Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Actief gangwerk (Update pag. 4!!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Actief gangwerk

Ongelezen bericht door Scooby »

Marjoleine schreef:
Scooby schreef: Dat snapte ik. ;-) Alleen een hond die met zijn kop al op zakhoogte loopt, draait helemaal scheef als hij alert is op datgene wat in je zak zit en dan is goed gangwerk helemaal ver te zoeken. ;-)
Jij bent gewoon te klein :mrgreen:
Dat kan ook! :tongue:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er loopt tegenwoordig een meneer bij de foxen die overal bovenuit torent. Die is echt dik over de twee meter!
En elke keer als ik hem (ruim op afstand al) zie lopen denk ik: Ga toch doggen showen! :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef:Er loopt tegenwoordig een meneer bij de foxen die overal bovenuit torent. Die is echt dik over de twee meter!
En elke keer als ik hem (ruim op afstand al) zie lopen denk ik: Ga toch doggen showen! :mrgreen:
Dat heb ik bij een mevrouwtje die ieren showt ;-) Ze komt amper boven haar eigen honden uit en dan denk ik: waarom show je geen dwergkeesjes? :mrgreen:
Jose zeker? :mrgreen:

Ik ken je probleem Iris. Ik heb het met Mitya ook. Die loopt in de ring alsof ik haar van te voren een pak slaag heb gegeven :19: Overgeven aan een andere handler werkt niet, dan zet ze geen stap. :ugh: Ik weet waar het probleem ligt, ik kan het alleen niet oplossen met haar. Dus dan maar geen laatste cac vrees ik.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als je er drie hebt gehaald met een geslagen hondje moet die vierde toch ook lukken? :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

ladybird schreef: Ik ken je probleem Iris. Ik heb het met Mitya ook. Die loopt in de ring alsof ik haar van te voren een pak slaag heb gegeven :19: Overgeven aan een andere handler werkt niet, dan zet ze geen stap. :ugh: Ik weet waar het probleem ligt, ik kan het alleen niet oplossen met haar. Dus dan maar geen laatste cac vrees ik.
Waarin zit het probleem dan bij Mitya? Spanningen?

Ik ben sinds kort met Xavi begonnen met fietsen en daarbij loopt hij ook gewoon weer super netjes. Als ie dat nou eens in de ring zou doen. :wink:
Misschien kan ik bij het fietsen een commando gebruiken en dat proberen in de ring te gebruiken, maar ik weet niet of hij die link gaat leggen?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb bij Ushi aan het draven het commando "draven" gegeven. Kan ze prima!

Ik ga nu trouwens ringtraining binnen volgen. Verschilt toch weer met buiten hoor :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:wat ik zo lees is dat je alles buiten oefent, maar dat ie het binnen (in de ring op een show) niet doet. Is dat het probleem dan niet? Dat ie niet gewend is om op een binnenlocatie ook zo te lopen zoals ie buiten doet?
Een ringtraining binnen zou dan wel kunnen helpen.
Dat zou inderdaad kunnen! Ik oefen alleen maar buiten en ook de 'ringtraining' die ik heb gedaan was buiten.
Goeie! :D Nu nog bedenken waar ik dit binnen zou kunnen oefenen...
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ik heb bij Ushi aan het draven het commando "draven" gegeven. Kan ze prima!

Ik ga nu trouwens ringtraining binnen volgen. Verschilt toch weer met buiten hoor :wink:
Is inderdaad een heel goed idee. Ik weet alleen hier geen locatie waar ze binnen ringtraining geven. :ugh:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Irisz schreef: Hij loopt sowieso niet alert...hij heeft altijd zijn oortjes naar achteren tijdens het gangwerk-gedeelte.
dan lijkt er volgens mij toch een stukje spanning/druk mee te spelen en waarschijnlijk vindt hij het ook gewoon saai?
Mja, dat zou kunnen, het is wel puur het gangwerk.
Stilstaan lijkt me ook doodsaai, maar daar staat hij super strak, alert en vrolijk. Het verschil tussen stand en gangwerk is gewoon dag en nacht. Alsof ik hem geslagen heb. :ugh:

Misschien iemand die een lesje ringtraining wil geven, een beetje in de buurt?? :F:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Irisz schreef: Stilstaan lijkt me ook doodsaai, maar daar staat hij super strak, alert en vrolijk. Het verschil tussen stand en gangwerk is gewoon dag en nacht. Alsof ik hem geslagen heb. :ugh:
dat verschil is wel vreemd natuurlijk :oeps: .

