Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

informatie en hulp gezocht

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: informatie en hulp gezocht

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Intence schreef:
estherchip schreef:en dan? hij zit zielig in een hokje te wachten tot iemand hem komt halen, als iemand hem al wil hebben gebeuren er daar misschien ook wel zulke ongelukkige dingen dat wil je toch niet op je geweten hebben.. het gaat hier niet dus schuif het maar naar een ander... nee ik zou m zeker niet naar het asiel doen.

oww en nog een babytje ook :N:
het klinkt heel hard maar je hebt al alles gedaan wat je kon, dit is gewoon weg gevaarlijk voor mens en dier! ben het met lieke eens, het is super frustrerend voor je maar zoals je zelf ook al eigenlijk een beetje aangeeft weet je in je achterhoofd dat er maar 1 veilige oplossing is..
heel veel sterkte met alles! hopenlijk gebeurd er nog een wonder!
kijk....ik wil niemand hier afbranden hoor, absoluut niet

maar de 1 zegt dus dit....de ander zegt dus asiel.....en ik ben helemaal het spoor bijster

ik weet het niet meer :( :( :( :( :( :(
wat wil jij, dus niet je man niet de mensen om je heen, nee wat wil jij voor je hond :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

freskin schreef:Wonen jullie in een benedenhuis met een tuin? Misschien is het een idee om een kennel voor hem te bouwen (tijdelijk) waar hij in kan als de baby er is en het niet mocht gaan tussen hem en de baby. Dan heb je nog wat tijd om naar een goed huis te zoeken. Het is dan ook al half mei, dus niet zo koud meer en je kan nu al rustig beginnen te trainen om hem er aan te laten wennen. Hij zou dan desnoods zijn behoefte in de tuin kunnen doen. Dan hoef je ook niet met hem te wandelen. Dat zou je man dan eventueel kunnen doen als hij thuiskomt.
ik zou hem dan nog eerder naar een asiel doen. het is voor een bm vreselijk om weggesloten te worden van zijn gezin, en zeker als hij niet meer gewenst is.
Afbeelding
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

Hutsje schreef:
estherchip schreef:...
ik heb je bericht gelezen voor je het hebt weggehaald en nogmaals, hondagressie heeft TOTAAL niets te maken met mensagressie :19:
niks?? dan denken wij anders... ik vind dat nl wel.. jongens ZE KRIJGT EEN BABY!!!!
ik weet niet hoor maar als hij al naar haar schoonvader gromt wat gaat hij straks doen als de baby er is?? ik vind het gewoon gevaarlijk...
@ sandra haar man beslist ook mee, heel logisch!
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
S@ndr@
Zeer actief

estherchip schreef:
Hutsje schreef:
ik heb je bericht gelezen voor je het hebt weggehaald en nogmaals, hondagressie heeft TOTAAL niets te maken met mensagressie :19:
niks?? dan denken wij anders... ik vind dat nl wel.. jongens ZE KRIJGT EEN BABY!!!!
ik weet niet hoor maar als hij al naar haar schoonvader gromt wat gaat hij straks doen als de baby er is?? ik vind het gewoon gevaarlijk...
Zij is op dit moment de enige die de balangen van die hond nog behartigd en soms zal dat tegen de stroom in zijn.
en als het mijn hond aan gaat dan beslist mijn man mee, maar de uiteindelijke beslissing ligt ten alle tijden bij mij.
Ik ben dat verbond aan gegaan met de hond, en jammer dan voor mijn man, als hij het er niet mee eens is , maar dat snapt hij ook :mann:
daar laat ik hem ook niet over twijfelen :wink:
estherchip
Actief

jou man wel ja ;) het gaat niet altijd zo makkelijk.
S@ndr@
Zeer actief

weet ik, maar je sorteert je partner toch ook ergens op, je moet er wel mee leven, nu is het een hond, wat is het volgenden :wink:
je moet wel samen door de deur kunnen :19:
lijkt me net zo prettig
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

estherchip schreef:
Hutsje schreef:
Nee, niet. Charlie is hond agressief, maar een hond liever en voorzichtiger met (hele!) kleine kinderen vind je niet :19:
Ik vraag me echt af waar je dat verband vandaan haalt :denken:

