Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogdance en....? Treibball geworden

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Dogdance en....? Treibball geworden

Ongelezen bericht door MJ »

Ja vaag en in een niet kloppend subforum maar weet ook niet waar het wel te plaatsen. :mrgreen:

Nou ja...ik zit er aan te denken om met Gijsje, naast dogdance ,nog iets anders te doen.
Kereltje vindt het ontzettend leuk om samen bezig te zijn , zwiept zijn staart er haast vanaf :F: , kan zich best lang concentreren en zijn enthousiasme voedt de mijne ( en vice versa waarschijnlijk :wink: )
Maar toen.. wat erbij gaan doen dan ?

Zelf natuurlijk ook lopen denken maar kom er nog niet zo uit. Ook omdat ik vooral iets wil doen waar Gijsje net zo'n zwiepend staartje van krijgt als van dogdance.
Dikke lol...dat zoek ik. Iets wat ie helemaal top vindt. :cheer:
Cirkeltraining las ik laatst op het forum...leek erg leuk maar lastig thuis te oefenen (?)en dichtsbijzijnd in Tiel volgens mij ?
Speuren , zoeken ? Doe ik weleens tijdens wandelingen ( zijn knuffel verstoppen en dat gaat 9 van de 10 keer best leuk ) en heb ik toen Gijsje klein was een workshop van gevolgd. Een opgerolde riem bijv vindt Gijsje niks. Haha..die vindt ie wel , zoals laatst op de wandeling, maar zal hem niet oppakken of zo. :F:
Geen idee of dat HET is of wordt voor Gijsje.

Nu weet ik dat het best een rare vraag is om hier te stellen want buiten de filmpjes die ik heb laten zien van Gijsje en mij 'kennen ' jullie mij en Gijsje natuurlijk niet echt. :oeps:
Maar toch...de vraag of jullie een idee hebben wat misschien nog meer bij ons past ?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Dogdance en....?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk eigenlijk gelijk aan Rally-O. Obedience, maar dan op een wat speelse manier :ok: Heb alleen geen idee waar ze dat hier geven in de buurt!
MJ
Zeer actief

Wat lief dat je meedenkt ! :ok:

Zoiets als dit bedoel je dan ?
ik heb Rally O ingetoetst op google met overijssel erbij en krijg dan deze . Ws heeft dit elementen van Rally O erin zitten ?
http://www.dogwise.nl/dogwise.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
dan cursusaanbod , dan ratjetoe aanklikken.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, volgens mij is dat meer obedience. Met rally-O moet je een parcour lopen met bochtjes enzo. Is best leuk!
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Het eerste wat mij te binnen schoot was ook rally-o :lol1:

Maar ik denk dat Gijsje alles wat hij samen met jou doet leuk vindt.
Of het nu obedience, agility, speuren, flyball of ratjetoe is maakt volgens mij helemaal niets uit :wink:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Treibball natuurlijk :pffff:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Combisport misschien? Dat is ook een combinatie van gehoorzaamheid en behendigheid, iets soortgelijks als rally-0 en misschien wordt dat wel bij jou in de buurt ergens gegeven.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Wij hebben op de hondenschool een zogenaamde 'fun class'. Daar komt van alles en nog wat aan bod, indien mogelijk ook in overleg met de cursisten. Speuren en sorteren, doggy dance, wat behendigheid, allerlei trucjes en hulphondendingetjes. Echt iets voor honden die graag leren en graag samen met de baas werken (Gijsje dus :mrgreen: ). Is er bij jullie in de buurt geen hondenschool die iets soortgelijks heeft?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
MJ
Zeer actief

Kaiou schreef:Het eerste wat mij te binnen schoot was ook rally-o :lol1:

Of het nu obedience, agility, speuren, flyball of ratjetoe is maakt volgens mij helemaal niets uit :wink:
Haha, degene die nu reageren zijn allemaal vrij eensgezind over Rally o of zoals Suzanne noemt combi-sport, zie ik al. Behalve Denise met Treibball. :mrgreen:
Ik moet even goed kijken wat het is...weleens van gehoord maar weet het fijne er nog niet van..lees idd parcourtje lopen met verschillende opdrachten.