maar toch, het zou kunnen dat je al zó vaak je best hebt gedaan om hem in een hogere versnelling te krijgen dat hij dat als druk ervaart, met net het tegenovergestelde resultaat als gevolg :? .
Jup, dat zou ook kunnen. Het is zo lastig om te achterhalen waarom hij het doet.
Ga in ieder geval eens proberen binnen te oefenen ergens en misschien inderdaad wat minder druk er op leggen.
Kleine stukjes, niet te veel en wat relaxter. We hebben nog een maand tot de volgende show, dus in ieder geval even wat tijd om te oefenen en misschien wat druk eraf te halen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
ladybird schreef: Ik ken je probleem Iris. Ik heb het met Mitya ook. Die loopt in de ring alsof ik haar van te voren een pak slaag heb gegeven :19: Overgeven aan een andere handler werkt niet, dan zet ze geen stap. :ugh: Ik weet waar het probleem ligt, ik kan het alleen niet oplossen met haar. Dus dan maar geen laatste cac vrees ik.
Waarin zit het probleem dan bij Mitya? Spanningen?

Ik ben sinds kort met Xavi begonnen met fietsen en daarbij loopt hij ook gewoon weer super netjes. Als ie dat nou eens in de ring zou doen. :wink:
Misschien kan ik bij het fietsen een commando gebruiken en dat proberen in de ring te gebruiken, maar ik weet niet of hij die link gaat leggen?
Mitya ziet mij als de grote bazin en als ik dan wat gespannen ben, dan werkt dat direct in op haar. :wink: Ik kan daar vrij weinig aan veranderen, of ik moet een pot valium innemen van te voren. :mrgreen:
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

ohw zo herkenbaar. Shira doet het soms ook, heeft ze van haar moeder geerft... die loopt hetzelfde in de ring. En toch vind ze het allemaal prima, ze is vrolijk, maar zodra ze moet lopen is d'r kop laag, sjok.... Heb geprobeerd haar anders te showen door d'r lijn hoger om haar nek te doen :N: foute keuze. Laatst kreeg ik de tip van een keurmeester om te gaan fietsen met haar :19: maar tja.. buiten loopt ze goed. Dus denk niet dat jij daar ook veel aan hebt he...
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Stilstaan lijkt me ook doodsaai, maar daar staat hij super strak, alert en vrolijk. Het verschil tussen stand en gangwerk is gewoon dag en nacht. Alsof ik hem geslagen heb. :ugh:
Stilstaan, is toch niet saai? Dan heeft hij toch contact met jou? Blijkbaar vindt hij dat al niet saai genoeg?
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
ladybird schreef: Mitya ziet mij als de grote bazin en als ik dan wat gespannen ben, dan werkt dat direct in op haar. :wink: Ik kan daar vrij weinig aan veranderen, of ik moet een pot valium innemen van te voren. :mrgreen:
Of een fles Jack Daniels mee naar de show. Wordt dat uitzitten tot aan die %^*&*$ eindkeuringen waar geen EIND aan komt ook een stuk draaglijker ;-)
Ik dank god bijna al op mijn blote knieen als we alleen een CAC hebben en geen BOB :mrgreen: Als er dan ook nog een fles Jacks bij komt, ga ik dat zingend doen vrees ik :smile: :smile: En dan ben ik al blij dat wij in rasgroep 9 zitten en niet in 10 :smile: :smile:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ik haal dit topic weer even naar boven, want het probleem met het gangwerk is er helaas nog steeds. :(:
Ik oefen heel veel met hem en hij loopt dan zo mooi! Hij heeft geweldig gangwerk.
Maar in de ring, laat hij niks zien. Hij loopt achter me aan ipv naast me en worst/kaas/frikandel, is allemaal niet meer interessant genoeg.
Hij is niet bang of onder de indruk ofzo, maar lijkt gewoon totaal ongeïnteresseerd. :ugh:
Ik denk dat het ook scheelt dat de RR vaak laat aan de beurt zijn (uurtje of 1) en hij dan dus al de hele ochtend op de show heeft doorgebracht en gewoon moe is van alle indrukken.

