Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verwaarloosde lhasa apso, is geadopteerd!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: verwaarloosde lhasa apso, nu voorlopig bij mij, met foto

Ongelezen bericht door laeken »

Kans dat een reu en een castraat goed gaat is groter dan bij 2 castraten. Tot zover het gezwets van je dierenarts. :wink: Niet dat die dat gezegd heeft hoor.... Toen mijn neef ging trouwen hadden zij 2 reuen ongecastreerd. 1 moest om medische redenen gecastreerd worden en het vechten was over. Daarna werd met 10 jaar de tweede reu gecastreerd en het vechten begon weer van voor af aan. Jouw dierenarts weet niks en heeft niks gezegd. Ook dit verzin je weer om die castratie recht te praten. Ik hou daar niet van.

Je kan het gewoon niet maken om een hond binnen 5 dagen te castreren. Daar moet je niet overheen lullen met verhaaltjes en gedraai. De reden sucks, de dierenarts heeft dat niet gezegd en het is lullig voor het hondje gezien zijn ras. Dus laat dat beest gewoon in zijn waarde en neem een teefje. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Denise. schreef:
Browny schreef:de dierenarts adviseert mij om voor de genoemde redenen Boeddha toch volledig te castreren.. dat mijn hond hem anders sowieso niet zal accepteren bij chemische castratie en hun zeggen dat ik er goed aan doe om de balletjes weg te halen..

maar volgens jullie moet ik hem in plaats van castreren maar sowieso weg doen omdat hij met balletjes hier niet past en dus niet geschikt voor mij zal zijn??? :vaag:

het rij gedrag kan ik afleren en met een euh of nee heeft hij dat wel door, buiten en binnen het schuimbekken en klappertanden waar een andere hond heeft gelegen of gepiest is misschien ook nog wel af te leren.. maar als het hier in huis beter gaat zonder waarom zou ik het dan niet doen :19: het is dus niet dat ik geen geduld heb of in staat ben het reuen gedrag af te leren, wel vind ik dat ik hem vertrouwen moet geven in plaats van alleen maar bezig zijn met corrigeren voor iets wat in zijn genen zit en er zelf niets aan kan doen, dat vind ik gewoon niet eerlijk tegenover het hondje dat hier al zijn best moet doen om te wennen..
Gek joh dat een DA vindt dat je hem maar moet laten opereren, zal vast niets te maken hebben met de centen :Q:
En ja ik vind inderdaad dat je hem moet herplaatsen. Je wil hem nu perse houden dus moeten die ballen er af, terwijl Browny helemaal niet zit te springen om een reu in huis.

Wat betreft het rijgedrag, dat kun je inderdaad gewoon afleren. Kost meer tijd en moeite dan die ballen er af laten snijden maar dat kan prima.
Maar waarom zou je in vredesnaam klappertanden buiten af willen leren? Het is een reu, dus ja hij snuffelt en klappertand en schuimbekt. Dat doet Kenzo ook gewoon hoor, hij staat regelmatig 2 minuten ergens te schuimbekken, snuffelen en te likken aan gras. Daar heeft hij echt geen last van.
Ik vind het meer lijken dat hij van jou geen reu mag zijn, je vindt dat reuengedrag maar lastig en het moet volgens jou gecorrigeerd worden.
Dan vraag ik mij af waarom je in vredesnaam een reu wil :U:
:denken: Ik snap er ook geen kanariepietje van dat het beestje niet gewoon reu mag zijn en snap nog minder dat het tegen heug en meug maar samen moet gaan.
Heb je wel nagedacht waar je Browny een plezier mee zou doen?
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

laeken schreef:Kans dat een reu en een castraat goed gaat is groter dan bij 2 castraten. Tot zover het gezwets van je dierenarts. :wink: Niet dat die dat gezegd heeft hoor.... Toen mijn neef ging trouwen hadden zij 2 reuen ongecastreerd. 1 moest om medische redenen gecastreerd worden en het vechten was over. Daarna werd met 10 jaar de tweede reu gecastreerd en het vechten begon weer van voor af aan. Jouw dierenarts weet niks en heeft niks gezegd. Ook dit verzin je weer om die castratie recht te praten. Ik hou daar niet van.

