Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigerende tik, ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Corrigerende tik, ja of nee?

Ongelezen bericht door Miranda »

koentje schreef::kotz: :kotz: :kotz: Oh jee als je eens een tikje geeft! Gut, gut wat een trauma! :O:
Stel je niet aan, zeg :roll:

Ik pak mijn hond ook aan als dat nodig is, ben helemaal niet tegen correcties en ook niet van de 100% positieve opvoeding.
Maar een hond slaan is dus niet op een hondse manier corrigeren.
Gewoon niet. Ook niet als je er van alles omheen lult.
Een grom, een beet in het oor, bij ernstige vergrijpen een snauw of een neusbeet, dát is honds corrigeren.

Zoals ik eerder al zei, je hebt de klok horen luiden, maar die klepel, die heb je nog láng niet gevonden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Miranda schreef:
koentje schreef::kotz: :kotz: :kotz: Oh jee als je eens een tikje geeft! Gut, gut wat een trauma! :O:

Ik pak mijn hond ook aan als dat nodig is, ben helemaal niet tegen correcties en ook niet van de 100% positieve opvoeding.
Een grom, een beet in het oor, bij ernstige vergrijpen een snauw of een neusbeet, dát is honds corrigeren.

Zoals ik eerder al zei, je hebt de klok horen luiden, maar die klepel, die heb je nog láng niet gevonden.
Een beet in oor of neus zeg jij? :O:
Dat zal wel een erg bang hondje opleveren...
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nee nergens voor nodig die corrigerende tik. Jou hond luistert niet als je hem niet een 'tikje' geeft, dan zit er toch echt iets fout. Niet bij de hond maar bij jou opvoeding.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hmm... Wat ik wel doe bij Luca is als hij weer eens met zijn neus in een geurtje zit waardoor zijn oren dichtvallen is naar hem toe lopen en hem even in zijn zij porren van hey, Loek? Let ns op. Ik riep je.

Maar slaan? Nooit!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind het totaal van de pot gerukt dat iemand zijn hond laat op jagen door kleine neefje of wie dan ook, en als de hond zover opgedreven is dat hij geen uitweg heeft en grauwt, dan nog een tik krijgt ook! Dan ben je niet eerlijk en verdien je geen hond.

Verder verschilt het per hond of je een corrigerende tik kunt geven. Bij de ene hond richt je gewoon schade aan omdat die te gevoelig is, en de ander niet. Ik vind dat je tot de grens van een hond kunt gaan, maar er niet over.

Neefjes die honden opjagen gaan over zijn grens. En die ouders zouden een harde trap moeten krijgen en de hondeneigenaar ook, als ze niet ingrijpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hamster-007
Actief
Klikootje

iones schreef:Ik vind het totaal van de pot gerukt dat iemand zijn hond laat op jagen door kleine neefje of wie dan ook, en als de hond zover opgedreven is dat hij geen uitweg heeft en grauwt, dan nog een tik krijgt ook! Dan ben je niet eerlijk en verdien je geen hond.

Verder verschilt het per hond of je een corrigerende tik kunt geven. Bij de ene hond richt je gewoon schade aan omdat die te gevoelig is, en de ander niet. Ik vind dat je tot de grens van een hond kunt gaan, maar er niet over.

Neefjes die honden opjagen gaan over zijn grens. En die ouders zouden een harde trap moeten krijgen en de hondeneigenaar ook, als ze niet ingrijpen.
Hiermee had ik al toegegeven dat ik in deze de hond meer in bescherming moet nemen en dat ik dat zou doen.
Over het corrigeren bij bijv. een stafford (aan de lijn) waar hij een vete mee heeft is mijn inziens binnen de grens van de hond, en ook werkend aangezien mijn hond de stafford nu negeert en dus geen gevaar meer loopt om door de stafford gedood te worden...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hamster-007 schreef:
iones schreef:Ik vind het totaal van de pot gerukt dat iemand zijn hond laat op jagen door kleine neefje of wie dan ook, en als de hond zover opgedreven is dat hij geen uitweg heeft en grauwt, dan nog een tik krijgt ook! Dan ben je niet eerlijk en verdien je geen hond.

