Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Re: Roemenië gaat zwerfhonden en masse afmaken

Ongelezen bericht door daywalker »

jentje87 schreef:
bouvierpoedel schreef: Meld jezelf en je familie aan zou ik zeggen. :ok:
Ze zullen best wel weten wat chippen is hoor.
Probeer je ze als dom weg te zetten en zelf denken dat chippen helpt om daar het probleem op te lossen.
Wij zijn zogenaamd zo netjes en hebben het asiel uitgevonden ,waar we ieder jaar duizenden honden kunnen dumpen.
Kunnen we met een gerust hart toch nog even een ander land naar beneden trappen .
Ik denk dat dom wegzetten niet het geval is. Ik ken meerdere mensen uit roemenie, die echt in de armoe leven daar. Ze geven hun laatste centen nog uit aan voer voor de hond en als dat er niet is, eet hij mee van tafel wat er over is. Die mensen zijn niet dom, alleen niet sociaal cultureel ingesteld omdat de overheid daar het niets kan intresseren of jij wel of niet kan eten
De mensen krijgen gewoon te weinig handvatten uitgedeeld over het leven met huisdieren. inenten hebben ze geen geld voor dus als de hond ziek is, is kans op overleven klein, waardoor de eigenaren ook weer ziek worden.
waar lees je dat die mensen als dom worden weggezet ? leg mensen geen woorden in hun mond omdat je zelf niet bij machte bent om een fatsoenlijk tegenargument te noemen om zo zo je gelijk te willen halen.
Hoeveel landen telt de Europese unie? Misschien is het wel mogelijk om een fatsoenlijk plan op te zetten met de nodige financiële hulp om dat plan te verwezenlijken, in samenwerking met die landen.

Domme opmerkingen als een hond kapotschieten duurt maar enkele seconden en castreren een paar weken daar wordt niemand vrolijk van.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

jentje87 schreef:
jentje87 schreef:

Volgens mij is de mens het gevaarlijkste dier op aarde. Hebben we er ook veel te veel van, waarvan soms heel druk bewoond maar maken we ook niet in massa af. Ik snap de beweegredenen van roemenie heel goed, maar begin dan met castreren en steriliseren.

even mijzelf quoten. Er zijn al verschillende proeven geweest met het massaal castreren en steriliseren van de honden in roemenie en die test was toen heel erg goed geslaagd en heeft voor grote vermindering van de zwerfhonden gezorgd. Dit betekent dat er dus wel een humane oplossing is maar dat roemenie geen geduld heeft met het afwachten van een langer termijn resultaat
Als mensen worden aangevallen door roedels honden vind ik dat ook niet zo heel gek :idea:
jentje87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising: Jack russel, franse bulldog, chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door jentje87 »

daywalker schreef:
waar lees je dat die mensen als dom worden weggezet ? leg mensen geen woorden in hun mond omdat je zelf niet bij machte bent om een fatsoenlijk tegenargument te noemen om zo zo je gelijk te willen halen.
Hoeveel landen telt de Europese unie? Misschien is het wel mogelijk om een fatsoenlijk plan op te zetten met de nodige financiële hulp om dat plan te verwezenlijken, in samenwerking met die landen.

Domme opmerkingen als een hond kapotschieten duurt maar enkele seconden en castreren een paar weken daar wordt niemand vrolijk van.

Beetje jammer dat je zo moet reageren, waarvan je kan zien dat de frustratie van je tekst af loopt, dat is volgens mij helemaal niet nodig. Ik heb mijn gelijk niet nodig.
De eu telt 27 lidstaten die zich allen aan de zelfde verdragingen en overeenkomsten moet houden. Dus ik kan wel begrijpen dat de eu tegen zo'n plan in wil gaan. Wel is het zo dat dierenactivisten uit 13 eu staten al een tijdje bezig zijn met dit onderwerp en dat er nu "paniek" heerst in het echt gaan uitvoeren van de plannen
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

3 miljoen is een schokkend aantal honden, en hoewel ik 700 bijtwonden per jaar zeker niet will baggetaliseren, hebben we er in Nederland zo'n 12.000. Per jaar; in t ziekenhuis dan. De overige 40.000 blijft beperkt tot de HA. :80:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijtwond

