Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt meisje op strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Re: Hond bijt meisje op strand

Ongelezen bericht door Strega »

Inderdaad, veel ouders hebben geen benul, maar als er nu in het baisonderwijs voorlichting zou worden gegeven, dan kunnen die kinderen hun kennis later wel weer doorgeven aan hun kinderen :ok: . En ik snap ook wel dat een kind dan alsnog kan gaan rennen, maar ik denk dat het toch ook veel scheelt. Ik merk dat vaak als ik met bange kinderen het gesprek aanga en ze uitleg waarom een hond doet wat hij doet. Dan raken die kinderen geïnteresseerd, kunnen het gedrag plaatsen en zijn daardoor vaak helemaal niet meer zo bang. Ik denk dat dat heel waardevol is.

En dan nog een programma om onverantwoordelijke hondeneigenaren bij te spijkeren en we kunnen allemaal vrolijk en in vrede naast en met elkaar leven :ok: .

Alleen... waar halen we het geld vandaan? :scratch:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Daisy@ schreef:Dat een kind moet leren om met dieren om te gaan, mee eens. Maar dat vind ik in het algemeen gesteld.
In het geval van dit meisje.... nee, dan móét je gewoon als hondeneigenaar je verstand gebruiken!
Kom daar dan niet, of hou hem vast.

Ik vind écht niet dat je kan vragen of iemand zijn kinderen niet wil laten spelen/rennen omdat jij je hond daar los wil laten lopen.
Ga dan op een ander moment.
Ik vertrouw m'n honden ook niet met kinderen. Maar dan blijft het mijn verantwoording dat het goed gaat.
Oké, ze moeten niet om hun nek gaan hangen, of aan hun oren gaan trekken, dán wordt het een ander verhaal. Maar voor dat gebeurt horen ze het wel :wink:
Ben ik volkomen met je eens. Ik zou mijn hond daar dus ook zeker niet loslaten, ik wilde alleen aangeven dat het niet altijd alleen maar de hondeneigenaar is die zoiets kan voorkomen/risico beperken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Al die negatieve publiciteit doet een hondeneigenaar geen goed..
Arm meisje :(
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

"Ondertussen bekend dat het een pup van 9 mnd betrof. De eigenaar heeft zich gemeld en de hond is in beslag genomen voor gedragsonderzoek."

Hoe haal je het in je hoofd om een pup van 9 maand zover van je weg te laten rennen zonder dat je in de gaten kan hebben wat er gebeurd ??? of ben ik nou gek ?
Hond in beslag genomen....grrrrrrr....daar gaat weer een beestje wat een foutieve opvoeding kreeg in zijn puppietijd....
Netjes van dat baasje hoor ....dat hij zich ging melden bij de politie...maar heeft toch een flinke trap onder zijn reet verdiend.

En last but not least....arm kindje...wat hiervoor de litekens draagt de rest van der leven.

Ik erger me rot iedere dag aan mensen die hun hond niet onder controle hebben en dan toch laten losrennen....eerst zaaien dan oogsten....en dat geld ook voor de opvoeding....je kleine kind van 3 laat je ook nog niet losrennen in de stad toch ???
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind een hond van 9 maanden geen pup meer maar dat doet niets terzake natuurlijk.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Dat deze hond in de maand juni al los kán lopen op zandvoort, is al een schande op zich.

Ik hoop dat de hond door de gedragstets komt maar nog meer hoop ik dat het met het meisje weer helemaal goed komt. Geen blijvende lichamelijke en/of geestelijke schade.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

vivke1965 schreef:"Ondertussen bekend dat het een pup van 9 mnd betrof. De eigenaar heeft zich gemeld en de hond is in beslag genomen voor gedragsonderzoek."

Hoe haal je het in je hoofd om een pup van 9 maand zover van je weg te laten rennen zonder dat je in de gaten kan hebben wat er gebeurd ??? of ben ik nou gek ?
Hond in beslag genomen....grrrrrrr....daar gaat weer een beestje wat een foutieve opvoeding kreeg in zijn puppietijd....
Netjes van dat baasje hoor ....dat hij zich ging melden bij de politie...maar heeft toch een flinke trap onder zijn reet verdiend.

En last but not least....arm kindje...wat hiervoor de litekens draagt de rest van der leven.