Mijn hond moet ook wel eens iemand niet; kan ze gewoon even de keuken in zolang het 'vervelende' bezoek er is. Wat heeft dat met het eigen gezin te maken? Zo te horen is het daar juist een super hond voor...
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

En daar gaat het om. Als hij herplaatst moet worden dan is hondagressie bij een kenner nog niet een onoverkomelijk probleem.
Zou hij daarintegen ook veelal 'raar' doen bij en met mensen dan wordt het een heel stuk moeilijker.
Afbeelding
estherchip
Actief

haha sandra ja maar je kan je man toch niet zomaar de deur wijzen om een hond?

nou als hij hond agressief is, op haar nichtje en haar schoonvader al raar reageert wat doet hij dan als er INEENS een nieuw lid in huis komt dat wil je toch niet proberen met zo n grote sterke onstabiele hond?? :S
Roompie
Zeer actief

Onyx schreef:
Intence schreef:
Onyx schreef:Oh, dat zou jammer zijn.
Ben wel benieuwd wat zijn algemene 'houding' is. Zoals met visite, kinderen, dag routine enz.

(Hoe meer info hoe meer kans er zit in het vinden van een opvanggezin)
nou gereserveerd tegenover vreemden.....maar eenmaal visite in huis goed? dan hij ook lief en goed ...
kinderen..tja hij is over het algemeen heel vrolijk naar kinderen
behalve naar mijn kleine nichtje niet,maargoed dat blaam ik de hond niet,maar mij nichtje,want die is gewoon gemeen geweest en moeders heeft geen correctie geroepen....en ik wel (tegen mijn nichtje uiteraard)....maar snap mijn hond daarin dus wel heel goed....
hond treft daarin geen blaam....
Wat heeft je nichtje dan gedaan en hoe reageerde de hond daarop?
Zou hier nog wel graag een reactie op willen.
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Intence »

frank-bobby: ja je kent de hond, nog van vorig jaar daar waar het enigzins fout begon te gaan
toen hij jouw pup zonder aanleiding of waarschuwing greep
toen ben ik al actie gaan ondernemen, alleen heb ik denk ik niet voldoende gedaan ofzo? :(:
en idd, als hij gefocussed is,besta ik niet meer......en mijn kleine lijfje kan zijn 55 kg massa en kracht niet meer de baas

freskin: nee we hebben een bovenappartement, best ruim,maar niet groot genoeg voor een kennel te bouwen
en overigens wil mijn man hem echt uit huis hebben :( :( :( :ugh:
die laat hem nu tijdelijk uit,maar is niet van plan dit te blijven doen

hutsje , ik hoor graag de naam van het asiel......ik wil ze best bellen en kijken wat hun zeggen en hun visie erop is
als dat een kans voor hem betekend dan doe ik dat...

sandra: idd vasthouden ......dat deden wij ook, op advies van therapeut het gedrag negeren, aandacht proberen op te vragen (dit lukte alleen op het trainingsveld met 1 klein hondje op vele meters afstand) ,maar hoe graag je ook vasthoud (trekhaak,paal noem het maar op) in ons laatste geval brak dus de riem.....

onyx: mijn nichtje had hem pijn gedaan door langs te lopen en hem met haar nagels heel gemeen snel in zijn neus te grijpen

we hebben haar gelijk gecorrigeerd hoor......maar hij wou gelijk niks meer van haar weten en heeft gegromd en gesnauwd naar haar (wat logisch is!) nogmaals hond treft daarin geen blaam

sandra: wat ik wil? ik vind dat de hond nog een kans verdiend, ergens bij iemand....dat probeer ik dus in de korte tijd die ik nog heb voor elkaar te krijgen

en jij kan dat misschien wel maken bij je man....ik niet....mijn man betaald tenslotte wel het dak boven onze hoofd (en dus ook die van de hond)

estherchip: idd zo makkelijk is het niet......misschien ben ik dan een onderdanige vrouw?? tja....wie zal het zeggen....

sandra: buiten dit hond verhaal om is mijn partner wel echt heel erg goed voor mij.......en ik hou ook heel veel van hem....en dat hij dit eist...tja...zoveel eist hij niet van mij....ik wordt tot in den treure verwend door hem zowel financieel als in aandacht en liefde en alles wat mn hartje begeert....alleen hierin is hij niet te vermurwen...hij blijft zeggen: het gaat om onze veiligeheid
Intence
Vaste gebruiker

