Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag een hond nog in beslag genomen worden??

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Mag een hond nog in beslag genomen worden??

Ongelezen bericht door Budkes »

Het is je al eerder gezegd, je rakelt allemaal heeeeeeeele oude topics op in deze hoek, maar als je dat dan toch doet geef dan in ieder geval de juiste informatie. :19:
Het is Justitie die beslist en in hele uitzonderlijke gevallen, als de openbare orde in het gedrang komt, de gemeente.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

ronaldo schreef:Moeten ze proberen! moeten ze mij eerst door me kop schieten! neimand neemt mijn hond mee! wat er ook is gebeurt! ze trekken toch geen pistool voor zoiets! dus nooit afgeven zou ik zeggen!!!
:80:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hilde schreef:
ronaldo schreef:Moeten ze proberen! moeten ze mij eerst door me kop schieten! neimand neemt mijn hond mee! wat er ook is gebeurt! ze trekken toch geen pistool voor zoiets! dus nooit afgeven zou ik zeggen!!!
:80:
ach als je zorgt dat je hond uit de problemen blijft is er niks aan de hand :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

goed zo. grote jongen.

ben je nu weer rustig? dan pak ik een lollie voor je.

relax man. praat normaal.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

:smile: :lol:

Zou jij jezelf trouwens niet eerst even netjes voorstellen. :pffff:

Overigens hebben ze geen pistool nodig om ervoor te zorgen dat jij je hond afgeeft hoor :smile: Ze pakken je gewoon bij kop en kont beet, pleuren de boeien om je polsen, pleuren je met een kolere gang de auto in en jij mag mee naar het bureau en je hondje gaat met dene andere auto mee :cool2: Mooi, fijn, daar zit je dan 6 uur in een hokje tegen de muur aan te kijken die je anders had kunnen gebruiken om aan te geven dat de heren/mevrouwen blauw een klein "detail" in de gewijzigde wet hebben gemist :N:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Neem een chill pill.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Re:

Ongelezen bericht door daywalker »

Mariska Koolen schreef:Hoi Hoi,

Ik ben degene die met deze vraag kwam, het is zo (volgens hetgeen ik te horen krijg) dat de mensen met hun hond aan het wandelen waren en vervolgens de politie tegen kwamen. Deze stopte en vroegen of de hond een stamboom had en of deze gechipt was. De hond heeft geen stamboom en is niet gechipt en werd vervolgens in beslag genomen door de politie. Inmiddels heb ik een instantie aan de telefoon gehad en die bevestigden dat ze geen honden op uiterlijk en op het niet hebben van een stamboom en niet gechipt zijn in beslag mogen nemen. Zoals ik al zij verder weet ik niet sdus ook niet of er meer gebeurt is maar ik kom deze hond vaak tegen als ik met mijn honden wandelen en dan gebeurd er niets de honden lopen rustig langs elkaar af.
je hond kan niet in beslag worden genomen op uiterlijk - ontbreken van stamboom - of het ontbreken van een chip.
Vooraleer men nu tot inbeslagname overgaat, is er al aardig wat water door de zee gegaan. Die mensen zullen alleen maar hun versie van de feiten hebben verteld vrees ik.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Re:

Ongelezen bericht door smoekie »

daywalker schreef:
Mariska Koolen schreef:Hoi Hoi,

Ik ben degene die met deze vraag kwam, het is zo (volgens hetgeen ik te horen krijg) dat de mensen met hun hond aan het wandelen waren en vervolgens de politie tegen kwamen. Deze stopte en vroegen of de hond een stamboom had en of deze gechipt was. De hond heeft geen stamboom en is niet gechipt en werd vervolgens in beslag genomen door de politie. Inmiddels heb ik een instantie aan de telefoon gehad en die bevestigden dat ze geen honden op uiterlijk en op het niet hebben van een stamboom en niet gechipt zijn in beslag mogen nemen. Zoals ik al zij verder weet ik niet sdus ook niet of er meer gebeurt is maar ik kom deze hond vaak tegen als ik met mijn honden wandelen en dan gebeurd er niets de honden lopen rustig langs elkaar af.
je hond kan niet in beslag worden genomen op uiterlijk - ontbreken van stamboom - of het ontbreken van een chip.
Vooraleer men nu tot inbeslagname overgaat, is er al aardig wat water door de zee gegaan. Die mensen zullen alleen maar hun versie van de feiten hebben verteld vrees ik.

Aangezien Mariska dit ruim 2 jaar geleden al vroeg (do 19 maart 2009) he bik zo het flauwe vermoeden dat ze weet wanneer je hond in beslag genomen kan worden :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”