Je kan het gewoon niet maken om een hond binnen 5 dagen te castreren. Daar moet je niet overheen lullen met verhaaltjes en gedraai. De reden sucks, de dierenarts heeft dat niet gezegd en het is lullig voor het hondje gezien zijn ras. Dus laat dat beest gewoon in zijn waarde en neem een teefje. :ok:
:LOL: jij bent zeker de leukste thuis ;) er zijn mensen die het altijd beter denken te weten en andere die deze mening niet delen onderuit proberen te halen.. ach tja ieder zn levensstijl
stefanie schreef:Hoe kan je DA nou weten of je hond hem wel of niet zal accepteren? :19:

ik heb gevraagd of bij chemische castratie de hormonen weg zijn dit ook voor een andere reu opgemerkt wordt..(dus zelfde reactie zal zijn als castratie)
de dierenartsassistente zei dat ze uit mijn verhaal kan opmaken dat mijn reu geen volle reuen accepteert en na chemische castratie hij alsnog volle reu is en de andere reu dit ook opmerkt en het de situatie tussen hun niet veranderd..

ik heb al eerder gepost dat ik het met Boeddha op deze manier ga proberen, en hoe/wat/wanneer ik dat doe, dat is mijn probleem :19:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Célie schreef:
Browny schreef:de dierenartsassistente zei dat ze uit mijn verhaal kan opmaken dat mijn reu geen volle reuen accepteert en na chemische castratie hij alsnog volle reu is en de andere reu dit ook opmerkt en het de situatie tussen hun niet veranderd..

:
O jij hebt ook al zo'n dierenartsassistente die denkt dat ze dierenarts en Cesar Milan ineen is :F:
ze zal op medisch gebied wel meer weten als mij, verwacht ik :19: ... ik ga het morgen voor de zekerheid nog eens aan de arts zelf vragen, deze krijg je hier namelijk niet zomaar aan de telefoon :scratch:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

dagmar88 schreef:
Denise. schreef: Gek joh dat een DA vindt dat je hem maar moet laten opereren, zal vast niets te maken hebben met de centen :Q:
En ja ik vind inderdaad dat je hem moet herplaatsen. Je wil hem nu perse houden dus moeten die ballen er af, terwijl Browny helemaal niet zit te springen om een reu in huis.

Wat betreft het rijgedrag, dat kun je inderdaad gewoon afleren. Kost meer tijd en moeite dan die ballen er af laten snijden maar dat kan prima.
Maar waarom zou je in vredesnaam klappertanden buiten af willen leren? Het is een reu, dus ja hij snuffelt en klappertand en schuimbekt. Dat doet Kenzo ook gewoon hoor, hij staat regelmatig 2 minuten ergens te schuimbekken, snuffelen en te likken aan gras. Daar heeft hij echt geen last van.
Ik vind het meer lijken dat hij van jou geen reu mag zijn, je vindt dat reuengedrag maar lastig en het moet volgens jou gecorrigeerd worden.
Dan vraag ik mij af waarom je in vredesnaam een reu wil :U:
:denken: Ik snap er ook geen kanariepietje van dat het beestje niet gewoon reu mag zijn en snap nog minder dat het tegen heug en meug maar samen moet gaan.
Heb je wel nagedacht waar je Browny een plezier mee zou doen?
Nee ik snap er ook geen kanariepietje van :mrgreen: Maar TS reageert al een tijd niet meer op mijn berichten, dus zij zal er wel een kanariepietje van snappen :LOL: Mijn manier is het niet, ik vind het ontzettend sneu voor dat beestje.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Die hond gaat toch niet dood van vlak na aankomst gecastreerd te worden? Kijk, het is ook niet mijn keuze (castratie is sowieso niet mijn keuze).. Maar maakt het écht zo veel verschil of je dit nu of een halfjaar later doet? Volgens mij kan TS na deze keuze niets meer goed doen?