Tik ik op die site overijssel in dan kom ik dus uit bij dat Dogwise en dat ratjetoe-gebeuren....
Combi-sport zie ik ook zo snel niet op google hier in de buurt... ik ga nog eens even zoeken. :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bij dogwise doen ze idd iets met Rally-O. Ik heb daar de 1e 2 cursussen met Luca gedaan. Ze zijn wel heel erg duur :ugh:

Vind gijsje gewoon obedience niet leuk?
Supernova
Zeer actief

MJ schreef:
Kaiou schreef:Het eerste wat mij te binnen schoot was ook rally-o :lol1:

Haha, degene die nu reageren zijn allemaal vrij eensgezind over Rally o of zoals Suzanne noemt combi-sport, zie ik al. Behalve Denise met Treibball. :mrgreen: :
Treibball is echt heel erg leuk, het is alleen nogal onbekend daarom zal iemand het ook niet zo snel noemen :tongue:
Je kan ook overal zelf trainen, je hebt alleen een bal en een hond nodig :mrgreen: Het is een sport waar je echt moet samen werken, en zelfs Kenzo vindt het leuk om te doen en dat zegt echt wel wat :mann:
MJ
Zeer actief

Belle schreef:Wij hebben op de hondenschool een zogenaamde 'fun class'. Daar komt van alles en nog wat aan bod, indien mogelijk ook in overleg met de cursisten. Speuren en sorteren, doggy dance, wat behendigheid, allerlei trucjes en hulphondendingetjes. Echt iets voor honden die graag leren en graag samen met de baas werken (Gijsje dus :mrgreen: ). Is er bij jullie in de buurt geen hondenschool die iets soortgelijks heeft?
Ik heb hier 2 KC's in Almelo . Ik train bij eentje dogdance bij een echt geweldige trainster , maar zie ik de andere cursussen dan denk ik : neh...niet op die manier.
Bij de andere KC heb ik gelopen met Maxi...maar vond ik ook niet je -van -het. ( wat ben ik erg :N: ik weet 't. )

Ik wil dus wel graag iets waar ik mee door kan....niet dat de ene les dit gedaan wordt e de andere les totaal iets anders en stof uit les 1 nooit meer gedaan wordt zeg maar.
Stel namelijk dat dat juist onwijs leuk is ..dan kan je je er ook niet meer/beter in bekwamen...of hoe zeg je dat.
Moeilijk mens ben ik. :oeps:
MJ
Zeer actief

Machie schreef:Bij dogwise doen ze idd iets met Rally-O. Ik heb daar de 1e 2 cursussen met Luca gedaan. Ze zijn wel heel erg duur :ugh:

Vind gijsje gewoon obedience niet leuk?
Ik heb volgende week een workshop obedience. :wink:
Maar dat kan ik mooi gebruiken voor mijn dogdance..dat was mijn insteek daarbij.
Geen idee of dat hele strakke , continu dan, iets voor Gijsje is. Het is wel een losbol toch ? :F:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Combi sport of rally-o lijkt me heel leuk. Obedience en treibball lijkt me ook erg leuk.

Ik ga nu eerst in april beginnen met behendigheid. Ik heb 1 keer voor de fun met Mazzel een rondje gedaan en die vond het echt geweldig en hij deed het ook gewoon allemaal behalve de paaltjes ed natuurlijk :mann: . Voor Bobbie en zijn onzekerheid is dat ook heel erg goed dus die mag ook aan de gang in april
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

MJ schreef:[Ik heb volgende week een workshop obedience. :wink:
Maar dat kan ik mooi gebruiken voor mijn dogdance..dat was mijn insteek daarbij.
Geen idee of dat hele strakke , continu dan, iets voor Gijsje is. Het is wel een losbol toch ? :F:
Ik vind Gijsje juist een heel serieus hondje die werken gewoon erg leuk vind :) Als jij het leuk brengt (en dat doe je met dogdance) dan is Gijsje helemaal in zijn element heb ik t idee. Als jij het leuk vind dan wil Gijsje met alle liefde alles voor je doen!
MJ
Zeer actief

Denise. schreef:Treibball is echt heel erg leuk, het is alleen nogal onbekend daarom zal iemand het ook niet zo snel noemen :tongue:
Je kan ook overal zelf trainen, je hebt alleen een bal en een hond nodig :mrgreen: Het is een sport waar je echt moet samen werken, en zelfs Kenzo vindt het leuk om te doen en dat zegt echt wel wat :mann:
Ik ken het wel, ze geven het bij ons op de KC, uur na ons. :mrgreen:
Heb ik idd ook over nagedacht en ook beetje geinformeerd!
Wordt ook gegeven door dezelfde trainster ( mooiiii ! :cheer: ) maar gelijk achter ons dogdance uurtje ( da's minder :( )
Misschien best verwarrend dan voor Gijsje qua cue's. ( Ha, zie mij eens die 2 woordjes achter elkaar zetten zeg ! :smile: ) wat wel wat op elkaar lijkt wat ze me vertelden (?) en 2 uur achter elkaar is ook best veel.
Misschien idd elders daar eens voor kijken ?

