Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komt jouw hond of honden door de MAG test
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Komt jouw hond of honden door de MAG test
http://www.raadvanbeheer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar zoeken op TOP-test zou je meer moeten vertellen. Wanneer je googelt op MAG-test kom je wel aardige filmpjes tegen. Gelukkig kun je niet slagen of zakken voor de TOP-test maar geeft het een indicatie van het karakter/gedrag van jouw hond. Of je er mee wilt fokken moet je fijn zelf weten.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
nou ik wil er niet mee fokken maar ik zou wel eens willen weten hoe Zazoe erop reageert.
Gewoon om te weten verder niks.
Gewoon om te weten verder niks.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Heb het is even opgezocht wat de opdrachten allemaal zijn .. en ik denk toch wel dat Mozes zal slagen .. maar aan de andere kant durf ik het niet met zekerheid te zeggen omdat ik niet weet hoe die in sommige situaties reageert zoals bijv met die paraplu ... Wel heb ik het idee dat hij zeker niet zal bijten .. het is een schoothond en houd van alle aandacht .. maar den wel dat ie met die voorbeelden angstig zou kunnen worden ....
Maar denk dat hij dus WEL door de MAG - Test komt .... nu op dit moment dan ( nog pup ) Later zal ik nog niet kunnen weten .. hoop dat het de lieverd blijft die het nu is
Maar denk dat hij dus WEL door de MAG - Test komt .... nu op dit moment dan ( nog pup ) Later zal ik nog niet kunnen weten .. hoop dat het de lieverd blijft die het nu is

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
heb het eens gelezen, weet zeker dat onze hond er niet door komt. Gelukkig dat dit dan ook niet voor Chihuahua's geldt.
Onze hond is namelijk zéér eenkennig.
Onze hond is namelijk zéér eenkennig.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, Dicha heeft afgelopen zondag de MAGtest gedaan en is er doorheen gekomen 

- Hanneke2
- Zeer actief
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Ik weet niet wat een MAG test is. Mijn honden zijn therapie honden en daar een test voor gedaan, dus ik denk dat ze wel door de MAG test komen.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Yuna is vanzichzelf al vrij teruggetrokken, en erg aan mij gehecht. Weet dus niet of ze erdoor zou komen maar tenzij 100% nodig zou ik het zeker niet doen, bang dat ze er een trauma aan overhoud 

Gaan ze beiden niet halen hoor.
-
- Zeer actief
Mijn Joe komt er 100% doorheen. Ik heb zowel de MAG als de TOP met Joe gedaan en hij is met glans geslaagd. Geen van de twee testen is verplicht bij de Staffordshire Bull Terrier maar ik heb mee gedaan aan testen van de testen zeg maar.
De MAG test was een test voor het houden van de test in een binnenruimte en de TOP test was een test van deze test. Ik heb beiden testen op de film staan en vind het interessant om te zien hoe Joe reageert in bepaalde omstandigheden.
De MAG test was een test voor het houden van de test in een binnenruimte en de TOP test was een test van deze test. Ik heb beiden testen op de film staan en vind het interessant om te zien hoe Joe reageert in bepaalde omstandigheden.
Toevoeging: als ik zeg dat ze het beide niet gaan halen dan bedoel ik dat zonder te trainen. Met trainen zou misschien nog wel lukken. Molly voelt zich niet prettig bij onbekende mensen, en zal zich geintimideerd voelen en als het te erg wordt waarschuwen, helpt dat niet dan hapt ze. Zij is heel eerlijk daarin, maar om haar dan maar hieraan bloot te stellen vind ik dan weer niet eerlijk.
Diesel heeft het helemaal niet op onbekenden, hij wil weg rennen als iemand op hem afkomt, zal niet bijten maar zal zich helemaal niet fijn voelen.
Diesel heeft het helemaal niet op onbekenden, hij wil weg rennen als iemand op hem afkomt, zal niet bijten maar zal zich helemaal niet fijn voelen.
-
- Zeer actief
Ik heb niet getraind op de testen met Joe. Bewust niet. Ik wilde de 2 testen doen zodat ik weet hoe het is om ze te doen en wat ze inhouden etc etc. Maar er op trainen wordt genoeg gedaan in ieder geval. Dus voor de honden die ze moeten ondergaan en je bent er als baas niet zeker van, is zo'n training dan wel geschikt.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Op gizmo ( franse bull ) na zal alles het hier halen.
Gizmo weet ik bijna 100 % zeker dat die het niet haalt
Gizmo weet ik bijna 100 % zeker dat die het niet haalt

