Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigerende tik, ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Re: Corrigerende tik, ja of nee?

Ongelezen bericht door javi »

Denise. schreef:
javi schreef:Tikken tsja hoe hard dan ? Ik doe het meestal verbaal en als ze heel heel vervelend is pak ik haar in haar nekvel en schud ermee. Niet zo hard dat ze gaat janken he, maar wel zo dat het niet lekker is.
Je begrijpt hopelijk wel dat je daarmee aangeeft dat je haar even gaat vermoorden he.
mmm ik heb puppies gehad waarbij de moeder als de kleintjes te ver weg liepen hun bij hun nekvel greep ( niet zo hard tot er bloed uit komt) om ze terug te brengen en als er 1 hardleers was heeft ze er toch even mee heen en weer gezwaaid. Ik denk dat in hun nekvel pakken een natuurlijkere beweging voor hun is dat een trap verkopen of slaan. Geen 1 van mijn honden krimpt in elkaar bij een plotselinge beweging van mij ook al is het een slaande beweging als ik iets bijv. opvang wat valt en dat heb ik bij andere honden wel eens anders gezien.
Ik denk dat bij de kracht die ik erbij uitoefen ( het gaat ook alleen voor mij om het gevoel dat ze krijgen dat IK de baas ben en niet zij) niet zo zeer is dat ze denken vermoord te worden.
If you don't risk anything, you risk everything.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Idd in nekvel pakken doe ik ook wel eens, hoor! Al moet ik zeggen dat het bij Kay nog nooit nodig is geweest, maar mijn vorige herder was vreselijk fel op andere honden en die heb ik echt wel eens in z'n nekvel gepakt en dan idd lichte druk geven en
" ben je nou helemaal van de pot gerukt!" :mrgreen: ... het hielp wel en hij is nooit bang voor mij geweest. Geen sec!

Die ik nu heb die duikt al in elkaar als je de vliegenmepper pakt en achter de vliegen aanrent, dan gaat hij naar buiten. Benieuwd wat daarmee is gebeurd voordat ik 'm kreeg...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Miranda schreef:Halsband. Serieus? :piew:

En wat precies heeft een halsband aan overeenkomsten met een hond in het nekvel pakken en flink te schudden?
Ik maak het punt waar het om gaat maar even extra duidelijk.
Blijkbaar is het in de vorige posts volledig over het hoofd gezien :roll:
Blijkbaar is het begrijpend lezen heden ten dage nog steeds voor sommige een beetje te hoog gegrepen :schrik:
javi schreef:Tikken tsja hoe hard dan ? Ik doe het meestal verbaal en als ze heel heel vervelend is pak ik haar in haar nekvel en schud ermee. Niet zo hard dat ze gaat janken he, maar wel zo dat het niet lekker is.
Zie je het verschil tussen wat Javi eerder zelf schreef en wat jij er zelf van gemaakt hebt? "en flink te schudden". Tussen beetpakken en schudden wat niet lekker is voor de hond of flink schudden wat ongetwijfeld pijn zal doen zit wel een heel groot verschil hoor. Verander/vererger iets wat iemand heeft gezegd toch eens niet zo :piew:

Mensenkinderen zeg, nu staat het in de nekvel pakken en ff schudden al gelijk aan dat de hond "denkt" dat je em gaat vermoorden :LOL:

Nu moet ik eerlijk zeggen dat er bij ons nooit werd getikt of "geschud"
Wel werden de honden soms idd bij de nekvel gepakt en kreeg de hond tijdens het pakken in de nekvel een lichte draai zoals een moederhond haar pups vaak genoeg corrigeerd. Wat een ramp zeg als ik sommige experts hier mag geloven. :roll:
edit
Laatst gewijzigd door smoekie op 08 jun 2011 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Ongelezen bericht door javi »

smoekie schreef:
Miranda schreef:Halsband. Serieus? :piew:

En wat precies heeft een halsband aan overeenkomsten met een hond in het nekvel pakken en flink te schudden?
Ik maak het punt waar het om gaat maar even extra duidelijk.
Blijkbaar is het in de vorige posts volledig over het hoofd gezien :roll:
Blijkbaar is het begrijpend lezen heden ten dage nog steeds voor sommige een beetje te hoog gegrepen :schrik:
Zie je het verschil tussen wat Javi eerder zelf schreef en wat jij er zelf van gemaakt hebt? "en flink te schudden". Tussen beetpakken en schudden wat niet lekker is voor de hond of flink schudden wat ongetwijfeld pijn zal doen zit wel een heel groot verschil hoor. Verander/vererger iets wat iemand heeft gezegd toch eens niet zo :piew:

Mensenkinderen zeg, nu staat het in de nekvel pakken en ff schudden al gelijk aan dat de hond "denkt" dat je em gaat vermoorden :LOL:

Nu moet ik eerlijk zeggen dat er bij ons nooit werd getikt of "geschut"
Wel werden de honden soms idd bij de nekvel gepakt en kreeg de hond tijdens het pakken in de nekvel een lichte draai zoals een moederhond haar pups vaak genoeg corrigeerd. Wat een ramp zeg als ik sommige experts hier mag geloven. :roll:
Het is ook al ze heel heel vervelend is, meestal als ik mijn (zware) stem gebruik hoort ze al aan de toon wat ik er van vind. dat in de nekvel grijpen ( pakken, vasthouden) heb ik misschien 2 of 3 keer moeten doen sinds ik honden heb ( ongeveer 30 jaar nu ). Als ik ze pak is het niet dat de hond los komt met zijn poten van de grond. Misschien was "schud ik er mee "niet zo goed geformuleerd :LOL: . Zoals jij het beschrijft is het idd beter.
If you don't risk anything, you risk everything.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

javi schreef:Het is ook al ze heel heel vervelend is, meestal als ik mijn (zware) stem gebruik hoort ze al aan de toon wat ik er van vind. dat in de nekvel grijpen ( pakken, vasthouden) heb ik misschien 2 of 3 keer moeten doen sinds ik honden heb ( ongeveer 30 jaar nu ). Als ik ze pak is het niet dat de hond los komt met zijn poten van de grond. Misschien was "schud ik er mee "niet zo goed geformuleerd :LOL: . Zoals jij het beschrijft is het idd beter.

Ja je moet hier goed op je woorden letten als je wat neerplempt hoor :LOL:

Want voor je het weet is een lichte tik al slaan/mishandeling (althans men maakt het steeds erger en erger) :schrik: En dan kun je uitleggen tot je een ons weegt, maar je hebt gezegt je geeft een tik en een tik staat hier nauw verwant aan slaan en ja, het slaan van een hond is uiteraard dierenmishandeling dus ja. Goed opletten Javi :ok: :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

smoekie schreef:
javi schreef:Het is ook al ze heel heel vervelend is, meestal als ik mijn (zware) stem gebruik hoort ze al aan de toon wat ik er van vind. dat in de nekvel grijpen ( pakken, vasthouden) heb ik misschien 2 of 3 keer moeten doen sinds ik honden heb ( ongeveer 30 jaar nu ). Als ik ze pak is het niet dat de hond los komt met zijn poten van de grond. Misschien was "schud ik er mee "niet zo goed geformuleerd :LOL: . Zoals jij het beschrijft is het idd beter.

Ja je moet hier goed op je woorden letten als je wat neerplempt hoor :LOL:

Want voor je het weet is een lichte tik al slaan/mishandeling (althans men maakt het steeds erger en erger) :schrik: En dan kun je uitleggen tot je een ons weegt, maar je hebt gezegt je geeft een tik en een tik staat hier nauw verwant aan slaan en ja, het slaan van een hond is uiteraard dierenmishandeling dus ja. Goed opletten Javi :ok: :F:
Dat "tikken" was van mij ^^
En inderdaad, ik heb gemerkt dat alles wat je hier (niet volledig uitgetekent) typt egen je gebruikt kan worden :L: .
Een tikje tegen de wang, een maandelijkse douche en je bent een dierenbeul :blah: .
kok
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): bouvier
herders