Ik erger me rot iedere dag aan mensen die hun hond niet onder controle hebben en dan toch laten losrennen....eerst zaaien dan oogsten....en dat geld ook voor de opvoeding....je kleine kind van 3 laat je ook nog niet losrennen in de stad toch ???
Klinkt ook wel lekker makkelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

En wie wordt er weer de dupe van verkeerd gedrag van zijn baas .. bah ..
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Marie-Josée schreef:Ik heb ook al vaak gezegd dat een uurtje in de week -omgaan met dieren- niet verkeerd zou zijn op de basisscholen. Maar misschien gebeurt dat op veel plaatsen al?
Bij mijn middelste van 5 doen ze daar wel iets aan, wat ik een goede zaak vind. Zo is hij dit schooljaar naar een (biologische) boer geweest met zijn klas, waar de boer vertelde waar melk vandaan komt bijvoorbeeld en waar ze naar de jonge dieren mochten kijken/helpen verzorgen. Ook naar de appelboomgaard etc. Verder is er hier in de buurt een fokker die als ze een nest heeft ook met een of twee pupjes komt om inderdaad te vertellen wat je wel en niet mag doen bij een hondje en wat een hondje wel en niet leuk vindt (en hoe je dat merkt). Niet dat dit bij een kleuter meteen levenslang blijft hangen maar ik vind dat dus wel goed. Die vrouw doet dit voor zover ik weet uit eigen initiatief.

Ik hoop dat het meisje uit dit verhaal voorspoedig zal herstellen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Toontje schreef:En wie wordt er weer de dupe van verkeerd gedrag van zijn baas .. bah ..
Dat kind.
Gr. Aniek

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

[quote="Strega"]Inderdaad, veel ouders hebben geen benul, maar als er nu in het baisonderwijs voorlichting zou worden gegeven,quote]

Waarom wordt alles tegenwoordig als de taak van het onderwijs gezien?
Waar zijn de ouders eigenlijk?
Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.

Het lijkt tegenwoordig haast wle alsof de basisschool ieders kind maar op moet voeden. Lekker makkelijk natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marie-Josée
Erelid

Cash schreef: Waarom wordt alles tegenwoordig als de taak van het onderwijs gezien?
Waar zijn de ouders eigenlijk?
Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.

Het lijkt tegenwoordig haast wle alsof de basisschool ieders kind maar op moet voeden. Lekker makkelijk natuurlijk.

Dat heeft daar niets mee te maken. Kinderen krijgen ook verkeersles.En zwemles.
Honden maken een deel uit van de samenleving en niet alle ouders hebben benul van hoe met honden om te gaan. Dat wordt immers vaak genoeg hier op het forum al aangehaald. Ouders kun je niet meer opvoeden dus misschien toch maar met de kinderen beginnen? Dat kan een hoop leed schelen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Cash schreef:Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.
:idea: Ouders hadden natuurlijk hun dochter bij moeten brengen dat ze als ze angstig is voor honden ooit mag wegrennen maar moet blijven staan en papa en of mama roepen :E:

Kom zeg. Kind was hier gewoon aan het spelen, hond kom "snuffelen" kind is bang voor die hond en uit angst voor die hond "weg" wat haar dus verschillende bijtwonden opleverde :schrik:

jaja, hadden de ouders haar maar beter moeten bijbrengen hoe ze zich moet gedragen in zulke situaties. Stil blijven staan, in de broek pissen van angst en wachten tot het "gevaar' weg is :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Cash schreef:Waarom wordt alles tegenwoordig als de taak van het onderwijs gezien?
Och, niet álles hoor :mrgreen:
Maar als een kind wél over, pakweg, fotosynthese moet leren, maar niet eens in staat is om de ene boom van de andere te onderscheiden liggen de prioriteiten, wat mij betreft tenminste, niet helemaal goed :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

smoekie schreef:
Cash schreef:Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.
:idea: Ouders hadden natuurlijk hun dochter bij moeten brengen dat ze als ze angstig is voor honden ooit mag wegrennen maar moet blijven staan en papa en of mama roepen :E:

Kom zeg. Kind was hier gewoon aan het spelen, hond kom "snuffelen" kind is bang voor die hond en uit angst voor die hond "weg" wat haar dus verschillende bijtwonden opleverde :schrik:

jaja, hadden de ouders haar maar beter moeten bijbrengen hoe ze zich moet gedragen in zulke situaties. Stil blijven staan, in de broek pissen van angst en wachten tot het "gevaar' weg is :roll:
Ik heb het niet over deze situatie.
Ik heb er erover dat men tegenwoordig maar wat snel vind dat de school dat de kinderen maar bij moet brengen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
smoekie
Zeer actief

Cash schreef:
smoekie schreef:

Ik heb het niet over deze situatie.
Ik heb er erover dat men tegenwoordig maar wat snel vind dat de school dat de kinderen maar bij moet brengen.

oh ok, ja begreep het dan ff niet goed.