De bijtwonden tgv zwervers zullen in aantal dus allemaal relatief meevallen; zeker in acht genomen dat Roemenie 21 miljoen inwoners heeft. Ik zou dus zeggen, puur gebasseerd op t aantal zwerfdieren, dat euthanasie een serieuze optie is, maar dan wel in t achterhoofd dat dit probleem gecreert is door de mensen zelf, en dat de euthanasie dus ook humaan moet gebeuren.
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 04 jun 2011 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne&Taar
Zeer actief

[quote="jeffy] Als mensen worden aangevallen door roedels honden vind ik dat ook niet zo heel gek :idea:[/quote]

Ik geloof er niets van dat er hordes zwerfhonden op kinderen loeren. Ik heb zelf actief meegewerkt aan castratieprojecten (in Spanje overigens, niet in Roemenie), en die dieren zijn in 99% van de gevallen schijtbang voor mensen. Terrecht overigens.
Anne&Taar
Zeer actief

Nanna schreef:[
In Roemenië zal ook gerust nog wel hondsdolheid voorkomen. IK zou alvast niet graag mijn kinderen buiten laten spelen in de wetenschap dat daar van die roedels leven.
Ja, das wel waar. Ik zie iig op verschillende fiets-sites het advies voorbijkomen je wel te laten enten als je daar gaat fietsen.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Anne&Taar schreef:De eu telt 27 lidstaten die zich allen aan de zelfde verdragingen en overeenkomsten moet houden. Dus ik kan wel begrijpen dat de eu tegen zo'n plan in wil gaan. Wel is het zo dat dierenactivisten uit 13 eu staten al een tijdje bezig zijn met dit onderwerp en dat er nu "paniek" heerst in het echt gaan uitvoeren van de plannen
Waarom zou de eu tegen zo'n plan in willen gaan. En indien ze dat dan wel zouden doen, gaat de eu dan meebetalen aan het castreren?
Waarom zou de eu tegen het afmaken van zwerfhonden zijn en niet tegen bv het afmaken van duiven wat hier gebruikelijk is overal.

Anne&Taar schreef:Ik geloof er niets van dat er hordes zwerfhonden op kinderen loeren. Ik heb zelf actief meegewerkt aan castratieprojecten (in Spanje overigens, niet in Roemenie), en die dieren zijn in 99% van de gevallen schijtbang voor mensen. Terrecht overigens.
Kan helaas uit eigen ervaring melden dat er genoeg groepen honden in Roemenie lopen die mensen achtervolgen en aanvallen als ze de kans krijgen. Mijn nichtje heeft de littekens nog zitten. Weet ook uit eigen ervaring dat daar waar ik eerst 's avonds gewoon over straat ging ik tegenwoordig voor de zekerheid maar iets bij me heb om een hond of honden weg te kunnen jagen.
Ja er zijn daar ook honden bang voor mensen, maar je kent neem ik aan het begrip angstagressie?

Je kan mij ook heel veel vertellen, maar als er hier al 12000 bijtwonden zijn van honden, zijn het er daar echt maar geen 700.
De roemeense ziekenhuizen kennende heb ik weinig vertrouwen in die statistieken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Anne&Taar schreef:[quote="jeffy] Als mensen worden aangevallen door roedels honden vind ik dat ook niet zo heel gek :idea:
Ik geloof er niets van dat er hordes zwerfhonden op kinderen loeren. Ik heb zelf actief meegewerkt aan castratieprojecten (in Spanje overigens, niet in Roemenie), en die dieren zijn in 99% van de gevallen schijtbang voor mensen. Terrecht overigens.[/quote][/quote]
Dan zou je eerst eens kunnen kijken in wat in Spanje voor honden worden gehouden en gedump en in Roemenié .
Dan heb je gelijk al de uitkomst van de honden aanvallen en beten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Anne&Taar
Zeer actief

nusca schreef:
Anne&Taar schreef:De eu telt 27 lidstaten die zich allen aan de zelfde verdragingen en overeenkomsten moet houden. Dus ik kan wel begrijpen dat de eu tegen zo'n plan in wil gaan. Wel is het zo dat dierenactivisten uit 13 eu staten al een tijdje bezig zijn met dit onderwerp en dat er nu "paniek" heerst in het echt gaan uitvoeren van de plannen
Waarom zou de eu tegen zo'n plan in willen gaan. En indien ze dat dan wel zouden doen, gaat de eu dan meebetalen aan het castreren?
Waarom zou de eu tegen het afmaken van zwerfhonden zijn en niet tegen bv het afmaken van duiven wat hier gebruikelijk is overal.