@TS; morgen toch? Kun je niet nog van gedachten veranderen en hem chemisch castreren? Argumenten daarvoor heeft Whera al genoemd..
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Browny schreef:
ik heb gevraagd of bij chemische castratie de hormonen weg zijn dit ook voor een andere reu opgemerkt wordt..(dus zelfde reactie zal zijn als castratie)
de dierenartsassistente zei dat ze uit mijn verhaal kan opmaken dat mijn reu geen volle reuen accepteert en na chemische castratie hij alsnog volle reu is en de andere reu dit ook opmerkt en het de situatie tussen hun niet veranderd..
Als dit stel bij mijn praktijk zou werken, zou ik daar gillend wegrennen. Wat een gezwets daar. :roll:
Laatst gewijzigd door stefanie op 31 mei 2011 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nou. Ik zie de afloop al voor mij. Boeddha wordt over een tijdje herplaatst omdat het toch niet met Browny ging. Ik hoop dan ik ernaast zit.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Hilde schreef:Die hond gaat toch niet dood van vlak na aankomst gecastreerd te worden? Kijk, het is ook niet mijn keuze (castratie is sowieso niet mijn keuze).. Maar maakt het écht zo veel verschil of je dit nu of een halfjaar later doet? Volgens mij kan TS na deze keuze niets meer goed doen?

@TS; morgen toch? Kun je niet nog van gedachten veranderen en hem chemisch castreren? Argumenten daarvoor heeft Whera al genoemd..
Ik heb dit advies ook serieus genomen en daarom heb ik nog even gebeld hoe dat zit, het wordt daar dan een injectie dat voor ongeveer 3 maanden zou werken, ik heb daar verder de ballen verstand niet van ;) maar nu kan ik uit reactie opmaken dat de assistente mij ook niet goed geadvisseerd zou hebben, dus vandaar dat ik morgen met de arts zelf nog ga overleggen hoe en wat.. de afspraak staat voor morgen inderdaad gemaakt maar kan altijd met overleg met de arts nog wat anders afspreken uiteraard :ok:
De meningen zijn dus ook verdeeld over de werking van chemische castratie en gewone castratie :hmmm:

ik wil dus alle info en adviezen ter harte nemen en er zijn meer mensen die zeggen dat ik er beter aan doe om te castreren dan de enkele (extreem) tegens hier op het forum.. waar ik uit kan opmaken dat castratie überhaupt een not done is..

op eerdere reactie van consequenties gecastreerde reuen..
ik heb een gecastreerde reu in huis en daar is niets mis mee, kerngezond, levendig en is leuk in behendigheid ;)

en wat er ook met Boeddha gebeurd, ik zal het voor die enkele niet goed doen inderdaad ;) maar het manneke kom gelukkig hoe dan ook goed terecht :E:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

laeken schreef:Dus laat dat beest gewoon in zijn waarde en neem een teefje. :ok:
Ken ook wel teven die een gecastreerde reu niet moeten :N:

Zou het niet wat voor jullie zijn trouwens? Dit soort hondjes zijn zo leuk! :engel:
Afbeelding
dribbeltje
nieuw lid
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door dribbeltje »

Browny schreef:Gisteren kreeg ik een tip van mijn buurman dat er een klein hondje een wijk verderop zit en verwaarloosd wordt, gaat niet meer naar buiten en krijgt vermoedelijk wat rake tikken..
hij vroeg of het hondje misschien tijdelijk bij mij kan wonen aangezien het met zijn honden niet goed zou gaan, ik heb het tel. en adres gevraagd om een kijkje te nemen bij het betreffende hondje..

gebeld en aangekomen kreeg ik het hondje al in mijn handen geduwd en vroegen ze of ik al kon zien of het goed ging met mijn hond, nou ik wou dus eerst even een wandeling maken hoe het hondje zou reageren.. alles ging goed en het is echt een schatje!!!!