Hiermee had ik al toegegeven dat ik in deze de hond meer in bescherming moet nemen en dat ik dat zou doen.
Over het corrigeren bij bijv. een stafford (aan de lijn) waar hij een vete mee heeft is mijn inziens binnen de grens van de hond, en ook werkend aangezien mijn hond de stafford nu negeert en dus geen gevaar meer loopt om door de stafford gedood te worden...
Hij loopt toch geen gevaar als jij gewoon zorgt dat ze niet bij elkaar in de buurt komen?
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wat een dom gelul zeg. Doe ff normaal, ik erger me dood aan wat je schrijft. Meer kan ik er niet over zeggen want dat hebben andere mensen al gedaan. :pffff:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hamster-007 schreef:
Miranda schreef:

Een beet in oor of neus zeg jij? :O:
Dat zal wel een erg bang hondje opleveren...
Juist niet, bijten doen honden onderling ook, dus dat is voor hen een natuurlijke correctie. Slaan daarentegen is dat niet, want honden slaan elkaar niet. Tenminste, heb ik nooit mogen mee maken, jij wel?
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jeetje wat een belachelijk topic weer dit.

Waarom denken mensen toch altijd dat ze op de zelfde manier kunnen corrigeren als honden doen bij elkaar? Corrigeren dmv aanraking mag best, als je weet wat je doet, maar uit jouw verhaal kan ik erg duidelijk opmerken dat je geen flauw benul hebt waar je mee bezig bent.

En je hond weet al helemaal niet waarom hij 'tikken' tegen zijn wang? aan krijgt :roll:
Hamster-007
Actief
Klikootje

Dangmar, mijn hondje is klein en verrekte snel voor zijn 12 jaar.
Als ik buiten ben (alleen dan) dan loopt hij rond het huis (rijtjeshuis waar mijn zus woont).
Dan loopt ineens die heer met die stafford langs (die stafford die zijn kopske al eens vast had, toen mijn zus op hem pastte) en meteen was het grauwen en trekken van de stafford niet van de lucht. Ook mijn hond was steeds voornemens om die stafford aan te vliegen, te happen en weer af te zwaaien.
Dit gedrag is gevaarlijk voor mijn hond en ik wil dat gewoon niet en wens dit ook niet te accepteren.
Nu kwam het weer voor dat Rakker die stafford zag, grauwend zijn richting op liep en ineens oostindisch doof was toen ik hem riep terug te gaan (999 van de 1000 maal dat ik hem dit commando geef dan luistert hij gewoon, dus kan hij ook in dit geval luisteren). Ik zie mijn hond steeds dichter bij de stafford komen die op zijn beurt probeert mijn hond te pakken te krijgen.
Ik stap op mijn hond af en geef hem voor mijn doen twee fikse tikken op zijn snuit (zijkant kop omdat op neus onnodig pijnlijk zou zijn). Ik stuur hem naar zijn mand en ik laat hem daarin een vijf minuten liggen voor ik hem eruit laat. Ik fluit hem naar buiten, laat hem rondsnuffelen en geef hem een koekje. Sinds dit voorval heeft mijn hond geen enkele keer meer agressie laten zien bij het langskomen van die staffort.