Anne&Taar schreef:Ik geloof er niets van dat er hordes zwerfhonden op kinderen loeren. Ik heb zelf actief meegewerkt aan castratieprojecten (in Spanje overigens, niet in Roemenie), en die dieren zijn in 99% van de gevallen schijtbang voor mensen. Terrecht overigens.
Kan helaas uit eigen ervaring melden dat er genoeg groepen honden in Roemenie lopen die mensen achtervolgen en aanvallen als ze de kans krijgen. Mijn nichtje heeft de littekens nog zitten. Weet ook uit eigen ervaring dat daar waar ik eerst 's avonds gewoon over straat ging ik tegenwoordig voor de zekerheid maar iets bij me heb om een hond of honden weg te kunnen jagen.
Ja er zijn daar ook honden bang voor mensen, maar je kent neem ik aan het begrip angstagressie?

Je kan mij ook heel veel vertellen, maar als er hier al 12000 bijtwonden zijn van honden, zijn het er daar echt maar geen 700.
De roemeense ziekenhuizen kennende heb ik weinig vertrouwen in die statistieken.
De eerste link zijn niet mijn woorden; neem aan dat je iemand anders quote... :8):
Overigens ken ik het begrip angstagressie goed; en goed genoeg om te weten dat als een hond actief een passant aanvalt, dit geen angstagressie is. De aanval zal er niet minder om zijn, maar een angstagressieve hond gaat niet actief een slachtoffer te lijf.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Sorry quoten ging inderdaad wat mis, was uit een stukje wat jij gequote had als ik het goed heb.
Dat stuk over angstagressie, omdat je aangaf dat in Spanje de honden heel bang zijn van mensen en ervanuit gaat dat dit ook met de honden in Roemenie aan de hand is, omdat inderdaad daar ook de meeste niet netjes met ze omgaan.
Wat ik weet is dat op een groep na die het normaal vind om een dier te zieken zoals je ze helaas overal ter wereld hebt de meeste Roemenen niet zomaar straathonden wat aandoen maar ze eerder al op mogelijke manieren (o.a. door bv het gooien van stenen) ze wegjagen uit angst gebeten te worden.

Een hond die voor de ingang van een flat zit en naar mensen aanvalt doet dit naar mijn idee uit twee redenen. Of hij is territoriaal of hij is bang voor wat er komen gaat en valt maar vast aan uit onzekerheid. Dat is mijn idee van angstaggressie.
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

jentje87 schreef: Als ik zo alle reacties teruglees zijn de meningen over dit onderwerp aardig verdeeld. En als wij als nuchtere Nederlanders, die het hier eigenlijk heel erg goed hebben met huisdieren, al niet een gedegen oplossing kunnen verzinnen, zal het voor die mensen in roemenie helemaal moeilijk worden.
Hoezo kunnen wij geen oplossing verzinnen? De mogelijke oplossing wordt voorgesteld om de zwerfhonden af te maken. Alleen sommigen zien dat niet als oplossing.
Laat onverlet dat 't moeilijk is in Roemenië
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ze maken zich in Roemenië echt niet druk om wat straathonden hoor. Lopen alleen maar in de weg en bezorgen overlast.
Is ook wel begrijpelijk, als je zelf niet eens eten kan kopen ga je je niet bekommeren om een hond. Ga er alleen maar niet van uit dat dat afmaken humaan gebeurd, want dan hou je jezelf voor de gek.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef:Omdat, en dat klinkt misschien heel gek, mensen nog altijd vóór honden gaan :ok:
Waarom? Omdat de mens dat zelf stelt? En op basis waarvan? OMdat hij zo goed is voor de wereld en het milieu? Wat een onzin zeg! Totaal geen objectieve uitspraak!
Wil de hond schreef:Zo moeilijk is het allemaal niet hoor,