- lagavita
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford
Mijn twee staffords zijn er zojuist voor geslaagd voor de MAG. Een heeft een stamboom de andere niet. Degene zonder stamboom is wat enthousiast waardoor haar benadering naar andere honden soms wat te enthousiast is. Ze had een hondje daarbij omver gelopen en de pech wilde dat dit beestje net hersteld was van een beenbreuk en dus gelijk weer veel pijn had. Ik heb in goed overleg wel de dierenartskosten betaald maar de eigenaar was zo boos en noemde mijn hond vals dat hij de politie belde. De hondenbrigade kwam langs.
Toen ik met mijn andere staff (voor eventuele fok) haar voor de MAG test in schreef heb ik dat dus ook gelijk gedaan met mijn andere hond. Allebei prima geslaagd. Politie heeft ook laten weten dat eigenaar van de hond met de zere poot de aanklacht heeft ingetrokken. Die was in eerste instantie geschrokken maar later heeft hij toch een goed gesprek kunnen voeren en is het hele euvel bijgelegd.
Gaby
Toen ik met mijn andere staff (voor eventuele fok) haar voor de MAG test in schreef heb ik dat dus ook gelijk gedaan met mijn andere hond. Allebei prima geslaagd. Politie heeft ook laten weten dat eigenaar van de hond met de zere poot de aanklacht heeft ingetrokken. Die was in eerste instantie geschrokken maar later heeft hij toch een goed gesprek kunnen voeren en is het hele euvel bijgelegd.
Gaby

-
- Vaste gebruiker
nee, mijn beide honden komen niet door de test heen.
Kim (mechelaar) is zenuwachtig, angstig, en hapt daardoor, haat vreemden die aan haar zitten en honden tegenover zich wil ze best als maaltijd, vooral aangelijnd. (Ik moet wel zeggen dat naarmate ze ouder aan het worden is, ze naar honden steeds makkelijker word)
Shadow (cane corso) is heel rustig, maar pikt het zeker niet als er gefladderd word, vreemden hem willen fixeren of aanraken (ookal is dat met een nephand) Daarbij accepteerd meneer van niemand anders dan mij (of als ik er niet bij ben mijn vriend) commando's, en doet dan ook niets. Gaat op zn reet zitten, zo van, tja, en wat nu dan.
Beide honden zijn voor mij en mijn kinderen en wat vrienden, wereldhonden, vooral Shadow is een ongelooflijke knuffel, die regelmatig vergeet hoe groot en zwaar hij is, en gewoon heerlijk op schoot wil liggen
Kim (mechelaar) is zenuwachtig, angstig, en hapt daardoor, haat vreemden die aan haar zitten en honden tegenover zich wil ze best als maaltijd, vooral aangelijnd. (Ik moet wel zeggen dat naarmate ze ouder aan het worden is, ze naar honden steeds makkelijker word)
Shadow (cane corso) is heel rustig, maar pikt het zeker niet als er gefladderd word, vreemden hem willen fixeren of aanraken (ookal is dat met een nephand) Daarbij accepteerd meneer van niemand anders dan mij (of als ik er niet bij ben mijn vriend) commando's, en doet dan ook niets. Gaat op zn reet zitten, zo van, tja, en wat nu dan.
Beide honden zijn voor mij en mijn kinderen en wat vrienden, wereldhonden, vooral Shadow is een ongelooflijke knuffel, die regelmatig vergeet hoe groot en zwaar hij is, en gewoon heerlijk op schoot wil liggen

Kim is mijn Mechelse herder, Shadow is mijn Cane Corso
- senna240709
- Vaste gebruiker
Ik denk dat Senna hem wel zou halen, maar 100% zeker weet ik dit natuurlijk niet.
- PitbullGabyRedNose
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pitbull Rednose
hallo vanaf hoe oud kan je hond dit laten doen want ik wil die van mij dit ook heel erg graag laten doen grt yannick

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
PitbullGabyRedNose schreef:hallo vanaf hoe oud kan je hond dit laten doen want ik wil die van mij dit ook heel erg graag laten doen grt yannick
Je hond moet minimaal 18 maanden zijn om aan de MAG test deel te nemen.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
18 maandenPitbullGabyRedNose schreef:hallo vanaf hoe oud kan je hond dit laten doen want ik wil die van mij dit ook heel erg graag laten doen grt yannick
maar alleen fci rassen doen officieel de mag test
pitbull is geen erkend ras en zal ook geen magtest hoeven doen

- PitbullGabyRedNose
- geregistreerd lid
ok heel erg bedanktwendy71 schreef:PitbullGabyRedNose schreef:hallo vanaf hoe oud kan je hond dit laten doen want ik wil die van mij dit ook heel erg graag laten doen grt yannick
Je hond moet minimaal 18 maanden zijn om aan de MAG test deel te nemen.

- PitbullGabyRedNose
- geregistreerd lid
ja klopt dat het geen erkent ras is maar ik mag het wel doen? het is gewoon puur voor mezelf vind het fijn om te kunnen zeggen dat hij is geslaagd ervoor ook om trots op te kunnen zijnwenmart20 schreef:18 maandenPitbullGabyRedNose schreef:hallo vanaf hoe oud kan je hond dit laten doen want ik wil die van mij dit ook heel erg graag laten doen grt yannick
maar alleen fci rassen doen officieel de mag test
pitbull is geen erkend ras en zal ook geen magtest hoeven doen

