Moderator: moderatorteam
Oei ja... vooral degene die de tunnel blokkeerde vond het eng ineens terwijl ze dat zelf als beste optie zagBoutje schreef:Uitgang blokkeren ben ik geen voorstander van, is wat eng en de tunnel meot vooral heel erg leuk zijn (elk toestel trouwens!)
annemick schreef:Veel succes, heb ook zo'n tunnel voor de fun (bij een pak hondenvoer gekregen) Mickey vindt het gewoon leuk, misschien eindigt Boyke ook zo, natuurlijk niet tijdens agility![]()
Dat komt de volgende keer.blondie schreef:annemick schreef:Veel succes, heb ook zo'n tunnel voor de fun (bij een pak hondenvoer gekregen) Mickey vindt het gewoon leuk, misschien eindigt Boyke ook zo, natuurlijk niet tijdens agility![]()
die komt er nooit meer uit!
Mary schreef:Dat komt de volgende keer.blondie schreef:annemick schreef:Veel succes, heb ook zo'n tunnel voor de fun (bij een pak hondenvoer gekregen) Mickey vindt het gewoon leuk, misschien eindigt Boyke ook zo, natuurlijk niet tijdens agility![]()
die komt er nooit meer uit!
Hoe krijg ik mijn hond uit de tunnel?
En ik maar kijken vanochtend in het bos, maar nee hoor, geen enkele tunne gezienblondie schreef:Oei ja... vooral degene die de tunnel blokkeerde vond het eng ineens terwijl ze dat zelf als beste optie zagBoutje schreef:Uitgang blokkeren ben ik geen voorstander van, is wat eng en de tunnel meot vooral heel erg leuk zijn (elk toestel trouwens!)(flashback) blokkade was ook snel weg :N:
Ik heb destijds (na blokkade probeersel) bal door de tunnel gegooid met commando door, heeel hard rennen om aan het einde van de tunnel ook weer met een speel te staan, en dat werkte.
Oh en van momenten gebruik maken om te oefenen![]()
http://s55.photobucket.com/albums/g133/ ... I_1063.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteraard zonder dwang is het beste, ik vond het ook niet fijn dat ze ging blokken en gevaarlijk was het niet voor haar hoor, hij beukte haar gewoon opzij toen ze met de knietjes voor de ingang zatFlevo Bordertje schreef:En ik maar kijken vanochtend in het bos, maar nee hoor, geen enkele tunne gezienblondie schreef:Oei ja... vooral degene die de tunnel blokkeerde vond het eng ineens terwijl ze dat zelf als beste optie zagBoutje schreef:Uitgang blokkeren ben ik geen voorstander van, is wat eng en de tunnel meot vooral heel erg leuk zijn (elk toestel trouwens!)(flashback) blokkade was ook snel weg :N:
Ik heb destijds (na blokkade probeersel) bal door de tunnel gegooid met commando door, heeel hard rennen om aan het einde van de tunnel ook weer met een speel te staan, en dat werkte.
Oh en van momenten gebruik maken om te oefenen![]()
http://s55.photobucket.com/albums/g133/ ... I_1063.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;:lol:
Haha, de blokkade is bij Boyke niet echt een risico voor de instructeur, maar voor hem zelf heb ik liever dat we het op een positieve manier aanleren
Trouwens, wij leerden eerst de tunnel aan, als dat er in zat werd er aan de slurf begonnen. Die slurf werd bij het aanleren wel door mij op het eind opengehouden, je had dan een tunneleffect dat wel maar als de hond het doorhad en er een paar keer doorheen was gegaan deden we dat niet meer en kwam de hond vanzelf door de "dichte" slurf.Flevo Bordertje schreef:Boyke en ik doen sinds een week of vijf de beginnerscursus agility. Het gaat eigenlijk heel leuk, alleen de tunnel en de slurf vindt hij niet echt leuk. Hij wil er liever niet in en als het even kan, draait hij weer om en loopt er ijskoud weer uit en staat achter me als ik hem aan het einde roepNu doen we het zo dat ik hem erin stuur met een handgebaar en stem ("door"), de instructrice bij de ingang blijft staan en die afsluit, ik langs de tunnel loop al roepend "doooooooooorrrrr" en aan het eind hem hopelijk tegen kom. Is er nog iets wat ik kan doen om het makkelijker te maken voor hem of is het gewoon een kwestie van zo volhouden? Het gaat nu wel iets beter, maar als ik de andere hondjes zie....