Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wat moeten we doen??? Pas op: tragisch verhaal.

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
stefanie schreef:
Sanner schreef: Maar normaal is het naar mijn mening niet, vooral niet een pup.
:19: Vanwege het fabeltje dat 'normale' honden nooit iets tegen een pup zouden doen?
een volwassen hond heeft inderdaad niet automatisch een rem naar onbekende puppen van buiten de roedel maar ín de roedel ligt dat toch wel anders, dan mag je er in normale omstandigheden toch écht wel van uitgaan dat je pup niet de schedel gebroken wordt :wink: .
Nou, precies!

En wellicht is het allemaal heel verklaarbaar op één of andere manier, maar voorlopig zou ik toch goed uitzoeken waar de hond nu geplaatst wordt. Dus niet bij beginners, niet bij mensen met honden of iig kleinere honden en ook niet bij kinderen.
Persoonlijk zou ik dat echt niet doen, temeer omdat de oorzaak van dit gebeuren erg onduidelijk is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Een volwassen hond die een pup zo te pakken neemt vertoont (in honden / wolven termen) gestoord of verstoord gedrag. Normaal hebben honden een bijtrem naar pups, zeker als deze op zijn rug gaat liggen ten teken van overgave / onderwerping.
Honden die daarop toch een pup pakken die kloppen niet.
Dat heb ik eens meegemaakt met een Schotse Collie reu die dit ook deed in het bos waar ik vaak loop met mijn honden. Hayleigh, mijn rottweiler teefje nam die Collie meteen te grazen om de pup te beschermen.
Pupje gilde het uit, maar gelukkig meer schrik. Bazin van de Collie, een fokster, deed werkelijk helemaal niets qua de hond aanpakken, corrigeren of minimaal aanlijnen.
Alleen maar tekeer gaan tegen mij omdat mijn hond het voor die pup opnam.
Ik zal jullie de verdere conversatie besparen, maar ze ging bijna tegen haar zin in een stukje zwemmen in de nabij gelegen sloot :roll:

Met andere woorden, gebeurd zoiets dan klopt er iets niet.
In uitzonderlijke gevallen wil het wel eens gebeuren dat een pup maar doorgaat na een waarschuwing van de volwassen hond, maar dan nog zou een volwassen hond niet meteen moeten doorbijten, maar een pup corrigeren en op zijn plek zetten.
Er klopt hier echt iets niet................. :denken:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zit me echt af te vragen of het waar, is of gewoon een anname.
Ik vind het altijd zo raar, we nemen een soort van roofdier met grote tanden en vermogen in huis, en zodra hij eens laat zien dat hij ze ook gebruikt om welke reden dan ook zijn we in shock en spoort het dier niet.
of zien wij heel misschien iets over het hoofd.
we zijn er niet bij geweest, maar ik vraag het me wel altijd of in deze situaties :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ArCee schreef:Een volwassen hond die een pup zo te pakken neemt vertoont (in honden / wolven termen) gestoord of verstoord gedrag. Normaal hebben honden een bijtrem naar pups, zeker als deze op zijn rug gaat liggen ten teken van overgave / onderwerping.
Dat heb ik eens meegemaakt met een Schotse Collie reu die dit ook deed in het bos waar ik vaak loop met mijn honden. Hayleigh, mijn rottweiler teefje nam die Collie meteen te grazen om de pup te beschermen.
Pupje gilde het uit, maar gelukkig meer schrik. Bazin van de Collie, een fokster, deed werkelijk helemaal niets qua de hond aanpakken, corrigeren of minimaal aanlijnen.
Ik zal jullie de verdere conversatie besparen, maar ze ging bijna tegen haar zin in een stukje zwemmen in de nabij gelegen sloot :roll:

In uitzonderlijke gevallen wil het wel eens gebeuren dat een pup maar doorgaat na een waarschuwing van de volwassen hond, maar dan nog zou een volwassen hond niet meteen moeten doorbijten, maar een pup corrigeren en op zijn plek zetten.
Is dat zo.??
Ik ben van mening dat ondanks dat wij dat niet willen en goedkeuren er nog niet zo heel veel aan de hand is qua gedrag als een hond een pup pakt buiten de roedel.
Roedel verhoudingen/relatie's heb je met je roedel en niet met vreemde honden/pups.
En wie zegt dat deze pup al een relatie had met de Lab des huize.?
Als we het dan toch over roedel gedrag hebben.?
Misschien spoorde de pup wel niet. :19:

