Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt meisje op strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hond bijt meisje op strand

Ongelezen bericht door smoekie »

Maar aan de andere kant. Kind moest in het ziekenhuis behandeld worden. Is gehecht. Lijkt mij niet dat 1 gaatje "gehecht" moet worden en dat 1 gaatje in bil niet hetzelfde is als been en heup???

Kan me heel goed voorstellen dat de eigenaar van zo'n hond de dingen toch vaak iets "genuanceerder" verteld de moeder van zo'n kind de dingen iets "heftiger" :19:

Lijkt me voor jou als fokker zijnde in ieder geval helemaal klote zulke dingen te horen. :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat maakt dit soort berichten, überhaupt berichten lastig.
Iedereen vertelt het vanuit zijn gezichtspunt.
Ellendige daarbij is dat als een majot of legging onbeschadigd is, het "vreemd" is/lijkt dat later een gaatje wordt gezien wat gehecht moet worden. Het zal vast kunnen hoor, daar niet van.

Ik moet er niet aan denken dat het met mijn honden kan gebeuren.... en hoewel ik het niet denk, zullen er altijd onverwachte omstandigheden blijven die zoiets "mogelijk" maken. Niet dat het daarom ineens goed is of goedgepraat moet worden!!!!
Maar hoe je ook oplet... er kan altijd iets misgaan; vandaar het woord "ongelukje".

Laten we, op basis van het huidige verhaal aannemen dat de hond in kwestie geen boosaardig monster is ;-) en dat dat ook blijkt uit de test die gaat worden afgenomen.
Laat ik dan voor de vorm uitgaan van de juistheid van het verhaal van de eigenaar.

Dat klinkt voor mij al veel "logischer" en "verklaarbaarder" dan de man met de 6 Berners zeg maar ;-)

(Al blijft echt een feit dat een hond niet zou mogen bijten, maar ja, in alle eerlijkheid; ik heb ook al wel 2 hondenbeten gehad. Dat ikzelf gebeten ben dus. Opzet? Welnee; samenloop van omstandigheden. Aangifte? Welnee! ;-)
Ernstig? Ook welnee! ;-)
Als was ik de eerste keer enorm geschrokken ;-)

Kortom; ongelukjes komen voor..... en zoals altijd heeft ook dit verhaal twee kanten (waarschijnlijk) en de versies zullen verschillen.

Suzanne
TomEnRenske
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bastaard herder, mastin espanol/herder mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door TomEnRenske »

Het hondenstrand bij Noordwijk is heerlijk voor honden (en hun baasjes).
Ik kom er minstens 3 keer per maand.
Maar het blijft altijd uitkijken.....
Met een half wilde herder en een mastin puber van 65 kilo....
Ze genieten als gekken, iedere keer weer!

Altijd rekening houden met paarden, trimmers en zo....
En, zoals mijn vader altijd zei (i.v.m. autorijden...):
Een kind kun je nooit de schuld geven!

groeten,
Tom
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

bouvierpoedel schreef:ja baasje belde mij vanmiddag.
Heb het natuurlijk ook maar uit zijn mond gehoord en niet van de ouders van dat kind.

Maar hij had met de hond op het strand gelopen en de hond trok zich los omdat hij kinderen zag en is gaan spelen .
Met zijn riem en halsband nog om..
Namelijk gek op kinderen.
Er liep en heel groepje kinderen wat in principe goed ging tot dat 1 kind begon te gillen en weg hollen.
De hond is erachter aan gegaan en heeft dat kind schijnt op een speelse manier in haar bil gepakt.
Op dat moment scheen het mee te vallen want haar legging of mailllot was niet kapot en geen bloed ,dus is hij na exuus weggelopen naar huis.
De volgende dag stond er een stukje in dde krant wat niet overeen kwam met dde gebeurtenis maar hij herkende wel zichzelf en zijn hond daarin en de afgezwakte vorm.
Hij is naar het politie bureau gereden en heeftt zich gemeld met hond.
Nu bleek het kind 1 klein gaatje in haar bil te hebben .
Maar hij kon gelijk zijn hond inleveren op het politie bureau en die werd afgevoerd met de dieren ambulance.
En zit nu ergens in pension/asiel en krijgt morgen een gedrags test.
Op het politie bureau tijdens verhoor liet de hond zich gewillig aaien door iedereen en ging daar voor zelfs lekker op zijn rug liggen.
Morgen krijgt de hond een gedragstest en hoord dan wat de uitslag is en wat ze gaan doen met de hond.

