Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vegetarische hond
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: De vegetarische hond
Ik word toch nieuwsgierig!
Zal ik het eten van mn hond en paard eens wisselen?
Zal ik het eten van mn hond en paard eens wisselen?
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
moet jij zeggen.. jij komt ook niet met wetenschappelijk bewijsmateriaal aanyuri36 schreef: Daar heb ik al duidelijk antwoord op gegeven: als je hier de idiote en simpele reacties ziet op vegetarisch voeren, dan kan een kind nog constateren dat het geen zin heeft de meeste mensen hier een vegetarisch voer aan te raden.
Goede en wetenschappelijke argumenten tegen vegetarisch voeren hoor je hier niet, alleen maar waarde-oordelen over vegetarisch voeren. Daar is weinig intellectueels aan.
als een hond een herbivoor is dan zou hij vlees niet lusten, en mijn hond loopt 't water in de mond als hij een stuk vlees van me krijgt.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Yuri, vraagjes
Waarom staat je jonge hond van 7 maanden dan nog niet op vegetarisch als je er zo 100 % achter staat. Waarom moet je daar dan nog over nadenken als het zo enorm goed is zoals jij zegt. Waarom nog geen overstap als je geen dieren wilt laten slachten voor gebruik hondenvoer.
Of zit je er over te denken om zelf te gaan koken voor je hond.
Waarom voer je hondenbrok waar ook vlees in zit.
Waarom citeer je uit een boek en/of haal je er een boek bij terwijl je dat onzinnig vond in een ander topic
Wat doe jij in het dagelijks leven voor werk. Hier ben ik nu toch wel heel niewsgierig na omdat je iedereen dom vind.
ik pas mijn berichtje nog even aan. als jij het niet prettig vind dat dieren geslacht worden draag jij zeer zeker geen leren schoenen, laarzen en ander gerief. Hoe ga jij hier dan mee om.
Waarom staat je jonge hond van 7 maanden dan nog niet op vegetarisch als je er zo 100 % achter staat. Waarom moet je daar dan nog over nadenken als het zo enorm goed is zoals jij zegt. Waarom nog geen overstap als je geen dieren wilt laten slachten voor gebruik hondenvoer.
Waarom citeer je uit een boek en/of haal je er een boek bij terwijl je dat onzinnig vond in een ander topic
Wat doe jij in het dagelijks leven voor werk. Hier ben ik nu toch wel heel niewsgierig na omdat je iedereen dom vind.
ik pas mijn berichtje nog even aan. als jij het niet prettig vind dat dieren geslacht worden draag jij zeer zeker geen leren schoenen, laarzen en ander gerief. Hoe ga jij hier dan mee om.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
volgens mij kunnen we wel concluderen dat je een hond alles kunt voeren, zolang je maar supplementeert
.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Dat klopt ook wel voor een heel groot deel. Kijk maar naar de honden die oud zijn geworden op oud bruin brood en pens, aangevuld met levertraan en calcium.Hutsje schreef:volgens mij kunnen we wel concluderen dat je een hond alles kunt voeren, zolang je maar supplementeert.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
tjah het kan, maar of het gezond is is een ander verhaal.
Ik kan ook de rest van mijn leven naar de mc-d. :N:

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik geloof in de natuur.
Dat er dingen op andere manieren ook kunnen/mogelijk zijn zal ik niet ontkennen.
Maar of het ook gezond is en bijdraagt aan het totale welzijn van een levend wezen als je tegen hun natuur ingaat?
Daar heb ik maar 1 heel kort en bondig antwoord op: NEE
Honden zijn in principe nog gewoon wolven van binnen in hun spijsverterings-stelsel.
Waarom zou ik dan ook maar een seconde willen nadenken over het feit of ze ook op vegetarisch voedsel kunnen overleven?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Dat er dingen op andere manieren ook kunnen/mogelijk zijn zal ik niet ontkennen.
Maar of het ook gezond is en bijdraagt aan het totale welzijn van een levend wezen als je tegen hun natuur ingaat?
Daar heb ik maar 1 heel kort en bondig antwoord op: NEE
Honden zijn in principe nog gewoon wolven van binnen in hun spijsverterings-stelsel.
Waarom zou ik dan ook maar een seconde willen nadenken over het feit of ze ook op vegetarisch voedsel kunnen overleven?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

-
Inc
Daar is een documentaire over gemaakt. Een man die een maand lang (?) alleen maar McDonald's at. Inc doktersbezoeken ed, het was niet zo gezond. En dat is een understatement :N:minhie schreef:tjah het kan, maar of het gezond is is een ander verhaal.