Ongelezen bericht door kok »

het lijkt wel of het over kinderen gaat.dat pedagogische opvoeden van tegenwoordig slaat ook nergens op,kinderen hebben haast geen ontzag meer voor niemand.ik wil daarmee niet zeggen dat er geweld gebruikt moet worden.(anders wordt alles weer uit verband getrokken)
maar een corrigerende tik kan heus geen kwaad.ik waarschuw mij of andere kinderen dat de hond gaat bijten als je hem pijn doet of lastig valt,mij hond gromt ook eerst en loopt dan weg ter waarschuwing,gaan ze dan door dan hapt hij,let wel stoten met zijn tanden wat ook pijn kan doen.dat mag hij ook van mij,en nee dat doet hij ook niet als een kind over hem heen struikelt maar echt aan het treiteren is.het voordeel daarvan is dat kinderen het dan ineens wel geleerd hebben en de hond dan met respect gaan behandelen (niet als een stuk speelgoed).ik heb het ook niet over baby's maar kinderen die al wel kunnen lopen.
Icecold81
Zeer actief

kok schreef:gaan ze dan door dan hapt hij,let wel stoten met zijn tanden wat ook pijn kan doen.dat mag hij ook van mij
en toen besloot de hond op een dag een x door te bijten....

dat je je kinderen leert je hond niet te pesten, niks dan goed, maar kinderen zijn soms lastposten en ik vind het onder geen beding ok dat mijn hond hapt, zij het enkel stoten.. :scratch:

heel bijzonder maar goed geheel off topic...
Afbeelding
kok
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): bouvier
herders

Ongelezen bericht door kok »

dat is waar
ik dwaalde af,maar ik vindt een corrigerende tik dus geen probleem :wink:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

aangezien ik hier niet echt van plan was om op handen en knieen tussen de honden te kruipen en ze een corrigerende beet te verkopen als ze vervelend zijn,kan het voorkomen dat bij erg vervelend gedrag een hond een mep krijgt...of een peut onder zijn gat...

en mijn mep is over het algemeen minder hard als een vriendelijk klopje die ik ze geef,maar maakt wel duidelijk dat ik het toch echt wel serieus meen dat ze moeten stoppen waarmee ze bezig waren..

en schudden aan elkaars nek doen ze hier ook met spelen,ik zal eens kijken of ik het eens kan filmen als ze dat doen :)
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Kimmie schreef:aangezien ik hier niet echt van plan was om op handen en knieen tussen de honden te kruipen en ze een corrigerende beet te verkopen als ze vervelend zijn,kan het voorkomen dat bij erg vervelend gedrag een hond een mep krijgt...of een peut onder zijn gat...

en mijn mep is over het algemeen minder hard als een vriendelijk klopje die ik ze geef,maar maakt wel duidelijk dat ik het toch echt wel serieus meen dat ze moeten stoppen waarmee ze bezig waren..

en schudden aan elkaars nek doen ze hier ook met spelen,ik zal eens kijken of ik het eens kan filmen als ze dat doen :)
Honden hebben hondentaal. Wij verstaan daar maar een gedeelte van blijkbaar als ik dit topic lees.
Honden weten dat ze met elkaar aan het"spelen"zijn Ik zet spelen tussen aanhalingsteken, daar ik het ook zie als van elkaar leren. Het lijkt vaak dat het verschrikkelijk hard eraan toe gaat. Maar een piepje van de andere hond en het is gebeurd. Ga jij maar eens zo spelen en je hond wordt als de dood voor jou.

Een opvoedkundige tik heeft helemaal niks met hondentaal te maken. Je zal terug moeten grijpen op de commando's die de hond kent, of nog goed moet aanleren.
Hier in elk geval geen tikken nek knijpen of andere z.g hondentaal gedoe. De enige duidelijkheid die ik mijn hond kan geven is de taal die ik met mijn hond heb "afgesproken" Dit is onze taal.

@Ts Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de lepel hangt.
Icecold81
Zeer actief

nyckle schreef:Ts Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de lepel hangt.
????

:Q:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

MariskaB schreef:
nyckle schreef:Ts Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de lepel hangt.
????

:Q:
Bedoelt dat iemand de klok wel heeft horen luiden maar niet weet hoe laat het is......... :LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

de klepel :wachten: maar die weten ze niet te hangen dus dan klopt het weer :goeie: :LOL:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klepel

Ik vind een tikje, slaan of meppen of wat ook, een zwaktebod van iemand die de hond niet aankan en geen leider is.
ZEKER van je eigen hond(en)

Als een andere hond aanvalt en niet reageert op stem dan vind ik het een ander verhaal maar dat is lijfsbehoud.