n
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik zit me echt af te vragen of het waar, is of gewoon een anname.
Ik vind het altijd zo raar, we nemen een soort van roofdier met grote tanden en vermogen in huis, en zodra hij eens laat zien dat hij ze ook gebruikt om welke reden dan ook zijn we in shock en spoort het dier niet.
we zijn er niet bij geweest, maar ik vraag het me wel altijd of in deze situaties :denken:
:ok:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb een pup Ollie 10wkn., Lille geeft altijd duidelijk aan als hij moet opduvelen en hij snapt dat.
Ben ik buiten met hem en Lil, wil ik dat hij af en toe op een goede manier met andere honden contact maakt.(1 pd. :wink: )
Even snuf en prima....tot mijn grote verbazing zijn zelfs mij bekende honden NIET instaat met een pup om te gaan.

Ik geloof absoluut niet dat alle honden een pup zomaar puppie-crediet geven :19: .
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

bouvierpoedel schreef:Oh god nog zo'n 1.
Hopelijk gaat je zus nooit een keer over haar grens heen en geeft haar kinderen een kledder voor hun broek om vervolgens neergezet te worden als een vrouw die overal bij weggehouden moet worden als potentieel mishandelaar van alle soorten beesten.

Kom zeg.
Waarom denken mensen toch zo vreemd dat zo'n hond gelijk kinderen en katten gaat vermoorden.
Misschien spoorde die pup niet of kwam de correctie te hard en op een ongelukkige plek terecht.???
Misschien hebben jullie die pup wel op een hoger plan gezet en haar gedegradeerd.???
9 jaar een perfecte hond en 1 x de fout in volgens mensenlijke begrippen en je krijgt de spuit in je kont.
Waar is al die 9 jaar opgebouwde vertrouwen en liefde voor die hond gebleven.???????

.
Hier sluit ik me volledig bij aan!! Die hond is een senior, komt daar ineens out of the blue een drukke pup aan! In zijn huis ook nog wel! Lekkere hapjes paar x per dag, veel oppakken, knuffelen, buiten zetten,kortom aandacht,.....Ouwe dibbes ligt daar maar een beetje opgezadeld op zn ouwe dag met een pup,.....en moet nog leuk doen ook!
Denk eens na mens! Belachelijk om zomaar een oude(re) hond zn territorium te laten delen met een overactieve pup , die niks weet van de grote hondewereld en de regels die daar gelden.In zo'n zacht koppie of lijfje komt een hap meteen goed aan ja,.. kans dat er een lever scheurt of een bloeding in het zachte koppie is dan erg groot......
Deze hond gaat geen kids bijten nu, omdat hij ''bloed geroken heeft'''dat zijn indianen verhalen!
Gewoon herplaatsen met mensen zonder jonge hond,... en hij kan nog grijs worden daar!!
Zou toch te gek voor woorden zijn om direct de doodstraf te geven omdat hij niet als een mens reageert maar gewoon een hond blijft die niet zomaar huis en haard gaat delen met de eerste de beste pup die zonder enig overleg in zn roedel gezet wordt??!!
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
ArCee schreef:Een volwassen hond die een pup zo te pakken neemt vertoont (in honden / wolven termen) gestoord of verstoord gedrag. Normaal hebben honden een bijtrem naar pups, zeker als deze op zijn rug gaat liggen ten teken van overgave / onderwerping.

Is dat zo.??
Ik ben van mening dat ondanks dat wij dat niet willen en goedkeuren er nog niet zo heel veel aan de hand is qua gedrag als een hond een pup pakt buiten de roedel.
Roedel verhoudingen/relatie's heb je met je roedel en niet met vreemde honden/pups.
En wie zegt dat deze pup al een relatie had met de Lab des huize.?
Als we het dan toch over roedel gedrag hebben.?
Misschien spoorde de pup wel niet. :19:

n
Mensen gaan er ook klakkeloos van uit dát het goed gaat; want het is een pup.
:schrik: Als je weet hoe veel pups ik van onder mijn kort aangelijnde, gemuilkorfde Tosa x van toen al over de 50 kilo vandaan heb getrokken...
En van tevoren waarschuw je meerdere keren duidelijk, en nóg doen mensen alsof je een achterlijk grietje bent dat er niks van begrijpt :roll:
Achteraf staan ze verbouwereerd te kijken :U:

Ga er dus van uit dat mensen thuis ook gewoon minder goed opletten dan zou moeten en signalen missen.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Hoe vaak gebeurt er weleens iets wat we niet zien dit soort dingen gebeuren altijd in een seconden van on oplettendheid.

