mmm ik heb puppies gehad waarbij de moeder als de kleintjes te ver weg liepen hun bij hun nekvel greep ( niet zo hard tot er bloed uit komt) om ze terug te brengen en als er 1 hardleers was heeft ze er toch even mee heen en weer gezwaaid. Ik denk dat in hun nekvel pakken een natuurlijkere beweging voor hun is dat een trap verkopen of slaan. Geen 1 van mijn honden krimpt in elkaar bij een plotselinge beweging van mij ook al is het een slaande beweging als ik iets bijv. opvang wat valt en dat heb ik bij andere honden wel eens anders gezien.Denise. schreef:Je begrijpt hopelijk wel dat je daarmee aangeeft dat je haar even gaat vermoorden he.javi schreef:Tikken tsja hoe hard dan ? Ik doe het meestal verbaal en als ze heel heel vervelend is pak ik haar in haar nekvel en schud ermee. Niet zo hard dat ze gaat janken he, maar wel zo dat het niet lekker is.
Ik denk dat bij de kracht die ik erbij uitoefen ( het gaat ook alleen voor mij om het gevoel dat ze krijgen dat IK de baas ben en niet zij) niet zo zeer is dat ze denken vermoord te worden.