Kinderen moeten honden niet treiteren, dan moet je de hond niet straffen maar de kinderen en je zou ze niet de kans moeten geven zover te gaan dat de hond hapt. Dat heb ik helaas al te vaak gehoord. Bij doorvragen blijft de baas in gebreke te zijn geweest...
Kimmie

dus elke hond die een andere hond corrigeerd is een zwaktebod van die corrigerende hond :scratch:

ik ben een mens een hond is een hond,ik spreek geen honden taal,dus ik leer leven met hun en zij leren leven met mij als mens,net zo goed als dat ze leren leven met paarden,die ook!!! een hond corrigeren zonodig...maar dan wel in paardentaal niet in hondentaal..
dus ze leren maar leven en luisteren naar mijn taal en is het daarbij nodig dat ik eerder resultaat heb door ze een tik op hun kont te geven,dan zij het zo...

beter dat als andere gevolgen die het soms kan hebben als ze niet luisteren..... ( ze kunnen bij wijze van beter een tik van mij op hun kont krijgen als een trap van een paard...)
Laatst gewijzigd door Kimmie op 08 jun 2011 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

dat je je kinderen leert je hond niet te pesten, niks dan goed, maar kinderen zijn soms lastposten en ik vind het onder geen beding ok dat mijn hond hapt, zij het enkel stoten..
En daar ga je de fout in, want als de hond al is weggelopen, al heeft gegromd, wat kan hij dan nog meer? De enige optie die hij nog overheeft is bijten.
Hij heeft al meerdere keren gewaarschuwd, en als alleen bijten overblijft, omdat de eerdere waarschuwingen worden genegeerd is dat gewoon terecht. Jij als volwassene had het kind dan eerder moeten corrigeren.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Kimmie schreef: beter dat als andere gevolgen die het soms kan hebben als ze niet luisteren..... ( ze kunnen bij wijze van beter een tik van mij op hun kont krijgen als een trap van een paard...)
Dat laatste klopt. Als je ze alleen zo voor iets ergers kan behouden ja, natuurlijk, mijn voorkeur zou zijn ze aanleren niet zo dicht in de buurt van een paard te komen. Zonder tik.
Ik heb overigens ook lang met paarden gewerkt...

Dus vooraf aanleren en opvoeden ipv nadien straffen. Zo zie je ook mensen die een pup in huis halen en daar allerlei verboden spullen laten liggen op puphoogte en maar straffen.
Ik heb dat dus eerst weggehaald.
En zo is het met heel veel dingen. In 99% van de gevallen had je pro actief kunnen ingrijpen en niet eerst wachten tot het bijna te laat is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nyckle schreef:
Kimmie schreef:aangezien ik hier niet echt van plan was om op handen en knieen tussen de honden te kruipen en ze een corrigerende beet te verkopen als ze vervelend zijn,kan het voorkomen dat bij erg vervelend gedrag een hond een mep krijgt...of een peut onder zijn gat...

Honden hebben hondentaal. Wij verstaan daar maar een gedeelte van blijkbaar als ik dit topic lees.
Honden weten dat ze met elkaar aan het"spelen"zijn Ik zet spelen tussen aanhalingsteken, daar ik het ook zie als van elkaar leren. Het lijkt vaak dat het verschrikkelijk hard eraan toe gaat. Maar een piepje van de andere hond en het is gebeurd. Ga jij maar eens zo spelen en je hond wordt als de dood voor jou.

Een opvoedkundige tik heeft helemaal niks met hondentaal te maken. Je zal terug moeten grijpen op de commando's die de hond kent, of nog goed moet aanleren.
Hier in elk geval geen tikken nek knijpen of andere z.g hondentaal gedoe. De enige duidelijkheid die ik mijn hond kan geven is de taal die ik met mijn hond heb "afgesproken" Dit is onze taal.