Daarnaast merk ik dat hij tijdens het gangwerk vooral veel aandacht heeft voor de honden om hem heen. Hij kijkt af en toe achterom, naar de hond achter hem. En als hij naar de hond voor hem kijkt, gaat hij de bochten afsnijden en naar binnen hangen om dichterbij te komen.
Ik heb geen flauw idee wat ik er mee moet.
Heb al een aantal keren ringtraining gedaan, maar dan loopt hij gewoon geweldig, dus kunnen ze ook niet echt tips geven.
Binnenkort maar eens naar Josee, kijken wat die er van zegt.

Maar echt, alle tips zijn welkom! Dit heeft me al 2x de 1e plaats gekost. :(:
Laatst gewijzigd door Irisz op 14 jun 2011 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Actief gangwerk (Update pag. 2)

Ongelezen bericht door sbientje »

wel balen, ik weet ook niet zo goed wat je eraan kan doen. Zonde als je weet dat ie het kan maar het komt er nooit uit.. ik heb geen tips, maar wens je wel even succes :)
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

teveel geshowt? :19:

Lance heeft een periode gehad toen hij zo'n 15 / 16 maanden was dat hij ook niet meer fatsoenlijk wilde gaan. We hebben hem toen een maand of 4 met rust gelaten en weer begonnen, sindsdien zweeft hij door de ring en vind hij het weer super leuk
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:teveel geshowt? :19:

Lance heeft een periode gehad toen hij zo'n 15 / 16 maanden was dat hij ook niet meer fatsoenlijk wilde gaan. We hebben hem toen een maand of 4 met rust gelaten en weer begonnen, sindsdien zweeft hij door de ring en vind hij het weer super leuk
Tja, dat zou nog kunnen natuurlijk...
We hebben eens per maand een show, meer wil ik zelf ook niet. Opzich is dat natuurlijk niet extreem, maar misschien oefen ik thuis ook te veel en vindt hij het daarom saai worden?
Ik dacht eerst dat het aan mij lag, zenuwen ofzo?, en heb toen andere mensen met hem laten lopen. Maar helaas haalde dat ook niks uit. Hij loopt gewoon vrolijk mee, maar traag....en met zijn aandacht ergens anders.
In Juli ga ik nog naar de show in Echt. Ik heb nog hoop dat hij daar beter loopt, omdat het buiten is en niet in een hal. Het oefenen doen we ook buiten, dus misschien scheelt dat?
Anders inderdaad een idee om daarna even een showstop in te lassen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Lance liep toen ook niet met anderen, zijn "dieptepunt" was Hulten, buitenshow met warm weer. Het was een ezel, 4 poten in de grond en niet vooruit te branden. Zelfs de keurmeester probeerde met hem te lopen :LOL:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Misschien iemand anders hem laten showen?
Sommige honden knappen daar enorm van op.
Al geprobeerd. :(: Zijn fokker heeft met hem gelopen, de fokker van Luna en de eigenaar van een zusje van hem. Dat vindt hij beregezellig, maar geen reden om harden te gaan lopen. Je zou toch moe worden joh! :F:
Is is gewoon echt een lui varken en ik moet het wondermiddeltje vinden om hem actief te krijgen. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:Lance liep toen ook niet met anderen, zijn "dieptepunt" was Hulten, buitenshow met warm weer. Het was een ezel, 4 poten in de grond en niet vooruit te branden. Zelfs de keurmeester probeerde met hem te lopen :LOL:
Haha, daar gaat mijn laatste hoop! :mrgreen: Nou ja, we gaan het gewoon proberen in Echt en dan zien we het wel.
Ik heb verder alleen nog de Euro Dog Show ingeschreven dit jaar en de clubmatch van de RRCN, in september.
Als Echt ook een drama wordt, ga ik gewoon even een showstop inlassen denk ik.
Van de andere kant.....zelfs met achterlijk gangwerk krijgt hij het nog voor elkaar om U-tjes te scoren en zelfs 2x als 2e geplaatst te worden. Zo slecht doet hij het dus niet. :F:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosalinde. »