Ik zei dat ze hem vanavond kunnen komen brengen, omdat ik vanmiddag een oppashond van de stichting naar een nieuw baasje bracht. en dat ik voor een geschikt gezin ga kijken voor het hondje..

het is een Lhasa apso reutjes van 1,5 jaar jong en volgens zeggen raszuiver maar dat krijg ik vanavond te zien/horen, ik krijg het hondje met alle toebehoren en hun zijn blij dat ze van hem af zijn :piew:

ik ben net op tijd anders was het hondje morgen als oud vuil aan de weg gezet :gvd:

Ik heb dit forum vol bewondering door gelezen , :oohja:
Ik vind wat jij doet geweldig het is toch geheel belangeloos en de gefrustreerde ballen liefhebbers cq helderzienders :blah: hier beseffen ws niet dat je hier je eigen geld in stop ,en al zou je het hondje zelf houden dan heeft het a een goed huis en b gaat het ook dan nog genoeg kosten ,
Ik vang al zo`n 20 jaar hondjes op en weet dat balletjes behoorlijk in de weg kunnen zitten ,spelen is er dan niet meer bij alleen maar rij gedrag ze vallen dan goed buiten de groep en worden zelfs gebeten en afgesnauwd ,nee dat is dier liefhebbend ,
En ik zou hier niet meer in de verdedeging gaan browny ,Als jij met de DA overlegd hebt wat er moet gebeuren is het aan jou om te doen wat goed is (op het goed zal door Ik vind het mooi wat je doet en ga straks maar lekker genieten van je gecastreerde niet iritante dure reutje , :lekkerpuh:
ik hoop dat jullie heel veel plezier samen krijgen ,en mocht hij toch naar een ander baasje gaan dan heb jij in iedergeval doorfok voorkomen ,want dat had je ook nog kunnen doen als dekreu ,en er geld aan verdienen ,maar nee jij kiest voor het belang van het hondje ,mooi Browny ga zo door ,Ik heb bewondering voor je :E:
Laatst gewijzigd door dribbeltje op 12 mei 2012 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

dribbeltje schreef:
Browny schreef:Gisteren kreeg ik een tip van mijn buurman dat er een klein hondje een wijk verderop zit en verwaarloosd wordt, gaat niet meer naar buiten en krijgt vermoedelijk wat rake tikken..
hij vroeg of het hondje misschien tijdelijk bij mij kan wonen aangezien het met zijn honden niet goed zou gaan, ik heb het tel. en adres gevraagd om een kijkje te nemen bij het betreffende hondje..

gebeld en aangekomen kreeg ik het hondje al in mijn handen geduwd en vroegen ze of ik al kon zien of het goed ging met mijn hond, nou ik wou dus eerst even een wandeling maken hoe het hondje zou reageren.. alles ging goed en het is echt een schatje!!!!

Ik zei dat ze hem vanavond kunnen komen brengen, omdat ik vanmiddag een oppashond van de stichting naar een nieuw baasje bracht. en dat ik voor een geschikt gezin ga kijken voor het hondje..

het is een Lhasa apso reutjes van 1,5 jaar jong en volgens zeggen raszuiver maar dat krijg ik vanavond te zien/horen, ik krijg het hondje met alle toebehoren en hun zijn blij dat ze van hem af zijn :piew:

ik ben net op tijd anders was het hondje morgen als oud vuil aan de weg gezet :gvd:

Ik heb dit forum vol bewondering door gelezen ,
Ik vind wat jij doet geweldig het is toch geheel belangeloos en de gefrustreerde ballen liefhebbers cq helderzienders hier beseffen ws niet dat je hier je eigen geld in stop ,en al zou je het hondje zelf houden dan heeft het a een goed huis en b gaat het ook dan nog genoeg kosten ,
Ik vang al zo`n 20 jaar hondjes op en weet dat balletjes behoorlijk in de weg kunnen zitten ,spelen is er dan niet meer bij alleen maar rij gedrag ze vallen dan goed buiten de groep en worden zelfs gebeten en afgesnauwd ,nee dat is dier liefhebbend ,
Misschien kun je de balletjes opsturen naar de tegenstanders kunnen ze ze koesteren in een potje op het dressoir,
En ik zou hier niet meer in de verdedeging gaan browny ,Als jij met de DA overlegd hebt wat er moet gebeuren is het aan jou om te doen wat goed is (op het goed zal door de gefrustreerde ballen liefhebbers wel weer een reactie komen ) Ik vind het mooi wat je doet en ga straks maar lekker genieten van je gecastreerde niet iritante dure reutje ,
ik hoop dat jullie heel veel plezier samen krijgen ,en mocht hij toch naar een ander baasje gaan dan heb jij in iedergeval doorfok voorkomen ,want dat had je ook nog kunnen doen als dekreu ,en er geld aan verdienen ,maar nee jij kiest voor het belang van het hondje ,mooi Browny ga zo door ,Ik heb bewondering voor je
:U: ik quote hem maar even voor je hem weer weg haalt.
Bar weinig geleerd op 20 jaar he?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

dribbeltje schreef:

Ik vind wat jij doet geweldig het is toch geheel belangeloos en de gefrustreerde ballen liefhebbers cq helderzienders :blah: hier beseffen ws niet dat je hier je eigen geld in stop ,en al zou je het hondje zelf houden dan heeft het a een goed huis en b gaat het ook dan nog genoeg kosten ,
Misschien kun je de balletjes opsturen naar de tegenstanders kunnen ze ze koesteren in een potje op het dressoir, :LOL:
En ik zou hier niet meer in de verdedeging gaan browny ,Als jij met de DA overlegd hebt wat er moet gebeuren is het aan jou om te doen wat goed is (op het goed zal door de gefrustreerde ballen liefhebbers wel weer een reactie komen :piew: ) Ik vind het mooi wat je doet en ga straks maar lekker genieten van je gecastreerde niet iritante dure reutje , :lekkerpuh:
ik hoop dat jullie heel veel plezier samen krijgen ,en mocht hij toch naar een ander baasje gaan dan heb jij in iedergeval doorfok voorkomen ,want dat had je ook nog kunnen doen als dekreu ,en er geld aan verdienen ,maar nee jij kiest voor het belang van het hondje ,mooi Browny ga zo door ,Ik heb bewondering voor je :E:
Wat een onzinnige reactie zeg, bijna lachwekkend :roll:
dribbeltje
nieuw lid

Maryanne schreef:
dribbeltje schreef:

Misschien kun je de balletjes opsturen naar de tegenstanders kunnen ze ze koesteren in een potje op het dressoir, :LOL:
En ik zou hier niet meer in de verdedeging gaan browny ,Als jij met de DA overlegd hebt wat er moet gebeuren is het aan jou om te doen wat goed is (op het goed zal door de gefrustreerde ballen liefhebbers wel weer een reactie komen :piew: ) Ik vind het mooi wat je doet en ga straks maar lekker genieten van je gecastreerde niet iritante dure reutje , :lekkerpuh:
Wat een onzinnige reactie zeg, bijna lachwekkend :roll:
Fijn dat er dan ook nog gelachen kan worden :ok:iets wat tegen woordig niet veel mensen meer kunnen
Hilde
Zeer actief

dribbeltje schreef:Ik heb dit forum vol bewondering door gelezen , :oohja:
Na deze keiharde feiten en geweldige argumenten sta ik te springen om m'n reu te laten castreren. Hij speelt nooit, hij rijdt de hele dag en valt buiten de groep, hij wordt vaak gebeten en afgesnauwd. Hij is inderdaad heel irritant. En als hij naar een volgend baasje zou gaan zal er ook vast mee doorgefokt worden. :roll: Waar komen deze vreemde en misplaatste vooroordelen vandaan? Frustratie? Mijn hond is een volle reu, speelt graag, rijdt niet, valt prima binnen een groep, wordt over het algemeen nooit gebeten (volgens mij speel ik daar zelf een rol in, ik zorg wel dat hij niet wordt gebeten of zelf bijt) en wordt niet meer of minder afgesnauwd dan mijn teef. Irritant kan ik hem wel eens noemen :F: , maar weer niet meer en minder dan m'n teef.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
dribbeltje schreef:

Ik heb dit forum vol bewondering door gelezen ,
Ik vind wat jij doet geweldig het is toch geheel belangeloos en de gefrustreerde ballen liefhebbers cq helderzienders hier beseffen ws niet dat je hier je eigen geld in stop ,en al zou je het hondje zelf houden dan heeft het a een goed huis en b gaat het ook dan nog genoeg kosten ,
Misschien kun je de balletjes opsturen naar de tegenstanders kunnen ze ze koesteren in een potje op het dressoir,
En ik zou hier niet meer in de verdedeging gaan browny ,Als jij met de DA overlegd hebt wat er moet gebeuren is het aan jou om te doen wat goed is (op het goed zal door de gefrustreerde ballen liefhebbers wel weer een reactie komen ) Ik vind het mooi wat je doet en ga straks maar lekker genieten van je gecastreerde niet iritante dure reutje ,
ik hoop dat jullie heel veel plezier samen krijgen ,en mocht hij toch naar een ander baasje gaan dan heb jij in iedergeval doorfok voorkomen ,want dat had je ook nog kunnen doen als dekreu ,en er geld aan verdienen ,maar nee jij kiest voor het belang van het hondje ,mooi Browny ga zo door ,Ik heb bewondering voor je
:U: ik quote hem maar even voor je hem weer weg haalt.
dat gaat ze niet begrijpen ;) :pop:
sommige mensen hebben goede bedoelingen maar snappen het gewoon niet :U:
het is een openbaar forum maar de lol is er nu ook voor mij af, moet soms ook gewoon mn waffel houden en niet teveel willen vertellen :gvd: misschien toch maar aanmelden voor het vethoekje :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Browny schreef:
dagmar88 schreef: :U: ik quote hem maar even voor je hem weer weg haalt.
het is een openbaar forum maar de lol is er nu ook voor mij af, moet soms ook gewoon mn waffel houden en niet teveel willen vertellen :gvd: misschien toch maar aanmelden voor het vethoekje :engel:
Nou, ja, soms gaat dat gewoon zo.
Je krijgt niet altijd de reacties die je verwacht of graag zou willen, daar is het een discussieforum voor :U:
Het vet hoekje is ook geen plaats waar niemand kritiek en alleen veren is z'n reet krijgt :tongue:
dribbeltje
nieuw lid

dagmar88 schreef:
Browny schreef:
Je krijgt niet altijd de reacties die je verwacht of graag zou willen, daar is het een discussieforum voor :U:
Het vet hoekje is ook geen plaats waar niemand kritiek en alleen veren is z'n reet krijgt :tongue:
Laatst gewijzigd door dribbeltje op 12 mei 2012 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Browny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Browny schreef:
Kritiek is niets mis mee en kan ik goed tegen :ok: al gaan sommige reacties wat ver en was het allang duidelijk ;) ik verwacht niet dat iedereen het met mij eens is hoe ik situaties of opvoeding aanpak.. iedereen maakt zijn/haar keuzes anders en de één is het ermee eens en de ander niet, prima toch :ok:

als dacht ik wel dat ik redenen genoeg had voor mijn aanpak, maar ook daar zijn meningen over verdeeld.. dat mag :pffff:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

dribbeltje schreef:
dagmar88 schreef:
Browny schreef: dat gaat ze niet begrijpen ;) :pop:

tja sommige mensen begrijpen niet alles browny ,de vraag is of je het nu allemaal zelf nog wel begrijp ,want zowel negatieve als positieve krietiek kun je niet hebben ,misschien idd minder zeggen :LOL:
Er zit een . op je toetsenbord.
En verder kom je hier om je kennis en prettige persoonlijkheid te delen?
Ik vind eigenlijk nooit iets nutteloos, maar dit is gewoon bewust een discussie verneuken, nergens voor nodig.
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef:Er zit een . op je toetsenbord.
Ja, en zo'n 'shift' toets. Kun je hoofdletters mee maken.
Volgens mij komt dribbel rechtstreeks van de basisschool, gezien haar taalgebruik en spelling.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

