:lol: , ja ik weet het, het zat er zo in, nu nog ff terug draaienInge O schreef:ik vind afleiden met eten eigenlijk altijd een 'gevaarlijke' bezigheid omdat de kans daarbij (niet alleen bij jou hoor) heel erg groot is dat je net het gedrag bevestigt dat je niet wil zien.S@ndr@ schreef: leuk en blij doen en een opgewonden hond afleiden met eten, dus belonen voor druk wild gedrag![]()
eten kan je verdienen door iets goed te doen wat je gevraagd wordt, dat is echt wat anders dan afleiden met eten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Illusion collar
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Illusion collar
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hij is groot en sterk hé
Wij hebben zelf een hele periode gehad dat je gewoon een paar minuutjes de tijd moest nemen als je met felix in een nieuwe situatie kwam waar meer mensen waren. Als op bezoek ging, of in een winkel enzo.
Dan werd hij echt wild. Ik pakte hem dan gewoon vriendelijk en rustig met twee handen bij de halsband en hield hem op die manier rustig met alle vier de pootjes op de grond. Na een tijdje schoot hem dan weer te binnen dat hij niet zo gek hoefde te doen en dan was het klaar. Even aaien, brave hond
Ik weet niet of dat kan lukken met van Gils.
Verder zou ik onthouden dat ik de verwachtingen op de cursus ook toepas buiten de cursus. Dus als hij op cursus bijvoorbeeld meteen aandacht voor je moet hebben als je iets tegen hem zegt, zal hij dat buiten schooltijd ook moeten hebben. Ook al vergeet je dat in je vrije tijd meestal nogal snel
Wat je op school niet wilt hebben, wil je in je vrije tijd ook niet hebben. Dat moet je goed in de gaten houden.
Hij maakt blijkbaar nogal veel onderscheid tussen het trainigsveldje en de wereld daarbuiten
Asl die frikandel zo belangrijk is, zou ik daar mee stoppen óf ook frikandel gebruiken buiten het trainigsveldje
Wij hebben zelf een hele periode gehad dat je gewoon een paar minuutjes de tijd moest nemen als je met felix in een nieuwe situatie kwam waar meer mensen waren. Als op bezoek ging, of in een winkel enzo.
Dan werd hij echt wild. Ik pakte hem dan gewoon vriendelijk en rustig met twee handen bij de halsband en hield hem op die manier rustig met alle vier de pootjes op de grond. Na een tijdje schoot hem dan weer te binnen dat hij niet zo gek hoefde te doen en dan was het klaar. Even aaien, brave hond
Ik weet niet of dat kan lukken met van Gils.
Verder zou ik onthouden dat ik de verwachtingen op de cursus ook toepas buiten de cursus. Dus als hij op cursus bijvoorbeeld meteen aandacht voor je moet hebben als je iets tegen hem zegt, zal hij dat buiten schooltijd ook moeten hebben. Ook al vergeet je dat in je vrije tijd meestal nogal snel
Wat je op school niet wilt hebben, wil je in je vrije tijd ook niet hebben. Dat moet je goed in de gaten houden.
Hij maakt blijkbaar nogal veel onderscheid tussen het trainigsveldje en de wereld daarbuiten
Asl die frikandel zo belangrijk is, zou ik daar mee stoppen óf ook frikandel gebruiken buiten het trainigsveldje
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
doe ik ook altijd beloningen mee, maar ik zal de volgende kee rook voor de cursus in de ochtend snijden maar en niet een half uurtje voor we weggaan , het is echt die training, hij denkt echt dat hij dan debiel moet doen.
de meeste honden die ik ken doen het anders om, goed op de training en daarbuiten is het bagger/
maar ik ga de rust bewaren, kalm blijven en niet belonen voor ongeleid projectiel gedrag,zal in eerste instantie nog wel aan de GL zijn , maar zodra het kan gaat die eraf
de meeste honden die ik ken doen het anders om, goed op de training en daarbuiten is het bagger/
maar ik ga de rust bewaren, kalm blijven en niet belonen voor ongeleid projectiel gedrag,zal in eerste instantie nog wel aan de GL zijn , maar zodra het kan gaat die eraf
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja, het kan, maar ik denk ik zal je voor zijn 
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ik vind afleiden met eten (of met speeltje of met...) eigenlijk geen probleem, mits het gebeurt voordat de hond begint met het ongewenste gedrag. Is de ongewenste gedrag eerst begonnen, dan zou je eerst weer moeten zorgen dat de hond er uit is.ik vind afleiden met eten eigenlijk altijd een 'gevaarlijke' bezigheid omdat de kans daarbij (niet alleen bij jou hoor) heel erg groot is dat je net het gedrag bevestigt dat je niet wil zien.
eten kan je verdienen door iets goed te doen wat je gevraagd wordt, dat is echt wat anders dan afleiden met eten
Direct het goede gedrag eisen zonder afleiden kan te veel zijn, omdat de hond nog echt niet weet wat hij dan wel zou moeten doen.