Ben het ergens wel met je eens hoor dat men tegenwoordig teveel dingen bij school wil leggen, maar aan de andere kant, als je kijkt naar het feit dat kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is het natuurlijk niet heel raar dat dagelijks terugkomende dingen (gevaarlijke dingen bijv.) ook een klein stukje wordt meegegeven via school.

Hoeveel ouders hebben er tegenwoordig kinderen waarvan het kind de hele dag op school zit, na school na de naschoolse dagopvang gaat omdat beide ouders (moeten) werken :19: tja, eerlijk is eerlijk, dan zeg ik toch ook wel weer ergens (ben daar dus een beetje dubbel in zoals je ziet) dat school de plek bij uitstek is om kinderen spelenderwijs dingen te leren. Waaronder dus omgang met dieren. Kinderen worden nu ook steeds meer geleerd over sexualiteit terwijl dat lange tijd toch een nono was. Er wordt nu ook veel aandacht besteed aan het pestgedrag onderling.

Dan kun jij als ouder zijnde wel zeggen en je kidn willen bijbrengen dat pesten niet mag, maar als er vanuit school een goed signaal wordt afgegeven dat pesten niet mag en de perster goed wordt aangepakt kan dat naar mijn idee alleen maar en positief effect hebben.

Als jij als ouder zijnde geen honden hebt en of wilt (en dat zijn er toch nog redelijk veel) is het vanuit dat oogpunt gezien toch ook wel iets wat toch wel meegegeven zou kunnen worden van school uit :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marie-Josée
Erelid

smoekie schreef: Ben het ergens wel met je eens hoor dat men tegenwoordig teveel dingen bij school wil leggen, maar aan de andere kant, als je kijkt naar het feit dat kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is het natuurlijk niet heel raar dat dagelijks terugkomende dingen (gevaarlijke dingen bijv.) ook een klein stukje wordt meegegeven via school.

Hoeveel ouders hebben er tegenwoordig kinderen waarvan het kind de hele dag op school zit, na school na de naschoolse dagopvang gaat omdat beide ouders (moeten) werken :19: tja, eerlijk is eerlijk, dan zeg ik toch ook wel weer ergens (ben daar dus een beetje dubbel in zoals je ziet) dat school de plek bij uitstek is om kinderen spelenderwijs dingen te leren. Waaronder dus omgang met dieren. Kinderen worden nu ook steeds meer geleerd over sexualiteit terwijl dat lange tijd toch een nono was. Er wordt nu ook veel aandacht besteed aan het pestgedrag onderling.

Dan kun jij als ouder zijnde wel zeggen en je kidn willen bijbrengen dat pesten niet mag, maar als er vanuit school een goed signaal wordt afgegeven dat pesten niet mag en de perster goed wordt aangepakt kan dat naar mijn idee alleen maar en positief effect hebben.

Als jij als ouder zijnde geen honden hebt en of wilt (en dat zijn er toch nog redelijk veel) is het vanuit dat oogpunt gezien toch ook wel iets wat toch wel meegegeven zou kunnen worden van school uit :wink:
Jij kunt het in het lang vertellen wat ik in het kort deed :ok: :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

Lees ook niet alles hoor :oeps: Reageerde op de reactie van Cash en tja, dan wil ik nog weleens datgene tikken wat ik denk om vervolgens te zien dat het eigenlijk ook (ben daar niet zo heel goed in dus) wat 'korter" kan :schrik: :F:

Nou ja, bekijk het maar ehm positief. Ik geef er dan nog iets meer achtergrond info bij :LOL:
Marie-Josée
Erelid

smoekie schreef:Lees ook niet alles hoor :oeps: Reageerde op de reactie van Cash en tja, dan wil ik nog weleens datgene tikken wat ik denk om vervolgens te zien dat het eigenlijk ook (ben daar niet zo heel goed in dus) wat 'korter" kan :schrik: :F:
Verhalen tikken is ook een talent :wink:
smoekie
Zeer actief