Onyx schreef:Zou hier nog wel graag een reactie op willen.
ik ben druk bezig met reageren zoals je ziet, en huishouden en andere dingen gaan hier ook door, ik zit niet 24-7 achter de pc :wink:
S@ndr@
Zeer actief

estherchip schreef:haha sandra ja maar je kan je man toch niet zomaar de deur wijzen om een hond?

nou als hij hond agressief is, op haar nichtje en haar schoonvader al raar reageert wat doet hij dan als er INEENS een nieuw lid in huis komt dat wil je toch niet proberen met zo n grote sterke onstabiele hond?? :S
wie zegt dat de hond instabiel is :mann: .
1 de hond was eerder, maar daar gaat het niet om, hij zet zijn vrouw onder druk, die zwanger is van zijn kind, dat is niet eerlijk PUNT
wat mij betreft geen discussie mogelijk, onbuigzaam zijn is soms best goed, maar niet als het gaat om de mensen waar je van houdt.
je kunt 100 keer gelijk hebben, maar je verliest altijd - dan :19:
zelfs al vinden ze nu nog een goede oplossing zijn houding in deze zal ze nooit meer vergeten, een dikke min punt gescoord :ok:

O ja ik zou mijn man niet de deur wijzen hoor, ik ging zelf wel, met alles wat van mij was, inclusief de hond :mrgreen: .
vakantie huisjes zat te huur om deze tijd.
zou ik vandaar uit rustig de hond herplaatsen en dan verder kijken :19:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 mar 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Nanna schreef:
Intence schreef:sandra: wat ik wil? ik vind dat de hond nog een kans verdiend, ergens bij iemand....dat probeer ik dus in de korte tijd die ik nog heb voor elkaar te krijgen
en jij kan dat misschien wel maken bij je man....ik niet....mijn man betaald tenslotte wel het dak boven onze hoofd (en dus ook die van de hond)
O, dus degene met het meeste salaris bepaalt? Goed dat ik dat weet *sloft dienstbaar en onderdanig naar het aanrecht*
Helaas zijn er nog heel wat mannen die zo denken. :ugh: Als ik bij mijn ex was gebleven en we hadden kinderen gekregen, had ik thuis willen blijven of heel weinig buiten de deur willen werken. Maar dan zou ik volgens hem ook geen 'recht' hebben op het huis want ik zou dan geen/weinig geld binnen brengen. Dus het huis zou dan op zijn naam komen te staan.
Intence
Vaste gebruiker

Nanna schreef:O, dus degene met het meeste salaris bepaalt? Goed dat ik dat weet *sloft dienstbaar en onderdanig naar het aanrecht*
dit slaat noch kant noch wal.....je kent onze prive situatie niet, onze relatie niet, dus kan je ook niet over oordelen....
Intence
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:wie zegt dat de hond instabiel is :mann: .
1 de hond was eerder, maar daar gaat het niet om, hij zet zijn vrouw onder druk, die zwanger is van zijn kind, dat is niet eerlijk PUNT
wat mij betreft geen discussie mogelijk, onbuigzaam zijn is soms best goed, maar niet als het gaat om de mensen waar je van houdt.
zelfs al vinden ze nu nog een goede oplossing zijn houding in deze zal ze nooit meer vergeten, een dikke min punt gescoord :ok:

O ja ik zou mijn man niet de deur wijzen hoor, ik ging zelf wel, met alles wat van mij was, inclusief de hond :mrgreen: .
nou ik vind de discussie hier over mijn man wel echt te ver gaan hoor.......
dat jij vertrekt bij je vent,prima....geeft aan hoeveel je van hem houdt...en waar hij staat bij jou
ik heb een andere verstandshouding met mijn man en die is op dit ene kleine puntje na super
ja dit is de mindere kant,die hebben we allemaal....ik snap hem ook wel dat hij zo denkt....maar mijn gevoel zegt anders
zijn gevoel is wat dat betreft vele malen minder voor de hond en is hij redelijk koud.....hij is dan ook niet echt een hondenmens...dat zijn ook echt mijn keuze's geweest

hij zet mij helemaal niet onder druk tijdens mijn zwangerschap.....jullie doen net alsof hij een boeman is omdat hij in deze niet mee wil buigen....
sorry maar die discussie ben ik dan klaar,...ik vind het ook heel rot en verdrietig dat hij niet wil meebuigen hierin,maar dat maakt hem nog geen slechte man!
Hutsje
Zeer actief

estherchip schreef:
Hutsje schreef:
het is geen kwestie van verschil in mening maar een feit. hoeveel ervaring heb jij trouwens met bm's of dit soort honden? en dat ze een BABY krijgt was inmiddels wel duidelijk hoor, dat hoef je niet van de daken te schreeuwen :roll:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

lieke schreef: Sorry Eline, ik quote jou even maar dit is meer een reactie op iets wat ik al vaker lees. Ja, áls...