Onwijs leuk dat Kenzo het zo leuk vindt om te doen !
Supernova
Zeer actief

MJ schreef:
Denise. schreef:Treibball is echt heel erg leuk, het is alleen nogal onbekend daarom zal iemand het ook niet zo snel noemen :tongue:
Ik ken het wel, ze geven het bij ons op de KC, uur na ons. :mrgreen:
Heb ik idd ook over nagedacht en ook beetje geinformeerd!
Wordt ook gegeven door dezelfde trainster ( mooiiii ! :cheer: ) maar gelijk achter ons dogdance uurtje ( da's minder :( )
Misschien best verwarrend dan voor Gijsje qua cue's. ( Ha, zie mij eens die 2 woordjes achter elkaar zetten zeg ! :smile: ) wat wel wat op elkaar lijkt wat ze me vertelden (?) en 2 uur achter elkaar is ook best veel.
Misschien idd elders daar eens voor kijken ?

Onwijs leuk dat Kenzo het zo leuk vindt om te doen !
Maar je kunt voor treibball dan toch gewoon andere cue's (dat je had je inderdaad mooi neer gezet :F: ) gebruiken? Dat pikken ze vaak heel snel op. En ik zou dan ook ergens anders gaan trainen, of misschien een workshop doen? Dan kun je thuis vaak even voort met alle informatie :D Maar het allerbelangrijkst is natuurlijk dat je iets kiest wat jij en Gijsje het allerallerleukst vinden :cheer:

En ik vind het ook onwijs leuk, die luie chagrijn doet het heel goed :I:
shanty

Denise ik vind dat je een keer moet filmen :cheer: Ik wil Kenzo wel eens in actie zien !!

Ach die Cue's MJ zou ik me niet druk om maken joh. Dat weten ze harstikke goed hoor. Kijk naar Brigitte en haar honden. Dogdance, Obedience en ook Treibball gaat ze als een speer !!

Dat kunnen jullie ook hoor !
MJ
Zeer actief

shanty schreef:Combi sport of rally-o lijkt me heel leuk. Obedience en treibball lijkt me ook erg leuk.

Ik ga nu eerst in april beginnen met behendigheid. Ik heb 1 keer voor de fun met Mazzel een rondje gedaan en die vond het echt geweldig en hij deed het ook gewoon allemaal behalve de paaltjes ed natuurlijk :mann: . Voor Bobbie en zijn onzekerheid is dat ook heel erg goed dus die mag ook aan de gang in april
Hey ,wat leuk dat je dat erbij gaat doen !
Was dat ook niet waar je, voor dogdance toen nog , naar geinformeerd had ?
Supernova
Zeer actief

shanty schreef:Denise ik vind dat je een keer moet filmen :cheer: Ik wil Kenzo wel eens in actie zien !!

Ach die Cue's MJ zou ik me niet druk om maken joh. Dat weten ze harstikke goed hoor. Kijk naar Brigitte en haar honden. Dogdance, Obedience en ook Treibball gaat ze als een speer !!

Ja ik heb geen goede videocamera :oeps: Maar ik heb wel wat foto's al is dat niet zo leuk als een filmpje natuurlijk.
shanty

MJ schreef:
shanty schreef:Combi sport of rally-o lijkt me heel leuk. Obedience en treibball lijkt me ook erg leuk.

Hey ,wat leuk dat je dat erbij gaat doen !
Was dat ook niet waar je, voor dogdance toen nog , naar geinformeerd had ?
Nee eigelijk niet.. De hondenschool waar ik dogdance les ga geven moest ik even wachten tijdje terug en mazzel was mee. Parcourtje stond toch dus even geprobeerd... Hij knalt als een speer over de schutting en katteloop tunnel :eek: Zo stond ik even.

Bobbie is natuurlijk alleen heel onzeker in dat soort situaties dus vandaar dat hij ook lekker gaat springen en tunnels gaat nemen. Beetje zelfvertrouwen kweken
MJ
Zeer actief

Machie schreef: Ik vind Gijsje juist een heel serieus hondje die werken gewoon erg leuk vind :)
Maar best een springkippie. :mrgreen:
Maar je hebt in die zin wel gelijk hoor, mannetje vindt het ontzettend leuk samen bezig te zijn.
Dat is best nieuw voor mij en jeetje, wat geniet ik daarvan zeg !
Maxi vindt het ook best leuk hoor, maar is veel meer 'naar buiten ' gericht ensnel overprikkelt.
Met hem klooi ik dus lekker thuis en tijdens wandelingen. :wink:

Als jij het leuk brengt (en dat doe je met dogdance) dan is Gijsje helemaal in zijn element heb ik t idee. Als jij het leuk vind dan wil Gijsje met alle liefde alles voor je doen!
Haha, Hans is thuis en ik roep gelijk vol trots : kijk nou wat Machie schrijft !
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

MJ schreef: Ik heb volgende week een workshop obedience. :wink:
Volgende week zondag bij Brigitte in Daarlerveen? Dat zou leuk zijn, dan zie ik Gijsje ook een keer in het echt :cheer:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