-
- Zeer actief
De MAG test wordt mede georganiseerd door de Raad. Ik betwijfel of je met een stamboomloze hond daar dan aan mee mag doen. Waag een belletje naar de Raad. Er zijn een stuk minder rasverenigingen die de test nog organiseren omdat een aantal van de rassen die de MAG test verplicht hadden voor de stamboomafgifte, die verplichting niet meer hebben.
- PitbullGabyRedNose
- geregistreerd lid
ja dat ga ik zeker nog doen moet alleen effe w8 want ze is nu pas bijna 10wekendogo4ever schreef:De MAG test wordt mede georganiseerd door de Raad. Ik betwijfel of je met een stamboomloze hond daar dan aan mee mag doen. Waag een belletje naar de Raad. Er zijn een stuk minder rasverenigingen die de test nog organiseren omdat een aantal van de rassen die de MAG test verplicht hadden voor de stamboomafgifte, die verplichting niet meer hebben.
in iedergeval bedankt

-
- Zeer actief
Ja, dat magdogo4ever schreef:De MAG test wordt mede georganiseerd door de Raad. Ik betwijfel of je met een stamboomloze hond daar dan aan mee mag doen.

-
- Zeer actief
Heeee, dat wist ik dus niet. Bedankt voor de info. Weer wat geleerdBrigitte schreef:Ja, dat magdogo4ever schreef:De MAG test wordt mede georganiseerd door de Raad. Ik betwijfel of je met een stamboomloze hond daar dan aan mee mag doen.Er zijn ook fokkers van AB's die met hun honden de magtest hebben gedaan.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik heb de test even doorgelezen, want kende de inhoud helemaal niet. Wat een onzin zeg, om honden starend te gaan zitten fixeren, waar is dat goed voor
Boyke zou zondermeer slagen, daar zou ik niet bang voor zijn, maar ik zou het hem niet aan doen. Hij zou misschien wel schrikken van de harde geluiden, maar dat trekt snel bij. En de hond-hond confrontatie zou ws iets minder vriendschappelijk verlopen, maar dat kan ook goed gaan
De mens contacten zou hij geweldig gezellig vinden 

Boyke zou zondermeer slagen, daar zou ik niet bang voor zijn, maar ik zou het hem niet aan doen. Hij zou misschien wel schrikken van de harde geluiden, maar dat trekt snel bij. En de hond-hond confrontatie zou ws iets minder vriendschappelijk verlopen, maar dat kan ook goed gaan

-
- Zeer actief
Flevo Bordertje schreef:Ik heb de test even doorgelezen, want kende de inhoud helemaal niet. Wat een onzin zeg, om honden starend te gaan zitten fixeren, waar is dat goed voor![]()
Boyke zou zondermeer slagen, daar zou ik niet bang voor zijn, maar ik zou het hem niet aan doen. Hij zou misschien wel schrikken van de harde geluiden, maar dat trekt snel bij. En de hond-hond confrontatie zou ws iets minder vriendschappelijk verlopen, maar dat kan ook goed gaanDe mens contacten zou hij geweldig gezellig vinden
Ik dacht met mijn Joe dat de hond hond confrontatie ook zijn zwakke punt zou zijn. Hij houdt niet van andere honden, helemaal niet als ze hem aan gaan staren. Maar bij zowel de MAG als de TOP test (en bij de TOP 2 verschillende exemplaren) werden nephonden gebruikt.
En wat ik heb begrepen van de mensen die de MAG af namen gaat het bij een groot deel van de onderdelen niet om de soort testen maar om de prikkels die elkaar kort opvolgen. Hoe is dan het herstel vermogen van de hond en wat doet hij met zijn spanning.
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
De MAG test vind ik nergens op slaan, het geeft geen goed beeld van het karakter van de hond vind ik.
We willen over een aantal jaar gaan fokken met Rottweilers en dan zal de teef wel een MAG test moeten doen... gelukkig hoef ik me daar nog niet druk om te maken
We willen over een aantal jaar gaan fokken met Rottweilers en dan zal de teef wel een MAG test moeten doen... gelukkig hoef ik me daar nog niet druk om te maken

Made by _Inge_
- khemam
- geregistreerd lid
Sheba red het absoluut, denkt dat alles een spelletje is en vindt iedereen en alles lief.
Missy daarintegen zou het nooit redden. Bij de eerste test zou ze al uitvallen en bijten. Ze houd niet van vreemde mensen en wil absoluut niet aangeraakt worden door onbekenden, dan bijt ze zonder waarschuwing. Toch is het helemaal geen angstige hond en aanstaren is ze zelf de beste in. Ze luistert daarintegen wel weer fantastisch, dus maak ik me geen zorgen wanneer we een keer naar buiten gaan. Maar het blijft een rare.
Missy daarintegen zou het nooit redden. Bij de eerste test zou ze al uitvallen en bijten. Ze houd niet van vreemde mensen en wil absoluut niet aangeraakt worden door onbekenden, dan bijt ze zonder waarschuwing. Toch is het helemaal geen angstige hond en aanstaren is ze zelf de beste in. Ze luistert daarintegen wel weer fantastisch, dus maak ik me geen zorgen wanneer we een keer naar buiten gaan. Maar het blijft een rare.