Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

filmpje van onze behendigheidles

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

filmpje van onze behendigheidles

Ongelezen bericht door corason del perro »

Het leek me wel leuk om eens een filmpje te maken van de les :mrgreen: we zijn met raakvlakken bezig. Odin loopt ze pas een paar weekjes helemaal maar de vorige les had hij zo'n snelheid dat hij het beginvlak oversloeg dus dat zijn we nu ook extra aan het oefenen. Verder snap ik er nog niet altijd even veel van :mrgreen: maar Odin pakt echt alles super goed op. Alleen moet ik weer wat vaker thuis paaltjes oefenen dat is toch nog niet helemaal betrouwbaar sinds hij toen er een tunnel naast lag persee in de tunnel wou :lol:

" onclick="window.open(this.href);return false;

ow en nog een vraagje ik was het alweer vergeten aan Roy te vragen, maar zoals je ziet trainen we de wip dat Odin hem helemaal af loopt en Roy hem dan laat zakken. Maar ik vroeg me af of hij dan niet straks heel hard neer gaat komen en zich te lap lazerus schrikt :denken: en of je de kans op een flyer zo niet vergroot.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: filmpje van onze behendigheidles

Ongelezen bericht door marye »

Aan de klap van de wip wennen ze wel hoor.
De wip zakt het snelste als ze tot het einde doorlopen, dus daarom trainen ze het zo.
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

leuk filmpje!
Odin heeft er wel veel plezier in :D Hij heeft al flinke snelheid!
Wat doe je precies op het raakvlak? Is dat een 2o2o of geef je hem blijf o.i.d.? Hij blijft namelijk heeeeel mooi staan (zelfs als je keihard voor hem langs rent! :eek: :E: )
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Leuk om te zien!

Mag ik vragen waar jij traint en op welke dag? Lijkt me heerlijk in een manege, dan kun je echt door trainen.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ik train op donderdag van 18.30 tot 19.30 maar meestal loopt het allemaal wat uit.

Raakvlakken zijn we in september mee begonnen gewoon op het einde laten staan niets zeggen weglopen, terug lopen koekje erin, weglopen, terug lopen koekje erin enz enz. Als hij dat mag gaan zeg ik go dus hij mag alleen maar gaan op mijn commando als we straks sneller gaan dan moet ik dat wel gaan onthouden :mrgreen: anders heb ik natuurlijk kans dat het er niet zo mooi in blijft zitten. We hebben het raakvlak eigenlijk anders om aangeleerd dus begonnen aan het eind zitten en dan van halverwegen laatste plank naar beneden onder blijven staan/zitten dan hele laatste plank enz enz. dat rennen doen we af en toe bewust omdat het kan zijn dat ik straks natuurlijk ook met snelheid langs hem ren en dan moet hij ook gewoon die raakvlakken doen en blijven staan :ok: :ok: werkt goed. Als hier nog een pupje komt gaan we daar heel snel mee beginnen gewoon een plankje pakken en oefenen onderaan te blijven als we dan met een jaar starten zit dat er natuurlijk helemaal ingebakken!

Ik vang hem nu voor ook op laat ik hem even staan en krijgt hij een kaasje hopelijk werkt dat straks net zo goed als ze af!

@ Marye: ok dus ik hoef me over die wip niet druk te maken? Ik kende het eigenlijk alleen dat ze de hond leerde om in het midden te wachten tot de wip onder was :19: maar flyers hebben daar verder niets mee te maken?
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

In het midden wachten is inmiddels alweer een tijdje achterhaald :mrgreen:
Als ze de 2 op 2 af beheersen is flyers geen valkuil.
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

corason del perro schreef:Ik train op donderdag van 18.30 tot 19.30 maar meestal loopt het allemaal wat uit.

Raakvlakken zijn we in september mee begonnen gewoon op het einde laten staan niets zeggen weglopen, terug lopen koekje erin, weglopen, terug lopen koekje erin enz enz. Als hij dat mag gaan zeg ik go dus hij mag alleen maar gaan op mijn commando als we straks sneller gaan dan moet ik dat wel gaan onthouden :mrgreen: anders heb ik natuurlijk kans dat het er niet zo mooi in blijft zitten. We hebben het raakvlak eigenlijk anders om aangeleerd dus begonnen aan het eind zitten en dan van halverwegen laatste plank naar beneden onder blijven staan/zitten dan hele laatste plank enz enz. dat rennen doen we af en toe bewust omdat het kan zijn dat ik straks natuurlijk ook met snelheid langs hem ren en dan moet hij ook gewoon die raakvlakken doen en blijven staan :ok: :ok: werkt goed. Als hier nog een pupje komt gaan we daar heel snel mee beginnen gewoon een plankje pakken en oefenen onderaan te blijven als we dan met een jaar starten zit dat er natuurlijk helemaal ingebakken!

Ik vang hem nu voor ook op laat ik hem even staan en krijgt hij een kaasje hopelijk werkt dat straks net zo goed als ze af!

@ Marye: ok dus ik hoef me over die wip niet druk te maken? Ik kende het eigenlijk alleen dat ze de hond leerde om in het midden te wachten tot de wip onder was :19: maar flyers hebben daar verder niets mee te maken?
Dat doet hij echt al super knap! Zo stil blijven staan :D
Maar hij gaat uiteindelijk wel zelf naar het einde? of blijf je hem daar opvangen?
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Nee uiteindelijk gaat hij zelf stoppen op het einde en mag verder als ik go roep. Dus dan vang ik hem niet meer op maar moet hij wel op me blijven wachten. Dan ga ik dus door rennen en als hij dan is blijven wachten gaat er dan een kaasje in :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Leuk om te zien zeg :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Leuk hoor!
Dat wachten aan het beginvlak snap ik wel niet zo goed. Haal je de snelheid er zo niet enorm uit?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

:19: ik kan het je niet vertellen :mrgreen: maar heb daar wel alle vertrouwen in dat de trainer weet wat hij doet. Odin gaat eerder te snel dan te langzaam omhoog en dan wil die het raakvlak dus wel eens overslaan.
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ik heb ook alle vertrouwen in Roy en Jos als trainer :ok: . Zij leren idd zo de oploop van de kattenloop aan (voor zover ik weet), zodat je hond er niet over heen springt.
Groetjes van Bo en de honden.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Hier nog iemand die twijfelt over die wip techniek. Maar goed, mijn hond schrikt zich echt het apezuur van die klap. Dus die wacht een beetje halverwege en daarna naar het einde. Vaak ontwikkelen alle honden hun eigen manier. Dat is toch ook prima ?
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”