Als pup was het een sociaal en inschikkeliijk hondje.
Hij loopt ook bij Jan in zijn eettentje als de zaak open is.
Heb hem speciaal dit hondje aangeraden omdat Jan eigenlijk zijn pittige broertje wilde hebbben in eerste instantie.
Ik hoor het morgen wel .
Misschien ook nog van de politie omdat ze ook nog hadden gevraagd waar de hond vandaan kwam.
Dus...........?????????????????????
Duimen maar dan maar ... Wanneer weet je definitief wat de gevolgen zijn.Ik bedoel .. morgen dus die test en als hij daarvoor zou slagen dan is het ook meteen goed of komt er nog een hele zooi er achter aan ?.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

kinderen hebben helemaal geen oog voor andere dingen als ze aan het spelen zijn, ze zitten op die moment in hun eigen wereldje. Wanneer er dan plots een hond voor ze staat, schrikken ze en rennen meestal instinctmatig hard weg, weg van het gevaar. Dat een loslopende hond dan net een impuls krijgt om erachteraan te rennen weet zo.n klein hummeltje niet.
Dus wat mij betreft, zijn alle excuses die men probeert op te hoesten hier je reinste kolder. Let op je hond, klaar !!!
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

daywalker schreef:Dus wat mij betreft, zijn alle excuses die men probeert op te hoesten hier je reinste kolder. Let op je hond, klaar !!!
Precies.....baas blijft verantwoordelijk...! en met een jonge hond altijd voorbereid zijn.
En ik geloof niet direct in een 9 maand oude bijtgrage hond....tis samenloop van omstandigheden...en een hapje van een wat grotere hond heeft snel al wat grotere gevolgen......
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jeetje Kees, wat balen :ugh:
Hopelijk komt de hond goed uit de gedragstest.

Ik had het hier van de week andersom bij de hand: ik liep met de golden retriever (logé) op straat, en er kwam ineens een jongetje aangestormd, die had hem aangezien voor een andere hond en wilde hem aaien. Het ging goed, maar toch... In de directe omgeving van deze hond zitten geen kleine kinderen, dus ik weet niet hoe hij daarmee is. Had ik moeten vragen, natuurlijk. Maar toch.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

daywalker schreef:kinderen hebben helemaal geen oog voor andere dingen als ze aan het spelen zijn, ze zitten op die moment in hun eigen wereldje. Wanneer er dan plots een hond voor ze staat, schrikken ze en rennen meestal instinctmatig hard weg, weg van het gevaar. Dat een loslopende hond dan net een impuls krijgt om erachteraan te rennen weet zo.n klein hummeltje niet.
Dus wat mij betreft, zijn alle excuses die men probeert op te hoesten hier je reinste kolder. Let op je hond, klaar !!!
Wie geeft dat kind de schuld dan.??
Of de hond gelijk.
Mij hoor je daar niet over.
Als het mijn hond was had ik hem het strand over getrapt bij wijze van.
Maar het is mijn hond niet en ben er niet bij geweest en weet ook niet wat de hond doet of niet doet.
Heb hemm niet meer terug gezien sinds dat hij weg is gegaan als pup van 8 weken.
Word hij morgen afgemaakt omdat....dan kan ik daar ook mee leven hoor.
Wat dat aan gaat heeft de baas zijnn verantwoordelijkheid getoond en zich aan gegeven bij de politie.
En ik hoor het ook maar alleen uit zijn mond en begrijp ook dat dat gekleurder kan zijn dan de werkelijkheid.
Maar kinderen kunnen krijssen en honden kunnen bijten en ze doen alle 2 wel eens iets wat niet mag of waar je niet op zit te wachten.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

bouvierpoedel schreef: Word hij morgen afgemaakt omdat....dan kan ik daar ook mee leven hoor.
Wat dat aan gaat heeft de baas zijn verantwoordelijkheid getoond en zich aan gegeven bij de politie.
En ik hoor het ook maar alleen uit zijn mond en begrijp ook dat dat gekleurder kan zijn dan de werkelijkheid.
Maar kinderen kunnen krijssen en honden kunnen bijten en ze doen alle 2 wel eens iets wat niet mag of waar je niet op zit te wachten.
.
Geeft zo'n gedragtest een juist beeld van de pup ?.( is een vraag ) ..
bouvierpoedel
Zeer actief

Toontje schreef:
bouvierpoedel schreef: Word hij morgen afgemaakt omdat....dan kan ik daar ook mee leven hoor.
Wat dat aan gaat heeft de baas zijn verantwoordelijkheid getoond en zich aan gegeven bij de politie.
.
Geeft zo'n gedragtest een juist beeld van de pup ?.( is een vraag ) ..
Nee.
Als hij nu in pension zit dan is het daar een drukte met honden omdat het vrije dagen zijn.
Dus een gevoelig hondje kan zich daar vreselijk over de zeik heen helpen.
Dan word hij getest door wild vreemde mensen die ook iets uitkunnen stralen of ruiken wat voor de hond niet duidelijk over komt en op een wild vreemd terrein .
Hondje van 9 maanden is ook maar een halfwasje met zijnn onzekerheden.
Als de baas het hondje mag leiden als begeleider tijdens de test krijg je een andere uitslag.
Dus het is een moment opname.
Wat hij vandaag laat zien hoeft morgen niet aanwezig te zijn.
daywalker
Zeer actief

