En dan nog een programma om onverantwoordelijke hondeneigenaren bij te spijkeren en we kunnen allemaal vrolijk en in vrede naast en met elkaar leven

Alleen... waar halen we het geld vandaan?

Moderator: moderatorteam
Ben ik volkomen met je eens. Ik zou mijn hond daar dus ook zeker niet loslaten, ik wilde alleen aangeven dat het niet altijd alleen maar de hondeneigenaar is die zoiets kan voorkomen/risico beperken.Daisy@ schreef:Dat een kind moet leren om met dieren om te gaan, mee eens. Maar dat vind ik in het algemeen gesteld.
In het geval van dit meisje.... nee, dan móét je gewoon als hondeneigenaar je verstand gebruiken!
Kom daar dan niet, of hou hem vast.
Ik vind écht niet dat je kan vragen of iemand zijn kinderen niet wil laten spelen/rennen omdat jij je hond daar los wil laten lopen.
Ga dan op een ander moment.
Ik vertrouw m'n honden ook niet met kinderen. Maar dan blijft het mijn verantwoording dat het goed gaat.
Oké, ze moeten niet om hun nek gaan hangen, of aan hun oren gaan trekken, dán wordt het een ander verhaal. Maar voor dat gebeurt horen ze het wel
Klinkt ook wel lekker makkelijk.vivke1965 schreef:"Ondertussen bekend dat het een pup van 9 mnd betrof. De eigenaar heeft zich gemeld en de hond is in beslag genomen voor gedragsonderzoek."
Hoe haal je het in je hoofd om een pup van 9 maand zover van je weg te laten rennen zonder dat je in de gaten kan hebben wat er gebeurd ??? of ben ik nou gek ?
Hond in beslag genomen....grrrrrrr....daar gaat weer een beestje wat een foutieve opvoeding kreeg in zijn puppietijd....
Netjes van dat baasje hoor ....dat hij zich ging melden bij de politie...maar heeft toch een flinke trap onder zijn reet verdiend.
En last but not least....arm kindje...wat hiervoor de litekens draagt de rest van der leven.
Ik erger me rot iedere dag aan mensen die hun hond niet onder controle hebben en dan toch laten losrennen....eerst zaaien dan oogsten....en dat geld ook voor de opvoeding....je kleine kind van 3 laat je ook nog niet losrennen in de stad toch ???
Bij mijn middelste van 5 doen ze daar wel iets aan, wat ik een goede zaak vind. Zo is hij dit schooljaar naar een (biologische) boer geweest met zijn klas, waar de boer vertelde waar melk vandaan komt bijvoorbeeld en waar ze naar de jonge dieren mochten kijken/helpen verzorgen. Ook naar de appelboomgaard etc. Verder is er hier in de buurt een fokker die als ze een nest heeft ook met een of twee pupjes komt om inderdaad te vertellen wat je wel en niet mag doen bij een hondje en wat een hondje wel en niet leuk vindt (en hoe je dat merkt). Niet dat dit bij een kleuter meteen levenslang blijft hangen maar ik vind dat dus wel goed. Die vrouw doet dit voor zover ik weet uit eigen initiatief.Marie-Josée schreef:Ik heb ook al vaak gezegd dat een uurtje in de week -omgaan met dieren- niet verkeerd zou zijn op de basisscholen. Maar misschien gebeurt dat op veel plaatsen al?
Dat kind.Toontje schreef:En wie wordt er weer de dupe van verkeerd gedrag van zijn baas .. bah ..
Cash schreef: Waarom wordt alles tegenwoordig als de taak van het onderwijs gezien?
Waar zijn de ouders eigenlijk?
Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.
Het lijkt tegenwoordig haast wle alsof de basisschool ieders kind maar op moet voeden. Lekker makkelijk natuurlijk.
Cash schreef:Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.
Och, niet álles hoorCash schreef:Waarom wordt alles tegenwoordig als de taak van het onderwijs gezien?
