen we af en toe bewust omdat het kan zijn dat ik straks natuurlijk ook met snelheid langs hem ren en dan moet hij ook gewoon die raakvlakken doen en blijven staan

werkt goed. Als hier nog een pupje komt gaan we daar heel snel mee beginnen gewoon een plankje pakken en oefenen onderaan te blijven als we dan met een jaar starten zit dat er natuurlijk helemaal ingebakken!
Ik vang hem nu voor ook op laat ik hem even staan en krijgt hij een kaasje hopelijk werkt dat straks net zo goed als ze af!
@ Marye: ok dus ik hoef me over die wip niet druk te maken? Ik kende het eigenlijk alleen dat ze de hond leerde om in het midden te wachten tot de wip onder was

maar flyers hebben daar verder niets mee te maken?