Mijn tikken op zijn snuit waren niet buitenproportioneel, deden mijn hond geen pijn maar lieten hem wel erg schrikken. Rakker wist precies waarom hij die tikken verdiende, wat hij nu iedere keer laat zien wanneer die stafford weer voorbij komt grauwen.
Mijn hond is nu veilig waar het die stafford aan gaat en ik hoef daarvoor de vrijheid die ik mijn hond geef niet in te perken.
Hoe erg je ook tegen het slaan van honden bent, dit was gewoon een gebruik van tikken die op de plaats was. Loopt de hond gevaar, dan heb ik dat gevaar voor hem te vermijden. Als commando's waar hij normaal prima naar luistert niet werken dan moet je een statement maken dat indruk maakt. Dit te doen is mijn verantwoordelijkheid naar mijn hond toe en die neem ik op zo'n moment.
En dan zou het me eerlijk gezegd aan mijn achterste roesten als ik in de ogen van iemand die denkt dat een hond als een breekbaar popje behandeld moet worden ten alle tijden, in mij een dierenbeul ziet.
Ik weet beter en belangrijker: Mijn hond weet beter.
Kom aan mijn hond, dan kom je aan mij. Maar bij een geweldadig mens kan ik terug slaan (en dit heb ik weleens gedaan!) maar bij een agressieve hond die de knop niet om kan zetten kan dat niet, en dan kan ik alleen de hond tegen zichzelf in bescherming nemen.

@Lina2906: Hoe leg jij een bijt in de neus dan uit, anders dan als een tik om de oren?
Laatst gewijzigd door Hamster-007 op 06 jun 2011 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

luna2906 schreef: Juist niet, bijten doen honden onderling ook, dus dat is voor hen een natuurlijke correctie. Slaan daarentegen is dat niet, want honden slaan elkaar niet. Tenminste, heb ik nooit mogen mee maken, jij wel?

ja, want een mens moet zich echt als een hond gaan gedragen wil de hond begrijpen wat die zegt ja :wink:

alsof de hond het wél gaat snappen dat je hem bijt in zijn neus, maar niet zou snappen als jehem een neep in zijn neus zou geven. Of er een wasknijper op zou zetten :19:
luna2906
Zeer actief

Hamster-007 schreef:Dangmar, mijn hondje is klein en verrekte snel voor zijn 12 jaar.
Als ik buiten ben (alleen dan) dan loopt hij rond het huis (rijtjeshuis waar mijn zus woont).
Dan loopt ineens die heer met die stafford langs (die stafford die zijn kopske al eens vast had, toen mijn zus op hem pastte) en meteen was het grauwen en trekken van de stafford niet van de lucht. Ook mijn hond was steeds voornemens om die stafford aan te vliegen, te happen en weer af te zwaaien.
Dit gedrag is gevaarlijk voor mijn hond en ik wil dat gewoon niet en wens dit ook niet te accepteren.
Nu kwam het weer voor dat Rakker die stafford zag, grauwend zijn richting op liep en ineens oostindisch doof was toen ik hem riep terug te gaan (999 van de 1000 maal dat ik hem dit commando geef dan luistert hij gewoon, dus kan hij ook in dit geval luisteren). Ik zie mijn hond steeds dichter bij de stafford komen die op zijn beurt probeert mijn hond te pakken te krijgen.
Ik stap op mijn hond af en geef hem voor mijn doen twee fikse tikken op zijn snuit (zijkant kop omdat op neus onnodig pijnlijk zou zijn). Ik stuur hem naar zijn mand en ik laat hem daarin een vijf minuten liggen voor ik hem eruit laat. Ik fluit hem naar buiten, laat hem rondsnuffelen en geef hem een koekje. Sinds dit voorval heeft mijn hond geen enkele keer meer agressie laten zien bij het langskomen van die staffort.