Bij ons thuis ook hoor maar ik heb 2 kids die het wel kunnen vertellen wat ze deden op het moment en waarom Kiran boos werd. En tsja kids en pupjes kunnen razendsnel iets doen wat we eigenlijk nooit verwachten. Om dan gelijk de hond af te schrijven vind ik absoluut niet kunnen. Het is inderdaad heel erg wat er gebeurt is en zul je waarschijnlijk nooit weten hoe en wat.

O en even dit nadat Mark (mijn zoontje) een snap van Kiran had gehad begon Kiran ook brutaler te worden tegen over mijn kids, onbedoeld had ik Kiran hoger gezet na het incident dus dit moest rechtgezet worden en nu zijn het twee handen op een buik! Maar goed ik had natuurlijk ook direct Kiran kunnen herplaatsen of een spuit erin want ja hij had wel uitgehaald naar mijn zoontje :19:

Ik bedoel maar het zijn honden dus waarschijnlijk heeft de hond van de eigenaressen wel degelijk in zijn recht gestaan alleen is het te hard aangekomen dat gebeurt soms.
Dit gebeurt mij ook wel eens en andere ook wel ik pak mijn kids ook wel eens aan en ja dit gaat soms even te hard bijvoorbeeld laatst wou Lisa de weg opschieten eerste reactie was bij de arm pakken, achteraf een blauwe plek te hard vast gepakt maakt het mij slecht tuurlijk niet, maar soms gebeurt het en achteraf kun je je wel voor de kop slaan. Honden leven nou eenmaal in het moment en als het per ongeluk te hard gaat dan is de kans op dat het mis gaat vele malen groter :ugh:

Nou ja heel verhaal maar zo is het zoals ik het zie.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Op zich is het allemaal vanuit een goed hart bedoeld.
Maar iedereen wil maar ,of eigenlijk denken dat alle hondjes vriendjes moeten zijn.
Ik zie het hier wel hoeveel mensen hun hond willen meenemen als ze puppy''s komen kijken.
Als ik dan zeg dat moeders en de rest van de roedel daar soms niet van gediend zijn omdat er puppen lopen dan krijg je als antwoord .
Zijn ze vals dan.???
Of die van mij is heel lief hoor .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er is een verschil tussen corrigeren en doorbijten. Een hond die doorbijt vind ik niet normaal, tenzij hij ervoor flink getergd is. Maar de pup in dit verhaal lag geloof ik op de grond te slapen.

Sindsdien gromt de labrador naar andere honden.
Het lijkt erop dat hij zichzelf niet meer is en dat zal wel een oorzaak hebben. En of zo'n oorzaak te achterhalen en op te lossen is, mogelijk een gevolg van ouderdom....
En dan vraag ik me af of een spuitje niet toch humaner is dan herplaatsen. Hij is alweer 9 jaar oud namelijk. Mogelijk zal hij nog eens een andere hond aanvallen want dat heeft hij al min of meer met zijn gegrom te kennen gegeven.

Om een hond die zichzelf al niet meer is, ook nog eens in een vreemde situatie te doen en te herplaatsen zie ik dan weer niet zo zitten.
Kiran schreef:

O en even dit nadat Mark (mijn zoontje) een snap van Kiran had gehad begon Kiran ook brutaler te worden tegen over mijn kids, onbedoeld had ik Kiran hoger gezet na het incident dus dit moest rechtgezet worden en nu zijn het twee handen op een buik! Maar goed ik had natuurlijk ook direct Kiran kunnen herplaatsen of een spuit erin want ja hij had wel uitgehaald naar mijn zoontje :19:
Ik vind het toch een heel ander verhaal als een hond een keer een snap geeft of een kind echt doorbijt en verminkt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

iones schreef:Er is een verschil tussen corrigeren en doorbijten. Een hond die doorbijt vind ik niet normaal, tenzij hij ervoor flink getergd is. Maar de pup in dit verhaal lag geloof ik op de grond te slapen.