Link: KLIK
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Diana, hier mijn antwoorden:Dianavdberkt schreef:Yuri, vraagjes
*Mijn hond van 7 maanden heb ik zelf pas een klein maandje in huis. Mijn andere hond heeft last van zijn maag en verdraagt geen vegetarisch. De hond van 7 maanden ga ik vrijwel zeker vegetarisch voeren, maar ik wacht liever tot ze volgroeid is, en wel om twee redenen: 1) Als ik ze vegetarisch ga voeren, dan wil ik geen vegetarische brokken, maar alles zelf samenstellen. Daarvoor heb ik de precieze kennis op dit moment nog niet. Ik wil me eerst goed inlezen.
2) Als je fouten maakt met zelf voer samenstellen (en dat geldt voor elk zelf samengesteld voer), dan zijn de gevolgen veel groter in de groeiperiode. Ook daarom wacht ik liever tot ze volwassen is.
Ik zeg niet dat vegetarisch zo enorm goed ("beter") is, ik zeg enkel dat het zeker niet slechter is dan brokken of rauw vlees.
En wat zelf koken betreft: dat overweeg ik niet meer, maar het is wel nog altijd mijn ideaal. Alle ingrediënten kies je zelf, geen risico's op ziekteoverdracht, en toch wat makkelijker samen te stellen dan vegetarisch.
Waarom ik toch hondenbrok met vlees geef, is hierboven al beantwoord.
Waarom ik citeer uit een boek terwijl ik dat onzinnig vond bij een ander onderwerp? Ik kan me daar oprecht niets meer van herinneren. Als je me laat zien waar ik dat gezegd zou hebben, dan wil ik ook die vraag beantwoorden.
Wat ik in het dagelijks leven voor werk doe vind ik niet belangrijk. Ik vind ook niet iedereen dom. Maar mensen die zomaar vanalles roepen, onderzoek sowieso flauwekul vinden, of niet fatsoenlijk lezen wat ik schrijf en dan maar beginnen te tieren, die noem ik dom ja.
Wat het dragen van leren schoenen ed betreft: die draag ik wel. Maar als de meerderheid van de mensen geen vlees meer zouden eten (zoals ik), dan zou ik ook geen leren schoenen meer dragen (zelfs niet kunnen, omdat er dan niet meer genoeg leer is voor leren schoen voor iedereen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Met andere woorden...we bewijzen de mensheid een dienst door vlees te eten, anders was er geen fatsoenlijke schoen meer te vinden.
Ik ben blij dat ik hier mijn steentje aan kan bijdragen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- yuki
- Zeer actief
Ik denk dat zelf vegetarisch voer samenstellen nog iets riskanter is dan een vegetarische brok geven.
Mijn hond was op leeftijd en kon niks met stukken waar botten in zaten, of was er te lui voor, dus kreeg hij kvv (haaksbarf) Eigenlijk deed hij het net zo goed (of iets beter zelfs) op medicinale brokken van de dierenarts, maar hij vrat het met lange tanden. Kan me niet voorstellen dat je hondje dus straks aan de groente prakkies zit te smullen en nu nog gewoon voer krijgt. Wat doe je als hij straks verveeld eet, of beter nog, stopt met vreten???????
Mijn hond was op leeftijd en kon niks met stukken waar botten in zaten, of was er te lui voor, dus kreeg hij kvv (haaksbarf) Eigenlijk deed hij het net zo goed (of iets beter zelfs) op medicinale brokken van de dierenarts, maar hij vrat het met lange tanden. Kan me niet voorstellen dat je hondje dus straks aan de groente prakkies zit te smullen en nu nog gewoon voer krijgt. Wat doe je als hij straks verveeld eet, of beter nog, stopt met vreten???????
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja inderdaad, hij eet geen vlees omdat ie niet wil dat er daarvoor een beest doodgemaakt wordt, maar leren schoenen mogen wel want het beest is toch al dood.fes/lou schreef:Met andere woorden...we bewijzen de mensheid een dienst door vlees te eten, anders was er geen fatsoenlijke schoen meer te vinden.
En dan nog zeggen dat wij dom lullen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ondanks dat ik er niet achter sta ben ik toch heel benieuwd naar een samengesteld vegetarisch dieet. Ik zou dan ook graag horen hoe het gaat als je daar aan begint, wie weet kunnen we nog wat menu-tips uitwisselen!yuri36 schreef:Diana, hier mijn antwoorden:Dianavdberkt schreef:Yuri, vraagjes
*Mijn hond van 7 maanden heb ik zelf pas een klein maandje in huis. Mijn andere hond heeft last van zijn maag en verdraagt geen vegetarisch. De hond van 7 maanden ga ik vrijwel zeker vegetarisch voeren, maar ik wacht liever tot ze volgroeid is, en wel om twee redenen: 1) Als ik ze vegetarisch ga voeren, dan wil ik geen vegetarische brokken, maar alles zelf samenstellen. Daarvoor heb ik de precieze kennis op dit moment nog niet. Ik wil me eerst goed inlezen.