De boel is daar door nalatigheid volledig uit de klauw gelopen en daar gaan ze nu iets aan doen.
Juist en de mens laat de gedupeerde, en dat is de hond er voor opdraaien! Want de mens is laf en laaghartig! En dat vinden zogenaamde hondenliefhebbers hier nog normaal ook....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Alsof jij ooit een objectieve uitspraak gedaan hebt, zowel over mensen als over honden.
Jij generaliseert ook, mensen zijn slecht en hondjuhs zijn goed....
Get real!!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief

Voor je eigen soort kiezen is heel normaal hoor.
Dat doet iedere soort. :19:
daywalker
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Voor je eigen soort kiezen is heel normaal hoor.
Dieren hebben niks te kiezen, hun lot en toekomst ligt in de handen van ons mensen en tot hede ten dage maken we er flinke rotzooi van.
Gelukkig zijn wij mensen als enige wezen hier op aarde bedeeld met de gift van rede, dus kunnen we ook als enige oneindig smoesjes blijven verzinnen voor onze acties.
Het uitmoorden van duizenden diersoorten en zelfs het uitmoorden van elkaar heeft altijd een trieste eigenschap geweest van de mensheid en dat zal ook nimmer veranderen. Je kan er lang en breed over blijven doorlullen, maar zo is het nu éénmaal.

Biljoenen verspillen aan oorlog voeren is de normaalste zaak van de wereld, maar een oplossing vinden voor het hondenprobleem in Roemenië blijkt een ondoenlijke zaak, beetje belachelijk nietwaar? O ja dat is waar, er is WEL een oplossing, een menselijke, schiet ze maar allemaal kapot, dan zijn we er vanaf!!! :kotz:
daywalker
Zeer actief

ja dat is geweldig redelijk te noemen :19: :roll: 10/10
bouvierpoedel
Zeer actief

daywalker schreef:
Dieren hebben niks te kiezen, hun lot en toekomst ligt in de handen van ons mensen en tot hede ten dage maken we er flinke rotzooi van.
Gelukkig zijn wij mensen als enige wezen hier op aarde bedeeld met de gift van rede, dus kunnen we ook als enige oneindig smoesjes blijven verzinnen voor onze acties.
Het uitmoorden van duizenden diersoorten en zelfs het uitmoorden van elkaar heeft altijd een trieste eigenschap geweest van de mensheid en dat zal ook nimmer veranderen. Je kan er lang en breed over blijven doorlullen, maar zo is het nu éénmaal.

Biljoenen verspillen aan oorlog voeren is de normaalste zaak van de wereld, maar een oplossing vinden voor het hondenprobleem in Roemenië blijkt een ondoenlijke zaak, beetje belachelijk nietwaar? O ja dat is waar, er is WEL een oplossing, een menselijke, schiet ze maar allemaal kapot, dan zijn we er vanaf!!! :kotz:
Ach je kunt wel blijven oreren hoe slecht dde mensheid eigenlijk is met al zijn oorlogen.
Maar dieren zijn niet veel anders hoor.
Die kiesen ook voor hun soort.
Jij zult smorgens ook niett aan je honden vragen wat ze voor ontbijt willen en wat ze die dag willen doen.
Die zijn er ook op jouw voorwaarden en je moet maar afwachten en hopen of het de jjuiste zijn.

Maar hoe wil je dat probleem dan oplossen.??
Want wat je eerder aandroeg zet ook geen zoden aan de dijk.
Wees blij dat ze een oplossing hebben gevonden en iets aan het probleem gaan doen ipv te lopen zeiken hoe zielig de hondjes wel niet zijn en de mensen zo verrot. :19:
daywalker
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
daywalker schreef:

Ach je kunt wel blijven oreren hoe slecht dde mensheid eigenlijk is met al zijn oorlogen.
Maar dieren zijn niet veel anders hoor.
Die kiesen ook voor hun soort.
Jij zult smorgens ook niett aan je honden vragen wat ze voor ontbijt willen en wat ze die dag willen doen.
Die zijn er ook op jouw voorwaarden en je moet maar afwachten en hopen of het de jjuiste zijn.

