eefje+huig schreef:chemische castratie werkt hetzelfde als gewone castratie maar is niet blijvend.
Wel zou ik goed uitkijken wat je doet.
Mijn hond is eens chem.gecastreerd geweest en werd om de haverklap gegrepen door de volle reuen uit de buurt,die hadden het blijkbaar niet zo op "mietjes".
Toen het uitgewerkt was werd er heus nog wel eens ge-etterd onderling buiten maar het was gewoon normaal,geen gevechten of eigenlijk,uit het niets gegrepen worden puur omdat hij anders rook.
Ik denk ook dat je je honden eerst de tijd moet geven om te wennen,gaat het niet kun je het altijd nog doen.
Maar als Browny het gewoon niet leuk vind zou ik naar hem kijken,en dus geen 2e hondje erbij willen.
mijn reu is gecastreerd en wordt nooit gegrepen dus of dat anders werkt of per hond verschilt is dus de vraag

niemand kan mij daar duidelijk antwoord over geven en zal dus per hond verschillen?
mijn reu kan met alle honden opschieten en vind het juist heel erg leuk, hij wilt Boeddha soms uitdagen om te spelen maar als hij dat doet dan zie je gewoon dat hij zich bedenkt omdat Boeddha dan meteen opgewonden raakt en er een ander spelletje van maakt
en als hij dan opdringerig wordt dan corrigeert mijn reu hardhandig, ook als hij dat opdringerig gedrag naar mij vertoont.. Browny is zelfs al blij als hij sochtends Boeddha vrolijk de kamer in ziet komen, maar dat is voor korte duur
mensen om me heen (en de arts) bevestigen dus dat dit gedrag na castratie loop de tijd weg zal gaan.. ik wil ze niet hoeven te scheiden van elkaar puur om dit gedrag, dat is toch niet zo gek
er komen hier veel oppas honden over de vloer en daar is niets mis mee en gaat gewoon goed, er zijn hier pas geleden 2 kleine hondjes geweest waarvan er 1 ook zo irritant bij hem deed en ik heb gezegd dat ik dat Browny niet meer aan wil doen want die gaat timide in een hoekje zitten, toen hebben die baasjes gezegd dat hun balletjes er ook af gaan en ze dan rustiger worden en ze het dan nog een keer willen proberen..
zelfde verhaal voor Haddock (hier van het forum) toen hij 7 maandjes was ongeveer gingen die 2 echt super leuk spelen omdat Haddock nog niet de hormomen had ontwikkeld ofzo, nu hij bijna 1 jaar is en ook opdringerig is en steeds aan zn piep wilt likken etc. negeert Browny hem volkomen en wilt niet meer spelen.. met Suki speelt hij wel gewoon in dezelfde ruimte