MJ schreef:Wat lief dat je meedenkt ! :ok:

Zoiets als dit bedoel je dan ?
ik heb Rally O ingetoetst op google met overijssel erbij en krijg dan deze . Ws heeft dit elementen van Rally O erin zitten ?
http://www.dogwise.nl/dogwise.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
dan cursusaanbod , dan ratjetoe aanklikken.
nou ik les dus bij dogwise. al vanaf dat boris 9 of 10 weken was. wel 2 keer in de week. wij doen nu de ratjetoe diamant, en we doen van alles. gehoorzaamheid/doggydance. treiball zijn we mee bezig. en dus ook rally-o 27-2 hebben we in gorssel een offieciele rally-o wedstrijd.
alles wordt hier op postieve manier aangeleerd en ieder op eigen tempo. en geen examens. zo heb ik een losbol die moeilijk leert, wij gaan op ons eigen tempo en zijn natuurlijk lang niet zo goed als de border collie uit onze groep. maar dat maakt niet uit. als je maar lol hebt.
zo duur vind ik het niet. 10 lessen voor 75 euro...

oja ze geven les in gorssel en in markelo.

mocht je vragen hebben, ik hoor het van je!
MJ
Zeer actief

shanty schreef:Denise ik vind dat je een keer moet filmen :cheer: Ik wil Kenzo wel eens in actie zien !!
Wil ik ook zien ! :cheer:

Ja duh ! Daar noem je ook wel even iemand op zeg. :smile:
Heb laatst filmpje gezien op you tube ...met Twizzle was dat geloof ik en Treibball.
Potdikkie zeg...die kunnen echt alles hoor , die twee ! Knap !

Denise : een workshop volgen...ja ! Ik ga daar eens naar op zoek ! :ok:
MJ
Zeer actief

shanty schreef: Nee eigelijk niet.. De hondenschool waar ik dogdance les ga geven moest ik even wachten tijdje terug en mazzel was mee. Parcourtje stond toch dus even geprobeerd... Hij knalt als een speer over de schutting en katteloop tunnel :eek: Zo stond ik even.

Bobbie is natuurlijk alleen heel onzeker in dat soort situaties dus vandaar dat hij ook lekker gaat springen en tunnels gaat nemen. Beetje zelfvertrouwen kweken
Leuk joh ! Knappe Mazzel !
En Bob..hij zal het vast onwijs leuk vinden als ie er wat bekend mee raakt. Wel vertellen hoe het gaat he ! :lol1:
MJ
Zeer actief

Belle schreef:
MJ schreef: Ik heb volgende week een workshop obedience. :wink:
Volgende week zondag bij Brigitte in Daarlerveen? Dat zou leuk zijn, dan zie ik Gijsje ook een keer in het echt :cheer:
Jaaaaaa, jij bent er ook ?
Wat leuk ! :cheer:
MJ
Zeer actief

Herma en Boris schreef: nou ik les dus bij dogwise. al vanaf dat boris 9 of 10 weken was. wel 2 keer in de week. wij doen nu de ratjetoe diamant, en we doen van alles. gehoorzaamheid/doggydance. treiball zijn we mee bezig. en dus ook rally-o 27-2 hebben we in gorssel een offieciele rally-o wedstrijd.
alles wordt hier op postieve manier aangeleerd en ieder op eigen tempo. en geen examens. zo heb ik een losbol die moeilijk leert, wij gaan op ons eigen tempo en zijn natuurlijk lang niet zo goed als de border collie uit onze groep. maar dat maakt niet uit. als je maar lol hebt.
zo duur vind ik het niet. 10 lessen voor 75 euro...

oja ze geven les in gorssel en in markelo.

mocht je vragen hebben, ik hoor het van je!
Owww...kijk !
ik kwam er niet zo goed uit op de site ivm het ratjetoe maar de rally o site verwees wel naar hun.Dank je wel voor deze info alvast ! :ok:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Is frisbee niks voor jou/jullie?
Afbeelding
Iedere dag feest!
MJ
Zeer actief

Magic schreef:Is frisbee niks voor jou/jullie?
Vorig jaar , tijdens een weekend dogdance, had het veld ernaast een workshop frisbee. Onwijs gaaf om te zien en kolere wat spectaculair ! :80:
Maar je moet mij nooit met iets laten gooien , dat komt altijd verkeerd terecht :blauwoog: en Gijsje...ik weet niet of hij zo'n vangerd is eigenlijk. Hij is gek met speeltjes hoor maar zal voor voertjes meer doen.
Ik weet niet of zo'n frisbee interessant zou zijn voor hem...denk het eigenlijk niet. :wink:

Iedereen bedankt voor het meedenken hoor , wordt onwijs gewaardeerd ! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”