Maar hoe wil je dat probleem dan oplossen.??
Want wat je eerder aandroeg zet ook geen zoden aan de dijk.
Wees blij dat ze een oplossing hebben gevonden en iets aan het probleem gaan doen ipv te lopen zeiken hoe zielig de hondjes wel niet zijn en de mensen zo verrot. :19:
Oplossing??? :denken: volgens mij maken ze al jaren honden massaal af in Roemenië, dus ze hebben geen oplossing gevonden, ze doen gewoon lekker verder waar ze al een tijd mee bezig waren, zonder dat het zoden aan de dijk heeft gezet!! :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

wat zijn de voordelen dan op korte termijn gezien de problemen ,met jouw stelling in castreren.??
bouvierpoedel
Zeer actief

Cleva schreef:
daywalker schreef:ja dat is geweldig redelijk te noemen :19: :roll: 10/10
Bij mijn oplossing lopen er tenminste geen honden moederziel alleen het lot af te wachten.

Ik vind een stads leven zonder baas, zonder huis met de ene dag wat te eten en de andere dag niet geen redelijke toestand.
Of ze nu gecastreerd zijn of niet heeft daar geen zak mee te maken.

Honden zijn gedomesticeerde dieren en niet meer in staat om succesvol voor zichzelf te zorgen zonder dat dat een hele zooi ellende geeft.
Doen alsof een hond alleen een waardig leven heeft vind ik slap. Zo'n beest wordt binnen de kortste keren ziek of raakt gewond en kan dan aan een voortijdig en overdreven lang en pijnlijk einde beginnen. Daar is helemaal niets diervriendelijk aan.

3 miljoen honden ga je niet opvangen maar dat ontslaat je niet van de plicht om het een beetje waardig te houden en 1 procent castreren en verder de andere kant op kijken en zeggen dat je je best gedaan hebt is veel te makkelijk. Dat is precies het soort hypocriete gedoe waar dit soort zwerfhondenpopulaties uit voort komen. Niemand die verantwoordelijkheid er voor neemt.
:ok:
jentje87
Vaste gebruiker
Contacteer:

nusca schreef:
jentje87 schreef:De eu telt 27 lidstaten die zich allen aan de zelfde verdragingen en overeenkomsten moet houden. Dus ik kan wel begrijpen dat de eu tegen zo'n plan in wil gaan. Wel is het zo dat dierenactivisten uit 13 eu staten al een tijdje bezig zijn met dit onderwerp en dat er nu "paniek" heerst in het echt gaan uitvoeren van de plannen
Daar weet ik het antwoord ook niet op. Ik denk zelf dat duiven niet op het zelfde niveau als honden worden geplaatst, maar het zijn ook dieren. Duiven brengen op zich wel ergere ziektes met zich mee en kan ook echt een gevaar voor de volksgezondheid zijn als ze in grote getalen zijn. Een hond daarintegen moet je meestal echt contact mee hebben gehad wil je iets van hondsdolheid overnemen en duiven verspreiden hun ziektekiemen al via hun rui.
jentje87
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nanna schreef:
jentje87 schreef:Een hond daarintegen moet je meestal echt contact mee hebben gehad wil je iets van hondsdolheid overnemen
Ja, die moet je bijten. En daar is een hondsdolle hond vlot mee hoor.
Ik ben het met de afmakers eens. Je kunt niet 3 miljoen zwerfhonden castreren. Die moet je humaan afspuiten en dan pas een plan opstellen om de boel niet wéér uit de klauwen te laten lopen.
Dat plan was er al jaren. Ze waren al voor een gedeelte begonnen met castreren. Hondsdolle honden werden meteen afgeschoten, niet gespoten. Maar je moet wel consequent blijven in een plan en dat hebben ze dus niet gedaan. Nu loopt het uit de hand en is dit voor snel resultaat de beste oplossing. Roemenie heeft vorige maand een heel zwerfhondenpension volledig geruimd (lees: alle honden afgemaakt) vanwege ruimtegebrek. Ze kunnen hem nu dus weer helemaal vullen met honden, en zodra die vol zit doen ze gewoon weer hetzelfde
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Tara schreef:Afmaken is niet zielig, het wordt pas zielig als er iemand treurt om het verlies van zo'n dier.
En daar is in dit geval gewoon geen sprake van, deze dieren zijn van niemand, hebben een ellendig leven, en veroorzaken overlast en gevaar voor de volksgezondheid.
Ik heb er echt geen problemen mee als Roemenië op deze manier gaat proberen om het probleem op te lossen.
Of afmaken zielig is of niet hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dat gedaan wordt.