de fokker van onze norfolk voert haar honden een dag voor de show niet
zodat ze alert zijn op voedsel, misschien dan dat wat brokjes wel helpen met lopen
het is het proberen waard, bij onze norfolk krijgen we er dan wel meer tempo in
Junior & Showhandler
Afbeelding
http://www.rosalinde.tk
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Maar wat versta je dan onder achterlijk gangwerk?
Goed, hij loopt niet als een hysterische duitse herder door die ring te draven maar dat zou ik sowieso niet als de maat der zaken nemen.
Als hij gewoon een keurige draf kan laten zien en zich in stand laat bekijken moet dat toch voldoende zijn.
Uiteindelijk is het geen hardloopwedstrijd. :19:
Hij loopt niet actief, maar het is bijna sjokken wat hij doet. Buiten strekt hij zich veel beter en loopt in een actief tempo. Niet overdreven, gewoon normaal.
In de ring loopt hij kortere passen (het helpt ook niet als ik zelf grotere passen neem) en trager. Hij valt naar binnen (omdat hij continu om zich heen kijkt) en voor mijn gevoel is hij meer sjokken dan draven.
Km's geven vaak aan dat het duidelijk zichtbaar is dat de aanleg goed is en dat hij prima gangwerk HEEFT, maar hij laat het niet zien.

Edit toevoeging; stand is overigens geen probleem. Hij staat als een huis en laat zich prima betasten.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan zo gauw even geen goede foto's vinden, maar hierop kun je het een beetje zien.

Zo loopt hij buiten:
Afbeelding

En dit is een beetje zijn ring-niveau:
Afbeelding

(deze foto is wel buiten genomen, maar laat ook de korte passen zien die hij in de ring maakt)
Afbeelding
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Blijft hij ook achter jou sjokken, als jij gelijk vol gaat lopen?
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Elmo/maureen schreef:Blijft hij ook achter jou sjokken, als jij gelijk vol gaat lopen?
Jup. Dat maakt niks uit. Ik probeer hem altijd al een beetje op te jutten voordat we gaan lopen met "komt Luna er aan??? jaaa??? Kom maaaaaaar!"
Heb echt alles geprobeerd, maar hij loopt ook al niet actief weg. Zo gauw het lopen over is en hij moet weer netjes staan, heb ik de aandacht weer terug en staat hij weer als een huis. Snap er echt niks van, haha.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:ugh: ai. Hmm ik zit even te denken :mrgreen: RR en dalmaten hebben toch hetzelfde gangwerk? Hmm En als je vanuit stilstand vol gaat lopen/rennen, wel dat Xavi in draf blijft. en dan tegen hem praat? Zodat hij dan op jou gericht is?
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Misschien ietsjes meer spanning op het showlijntje? Ushi loopt ook niet netjes als ik haar aan een heel slap lijntje laat draven. Dan is ze los. Als ik er iets of wat spanning op heb en mijn hand niet naast haar hou, maar wat hoger is er niks aan de hand. Dan loopt ze netjes.
Het leek er zondag op alsof jij je aan hem aanpast, en opzich moet je je wel aan zijn snelheid aanpassen, maar hij liep wel een beetje als een zoutzak (excuse me :mrgreen: ).
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Ik denk dat het ook scheelt dat de RR vaak laat aan de beurt zijn (uurtje of 1) en hij dan dus al de hele ochtend op de show heeft doorgebracht en gewoon moe is van alle indrukken.
Dat is de reden dat ik Yana in de bench laat tot een half uurtje voordat ze aan de beurt is (en even plassen tussendoor als ze laat aan de beurt is). In de bench gaat ze liggen slapen en is dus fit als ze de ring in moet. Een half uurtje, voordat ze de ring in moet, haal ik haar uit de bench en ga even met haar spelen en inlopen, zodat ze wel goed 'wakker' is op het moment dat we de ring in moeten. Misschien niet het meest gezellige dagje uit voor haar, maar dat is een show zowiezo niet voor honden natuurlijk. Dat halen we aan het eind van de dag en alle andere dagen van het jaar dat er geen shows zijn wel in! ;-)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Elmo/maureen schreef::ugh: ai. Hmm ik zit even te denken :mrgreen: RR en dalmaten hebben toch hetzelfde gangwerk? Hmm En als je vanuit stilstand vol gaat lopen/rennen, wel dat Xavi in draf blijft. en dan tegen hem praat? Zodat hij dan op jou gericht is?
Maar dan loopt hij niet mooi om zijn gangwerk goed te kunnen beoordelen. In de ring hoort een hond je juist niet aan te kijken tijdens het draven.
Plaats reactie

Terug naar “Show”