Kiran schreef:

Ik vind het toch een heel ander verhaal als een hond een keer een snap geeft of een kind echt doorbijt en verminkt.
Is dat zo anders? Het is maar net zoals het aankomt Mark had een behoorlijke afdruk en was goed blauw en paars.
Ik blijf erbij het is maar net waar en hoe het aankomt :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:Ik zit me echt af te vragen of het waar, is of gewoon een anname.
Volgens mij is het juist totaal niet natuurlijk dat een volwassen teef een pup van buiten de roedel accepteert :wink:
Ik weet wel dat mijn teef onbekende pups die naar haar toekomen, een rot opdonder geeft. Hoezo zou het natuurlijk zijn dat een teef een totaal onbekende pup accepteert? Ik zie het natuurlijke er niet van in en zie dit bij andere diersoorten ook zeker niet altijd terug.
Het kán, maar het is niet abnormaal als ze het niet doen.

Zodra een pup echter tot de roedel gaat behoren, dan zou je wel een bepaalde bijtrem verwachten, alhoewel ik dat ook nog niet heel vreemd zou vinden als dit soms niet zo is. Een roedel betekent niet automatisch dat alle leden erin ook geaccepteerd worden.
We zouden het als mensen graag zien en natuurlijk is het in deze maatschappij niet 'erg handig' om met een moordlustige hond rond te lopen, maar vanuit de hond gezien, is het vaak wel erg logisch.

Zeer goed mogelijk dat de eigenaren van de Lab allerlei waarschuwingen over het hoofd gezien hebben. Helemaal niet vreemd ook trouwens, want soms zijn die zeer subtiel.
Alleen tja..... je zit dan toch met een hond die dit zeer onwenselijke gedrag vertoont, hoe logisch misschien ook, maar niet erg wenselijk en waarschijnlijk ook zeer moeilijk herplaatsbaar.

Als ik naar mijn eigen koppel kijk, dan accepteert mijn teef dus geen vreemde pups. Of ze ze werkelijk doodt, dat waag ik te betwijfelen, maar een opdoffer van een Rottweiler komt natuurlijk wel hard aan.
Dit is overigens de reden waarom ik pup Puchu destijds direct mee in huis heb genomen en ze niet buiten kennis heb laten maken. Ik neem de pup mee in huis, deze behoort dus tot mijn roedel. Puchu werd geaccepteerd en al na zeer korte tijd ook buitenshuis verdedigd, hij was dus door Kaya in zeer korte tijd opgenomen in de roedel, maar was hij als onbekende pup buiten op haar af komen rennen, dan had hij een opdonder kunnen krijgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief

Caro. schreef:
Volgens mij is het juist totaal niet natuurlijk dat een volwassen teef een pup van buiten de roedel accepteert :wink:
Ik weet wel dat mijn teef onbekende pups die naar haar toekomen, een rot opdonder geeft. Hoezo zou het natuurlijk zijn dat een teef een totaal onbekende pup accepteert? Ik zie het natuurlijke er niet van in en zie dit bij andere diersoorten ook zeker niet altijd terug.
Het kán, maar het is niet abnormaal als ze het niet doen.

Zodra een pup echter tot de roedel gaat behoren, dan zou je wel een bepaalde bijtrem verwachten, alhoewel ik dat ook nog niet heel vreemd zou vinden als dit soms niet zo is. Een roedel betekent niet automatisch dat alle leden erin ook geaccepteerd worden.
We zouden het als mensen graag zien en natuurlijk is het in deze maatschappij niet 'erg handig' om met een moordlustige hond rond te lopen, maar vanuit de hond gezien, is het vaak wel erg logisch.

Zeer goed mogelijk dat de eigenaren van de Lab allerlei waarschuwingen over het hoofd gezien hebben. Helemaal niet vreemd ook trouwens, want soms zijn die zeer subtiel.
Alleen tja..... je zit dan toch met een hond die dit zeer onwenselijke gedrag vertoont, hoe logisch misschien ook, maar niet erg wenselijk en waarschijnlijk ook zeer moeilijk herplaatsbaar.