Mijn tikken op zijn snuit waren niet buitenproportioneel, deden mijn hond geen pijn maar lieten hem wel erg schrikken. Rakker wist precies waarom hij die tikken verdiende, wat hij nu iedere keer laat zien wanneer die stafford weer voorbij komt grauwen.
Mijn hond is nu veilig waar het die stafford aan gaat en ik hoef daarvoor de vrijheid die ik mijn hond geef niet in te perken.
Hoe erg je ook tegen het slaan van honden bent, dit was gewoon een gebruik van tikken die op de plaats was. Loopt de hond gevaar, dan heb ik dat gevaar voor hem te vermijden. Als commando's waar hij normaal prima naar luistert niet werken dan moet je een statement maken dat indruk maakt. Dit te doen is mijn verantwoordelijkheid naar mijn hond toe en die neem ik op zo'n moment.
En dan zou het me eerlijk gezegd aan mijn achterste roesten als ik in de ogen van iemand die denkt dat een hond als een breekbaar popje behandeld moet worden ten alle tijden, in mij een dierenbeul ziet.
Ik weet beter en belangrijker: Mijn hond weet beter.
Kom aan mijn hond, dan kom je aan mij. Maar bij een geweldadig mens kan ik terug slaan (en dit heb ik weleens gedaan!) maar bij een agressieve hond die de knop niet om kan zetten kan dat niet, en dan kan ik alleen de hond tegen zichzelf in bescherming nemen.

@Lina2906: Hoe leg jij een bijt in de neus dan uit, anders dan als een tik om de oren?
Jij geeft aan dat je je hond corrigeert, zoals andere honden dat ook doen. In die context is bijten een meer natuurlijke correctie dan slaan, dat is wat ik aangeef. Wij gebruiken geen van beide. Ben niet tegen fysieke correcties, maar pas ze wel zeer zorgvuldig toe en zal nooit slaan. Dan zal ik inplaats daarvan in het nekvel pakken. Ik reageerde dus niet met de boodschap dat bijten beter is, maar dat als je persé 'honds' wil reageren, dat bijten natuurlijker is dan slaan.

Hierboven gaf iemand aan dat je tot de grens van je hond moet gaan, omdat fysieke correcties bij de ene hond anders uit pakken dan bij de ander, daar ben ik het mee eens.

De situaties die jij noemt, zijn geen situaties waarin ik zou kiezen voor een fysieke correctie. Als onze hond een andere hond niet mag en aan wil vliegen, dan wordt ze met de stem gecorrigeerd en gaat ze maar mooi langs de weg zitten (en rustig!) en dat gewoon iedere keer als de hond in kwestie langs komt. Ook dat werkt, want ze loopt inmiddels braaf langs de Duitse Dog heen, in plaats van te keer te gaan en op hem af te vliegen.

Een hond is vaak heus geen porseleinen poppetje (hoewel sommigen natuurlijk wel heel gevoelig zijn!), maar ik denk dat je fysieke correcties niet lichtvaardig moet geven.
Laatst gewijzigd door luna2906 op 06 jun 2011 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
luna2906
Zeer actief

maart schreef:
luna2906 schreef: Juist niet, bijten doen honden onderling ook, dus dat is voor hen een natuurlijke correctie. Slaan daarentegen is dat niet, want honden slaan elkaar niet. Tenminste, heb ik nooit mogen mee maken, jij wel?

ja, want een mens moet zich echt als een hond gaan gedragen wil de hond begrijpen wat die zegt ja :wink:

alsof de hond het wél gaat snappen dat je hem bijt in zijn neus, maar niet zou snappen als jehem een neep in zijn neus zou geven. Of er een wasknijper op zou zetten :19:
Nee dat bedoelde ik niet. Ik reageerde op het feit dat TS de hond een tik geeft, omdat dat een 'natuurlijke' correctie zou zijn zoals honden onderling dat ook doen. In die context is bijten natuurlijker, want dat doen ze wel onderling, slaan niet. Zoals ik hierboven heb aangegeven, zou ik geen van beide gebruiken.