Wat schiet je daarmee op om dit te zeggen? Mijn oma placht te zeggen: 'Als? Als de hemel valt hebben we allemaal blauwe mutsjes op...' M.a.w. woorden, gedane zaken nemen geen keer. Maar probeer dan in oplossingen te denken en niet nog eens lekker te zeggen 'dat had je kunnen weten'.
Vind ik altijd zó flauw.
Is ook flauw, maar ik noem het om aan de ts te verduidelijken waarom sommige mensen heftig reageren, niet als direct verwijt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roompie
Zeer actief

Intence schreef:
Onyx schreef:Zou hier nog wel graag een reactie op willen.
ik ben druk bezig met reageren zoals je ziet, en huishouden en andere dingen gaan hier ook door, ik zit niet 24-7 achter de pc :wink:

Sorry.. heb je reactie gelezen. Ik had dat nichtje dus een ENORME klets over haar vingers gegeven. En giga hard! :N:
Er wordt hier geen enkel hond gepest, doe je dat wel dan aanvaard je de consequenties ook maar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Intence schreef:
S@ndr@ schreef:wie zegt dat de hond instabiel is :mann: .

nou ik vind de discussie hier over mijn man wel echt te ver gaan hoor.......
dat jij vertrekt bij je vent,prima....geeft aan hoeveel je van hem houdt...en waar hij staat bij jou
ik heb een andere verstandshouding met mijn man en die is op dit ene kleine puntje na super
ja dit is de mindere kant,die hebben we allemaal....ik snap hem ook wel dat hij zo denkt....maar mijn gevoel zegt anders
zijn gevoel is wat dat betreft vele malen minder voor de hond en is hij redelijk koud.....hij is dan ook niet echt een hondenmens...dat zijn ook echt mijn keuze's geweest

hij zet mij helemaal niet onder druk tijdens mijn zwangerschap.....jullie doen net alsof hij een boeman is omdat hij in deze niet mee wil buigen....
sorry maar die discussie ben ik dan klaar,...ik vind het ook heel rot en verdrietig dat hij niet wil meebuigen hierin,maar dat maakt hem nog geen slechte man!
mijn relatie is prima al bijna 25 jaar - dus stelt hij geen ultimatums, hij denkt met me mee, en dat doe ik omgekeerd bij hem ook, weet je wel partners, ik hou van jou en wil het beste voor jou.
wat wil jij dan steun ik je daarin :mann: .
zoiets :lief:

maar goed daar gaat het verder niet om :19:
jij wilt je hond een kans geven, doe dat dan - zorg dat je de mogelijkheden vind, waar een wil is is een weg, ook al ligt het niet voor de hand.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hier zou ook eerder mijn kerel de deur uit gaan dan Japie. Maar andersom ook, denk ik. Als ik zou eisen dat de poedel weg moest, zat ik al op de stoep. :smile: Maar ik vind dat een andere discussie eerlijk gezegd. Ze kan toch ook niet met die zwangere bui en straks een baby in een vakantiehuis? Bovendien hebben ze de hond niet onder controle. Dat de hond een ander huis moet hebben, staat in mijn ogen vast. Dat ie niet dood moet, ook.

Gewoon asiels gaan bellen, niet wachten tot iemand je een naam geeft. Beel maar gewoon, leg maar uit en kijk maar waar je wat voor elkaar kunt krijgen. Er zullen er 9 direct nee zeggen, maar als de 10e zegt 'breng maar', dan hoeft de hond niet dood en maakt hij nog een kans. Een goed asiel gaat gewoon lekker met die hond aan de gang en zoeken een geschikte baas voor hem die het ras snapt. Zie http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; of ikzoekbaas.nl voor adressen en contactgegevens van asiels.