Ik heb het niet over deze situatie.smoekie schreef:Cash schreef:Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.Ouders hadden natuurlijk hun dochter bij moeten brengen dat ze als ze angstig is voor honden ooit mag wegrennen maar moet blijven staan en papa en of mama roepen
![]()
Kom zeg. Kind was hier gewoon aan het spelen, hond kom "snuffelen" kind is bang voor die hond en uit angst voor die hond "weg" wat haar dus verschillende bijtwonden opleverde![]()
jaja, hadden de ouders haar maar beter moeten bijbrengen hoe ze zich moet gedragen in zulke situaties. Stil blijven staan, in de broek pissen van angst en wachten tot het "gevaar' weg is
Cash schreef:Ik heb het niet over deze situatie.smoekie schreef:Cash schreef:Laat die hun kinderen fijn bijbrengen hoe je je moet gedragen in bepaalde situaties.Ouders hadden natuurlijk hun dochter bij moeten brengen dat ze als ze angstig is voor honden ooit mag wegrennen maar moet blijven staan en papa en of mama roepen
![]()
Kom zeg. Kind was hier gewoon aan het spelen, hond kom "snuffelen" kind is bang voor die hond en uit angst voor die hond "weg" wat haar dus verschillende bijtwonden opleverde![]()
jaja, hadden de ouders haar maar beter moeten bijbrengen hoe ze zich moet gedragen in zulke situaties. Stil blijven staan, in de broek pissen van angst en wachten tot het "gevaar' weg is
Ik heb er erover dat men tegenwoordig maar wat snel vind dat de school dat de kinderen maar bij moet brengen.
Jij kunt het in het lang vertellen wat ik in het kort deedsmoekie schreef: Ben het ergens wel met je eens hoor dat men tegenwoordig teveel dingen bij school wil leggen, maar aan de andere kant, als je kijkt naar het feit dat kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is het natuurlijk niet heel raar dat dagelijks terugkomende dingen (gevaarlijke dingen bijv.) ook een klein stukje wordt meegegeven via school.
Hoeveel ouders hebben er tegenwoordig kinderen waarvan het kind de hele dag op school zit, na school na de naschoolse dagopvang gaat omdat beide ouders (moeten) werkentja, eerlijk is eerlijk, dan zeg ik toch ook wel weer ergens (ben daar dus een beetje dubbel in zoals je ziet) dat school de plek bij uitstek is om kinderen spelenderwijs dingen te leren. Waaronder dus omgang met dieren. Kinderen worden nu ook steeds meer geleerd over sexualiteit terwijl dat lange tijd toch een nono was. Er wordt nu ook veel aandacht besteed aan het pestgedrag onderling.
Dan kun jij als ouder zijnde wel zeggen en je kidn willen bijbrengen dat pesten niet mag, maar als er vanuit school een goed signaal wordt afgegeven dat pesten niet mag en de perster goed wordt aangepakt kan dat naar mijn idee alleen maar en positief effect hebben.
Als jij als ouder zijnde geen honden hebt en of wilt (en dat zijn er toch nog redelijk veel) is het vanuit dat oogpunt gezien toch ook wel iets wat toch wel meegegeven zou kunnen worden van school uit
Verhalen tikken is ook een talentsmoekie schreef:Lees ook niet alles hoorReageerde op de reactie van Cash en tja, dan wil ik nog weleens datgene tikken wat ik denk om vervolgens te zien dat het eigenlijk ook (ben daar niet zo heel goed in dus) wat 'korter" kan
![]()
Och jee.. weet je wel wat meer.bouvierpoedel schreef:Blijkt dus een hond te zijn die bij mij vandaan komt.![]()
Hij zit nu in pension om morgen getest te worden.
Jee balen zeg ,is het een boef of een boefdoodle?bouvierpoedel schreef:Blijkt dus een hond te zijn die bij mij vandaan komt.![]()
Hij zit nu in pension om morgen getest te worden.