Als ik naar mijn eigen koppel kijk, dan accepteert mijn teef dus geen vreemde pups. Of ze ze werkelijk doodt, dat waag ik te betwijfelen, maar een opdoffer van een Rottweiler komt natuurlijk wel hard aan.
Dit is overigens de reden waarom ik pup Puchu destijds direct mee in huis heb genomen en ze niet buiten kennis heb laten maken. Ik neem de pup mee in huis, deze behoort dus tot mijn roedel. Puchu werd geaccepteerd en al na zeer korte tijd ook buitenshuis verdedigd, hij was dus door Kaya in zeer korte tijd opgenomen in de roedel, maar was hij als onbekende pup buiten op haar af komen rennen, dan had hij een opdonder kunnen krijgen.
Ja dat kan ook.
Schijnt dat in een roedel als naast de alfa ook nog een andere teef puppen krijgt dat deze puppen ook wel eens kapot gebeten worden.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ook al vinden vele het hier een normale reactie van de oudere hond, zelf vind ik dit dus een abnormale reactie, dat hij de pup corrigeert is heel normaal maar gewoon doodbijten niet, en als de schedel doorbeten is geweest was hier geen sprake van een correctie maar een vlaag van doden is in mijn ogen geen normale reactie, had hij even een kortsluiting in zijn hersens?, ik zou deze hond ook niet meer vertrouwen want ook al denk je dat de kinderen en andere honden veilig zijn, hij kan het weer plots doen, deze hond is in mijn ogen toch beetje een gevaar, als het mijn hond was, ik zou het niet weten maar ik zou echt niet gerust zijn, goed laten nakijken, ook zijn hersens en inslapen is misschien erg drastisch maar wat ga je anders doen, herplaatsen en hopen dat er niets meer gebeurt.

Ook al had hij pijn, dan nog is dit geen reden te doden, al mijn honden hebben wel eens pijn maar doden daarom geen pups hoor en de pup van de buren loopt hier ook rond tussen de 3 van mij, word normaal gecorrigeerd maar denk als 1 van hen de pup zou doden ik toch ook erg zou twijfelen of ik deze hond nog zou vertrouwen, inslapen, dat niet denk ik, toch niet 1 van men eigen honden, maar wel altijd zorgvuldig van andere honden en ja, kinderen, weghouden en als er toch contact moet gelegd worden muilband om maar ik kan wel begrijpen dat de vraagsteller wel twijfelt om toch in te slapen, tis tenslotte haar hond niet, dus de band met de hond is anders, ze neemt een groot risico in huis zonder ervoor echt gekozen te hebben en herplaats hem en er gebeurt iets, dan blijf je dit de rest van je leven meedragen en dan nog wie wil er een hond die zoiets heeft gedaan, ik zeker al niet hoor! die graak je niet meer kwijt aan verstandige mensen, alleen mensen die niet verder nadenken en schrijven, "breng hem maar naar hier" doen alsof ze o zo vriendelijk zijn voor alle honden maar denken gewoon niet goed na over de gevolgen die er eventueel kunnen zijn en geven dan nog de vraagsteller een extra slecht gevoel dat ze geen goed mens is omdat ze die vraag stelde, heb dit ook gehad met mijn berner, andere situatie maar kreeg ook zo'n tekst naar me toegegooid, echt stom vind ik het dat sommige forummensen dit doen!
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

bouvierpoedel schreef:Oh god nog zo'n 1.
Hopelijk gaat je zus nooit een keer over haar grens heen en geeft haar kinderen een kledder voor hun broek om vervolgens neergezet te worden als een vrouw die overal bij weggehouden moet worden als potentieel mishandelaar van alle soorten beesten.

Kom zeg.
Waarom denken mensen toch zo vreemd dat zo'n hond gelijk kinderen en katten gaat vermoorden.
Misschien spoorde die pup niet of kwam de correctie te hard en op een ongelukkige plek terecht.???
Misschien hebben jullie die pup wel op een hoger plan gezet en haar gedegradeerd.???
9 jaar een perfecte hond en 1 x de fout in volgens mensenlijke begrippen en je krijgt de spuit in je kont.
Waar is al die 9 jaar opgebouwde vertrouwen en liefde voor die hond gebleven.???????

.
mijn mening precies en die dierenarts die de raad geeft om de hond dan maar te laten inslapen, had beter een ander beroep gekozen.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
ArCee
Zeer actief

Ouderdieren zullen en mogen pups corrigeren maar een pup door of dood bijten is geen correctie meer.
Dat is meer doorslaan in ongewenst en gestoord gedrag wat absoluut niet te tollereren is.
Natuurlijk kan het ook erg goed aan de pup gelegen hebben op diverse manieren, daarom ligt de fout ook bij de eigenaren. Zowel voor kinderen, als voor pups, laat ze nooit alleen bij je al aanwezige hond zonder toezicht. Ook een pup is kwetsbaar & kan irritant zijn, in al zijn onschuld en jeugtige enthousiasme, voor de oudere hond.
Dat zo'n oudere hond helemaal niet happy is met zo'n pup kan ik me ook voorstellen, daarom zullen we ook nimmer een pup of jonge hond bij onze 11 jarige rottweilster zetten terwijl sommige vrienden en kennissen van ons dat van ons verwacht hadden na de dood van King. Nou, niet dus!
Nogmaals, een stabiele en "normale" oudere hond gaat niet zover dat ze een pup dood bijten.
Of dit nu aan de pup, aan de oudere hond of aan de opvoeders ligt, dit hoort niet, dit mag niet.