Zo kun je het ook bekijken ja :goeie: :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Blijkt dus een hond te zijn die bij mij vandaan komt. :denken:
Hij zit nu in pension om morgen getest te worden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:Blijkt dus een hond te zijn die bij mij vandaan komt. :denken:
Och jee.. weet je wel wat meer.
in het andere topic heb ik nl de vraag gesteld waarom een ene hond wel in beslag wordt genomen en bij een ander bijtincident niet.
Jeetje Kees, hebben ze contact met je opgenomen, dat je dit nu te horen krijgt.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bouvierpoedel schreef:Blijkt dus een hond te zijn die bij mij vandaan komt. :denken:
Jee balen zeg ,is het een boef of een boefdoodle?
Wat zeggen zijn baasjes ervan .
Strega
Zeer actief

Ai, dat lijkt me niet leuk om te horen. Houd je ons op de hoogte?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hè jasses Kees :(:
Wat een gedoe weer.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Dat is balen.Heb je de eigenaar gesproken ?.
bouvierpoedel
Zeer actief

ja baasje belde mij vanmiddag.
Heb het natuurlijk ook maar uit zijn mond gehoord en niet van de ouders van dat kind.

Maar hij had met de hond op het strand gelopen en de hond trok zich los omdat hij kinderen zag en is gaan spelen .
Met zijn riem en halsband nog om..
Namelijk gek op kinderen.
Er liep en heel groepje kinderen wat in principe goed ging tot dat 1 kind begon te gillen en weg hollen.
De hond is erachter aan gegaan en heeft dat kind schijnt op een speelse manier in haar bil gepakt.
Op dat moment scheen het mee te vallen want haar legging of mailllot was niet kapot en geen bloed ,dus is hij na exuus weggelopen naar huis.
De volgende dag stond er een stukje in dde krant wat niet overeen kwam met dde gebeurtenis maar hij herkende wel zichzelf en zijn hond daarin en de afgezwakte vorm.
Hij is naar het politie bureau gereden en heeftt zich gemeld met hond.
Nu bleek het kind 1 klein gaatje in haar bil te hebben .
Maar hij kon gelijk zijn hond inleveren op het politie bureau en die werd afgevoerd met de dieren ambulance.
En zit nu ergens in pension/asiel en krijgt morgen een gedrags test.
Op het politie bureau tijdens verhoor liet de hond zich gewillig aaien door iedereen en ging daar voor zelfs lekker op zijn rug liggen.
Morgen krijgt de hond een gedragstest en hoord dan wat de uitslag is en wat ze gaan doen met de hond.

Als pup was het een sociaal en inschikkeliijk hondje.
Hij loopt ook bij Jan in zijn eettentje als de zaak open is.
Heb hem speciaal dit hondje aangeraden omdat Jan eigenlijk zijn pittige broertje wilde hebbben in eerste instantie.
Ik hoor het morgen wel .
Misschien ook nog van de politie omdat ze ook nog hadden gevraagd waar de hond vandaan kwam.
Dus...........?????????????????????
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Okay, laat ik voorop stellen dat een hond niet mag bijten, maar wordt een hond dan in beslag genomen bij een kennelijk zo heel meevallend 'incident'?
Dus ervan uitgaande dat het verhaal van dit baasje klopt? Dat lijkt me persoonlijk een ietje overtrokken...?

Maar, echt, een hond hoort niet te bijten! Maar poeh....

Sterkte met de situatie!

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

Wie zegt dat hij wel mag bijten ddan.???
Van mij had hij een flinke optater gekregen of een schjop onder zijn ballen.
Maar ik ben er niet bij geweest en als ik de baas Jan moet geloven lijkt mij in dit geval een beetje overdreven en overijverig van de politie om een hond in beslag te nemen.
Maar ik hoor het natuurlijk ook maar van 1 kant.
Kan mij haast ook niet voorstellen dat die pup iets heeft gedaan uit agressie.
Misschien in de opwinding van het spel en toen een gillend hollend kind die in de opwinding in de kont gehapt word.
Jonge hond van nog geen jaar en jonge kinderen. :19: :denken:
Ik wacht het wel af.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat is toch ook wat ik bedoel ;-)
In de basis mag een hond niet bijten, maar afggaande op dit verhaal lijkt "in beslag nemen" overtrokken; dat is wat ik bedoelde te zeggen.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”