Edit: "slaat" veranderd in 'een tik geven', omdat slaan wel weer erg drastisch klinkt
Laatst gewijzigd door luna2906 op 06 jun 2011 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ja hier krijgen ze indien nodig best een fysieke correctie, een tik, een hollewipper, een 'CM' tikje etc. Maar niet zoals in jouw voorbeelden. In hele andere situaties en ik zou dat kind een tik geven ipv je hond... misschien leert ie er van dat ie van een hond af moet blijven.
Als ik zie hoe mijn honden elkaar onderling corrigeren dan zijn mijn correcties daar helemaal niks bij. En nee ik ga niet bijten of dergelijke idiote dingen (imo) bijten doe ik wel met mn handen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hamster-007
Actief
Klikootje

luna2906 schreef:
Hamster-007 schreef:
Jij geeft aan dat je je hond corrigeert, zoals andere honden dat ook doen. In die context is bijten een meer natuurlijke correctie dan slaan, dat is wat ik aangeef. Wij gebruiken geen van beide veel. Ben niet tegen fysieke correcties, maar pas ze wel zeer zorgvuldig toe en zal nooit slaan. Dan zal ik inplaats daarvan in het nekvel pakken. Ik reageerde dus niet met de boodschap dat bijten beter is, maar dat als je persé 'honds' wil reageren, dat bijten natuurlijker is dan slaan.

Hierboven gaf iemand aan dat je tot de grens van je hond moet gaan, omdat fysieke correcties bij de ene hond anders uit pakken dan bij de ander, daar ben ik het mee eens.

De situaties die jij noemt, zijn geen situaties waarin ik zou kiezen voor een fysieke correctie. Als onze hond een andere hond niet mag en aan wil vliegen, dan wordt ze met de stem gecorrigeerd en gaat ze maar mooi langs de weg zitten (en rustig!) en dat gewoon iedere keer als de hond in kwestie langs komt. Ook dat werkt, want ze loopt inmiddels braaf langs de Duitse Dog heen, in plaats van te keer te gaan en op hem af te vliegen.

Een hond is vaak heus geen porseleinen poppetje (hoewel sommigen natuurlijk wel heel gevoelig zijn!), maar ik denk dat je fysieke correcties niet lichtvaardig moet geven.
In feite ben ik het helemaal met je eens.
Een hond moet met de stem terug te roepen zijn.
Praktisch altijd is mijn hond dat ook (hij verliet een gevecht tegen een poedel die zijn rugvel in de bek had omdat ik hem terug floot!). Alleen bij juist die hond lapte hij mijn commando's aan de laars, en om hem aan de lijn te houden in zijn eigen tuintje omdat er een mogelijkheid is dat die stafford voorbij kan komen in één van de komende uren...
De normale commando's faalden dus dus zag ik op dat moment weinig keuze.
Én mijn hond moet gewoon luisteren als ik hem terug fluit (dat doet hij anders ook dus hij kan het) én zijn gezondheid was in het geding (is maar een klein beestje hoor, ookal denkt hij dat die die stafford wel effe mores zou leren) dus wat doe je dan eh...
Herhaling voorkomen definitief en voor altijd.
Eén keer streng zijn (wat mij op zo'n moment zeker geen plezier doet) om gedonden er brokken in de toekomst te voorkomen :).
Hamster-007
Actief
Klikootje

malinois schreef:ja hier krijgen ze indien nodig best een fysieke correctie, een tik, een hollewipper, een 'CM' tikje etc. Maar niet zoals in jouw voorbeelden. In hele andere situaties en ik zou dat kind een tik geven ipv je hond... misschien leert ie er van dat ie van een hond af moet blijven.
Als ik zie hoe mijn honden elkaar onderling corrigeren dan zijn mijn correcties daar helemaal niks bij. En nee ik ga niet bijten of dergelijke idiote dingen (imo) bijten doe ik wel met mn handen.
Sja, geen twee honden zijn gelijk inderdaad. Situaties waarin jij het nodig acht je honden fysiek te corrigeren dat zijn misschien wel situaties die ik persoonlijk niet meemaak met mijn hond of die ik niet zo zwaar zie als jij op een dergelijk moment :).
Zoals hierboven al iemand zei heeft iedere hond een eigen grens waar je niet overheen moet gaan en gaat iedere hond op een andere manier weleens over een grens die jij stelt :).
luna2906
Zeer actief