En als de hond nog niet het goede gedrag kent, vind ik dat die ook geen eerlijke kans heeft om iets te verdienen.
Maar de omwisseling van lokmiddel naar beloning is wel erg belangrijk.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Dat is dus precies waarom ik hem tijdelijk voor mijn hond heb gebruikt.Minna schreef:Voordeel van een GL vind ik juist dat je controle kan hebben op het hoofd, dus je kan het oogcontact met de prikkel afbreken.
Want alleen al kijken naar andere honden leidt tot opwinding en erheen rennen.
Ik ben het met Martijn eens dat de fout vaak bij de baas ligt (hier was dat mijn fout in de puppetijd).
Maar een hond moet wel bereikbaar zijn eer je kunt trainen om die fout te herstellen.
Soms zit gedrag heel diep ingebakken en juist dan kan een hulpmiddel een optie zijn.
Als een stapje naar het uiteindelijke doel toe, zeg maar.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, nou zo probeer
ik het ook te doen, ik blijf er een pleuris hekel aan houden, maar zodra hij het snapt, dan is het klaar met de GL
ik hoop dat hij het heel snel gaat snappen, is voor ons allebei leuker
ik het ook te doen, ik blijf er een pleuris hekel aan houden, maar zodra hij het snapt, dan is het klaar met de GL
ik hoop dat hij het heel snel gaat snappen, is voor ons allebei leuker
-
Sokev
- Vaste gebruiker
Hoi
Ik vroeg me af waar men (behalve zijn site van CM) de Illusion collar kan aaschaffen?
Op zich vind ik het geen slecht hulpmiddel bij erg trekkende honden + je kan ongewenst gedrag een halt toeroepen.
Begrijp me niet verkeerd, ik train ook positief en met clicker, maar sommige gedragingen moet je gewoon corrigeren.
Met kinderen juist hetzelfde en met volwassenen ook.
Greetz Sokev
Ik vroeg me af waar men (behalve zijn site van CM) de Illusion collar kan aaschaffen?
Op zich vind ik het geen slecht hulpmiddel bij erg trekkende honden + je kan ongewenst gedrag een halt toeroepen.
Begrijp me niet verkeerd, ik train ook positief en met clicker, maar sommige gedragingen moet je gewoon corrigeren.
Greetz Sokev
-
Neeltje
Op de site van Cesar Millan cesarsway.comSokev schreef:Hoi
Greetz Sokev
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bij de paardensport bestaat een stroming "ijzervrij rijden" waar de paarden geen bit in de mond krijgen, nooit.Cleva schreef:En als je toch geen respect hebt kun je maar beter zorgen dat je hond niets fout kan doen.malinois schreef: Net of je geen respect of samenwerking hebt met je hond als je zoiets gebruiktIk heb een prima wisselwerking/samenwerking met mijn honden en heb respect voor ze en zij voor mij, maar gebruik ook diverse hulpmiddelen indien nodig.
Ik denk niet dat een hond met een baas die het lekker vind om dit soort producten te misbruiken zonder die producten veel beter af is.
Je zet de correctie tenminste nog op een handige plek. Dat is alweer beter dan het geschreeuw en gedoe wat de falende baas uit zichzelf had toegepast.
Voor mensen met een te grote hond is het ook makkelijk.
Ik zie het een beetje als een bit bij een paard. Het ligt er aan hoe je er mee omgaat maar het is altijd jammer dat je het niet zonder kan. Maar soms kan dat gewoon niet..
Net zoals bij hondensport, is het de methode die je gebruikt of wilt gebruiken
- ranetje
- Zeer actief
Ha ja, zo heb ik Rana indertijd geleerd om rustig te wachten tot ze mocht gaan eten.Jaap* schreef:Een hond kan best een topper zijn in obedience en tegelijkertijd bijna onhoudbaar zijn in de dagelijkse practische zin![]()
Dat komt omdat een cursus, waar het bijna altijd draait om het aanleren van bepaalde kunstjes, vaak heel iets anders is dan het opvoeden van een hond![]()
Er zijn best veel leuke oefeningen om een hond te leren dat niet zo gek hoeft.
Je kunt hem bijvoorbeeld ergens aan vastmaken en zelf een paar meter verderop gaan staan met iets wat hij heel graag wil hebben. Dan gaat hij waarschijnlijk in de riem hangen of springen. En als hij dan nét even wat rustiger is doe je een stapje in z'n richting, als hij dan weer wild wordt doe je een klein stapje terug.