Aangeschoten honden uren-of dagenlang laten creperen is wel zielig.
Inspuiten van een spierverslapper die een langzame verstikkingsdood veroorzaakt is ook zielig.
Vergiftigen is ook zielig.

Het is nog best wel moeilijk om afmaken niet in lijden te laten eindigen.

En dan nog, ik ken een DA die psychiatrische hulp nodig heeft omdat hij het heel moeilijk heeft met het wekelijks op een correcte manier laten inslapen van een stuk of 50 overtollige asielhonden die van niemand zijn. Dat is die man zijn werk, het zijn niet zijn honden, die honden hebben een ellendig leven en hij laat ze heel netjes hemelen, maar toch.

Ik bedoel maar te zeggen dat het niet zo simpel is als je denkt.
iones
Zeer actief

fes/lou schreef:Alsof jij ooit een objectieve uitspraak gedaan hebt, zowel over mensen als over honden.
Jij generaliseert ook, mensen zijn slecht en hondjuhs zijn goed....
Get real!!!
Slappe reactie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

God zij dank!
Waarom kwamen ze niet in de eerste instantie op dat idee?
Al dat geneuzel hier over armoede van zogenaamde hondenliefhebbers, dat staat er kennelijk toch los van.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik de consequentie verneem van een petitie die ik ondertekend heb.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wel bijzonder; als een hond hier een mens/kind/andere hond pakt, roept men massaal dat die rotjoekel moet worden afgemaakt. Gebeurd dat in Roemenie, dan vinden we het zielig. ;)

Uiteindelijk zal er toch iets moeten gebeuren; ik hoop dat de nieuwe plannen voldoende zullen zijn.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Nakisha schreef:Wel bijzonder; als een hond hier een mens/kind/andere hond pakt, roept men massaal dat die rotjoekel moet worden afgemaakt. Gebeurd dat in Roemenie, dan vinden we het zielig. ;)

Uiteindelijk zal er toch iets moeten gebeuren; ik hoop dat de nieuwe plannen voldoende zullen zijn.
Nu beschuldig je lukraak elke hond van het aanvallen van mensen en kinderen.
En ook hier wordt niet masaal geroepen om afmaken als een hond bijt. De meesten vragen zich af wat er aan vooraf is gegaan.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wedden dat het stempel agressiviteit opeens verrekte snel gegeven wordt?
Iones, jij vindt mij een slappe reactie geven, ik vind jou doordraven, wordt eens volwassen en kijk eens normaal naar honden, zonder die enorme roze bril...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

iones schreef:
Nakisha schreef:Wel bijzonder; als een hond hier een mens/kind/andere hond pakt, roept men massaal dat die rotjoekel moet worden afgemaakt. Gebeurd dat in Roemenie, dan vinden we het zielig. ;)

Nu beschuldig je lukraak elke hond van het aanvallen van mensen en kinderen.
En ook hier wordt niet masaal geroepen om afmaken als een hond bijt. De meesten vragen zich af wat er aan vooraf is gegaan.
De honden in Roemenie hebben geen baasjes en zitten niet aan de lijn. Zo'n zwerfhond bijt en is weg; hoe ga jij onthouden welke beet, en welke niet? Dat gaat stomweg niet, het is niet realistisch. Dan zou je ze allemaal moeten vangen, kijken welke agressief zijn, de rest steriliseren en loslaten en HOPEN dat zij nooit agressief worden.

Het is onhaalbaar, vrees ik. Het is trouwens wél precies wat ze nu willen doen, maar of het lukt?

En ja, hier word nog wel eens dieper nagedacht, maar de gemiddelde Nederlander ziet ook het liefst de roze spuit verdwijnen in een hond die bijt, ongeacht hoe of wat, helaas.

We krijgen de neiging een dubbele moraal erop na te houden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”