@Ts Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de lepel hangt.
dan heb ik misschien altijd hele rare honden gehad, maar die snappen echt heel goed wat een tik betekend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

kok schreef:het lijkt wel of het over kinderen gaat.dat pedagogische opvoeden van tegenwoordig slaat ook nergens op,kinderen hebben haast geen ontzag meer voor niemand.ik wil daarmee niet zeggen dat er geweld gebruikt moet worden.(anders wordt alles weer uit verband getrokken)
maar een corrigerende tik kan heus geen kwaad.ik waarschuw mij of andere kinderen dat de hond gaat bijten als je hem pijn doet of lastig valt,mij hond gromt ook eerst en loopt dan weg ter waarschuwing,gaan ze dan door dan hapt hij,let wel stoten met zijn tanden wat ook pijn kan doen.dat mag hij ook van mij,en nee dat doet hij ook niet als een kind over hem heen struikelt maar echt aan het treiteren is.het voordeel daarvan is dat kinderen het dan ineens wel geleerd hebben en de hond dan met respect gaan behandelen (niet als een stuk speelgoed).ik heb het ook niet over baby's maar kinderen die al wel kunnen lopen.
Je ziet veel paralellen in de opvoeding in het algemeen, maakt niet uit of het om kinderen of honden gaat. Dezelfde trends en nieuwigheden doen zich er voor, en ook dezelfde fouten worden begaan. En zoals je veel kinderen ziet die inderdaad nergens meer respect voor hebben, zie je ook veel onopgevoede honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MariskaB schreef: en toen besloot de hond op een dag een x door te bijten....

dat je je kinderen leert je hond niet te pesten, niks dan goed, maar kinderen zijn soms lastposten en ik vind het onder geen beding ok dat mijn hond hapt, zij het enkel stoten.. :scratch:

heel bijzonder maar goed geheel off topic...
Absoluut niet mee eens! WAarom zou een hond op een dag door gaan bijten? Honden kennen echt wel gevoel voor proporties. De honden die dat gevoel niet hebben en ineens doorslaan, die hebben een karakterfout.

Ik vind dat een hond best van zich af mag happen.
Dat deed onze hond vroeger ook als ik zat te klieren en ik moest uitkijken dat ik er nog niet een waps voor mijn oren bij kreeg van mijn moeder. En die hond heeft mij NOOIT zomaar gebeten of doorgebeten.
Katja-Jessie schreef:Jij als volwassene had het kind dan eerder moeten corrigeren.
Amen! En niet de hond op z'n mieter geven omdat je ZELF verzaakt hebt!
Gewoon er voor zorgen dat de hond niet voor zichzelf op hoeft te komen. En van een keertje bijten komt heus niet meteen schade. Mensen blazen altijd alles zo op buiten proportie.

Wat betreft dat een tik geen hondentaal zou zijn:
Ten eerste zijn honden heel goed in het observeren. Daardoor gaan ze de mens, zeker hun eigen mens heel goed lezen. Een tik, gepaard met een boze of bestraffend stemgebruik zal een hond zeer zeker kunnen uitleggen als correctie.
Honden kunnen dus een bepaalde mate van mensentaal leren te begrijpen.
Laatst gewijzigd door iones op 08 jun 2011 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:de klepel :wachten: maar die weten ze niet te hangen dus dan klopt het weer :goeie: :LOL:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klepel

Ik vind een tikje, slaan of meppen of wat ook, een zwaktebod van iemand die de hond niet aankan en geen leider is.
ZEKER van je eigen hond(en)
acht ja, zolang mijn honden mij maar wel als leider zien vind ik alles gescheten wat iemand anders daarvan vind eigenlijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Dezelfde trends en nieuwigheden doen zich er voor, en ook dezelfde fouten worden begaan. En zoals je veel kinderen ziet die inderdaad nergens meer respect voor hebben, zie je ook veel onopgevoede honden.
dit ben ik wel met je eens :ok:
Afbeelding
Kimmie

@ annemarie,mijn honden leven met paarden,ze staan beide in de achtertuin,en uit elkaar houden heb ik geen zin in...

ze leven al jaren zo,en wil het graag zo houden.

plus ik grijp 99% van de gevallen eerder in daar de honden hier zelden een tik krijgen,maar soms is het nodig om duidelijk te maken dat de grens echt wel bereikt is...