chemische castratie werkt hetzelfde als gewone castratie maar is niet blijvend.
Wel zou ik goed uitkijken wat je doet.
Mijn hond is eens chem.gecastreerd geweest en werd om de haverklap gegrepen door de volle reuen uit de buurt,die hadden het blijkbaar niet zo op "mietjes".
Toen het uitgewerkt was werd er heus nog wel eens ge-etterd onderling buiten maar het was gewoon normaal,geen gevechten of eigenlijk,uit het niets gegrepen worden puur omdat hij anders rook.
Ik denk ook dat je je honden eerst de tijd moet geven om te wennen,gaat het niet kun je het altijd nog doen.
Maar als Browny het gewoon niet leuk vind zou ik naar hem kijken,en dus geen 2e hondje erbij willen.
Browny
Zeer actief

eefje+huig schreef:chemische castratie werkt hetzelfde als gewone castratie maar is niet blijvend.
Wel zou ik goed uitkijken wat je doet.
Mijn hond is eens chem.gecastreerd geweest en werd om de haverklap gegrepen door de volle reuen uit de buurt,die hadden het blijkbaar niet zo op "mietjes".
Toen het uitgewerkt was werd er heus nog wel eens ge-etterd onderling buiten maar het was gewoon normaal,geen gevechten of eigenlijk,uit het niets gegrepen worden puur omdat hij anders rook.
Ik denk ook dat je je honden eerst de tijd moet geven om te wennen,gaat het niet kun je het altijd nog doen.
Maar als Browny het gewoon niet leuk vind zou ik naar hem kijken,en dus geen 2e hondje erbij willen.
mijn reu is gecastreerd en wordt nooit gegrepen dus of dat anders werkt of per hond verschilt is dus de vraag :scratch: niemand kan mij daar duidelijk antwoord over geven en zal dus per hond verschillen?
mijn reu kan met alle honden opschieten en vind het juist heel erg leuk, hij wilt Boeddha soms uitdagen om te spelen maar als hij dat doet dan zie je gewoon dat hij zich bedenkt omdat Boeddha dan meteen opgewonden raakt en er een ander spelletje van maakt :tongue:
en als hij dan opdringerig wordt dan corrigeert mijn reu hardhandig, ook als hij dat opdringerig gedrag naar mij vertoont.. Browny is zelfs al blij als hij sochtends Boeddha vrolijk de kamer in ziet komen, maar dat is voor korte duur :blauwoog:
mensen om me heen (en de arts) bevestigen dus dat dit gedrag na castratie loop de tijd weg zal gaan.. ik wil ze niet hoeven te scheiden van elkaar puur om dit gedrag, dat is toch niet zo gek :19:

er komen hier veel oppas honden over de vloer en daar is niets mis mee en gaat gewoon goed, er zijn hier pas geleden 2 kleine hondjes geweest waarvan er 1 ook zo irritant bij hem deed en ik heb gezegd dat ik dat Browny niet meer aan wil doen want die gaat timide in een hoekje zitten, toen hebben die baasjes gezegd dat hun balletjes er ook af gaan en ze dan rustiger worden en ze het dan nog een keer willen proberen..

zelfde verhaal voor Haddock (hier van het forum) toen hij 7 maandjes was ongeveer gingen die 2 echt super leuk spelen omdat Haddock nog niet de hormomen had ontwikkeld ofzo, nu hij bijna 1 jaar is en ook opdringerig is en steeds aan zn piep wilt likken etc. negeert Browny hem volkomen en wilt niet meer spelen.. met Suki speelt hij wel gewoon in dezelfde ruimte
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Laat de 'redsters in nood' en de 'twintig-jaren-opvang' maar lekker lullen. Het besluit tot castratie stond vanaf minuut één al vast. Prima hoor maar ga mij niet vertellen dat er aan het belang van de hond gedacht wordt. Ik weet in elk geval waar ik niet moet zijn als ik ooit een hondje op te vangen heb :E:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je hebt toch ook een opvangteefje? Past zij niet beter in jullie situatie? Ik denk dat het niet moeilijk is om voor hem een leuk baasje te vinden.
Browny
Zeer actief