2) Als je fouten maakt met zelf voer samenstellen (en dat geldt voor elk zelf samengesteld voer), dan zijn de gevolgen veel groter in de groeiperiode. Ook daarom wacht ik liever tot ze volwassen is.
Ik zeg niet dat vegetarisch zo enorm goed ("beter") is, ik zeg enkel dat het zeker niet slechter is dan brokken of rauw vlees.
En wat zelf koken betreft: dat overweeg ik niet meer, maar het is wel nog altijd mijn ideaal. Alle ingrediënten kies je zelf, geen risico's op ziekteoverdracht, en toch wat makkelijker samen te stellen dan vegetarisch.
Waarom ik toch hondenbrok met vlees geef, is hierboven al beantwoord.
Waarom ik citeer uit een boek terwijl ik dat onzinnig vond bij een ander onderwerp? Ik kan me daar oprecht niets meer van herinneren. Als je me laat zien waar ik dat gezegd zou hebben, dan wil ik ook die vraag beantwoorden.
Wat ik in het dagelijks leven voor werk doe vind ik niet belangrijk. Ik vind ook niet iedereen dom. Maar mensen die zomaar vanalles roepen, onderzoek sowieso flauwekul vinden, of niet fatsoenlijk lezen wat ik schrijf en dan maar beginnen te tieren, die noem ik dom ja.
Wat het dragen van leren schoenen ed betreft: die draag ik wel. Maar als de meerderheid van de mensen geen vlees meer zouden eten (zoals ik), dan zou ik ook geen leren schoenen meer dragen (zelfs niet kunnen, omdat er dan niet meer genoeg leer is voor leren schoen voor iedereen.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik vind het ronduit dierenmishandeling als je straks je hond zelfgefabriceerde vegetarische hap voorzet. Het beestje kan zelf niet kiezen. Heb je wel eens naar zijn gebit gekeken? Juist, hij heeft het gebit van een carnivoor, Dat zegt dus al genoeg. Je kan ook te ver doorschieten in het vegetarisch zijn. Dat je het zelf doet is niks mis mee, maar mishandel niet je hond er mee......Niet te geloven dit.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- yuki
- Zeer actief
Dit heb ik in dit topic al zo'n 4 keer gevraagd, TS antwoordde aanvankelijk niet, maar schreef uiteindelijk dat ze nog geen idee heeft hoe je dat samensteltGollum schreef:
Ondanks dat ik er niet achter sta ben ik toch heel benieuwd naar een samengesteld vegetarisch dieet. Ik zou dan ook graag horen hoe het gaat als je daar aan begint, wie weet kunnen we nog wat menu-tips uitwisselen!
Esther
Esther
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
De rest van mijn leven zou dus niet zo lang zijn. :N:Inc schreef:Daar is een documentaire over gemaakt. Een man die een maand lang (?) alleen maar McDonald's at. Inc doktersbezoeken ed, het was niet zo gezond. En dat is een understatement :N:minhie schreef:tjah het kan, maar of het gezond is is een ander verhaal.
Link: KLIK
en Yuri, ik hoop dat je ipv vegetarisch dan maar zelf gaat koken, met toch wat vlees erin, dat lijkt me nog gezonder dan vegetarisch. Of hou het maar bij die brokken van je.

- Gollum
- Zeer actief
Ja ik ben ook heel nieuwschierig, daarom vroeg ik het ook nog maar een keer. Ik hoop ook dat yuri daar antwoord op wilt geven als ze daar aan begint, ik zou het jammer vinden als ze zich laat tegenhouden door al het gezeik en gezuig wat daar ongetwijfeld als antwoord op komt.yuki schreef:Dit heb ik in dit topic al zo'n 4 keer gevraagd, TS antwoordde aanvankelijk niet, maar schreef uiteindelijk dat ze nog geen idee heeft hoe je dat samensteltGollum schreef:
Ondanks dat ik er niet achter sta ben ik toch heel benieuwd naar een samengesteld vegetarisch dieet. Ik zou dan ook graag horen hoe het gaat als je daar aan begint, wie weet kunnen we nog wat menu-tips uitwisselen!