Wolven in de eigen roedel doen dit ook niet, hoogstens in gevecht met een vreemde roedel. Pups in de eigen roedel zijn heilig. Een wolf die zich hier schuldig aan maakt word door de roedel verstoten omdat hij/zij zich schuldig maakt aan gestoord gedrag.

Corrigeren mag, dat deed Hayleigh ook met haar eigen pups, maar ook nog steeds met pups die ze tegen komt en die te dominant, te vrijpostig of gewoon te ver, of te lang door gaan. Maar die correctie is een grom, zonder de bek te gebruiken, ze duwt ze weg met haar kop, desnoods even plat op hun rug houden om de correctie kracht bij te zetten.
Dat is corrigeren, dat kun je accepteren, dat mag en is goed voor de ontwikkeling van een pup.
Dood bijten staat hier verschrikkelijk ver vanaf, dat is onvergelijkbaar en ontoelaatbaar. Ik zou dat nooit of te nimmer van mijn eigen toestaan.
Ik ben geen "dog whisperer" en ook geen "honden psygoloog" of zelfs maar een expert, maar dit is echt, echt vele stappen tever gegaan.
Dit valt op geen enkele manier goed te praten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ArCee schreef:

Wolven in de eigen roedel doen dit ook niet, hoogstens in gevecht met een vreemde roedel. Pups in de eigen roedel zijn heilig. Een wolf die zich hier schuldig aan maakt word door de roedel verstoten omdat hij/zij zich schuldig maakt aan gestoord gedrag.
Als je het vanuit dit standpunt ziet geef je zelf het antwoord al. Deze pup hoort niet in de roedel, geen 1 pup die niet thuis geboren word is ineens onderdeel van een roedel alleen maar omdat het baasje vind dat er een pup bij moet komen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Wolven in eigen roedel zijn praktisch en genetisch gezien allemaal echt familie van elkaar.
wij mensen pleuren van alles wat bij elkaar, en zeggen dan kirrend, kijk schatje je nieuwe pupje, wel lief zijn he :piew:

Ook wolven, mollen pups van andere roedels zonder hun ogen te knipperen .
Ik ben bang dat je het een beetje te romantisch inschat.
Ik zie het niet gelijk als gestoord gedrag, wel als niet zo`n goeie begeleiding
ArCee
Zeer actief

In mijn ogen is een combinatie van een aantal factoren bij elkaar, met een dramatisch en onacceptabel resultaat.
Dat probeer ik aan te geven in mijn bovenstaande reactie.
chrico
Zeer actief

ArCee schreef:In mijn ogen is een combinatie van een aantal factoren bij elkaar, met een dramatisch en onacceptabel resultaat.
Alleen ben je er stellig van overtuigt dat als het gebeurd de oudere hond niet goed in de kop is en daar ben ik het niet mee eens
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

chrico schreef: Alleen ben je er stellig van overtuigt dat als het gebeurd de oudere hond niet goed in de kop is en daar ben ik het niet mee eens
dit dus :roos: sorry
ArCee
Zeer actief

chrico schreef:
ArCee schreef:In mijn ogen is een combinatie van een aantal factoren bij elkaar, met een dramatisch en onacceptabel resultaat.
Alleen ben je er stellig van overtuigt dat als het gebeurd de oudere hond niet goed in de kop is en daar ben ik het niet mee eens
Dat klopt, en dat zou ik ook NIMMER van mijn hond accepteren.
Maar voor zaken uit de klauwen lopen, jij mag jouw mening er op na houden, ik blijf bij de mijne zonder dat ik jouw tekort wil doen o.i.d ;)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
stefanie schreef:
Sanner schreef: Maar normaal is het naar mijn mening niet, vooral niet een pup.
:19: Vanwege het fabeltje dat 'normale' honden nooit iets tegen een pup zouden doen?
een volwassen hond heeft inderdaad niet automatisch een rem naar onbekende puppen van buiten de roedel maar ín de roedel ligt dat toch wel anders, dan mag je er in normale omstandigheden toch écht wel van uitgaan dat je pup niet de schedel gebroken wordt :wink: .
t is maar net hoe de correctie uitkomt, een van mijn pups is bij de nieuwe pupkoper ook overleden omdat een correctie van een volwassen teef ongelukkig uit kwam (hoektand in het zachte deel boven het oog, zo de hersentjes in, was direct gebeurd), was niet omdat de teef vals was, kwam gewoon ongelukkig uit en gelukkig hadden zij ook verstand genoeg om het haar niet aan te rekenen...
ArCee
Zeer actief

