Na de gevorderde groep kan ik iig door met de VZH en heb opgevangen dat je dan ook tegelijk kan beginnen met speuren of manwerk..
Ik wil graag alvast beginnen met basis oefeningen omdat Fritz altijd de helft vergeet als er andere honden om hem heen staan en ik een beetje twijfel over de geschiktheid van Fritz voor sommige onderdelen, maar wel graag verschillende dingen wil trainen.
Even de basis vragen:
- Wat houdt KNPV in en wat houdt IPO in??

Wat zijn geschikte karakter eigenschappen voor een hond die pakwerk doet?
Fritz vind trekspelletjes al snel een beetje spannend. Hij houd alles heel voorzichtig vast en als ik het andere eind van de flos pak en trek laat hij snel los.. Alleen als hij heel uitgelaten is kan ik aan het andere eind van de knuffel trekken en schudden.. Als de knuffel scheurt gaat hij het geschrokken liggen likken..
Aan de andere kant is hij wel super waaks en als hij zich uitgedaagd voelt bij ie...
Waar staan tips om te oefenen met speuren? Hij snuffelt nl wel graag maar is extreem slecht in sporen uitwerken. Hij raakt zo opgewonden dat hij met zijn neus over de grond op 2 meter afstand een haas passeert..