- yuki
- Zeer actief
In mijn verbeelding zie ik nl een hond verbaasd naar een bakje groente (al dan niet gekookt) met wie weet nog een eitje erop, beetje taugé of wat andere meuk, kijken? Misschien heb ik weinig fantasie vwb de vegetarische keuken, al eet ik zelf ook weinig vlees. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Hoe kun je een smakelijke hap zelf samenstellen voor een carnivoor??Gollum schreef:Ja ik ben ook heel nieuwschierig, daarom vroeg ik het ook nog maar een keer. Ik hoop ook dat yuri daar antwoord op wilt geven als ze daar aan begint, ik zou het jammer vinden als ze zich laat tegenhouden door al het gezeik en gezuig wat daar ongetwijfeld als antwoord op komt.yuki schreef:Dit heb ik in dit topic al zo'n 4 keer gevraagd, TS antwoordde aanvankelijk niet, maar schreef uiteindelijk dat ze nog geen idee heeft hoe je dat samensteltGollum schreef:
Esther
Esther
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik weet wel dat je mijn honden gerust enkele dagen achter elkaar wat gekookte groente hapjes voor kunt schotelen, en dat ze het dan nog met liefde zouden eten ook.
Maar dat duurt echt niet lang, ze zullen ook snel aan de dunne gaan, waardoor je dus weer allerlei supplementen nodig hebt om dat tegen te gaan. Ze zullen gaan stinken en een vieze vacht krijgen, waardoor je dus ook daar weer voor moet gaan supplementeren etc etc.
Nee dank u, doe onze honden maar een lekker bakkie met vlees aub.
Maar dat duurt echt niet lang, ze zullen ook snel aan de dunne gaan, waardoor je dus weer allerlei supplementen nodig hebt om dat tegen te gaan. Ze zullen gaan stinken en een vieze vacht krijgen, waardoor je dus ook daar weer voor moet gaan supplementeren etc etc.
Nee dank u, doe onze honden maar een lekker bakkie met vlees aub.

- Gollum
- Zeer actief
Nou ja ik maak dus ook wel eens een redelijk vegetarisch hapje voor gol en afhankelijk van wat het is eet Gol het met smaak op. Ik doe dan bv wat gekookte bietjes, wat wortel, verschillende fruitsoorten, alfalfa, walnootjes, een eitje, wat kruiden en soms wat ontsloten rijstekorrels door de blender gooien en je krijgt een heerlijke shakeyuki schreef:
In mijn verbeelding zie ik nl een hond verbaasd naar een bakje groente (al dan niet gekookt) met wie weet nog een eitje erop, beetje taugé of wat andere meuk, kijken? Misschien heb ik weinig fantasie vwb de vegetarische keuken, al eet ik zelf ook weinig vlees. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Hoe kun je een smakelijke hap zelf samenstellen voor een carnivoor??
Door de bietjes is het eigenlijk altijd rood, wil je een andere kleur voor de gein moet je de bietjes eruit laten.
Maar goed, dat krijgt Gol niet alleen als voedsel dus ik weet niet hoe ze zou reageren als ze dat elke maaltijd krijgt
- yuki
- Zeer actief
Mijn hondje was ook dol op groente, aan tafel bedelde hij om spruitjes, een stuk broccoli en hij kreeg regelematig gekookte andijvie, boontjes e.d. DOOR zijn bak kvv heen.Gollum schreef:Nou ja ik maak dus ook wel eens een redelijk vegetarisch hapje voor gol en afhankelijk van wat het is eet Gol het met smaak op. Ik doe dan bv wat gekookte bietjes, wat wortel, verschillende fruitsoorten, alfalfa, walnootjes, een eitje, wat kruiden en soms wat ontsloten rijstekorrels door de blender gooien en je krijgt een heerlijke shakeyuki schreef:
In mijn verbeelding zie ik nl een hond verbaasd naar een bakje groente (al dan niet gekookt) met wie weet nog een eitje erop, beetje taugé of wat andere meuk, kijken? Misschien heb ik weinig fantasie vwb de vegetarische keuken, al eet ik zelf ook weinig vlees. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Hoe kun je een smakelijke hap zelf samenstellen voor een carnivoor??![]()
Door de bietjes is het eigenlijk altijd rood, wil je een andere kleur voor de gein moet je de bietjes eruit laten.