"Ongelukjes" gebeuren altijd, dat is niet te voorzien.
Wij hebben ooit eens een kitten gehad die op schoot van mijn zusje lag, die kroop een beetje en viel op de grond, nekje gebroken :(
Daarom zijn de omstandigheden waarin dit gebeurd ook zo rete belangrijk om te weten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heb het ergens hier in dit topic gezet.
Waarom word alles bij de volwassen hond neerggelegd.?
Misschien spoorde die pup wel .
Of er was nog helemaal geen relatie als in een roedel tussen pup en volwassen hond.

Plus dat hond agresssie iets anders is als mens agressie.
Heb hond agressieve honden gezien die heel onderdanig naar mensen waren en de grootste zullen met kinderen.
En anderom net zo dat de fijnste roedel honden de grootste schurft aan mensen hadden.
chrico
Zeer actief

ArCee schreef:
chrico schreef:
Dat klopt, en dat zou ik ook NIMMER van mijn hond accepteren.
Maar voor zaken uit de klauwen lopen, jij mag jouw mening er op na houden, ik blijf bij de mijne zonder dat ik jouw tekort wil doen o.i.d ;)
Dat je het niet accepteerd van je hond staat los van je gedachte dat de oudere hond niet spoort.
Dat wij daarover van mening verschillen mag ook, alleen word dat duidelijk als dat ook benoemd word :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ArCee
Zeer actief

Ik vind dat het niet klopt, omdat het verhaal van de topic starter/ster het volgende aangeeft:

-De Lab doet niets tegen of bij de kinderen, niets met de katten, niets bij de pup van 8 maanden.

Dan lijkt het een doelbewuste aktie geweest tegen deze pup.
Daarentegen heeft de pup zich ook waarschijnlijk schuldig gemaakt aan gedrag wat een reactie heeft uitgelokt. De reactie is alleen ontoelaatbaar en te heftig geweest en geloof mij, honden weten dondersgoed het verschil daarin, onder normale omstandigheden.
Helaas word daar niets over verteld, de omstandigheden waarin dit gebeurde is in nevelen gehuld.
Ik blijf bij mijn standpunt, DE OUDERE HOND IS TEVER GEGAAN.
Temeer de topic starter zegt, "de hond heeft echt doorgebeten". Het is dus niet iets wat een beetje uit de hand gelopen is.

Daarbij vind ik wel dat de dierenarts zich een (beetje) heeft schuldig gemaakt aan bangmakerij want beweren dat de hond dit zomaar weer zal doen is ook niet iets waar ik achter sta.
Dat kun je zo nooit hardop en zomaar aannemen.
**bericht moderator: hoofdletters staan voor schreeuwen. ga je ze ook nog vet afdrukken dan wordt het helemaal aanwezig. dit is niet nodig.
chrico
Zeer actief

Het stukje doelbewust vind ik dan weer niet kloppen, alsof de hond de pup in huis heeft gehaald en daar lag van komt u maar dichterbij, ik zal jou even lekker doden :U:
Daardoor vind ik niet dat de oudere hond niet spoort, die heeft dat niet doelbewust gedaan anders had dat al eerder gebeurd. Het kan een instinctmatige reactie geweest zijn samen met het niet goed begeleiden maar dat wil niet zeggen dat er bij de oudere hond iets mis is
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kiran schreef:Is dat zo anders? Het is maar net zoals het aankomt Mark had een behoorlijke afdruk en was goed blauw en paars.
Ik blijf erbij het is maar net waar en hoe het aankomt :19:
Hij had veel harder kunnen uithalen en dan was Mark verminkt geweest. Toch koos hij er kennelijk voor om het niet te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”