Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tunnel aanleren

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Tunnel aanleren

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke en ik doen sinds een week of vijf de beginnerscursus agility. Het gaat eigenlijk heel leuk, alleen de tunnel en de slurf vindt hij niet echt leuk. Hij wil er liever niet in en als het even kan, draait hij weer om en loopt er ijskoud weer uit en staat achter me als ik hem aan het einde roep :mrgreen: Nu doen we het zo dat ik hem erin stuur met een handgebaar en stem ("door"), de instructrice bij de ingang blijft staan en die afsluit, ik langs de tunnel loop al roepend "doooooooooorrrrr" en aan het eind hem hopelijk tegen kom. Is er nog iets wat ik kan doen om het makkelijker te maken voor hem of is het gewoon een kwestie van zo volhouden? Het gaat nu wel iets beter, maar als ik de andere hondjes zie.... :denken:
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Tunnel aanleren

Ongelezen bericht door Mary »

Misschien een klein bakje met wat lekkers neerzetten bij de uitgang.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Iets heeeeeeel lekkers geven bij de uitgang. Iets heel speciaals wat hij anders nooit krijgt. Evt gewoon zijn bak voer ofzo.
En dat volhouden tot hij er echt enthousiast ingaat en dan beloning afbouwen maar wel af en toe blijven belonen natuurlijk.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Bedankt voor jullie tips, daar heb ik zeker wat aan :ok: Ik had al een wat gemengd gevoel bij dat blokkeren van de uitgang. Ik ga nu zelf een tunneltje halen voor in de tuin en inderdaad met een heel kort stukje beginnen en ontzaglijk belonen :cheer: en dan steeds wat langer maken. Dan gaat het in de les vast ook beter :ok:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Boutje schreef:Uitgang blokkeren ben ik geen voorstander van, is wat eng en de tunnel meot vooral heel erg leuk zijn (elk toestel trouwens!)
Oei ja... vooral degene die de tunnel blokkeerde vond het eng ineens terwijl ze dat zelf als beste optie zag :smile: (flashback) blokkade was ook snel weg :N:
Ik heb destijds (na blokkade probeersel :engel: ) bal door de tunnel gegooid met commando door, heeel hard rennen om aan het einde van de tunnel ook weer met een speel te staan, en dat werkte.

Oh en van momenten gebruik maken om te oefenen :mrgreen:
http://s55.photobucket.com/albums/g133/ ... I_1063.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Veel succes, heb ook zo'n tunnel voor de fun (bij een pak hondenvoer gekregen) Mickey vindt het gewoon leuk, misschien eindigt Boyke ook zo, natuurlijk niet tijdens agility :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Zeer actief

annemick schreef:Veel succes, heb ook zo'n tunnel voor de fun (bij een pak hondenvoer gekregen) Mickey vindt het gewoon leuk, misschien eindigt Boyke ook zo, natuurlijk niet tijdens agility :mrgreen:
Afbeelding
:smile: die komt er nooit meer uit!
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

blondie schreef:
annemick schreef:Veel succes, heb ook zo'n tunnel voor de fun (bij een pak hondenvoer gekregen) Mickey vindt het gewoon leuk, misschien eindigt Boyke ook zo, natuurlijk niet tijdens agility :mrgreen:
Afbeelding
Dat komt de volgende keer.
Hoe krijg ik mijn hond uit de tunnel? :mrgreen:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Flevo Bordertje
Zeer actief

Mary schreef:
blondie schreef:
Afbeelding
Dat komt de volgende keer.
Hoe krijg ik mijn hond uit de tunnel? :mrgreen:
:mrgreen: ja, dat schiet lekker op :smile: Boyke heeft dat wel bij de schutting. Die vindt hij geweldig, hij raced erop en aan het eind krijg ik hem niet weg, want wie weet komt er nog een brokje uit dat witte plankje :F:
Flevo Bordertje
Zeer actief

blondie schreef:
Boutje schreef:Uitgang blokkeren ben ik geen voorstander van, is wat eng en de tunnel meot vooral heel erg leuk zijn (elk toestel trouwens!)
Oei ja... vooral degene die de tunnel blokkeerde vond het eng ineens terwijl ze dat zelf als beste optie zag :smile: (flashback) blokkade was ook snel weg :N:
Ik heb destijds (na blokkade probeersel :engel: ) bal door de tunnel gegooid met commando door, heeel hard rennen om aan het einde van de tunnel ook weer met een speel te staan, en dat werkte.

http://s55.photobucket.com/albums/g133/ ... I_1063.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik maar kijken vanochtend in het bos, maar nee hoor, geen enkele tunne gezien :oeps: :lol:
Haha, de blokkade is bij Boyke niet echt een risico voor de instructeur, maar voor hem zelf heb ik liever dat we het op een positieve manier aanleren :ok:
blondie
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
blondie schreef:

En ik maar kijken vanochtend in het bos, maar nee hoor, geen enkele tunne gezien :oeps: :lol:
Haha, de blokkade is bij Boyke niet echt een risico voor de instructeur, maar voor hem zelf heb ik liever dat we het op een positieve manier aanleren :ok:
Uiteraard zonder dwang is het beste, ik vond het ook niet fijn dat ze ging blokken en gevaarlijk was het niet voor haar hoor, hij beukte haar gewoon opzij toen ze met de knietjes voor de ingang zat :mrgreen: (vrouwtje vrouwtje waar is het vrouwtje.. dat was waarom hij er niet doorheen wilde kon hij mij niet zien.. mama's kindje :piew: )
Toen het kwartje viel dat ik gewoon aan de andere kant stond was het geen probleem meer, erger eigenlijk.... hij vond die tunnel zo leuk dat hij vaak een rondje van het huis deed als we aan het springen waren :tong:
Bij bouwterreinen liggen vaak van die pijpen, of rioolbuizen waar je kunt oefenen :lol1:
blondie
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Boyke en ik doen sinds een week of vijf de beginnerscursus agility. Het gaat eigenlijk heel leuk, alleen de tunnel en de slurf vindt hij niet echt leuk. Hij wil er liever niet in en als het even kan, draait hij weer om en loopt er ijskoud weer uit en staat achter me als ik hem aan het einde roep :mrgreen: Nu doen we het zo dat ik hem erin stuur met een handgebaar en stem ("door"), de instructrice bij de ingang blijft staan en die afsluit, ik langs de tunnel loop al roepend "doooooooooorrrrr" en aan het eind hem hopelijk tegen kom. Is er nog iets wat ik kan doen om het makkelijker te maken voor hem of is het gewoon een kwestie van zo volhouden? Het gaat nu wel iets beter, maar als ik de andere hondjes zie.... :denken:
Trouwens, wij leerden eerst de tunnel aan, als dat er in zat werd er aan de slurf begonnen. Die slurf werd bij het aanleren wel door mij op het eind opengehouden, je had dan een tunneleffect dat wel maar als de hond het doorhad en er een paar keer doorheen was gegaan deden we dat niet meer en kwam de hond vanzelf door de "dichte" slurf.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”