Het is Justitie die beslist en in hele uitzonderlijke gevallen, als de openbare orde in het gedrang komt, de gemeente.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag een hond nog in beslag genomen worden??
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Mag een hond nog in beslag genomen worden??
Het is je al eerder gezegd, je rakelt allemaal heeeeeeeele oude topics op in deze hoek, maar als je dat dan toch doet geef dan in ieder geval de juiste informatie.
Het is Justitie die beslist en in hele uitzonderlijke gevallen, als de openbare orde in het gedrang komt, de gemeente.
Gr. Aniek

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
ronaldo schreef:Moeten ze proberen! moeten ze mij eerst door me kop schieten! neimand neemt mijn hond mee! wat er ook is gebeurt! ze trekken toch geen pistool voor zoiets! dus nooit afgeven zou ik zeggen!!!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ach als je zorgt dat je hond uit de problemen blijft is er niks aan de handHilde schreef:ronaldo schreef:Moeten ze proberen! moeten ze mij eerst door me kop schieten! neimand neemt mijn hond mee! wat er ook is gebeurt! ze trekken toch geen pistool voor zoiets! dus nooit afgeven zou ik zeggen!!!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ronaldo schreef:Moeten ze proberen! moeten ze mij eerst door me kop schieten! neimand neemt mijn hond mee! wat er ook is gebeurt! ze trekken toch geen pistool voor zoiets! dus nooit afgeven zou ik zeggen!!!
goed zo. grote jongen.
ben je nu weer rustig? dan pak ik een lollie voor je.
relax man. praat normaal.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Zou jij jezelf trouwens niet eerst even netjes voorstellen.
Overigens hebben ze geen pistool nodig om ervoor te zorgen dat jij je hond afgeeft hoor
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Inc
Neem een chill pill.ronaldo schreef:Moeten ze proberen! moeten ze mij eerst door me kop schieten! neimand neemt mijn hond mee! wat er ook is gebeurt! ze trekken toch geen pistool voor zoiets! dus nooit afgeven zou ik zeggen!!!
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Re:
je hond kan niet in beslag worden genomen op uiterlijk - ontbreken van stamboom - of het ontbreken van een chip.Mariska Koolen schreef:Hoi Hoi,
Ik ben degene die met deze vraag kwam, het is zo (volgens hetgeen ik te horen krijg) dat de mensen met hun hond aan het wandelen waren en vervolgens de politie tegen kwamen. Deze stopte en vroegen of de hond een stamboom had en of deze gechipt was. De hond heeft geen stamboom en is niet gechipt en werd vervolgens in beslag genomen door de politie. Inmiddels heb ik een instantie aan de telefoon gehad en die bevestigden dat ze geen honden op uiterlijk en op het niet hebben van een stamboom en niet gechipt zijn in beslag mogen nemen. Zoals ik al zij verder weet ik niet sdus ook niet of er meer gebeurt is maar ik kom deze hond vaak tegen als ik met mijn honden wandelen en dan gebeurd er niets de honden lopen rustig langs elkaar af.
Vooraleer men nu tot inbeslagname overgaat, is er al aardig wat water door de zee gegaan. Die mensen zullen alleen maar hun versie van de feiten hebben verteld vrees ik.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Re:
daywalker schreef:je hond kan niet in beslag worden genomen op uiterlijk - ontbreken van stamboom - of het ontbreken van een chip.Mariska Koolen schreef:Hoi Hoi,
Ik ben degene die met deze vraag kwam, het is zo (volgens hetgeen ik te horen krijg) dat de mensen met hun hond aan het wandelen waren en vervolgens de politie tegen kwamen. Deze stopte en vroegen of de hond een stamboom had en of deze gechipt was. De hond heeft geen stamboom en is niet gechipt en werd vervolgens in beslag genomen door de politie. Inmiddels heb ik een instantie aan de telefoon gehad en die bevestigden dat ze geen honden op uiterlijk en op het niet hebben van een stamboom en niet gechipt zijn in beslag mogen nemen. Zoals ik al zij verder weet ik niet sdus ook niet of er meer gebeurt is maar ik kom deze hond vaak tegen als ik met mijn honden wandelen en dan gebeurd er niets de honden lopen rustig langs elkaar af.
Vooraleer men nu tot inbeslagname overgaat, is er al aardig wat water door de zee gegaan. Die mensen zullen alleen maar hun versie van de feiten hebben verteld vrees ik.
Aangezien Mariska dit ruim 2 jaar geleden al vroeg (do 19 maart 2009) he bik zo het flauwe vermoeden dat ze weet wanneer je hond in beslag genomen kan worden
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.