Hamster-007 schreef:
luna2906 schreef:
Hamster-007 schreef:
Jij geeft aan dat je je hond corrigeert, zoals andere honden dat ook doen. In die context is bijten een meer natuurlijke correctie dan slaan, dat is wat ik aangeef. Wij gebruiken geen van beide veel. Ben niet tegen fysieke correcties, maar pas ze wel zeer zorgvuldig toe en zal nooit slaan. Dan zal ik inplaats daarvan in het nekvel pakken. Ik reageerde dus niet met de boodschap dat bijten beter is, maar dat als je persé 'honds' wil reageren, dat bijten natuurlijker is dan slaan.

In feite ben ik het helemaal met je eens.
Een hond moet met de stem terug te roepen zijn.
Praktisch altijd is mijn hond dat ook (hij verliet een gevecht tegen een poedel die zijn rugvel in de bek had omdat ik hem terug floot!). Alleen bij juist die hond lapte hij mijn commando's aan de laars, en om hem aan de lijn te houden in zijn eigen tuintje omdat er een mogelijkheid is dat die stafford voorbij kan komen in één van de komende uren...
De normale commando's faalden dus dus zag ik op dat moment weinig keuze.
Én mijn hond moet gewoon luisteren als ik hem terug fluit (dat doet hij anders ook dus hij kan het) én zijn gezondheid was in het geding (is maar een klein beestje hoor, ookal denkt hij dat die die stafford wel effe mores zou leren) dus wat doe je dan eh...
Herhaling voorkomen definitief en voor altijd.
Eén keer streng zijn (wat mij op zo'n moment zeker geen plezier doet) om gedonden er brokken in de toekomst te voorkomen :).
Natuurlijk kun je streng zijn en zoals ik al zei: in bepaalde gevallen is een fysieke correctie ook niet verkeerd. Je hond zal er heus niet aan sterven, alleen ik persoonlijk zou nooit slaan. Ik denk dat als ik dat bij Luna zou doen, dat ze naar mijn hand zou gaan happen op den duur. Als je dan weer een tik zou geven, loopt het van kwaad tot erger. Aanpak verschilt van hond tot hond en van eigenaar tot eigenaar, maar ik zou in zo'n geval de hond in het nekval pakken (als hij correcties d.m.v. stem nadrukkelijk negeert).
Hamster-007
Actief
Klikootje

Achteraf gezien had dat ook gekund en misschien moet ik dit ook vaker doen i.p.v. een tikje tegen zijn wang.
Ik was in de situatie die ik hiernet beschreef gewoon geschrokken en bezorgd voor zijn veiligheid.
Het komt ook wel voor dat ik hem eens in het nekvel pak maar ik heb de indruk dat hij dit naarder vindt dan dat sporadische tikje tegen zijn wang...
luna2906
Zeer actief

Hamster-007 schreef:Achteraf gezien had dat ook gekund en misschien moet ik dit ook vaker doen i.p.v. een tikje tegen zijn wang.
Ik was in de situatie die ik hiernet beschreef gewoon geschrokken en bezorgd voor zijn veiligheid.
Het komt ook wel voor dat ik hem eens in het nekvel pak maar ik heb de indruk dat hij dit naarder vindt dan dat sporadische tikje tegen zijn wang...
Zou kunnen, maar Luna reageert in ieder geval veel heftiger op een tik. Een vriendin van me heeft haar ooit een keer een tik verkocht en dat vond ze helemaal niet leuk en niet in een corrigerende zin, nee ze heeft zich een uur lang niet laten zien. (Voor onze aandachtsgeile hond heel lang). Nekvel vind ze ook niet leuk, maar dan loopt ze niet weg met haar staart tussen de benen. Overigens heb ik m'n vriendin de huid vol gescholden, want niemand slaat mijn hond! :boos:

Ik denk dat je moet kiezen voor de aanpak waar jij je het beste bij voelt, maar vooral wat de beste correctie is voor je hond. Ik zou kiezen voor nekvel ipv slaan en een fysieke correctie als uiterste gebruiken. Maar goed, dat is ieder z'n eigen
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Als het bij de hond past is fysiek corrigeren helemaal niet erg.
Mukkie wordt niet fysiek gecorrigeerd want dat lijkt me in haar geval zeer ongewenst. Iarik zelden, die gaat al op de rug als je met 1 vinger tegen zijn schouder duwt. Benthor krijgt echt wel eens een duw of wordt wel eens bij zijn baard gepakt. :mrgreen: Slaan gaat mij mijlen te ver maar een fysieke correctie kan zo veel betekenen, net als dat iedereen een ander beeld heeft van een tik.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb ook weleens een tikje tegen het dijbeen gegeven hoor zovan opletten jij bij de les blijven,kan dol prima hebben :pffff:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Miranda schreef:

Dat is precies zoals ik mijn honden ook opvoed, dat is taal die ze snappen tenminste :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef: Dat is precies zoals ik mijn honden ook opvoed, dat is taal die ze snappen tenminste :E:
De mijne snappen een tik ook uitstekend hoor :ok: en nee ik loop zeker niet dagelijks in het rond te tikken (dan doe je ook iets niet goed lijkt me).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:
Lunatic schreef: Dat is precies zoals ik mijn honden ook opvoed, dat is taal die ze snappen tenminste :E:
De mijne snappen een tik ook uitstekend hoor :ok: en nee ik loop zeker niet dagelijks in het rond te tikken (dan doe je ook iets niet goed lijkt me).
Ben het met je eens :mann:
Afbeelding
Ήυs

malinois schreef:ja hier krijgen ze indien nodig best een fysieke correctie, een tik, een hollewipper, een 'CM' tikje etc. Maar niet zoals in jouw voorbeelden. In hele andere situaties en ik zou dat kind een tik geven ipv je hond... misschien leert ie er van dat ie van een hond af moet blijven.
Ik wist gewoon al bij het lezen van je naam dat je dit ging zeggen :engel:
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Ik sla of tik mijn hond eigenlijk bijna nooit. Aan negeren of een boze stem heb ik wel genoeg. Nu moet ik wel zeggen, en dit is heel zelden voorgekomen, dat als Elv echt iets ergs gedaan had (zoals uitvallen naar de kat) ik er ook geen moeite mee had hem even een tik op zijn kop te verkopen :)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

of gewoon handelingen die ze aanvaarden omdat het nou eenmaal simpele beesten zijn die zich makkelijk neerleggen bij de wil van zijn overste.

Het ganse huishouden snapt een hond niet... dat jij hem leert om geen kabels kapot te knagen, geen vlees te pikken, pootje te geven als je dat vraagt.... dat snapt een hond heus niet. Maar hij legt zich er wel bij neer dat het nu eenmaal niet mag. (met ok, hier en daar misschien wel eens een kleine glimp van opstand bij sommige :8): )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Krengetje schreef:
hoe moet ik het dan uitleggen, als ik dat met 1 afkorting kan duidelijk maken ga ik toch geen hele beschrijving tikken, ik zit niet om werk verlegen.
iedereen weet wat je hiermee bedoeld dus dat lijkt me veel makkelijker op deze manier toch?
Afbeelding
Ήυs

malinois schreef:
Krengetje schreef:
hoe moet ik het dan uitleggen, als ik dat met 1 afkorting kan duidelijk maken ga ik toch geen hele beschrijving tikken, ik zit niet om werk verlegen.
iedereen weet wat je hiermee bedoeld dus dat lijkt me veel makkelijker op deze manier toch?
Haha, nee was maar een grapje ;) Maakt niet uit. Je bent gewoon een erg grote fan van CM :mrgreen: ;) Er komt altijd wel iets van terug in je verhalen :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”