en pff die tik die ik geef valt werkelijk in het niets als ik zie hoe honden hier elkaar corrigeren en hoe ze hier in elkaar bijten met spelen...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
iones schreef:Dezelfde trends en nieuwigheden doen zich er voor, en ook dezelfde fouten worden begaan. En zoals je veel kinderen ziet die inderdaad nergens meer respect voor hebben, zie je ook veel onopgevoede honden.

ik ook.

al is slaan niet een gewone oplossing maar een die alleen in extreme gevallen misschien ooit eens voor zou kunnen komen.

opvoedingsfouten liggen niet aan wel of niet slaan maar aan de toepassing en goede uitvoering van de methode.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
malinois schreef:

ik ook.

al is slaan niet een gewone oplossing maar een die alleen in extreme gevallen misschien ooit eens voor zou kunnen komen.

opvoedingsfouten liggen niet aan wel of niet slaan maar aan de toepassing en goede uitvoering van de methode.
ow nee dat bedoel ik ook niet, maar als ik hoor dat je met je kind van anderhalf moet gaan overleggen waar heen te gaan op vakantie en ook met je hond moet gaan overleggen iets te doen dan ben je imo veel te ver doorgeschoten.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
massam schreef:[..][..]

ik ook.

ow nee dat bedoel ik ook niet, maar als ik hoor dat je met je kind van anderhalf moet gaan overleggen waar heen te gaan op vakantie en ook met je hond moet gaan overleggen iets te doen dan ben je imo veel te ver doorgeschoten.

dat klopt maar dat heeft niets te maken met wel of niet slaan. dat is gewoon achterlijkheid ten top en daarvoor is geen medicijn...

er is zoveel grijs tussen zwart en wit...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

slaan is voor mij iets anders dan een tik... :wink:
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Katja-Jessie schreef:

dat je je kinderen leert je hond niet te pesten, niks dan goed, maar kinderen zijn soms lastposten en ik vind het onder geen beding ok dat mijn hond hapt, zij het enkel stoten..
En daar ga je de fout in, want als de hond al is weggelopen, al heeft gegromd, wat kan hij dan nog meer? De enige optie die hij nog overheeft is bijten.
Hij heeft al meerdere keren gewaarschuwd, en als alleen bijten overblijft, omdat de eerdere waarschuwingen worden genegeerd is dat gewoon terecht. Jij als volwassene had het kind dan eerder moeten corrigeren.
Dat sowieso, maar er zei er net 1 ik vind het goed als mijn hond hapt ter correctie, want het is maar stoten! Nou dat zou ik onder geen beding ok vinden!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:slaan is voor mij iets anders dan een tik... :wink:

oh, voor mij niet. jij bedoelt het verschil tussen zacht en hard slaan of begrijp ik het verkeerd.

laat ik het dan fysiek ingrijpen noemen :engel: maakt mijn bericht niet anders. alleen de terminologie
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

iones schreef:Absoluut niet mee eens! WAarom zou een hond op een dag door gaan bijten? Honden kennen echt wel gevoel voor proporties. De honden die dat gevoel niet hebben en ineens doorslaan, die hebben een karakterfout.

Ik vind dat een hond best van zich af mag happen.
Dat deed onze hond vroeger ook als ik zat te klieren en ik moest uitkijken dat ik er nog niet een waps voor mijn oren bij kreeg van mijn moeder. En die hond heeft mij NOOIT zomaar gebeten of doorgebeten.
Katja-Jessie schreef:Jij als volwassene had het kind dan eerder moeten corrigeren.
Amen! En niet de hond op z'n mieter geven omdat je ZELF verzaakt hebt!
Gewoon er voor zorgen dat de hond niet voor zichzelf op hoeft te komen. En van een keertje bijten komt heus niet meteen schade. Mensen blazen altijd alles zo op buiten proportie.
.
Meningen verschillen gelukkig. Uiteraard hoor je dat kind op de mieter geven, maar dan nog vind ik het niet ok dat mijn hond hapt naar kinderen.
Dat mag ik vinden. Mijn hond komt uberhaupt niet bij kinderen, kunnen ze m ook niet pesten
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”