Maar goed, dat krijgt Gol niet alleen als voedsel dus ik weet niet hoe ze zou reageren als ze dat elke maaltijd krijgt
Esther
Esther
- Gollum
- Zeer actief
haha mijn hond lust ook graag spruitjes! Gelukkig maar want die zakken die bij de supermarkt te koop zijn vind ik altijd wat veel voor in m'n eentje en ik lust ook zo graag spruitjes.yuki schreef:Mijn hondje was ook dol op groente, aan tafel bedelde hij om spruitjes, een stuk broccoli en hij kreeg regelematig gekookte andijvie, boontjes e.d. DOOR zijn bak kvv heen.Gollum schreef:Nou ja ik maak dus ook wel eens een redelijk vegetarisch hapje voor gol en afhankelijk van wat het is eet Gol het met smaak op. Ik doe dan bv wat gekookte bietjes, wat wortel, verschillende fruitsoorten, alfalfa, walnootjes, een eitje, wat kruiden en soms wat ontsloten rijstekorrels door de blender gooien en je krijgt een heerlijke shakeyuki schreef:
In mijn verbeelding zie ik nl een hond verbaasd naar een bakje groente (al dan niet gekookt) met wie weet nog een eitje erop, beetje taugé of wat andere meuk, kijken? Misschien heb ik weinig fantasie vwb de vegetarische keuken, al eet ik zelf ook weinig vlees. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Hoe kun je een smakelijke hap zelf samenstellen voor een carnivoor??![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gol, even OT, maar Yuri heet Leon en komt uit Sittard, lees ik in de openingspost.Gollum schreef: Ja ik ben ook heel nieuwschierig, daarom vroeg ik het ook nog maar een keer. Ik hoop ook dat yuri daar antwoord op wilt geven als ze daar aan begint, ik zou het jammer vinden als ze zich laat tegenhouden door al het gezeik en gezuig wat daar ongetwijfeld als antwoord op komt.
Ik gok toch dat we het dan over een hij hebben
- Gollum
- Zeer actief
Echt? Jeetje, ik dacht ergens gelezen te hebben dat yuri zei dat hij een vrouw was. Nu ben ik echt in de war.Marjoleine schreef:Gol, even OT, maar Yuri heet Leon en komt uit Sittard, lees ik in de openingspost.Gollum schreef: Ja ik ben ook heel nieuwschierig, daarom vroeg ik het ook nog maar een keer. Ik hoop ook dat yuri daar antwoord op wilt geven als ze daar aan begint, ik zou het jammer vinden als ze zich laat tegenhouden door al het gezeik en gezuig wat daar ongetwijfeld als antwoord op komt.
-
Mojuan
- Zeer actief
Gollum schreef:Echt? Jeetje, ik dacht ergens gelezen te hebben dat yuri zei dat hij een vrouw was. Nu ben ik echt in de war.Marjoleine schreef:Gol, even OT, maar Yuri heet Leon en komt uit Sittard, lees ik in de openingspost.Gollum schreef: Ja ik ben ook heel nieuwschierig, daarom vroeg ik het ook nog maar een keer. Ik hoop ook dat yuri daar antwoord op wilt geven als ze daar aan begint, ik zou het jammer vinden als ze zich laat tegenhouden door al het gezeik en gezuig wat daar ongetwijfeld als antwoord op komt.
Ik denk dat je in de war bent met iets anders.
Volgens mij zei hij ergens dat hij niet op vrouwen valt.
Misschien is dat de verwarring?

- yuki
- Zeer actief
verwarring komt misschien door het plaatje van de avatar? Dat je daar automatisch een vrouwspersoon bij bedenkt 
Esther
Esther
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Gollum schreef:Echt? Jeetje, ik dacht ergens gelezen te hebben dat yuri zei dat hij een vrouw was. Nu ben ik echt in de war.Marjoleine schreef:Gol, even OT, maar Yuri heet Leon en komt uit Sittard, lees ik in de openingspost.Gollum schreef: Ja ik ben ook heel nieuwschierig, daarom vroeg ik het ook nog maar een keer. Ik hoop ook dat yuri daar antwoord op wilt geven als ze daar aan begint, ik zou het jammer vinden als ze zich laat tegenhouden door al het gezeik en gezuig wat daar ongetwijfeld als antwoord op komt.
yes yes yes!!!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/plaza/profiel ... 08981.html" onclick="window.open(this.href);return false;Gollum schreef: Echt? Jeetje, ik dacht ergens gelezen te hebben dat yuri zei dat hij een vrouw was. Nu ben ik echt in de war.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het ronduit dierenmishandeling, je geeft een hond niet waarvoor hij gemaakt is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Tja, ik vind het ook dierenmishandeling.
Maar mensen schijnen echt niet te begrijpen waarom, ook al leg ik het nog 100x uit.
Want het doden van dieren om te eten vinden ze veel erger nml.
Maar mensen schijnen echt niet te begrijpen waarom, ook al leg ik het nog 100x uit.
Want het doden van dieren om te eten vinden ze veel erger nml.