Op die manier zorg je dat je bij hem komt en hem het lekkers, de bal of de dummy, geeft in de momenten dat hij even rustig is. Dat moet je hem zelf laten uitzoeken, dus verder niks tegen hem zeggen. Hij moet zelf ervaren dat dingen ook goed komen zonder zo idioot te doen![]()
De uiteindelijke beloning krijgt hij als je echt bij hem bent gekomen en hij even rustig gaat zitten.
Bij een grote of sterke hond is dat een handige manier om hem die grenzen te tonen, op een wijze waarbij jezelf de volledige regie in handen hebt en dus gewoon vrolijk maar rustig blijft.
In het begin ga je een paar meter van hem af staan, en als hij het begrepen heeft maak je die afstand wat groter.
Die bond ik ook vast (in de keuken) anders sprong ze mij met bak en al ondersteboven als jonge hond (ongeveer 6 maanden oud).
Ongemerkt leren honden inderdaad 24 uur per dag (bij wijze van spreken) ook als je maar een uurtje oefent met ze.
Dus wat leren ze die andere 23 uur?
-
Gajes
malinois schreef:Die illusion Collar is geen pijnigen, als hij goed gebruikt wordt zal de hond totaal niks ervaren. Dan vind ik een halti vele malen erger...Zoek stok! schreef:Ik vind het getuigen van onvermogen als je pijn gebruikt om je hond iets duidelijk te maken. Maar goed, de mensen die CM helpt, blinken veelal ook uit in onvermogen. Dus dat klopt wel.
Ik heb hem ook, en met een slipketting of een gewone halsband hebben ze pijn als ze continu erin hangen.
een halti of gentle leader is voor een hond levensgevaarlijk als je er niet mee weet om te gaan.
Bij de Ilusion collar hoef je weinig tot niks te doen mbt corrigeren doet de hond zelf al en niks geen pijn.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Waaruit bestaat de correctie dan dat het tot de hond kan doordringen als deze bijvoorbeeld aan het uitvallen is?DutchCelts schreef: Bij de Ilusion collar hoef je weinig tot niks te doen mbt corrigeren doet de hond zelf al en niks geen pijn.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik mis vast iets, maar waarom ga je dan eigenlijk naar school? Jij doet toch niet trainen om het trainen, maar gehoorzaamheid?S@ndr@ schreef:nou ja hier is het dus anders om in het dagelijks leven en verkeer heb ik geen kind aan hem,
maar zodra we naar school gaan wordt het hard werken![]()
![]()
maar ik snap je punt

Linda, Izzie en Bram
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Z'n ex heette toch Illusion overigens?
En die is ook gewoon weggelopen ondanks de halsband
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- ranetje
- Zeer actief
Ondanks of dankzij?Jaap* schreef:Z'n ex heette toch Illusion overigens?
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Het ïjzervrij rijden bij de paarden is ook niet altijd zo een hele vriendelijke methode hoor. Het ene werkt in de mond, het andere via druk op de neusbrug en op de gevoelige zenuwen die daar lopen, dus welke van de twee nou altijd vriendelijker is?ranetje schreef:Bij de paardensport bestaat een stroming "ijzervrij rijden" waar de paarden geen bit in de mond krijgen, nooit.Net zoals bij hondensport, is het de methode die je gebruikt of wilt gebruiken
Zoals met bijna alles is degene die ze hanteert degene die bepaalt of het wel of niet vriendelijk is.
- ranetje
- Zeer actief
Het is totaal off topic en het kan zijn dat je gelijk hebtnusca schreef:Het ïjzervrij rijden bij de paarden is ook niet altijd zo een hele vriendelijke methode hoor. Het ene werkt in de mond, het andere via druk op de neusbrug en op de gevoelige zenuwen die daar lopen, dus welke van de twee nou altijd vriendelijker is?ranetje schreef:Bij de paardensport bestaat een stroming "ijzervrij rijden" waar de paarden geen bit in de mond krijgen, nooit.Net zoals bij hondensport, is het de methode die je gebruikt of wilt gebruiken
Zoals met bijna alles is degene die ze hanteert degene die bepaalt of het wel of niet vriendelijk is.
Zoals ik het heb gezien was er nergens enige druk te bekennen.
Er werd puur gewerkt met lichaamstaal en dat vond ik erg mooi om te zien
-
Sokev
- Vaste gebruiker
Waar is die nog te koop? Op de site van Cesar dien je te beschikken over Visa, maar dat hebben wij niet. Andere winkels of sites waar ze die verkopen?