Valerie schreef:Je hebt toch ook een opvangteefje? Past zij niet beter in jullie situatie? Ik denk dat het niet moeilijk is om voor hem een leuk baasje te vinden.
Chika bedoel je denk ik? ze heeft al een baasje :cheer: en dat ging via de stichting ;)
een baasje vinden zou ook niet moeilijk zijn en de stichting heeft daarbij ook hulp geboden :mrgreen:
Maar als alles goed gaat (zal toch wel), dan mag hij lekker blijven waar hij zit :ok:
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock is inderdaad ook reuen gedrag aan het ontwikkelen, en speelt dus, helaas, niet meer leuk met browny zoals in het begin.
Gelukkig is haddock niet zo erg dat hij overal op rijdt en vrij goed te corrigeren :) Bij hem blijven zijn ballen :P

Maar 1 van die oppashondjes waar TS het over heeft ging zo ver dat hij op haddock wou rijden, die hebben dus ook even gevochten, want dat pikte haddock niet. alleen maar opgewonden rondlopen, en niks geen leuk spelen, nee alleen willen rijden, rijden en nog eens rijden, en zo is Boeddha ook.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik zou ook als het meteen moet gebeuren voor de chip gaan. Hondje wordt rustiger, hij kan zijn plekje vinden in zijn nieuwe huis en na een half jaar komen de hormonen langzaam terug
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Carmen schreef:Ik zou ook als het meteen moet gebeuren voor de chip gaan. Hondje wordt rustiger, hij kan zijn plekje vinden in zijn nieuwe huis en na een half jaar komen de hormonen langzaam terug
En als ik dan vergelijk met Frenk hoeveel een half jaar uit kan maken, nou dan probeerde ik dat eerst. 100% :ok:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Mellow schreef:Waarom staat Boedha bij Dutchy Adoptions?

http://www.dutchyadoptions.com/Foto/Boeddha.jpg
omdat ik vorige week heb besloten dat hij toch herplaatst moet worden :(
Browny accepteerd hem steeds minder (ik hoopte juist meer) en heeft hem gegrepen, ik moet ze als ik er niet ben gescheiden houden en als ik er bij ben constant opletten.. Boeddha is sinds kort bang geworden van Browny (voornamelijk buiten) dus hoe graag ik het ook had gewild. Dit is niet een leuke situatie voor Boeddha dus moet hij met pijn in mijn hart toch herplaatst worden :cry: ik had gedacht, ook na enkele reacties dat het wel los zou lopen als ze aan elkaar gewend zouden raken maar in tegendeel wordt het alleen maar erger. Browny is ook helemaal zichzelf niet meer, dus heb de knoop uiteindelijk doorgehakt.

de mensen waar hij in eerste instantie naar toe zou gaan, dat is niks geworden en ook geen goede situatie voor hem, dus heeft de stichting hem op de site gezet..

met Boeddha gaat het overigens heel erg goed, hij is rustig geworden en niet meer zo opgewonden. zijn wonden zijn genezen en krijg haar achterop zijn bibs. buiten is hij bang voor andere honden die wild op hem afkomen en voor grote honden, daar gaat hij naar blaffen. hij is wel goed te corrigeren, maar totaal niet gesocialiseerd. voor mensen wordt hij steeds meer open nu hij meer in contact komt met vreemde mensen, hij hangt dus niet meer in je vinger als je hem aanraakt :mrgreen: ook luistert hij heel erg goed en is soms lekker eigenwijs :engel:
buiten en binnen is hij nu heel erg vrolijk en speelt graag!
met katten kan hij overigens niet binnen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”