Succes!
Hutsje
Zeer actief

Intence schreef: hutsje , ik hoor graag de naam van het asiel......ik wil ze best bellen en kijken wat hun zeggen en hun visie erop is
als dat een kans voor hem betekend dan doe ik dat...
moet je noekie hier van het forum even vragen, zij werkt daar ;)
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Onyx schreef: Sorry.. heb je reactie gelezen. Ik had dat nichtje dus een ENORME klets over haar vingers gegeven. En giga hard! :N:
Er wordt hier geen enkel hond gepest, doe je dat wel dan aanvaard je de consequenties ook maar.
die kreeg ze ook niet van d'r ma...maar wel van mij :wink: ik ben ook heel streng wat dat betreft....
mijn nichtje was ook diep onder de indruk natuurlijk want normaal bemoei ik mij niet met de opvoeding van mams
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Even ; maar ik vind het als ik het verhaal zo lees wel erg begrijpelijk deze hond niet bij een baby te willen hebben. Niet vanwege de hond, wel vanwege de baasjes die blijkbaar enorm weinig over deze knul te vertellen hebben. De hond is letterlijk en figuurlijk een dikke maat te groot en moet dus elders een plek vinden. Met de hond is niets mis, wel met de combi.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Intence
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:maar goed daar gaat het verder niet om :19:
jij wilt je hond een kans geven, doe dat dan - zorg dat je de mogelijkheden vind, waar een wil is is een weg, ook al ligt het niet voor de hand.
idd het gaat niet om mijn relatie met mijn man......

ik ben druk aan het zoeken naar de mogelijkheden ,daarom zit ik mijn snoet hier ook te laten zien op de fora's en afgebrand te worden in de hoop nog ergens wel hulp te vinden, de eventuele gouden tip (en ik via pb gelukkig idd wat adressen heb gekregen,dank u!! mijn dank is groot voor die mensen!!)

misschien kunnen mensen hier ook leren , in plaats van alleen af te branden en de oordelen , ook te helpen ;)
Hutsje
Zeer actief

Intence schreef:
S@ndr@ schreef:maar goed daar gaat het verder niet om :19:
idd het gaat niet om mijn relatie met mijn man......

ik ben druk aan het zoeken naar de mogelijkheden ,daarom zit ik mijn snoet hier ook te laten zien op de fora's en afgebrand te worden in de hoop nog ergens wel hulp te vinden, de eventuele gouden tip (en ik via pb gelukkig idd wat adressen heb gekregen,dank u!! mijn dank is groot voor die mensen!!)

misschien kunnen mensen hier ook leren , in plaats van alleen af te branden en de oordelen , ook te helpen ;)
ik dacht dat ik je diverse tips gegeven had :19: . en ik brand je ook niet af, ik geef alleen mijn mening omdat het mij aan het hart gaat.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

mwah ik gok dat je zelf meer stekels opzet dan je zelf denkt en dat je daar reacties op krijgt :wink:
maar goed, ik hoop voor jou en voor de hond dat je slaagt :ok:
succes
Roompie
Zeer actief

In Oldenzaal zit volgens mij een dierentehuis die zulke (moeilijke) honden opvangt. Heb daar zo gauw even geen tel.nr van.
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Even ; maar ik vind het als ik het verhaal zo lees wel erg begrijpelijk deze hond niet bij een baby te willen hebben. Niet vanwege de hond, wel vanwege de baasjes die blijkbaar enorm weinig over deze knul te vertellen hebben. De hond is letterlijk en figuurlijk een dikke maat te groot en moet dus elders een plek vinden. Met de hond is niets mis, wel met de combi.
ja.....klopt....ik durf ook toe te geven dat de combi niet meer klopt.......voorheen wel....maar toen was hij nog niet volwassen en zal dat meespelen (denk ik?)
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Intence schreef:misschien kunnen mensen hier ook leren , in plaats van alleen af te branden en de oordelen , ook te helpen ;)
Is een beetje a la hondenforum, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel heftig om te lezen dat er euthanasie dreigt voor een hond die van zichzelf misschien helemaal niet zo'n rotzakje is. Dat vind ik persoonlijk echt wel heel erg. In de handen van iemand anders kan deze BM misschien weer tot rust komen en een fatsoenlijke meneer worden. Ik hoop dat hij die kans krijgt.

In welk deel van het land zit je trouwens?
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”