Uit het verhaal dat er na mijn comment is bijgezet, denk ik niet dat de hond uit agressie heeft gebeten en vind ik dat de eigenaar heeft gedaan wat hij moest doen, namelijk zich melden. Wat ik nogal sterk vind, is dat de hond in kwestie meteen in beslag is genomen en naar een asiel is gebracht in afwachting van een gedragstest.
De eigenaar zal een slecht slapen vannacht denk ik, angstig voor wat er met zijn hond zal gebeuren. Ik hoop trouwens dat de hond slaagt voor de test. :ok:
Wellicht is er toch plek voor zo,n hond in Nederland he Nanna ? :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

daywalker schreef:Uit het verhaal dat er na mijn comment is bijgezet, denk ik niet dat de hond uit agressie heeft gebeten en vind ik dat de eigenaar heeft gedaan wat hij moest doen, namelijk zich melden. Wat ik nogal sterk vind, is dat de hond in kwestie meteen in beslag is genomen en naar een asiel is gebracht in afwachting van een gedragstest.
De eigenaar zal een slecht slapen vannacht denk ik, angstig voor wat er met zijn hond zal gebeuren. Ik hoop trouwens dat de hond slaagt voor de test. :ok:
Wellicht is er toch plek voor zo,n hond in Nederland he Bouvierpoedel? :wink:
Als ik de baas Jan zijn verhaal moet geloven vind ik het ook vreemd dat de hond in beslag is genomen.
Ik weet dat hun kleinzoou van rond de 10 bij hun inwoond en gek en lief met de hond is.
Ik weet dat de hond heel veel inn hun eethuisje op de boulevard loopt als deze open is .
Dus daar komen ook honden en kinderen.
Maar zoals gezegt als de hond afgemaakt zou worden vind ik het ook oke hoor.
Zoniet dan zal hij zijn plaatsje weer krijgen bij zijn baasje.
Die zijn ogen rood heeft staan janken op het politie bureau.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Het kan natuurlijk ook dat de telegraaf het verhaal wat smeuïger heeft gemaakt.

Ik vond het toch netjes dat die eigenaar zich zelf bij de politie heeft gemeld.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:
daywalker schreef:Uit het verhaal dat er na mijn comment is bijgezet, denk ik niet dat de hond uit agressie heeft gebeten en vind ik dat de eigenaar heeft gedaan wat hij moest doen, namelijk zich melden. Wat ik nogal sterk vind, is dat de hond in kwestie meteen in beslag is genomen en naar een asiel is gebracht in afwachting van een gedragstest.
Als ik de baas Jan zijn verhaal moet geloven vind ik het ook vreemd dat de hond in beslag is genomen.
Ik weet dat hun kleinzoou van rond de 10 bij hun inwoond en gek en lief met de hond is.
Ik weet dat de hond heel veel inn hun eethuisje op de boulevard loopt als deze open is .
Vraag he, geen oordeel of wat ook. Weet je hoe de politie de hond gevorderd heeft?
daywalker
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Ik snap het helemaal. Laat ons hopen op een goede afloop. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Maar zoals gezegt als de hond afgemaakt zou worden vind ik het ook oke hoor.
daar snap ik dan weer niks van :19: .

oké, oké, er is iets fout gegaan en het had niet mogen gebeuren maar jeetje mina zeg, de wereld draait nog steeds hoor.
en wat lost het op als die pup nu doodgemaakt wordt?
Het lost niets op.
Maar ik heb daar geen grip op of woord in.
Dus dan kan ik het maar beter los laten.
En denken van het zij zo ,anders word het voor mij ook niet leuker.
.
daywalker
Zeer actief

Die nieuwe wetgeving is ter vervanging van de oude RAD wet en is wat mij betreft nog erger dan de oude.
TomEnRenske
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bastaard herder, mastin espanol/herder mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door TomEnRenske »

een ongelukkige samenloop....

Ik ben ook vader van twee kinderen.
Wij gingen ook vaak naar het strand toen ze klein waren.

Maar zeker in de avond was ik altijd binnen twee meter van mijn kinderen....
Daar ben je ouder voor!

Een gevaarlijke golf....
Een te enthousiaste hond.....

Zoals al gezegd, ik heb twee forse viervoeters....

De verantwoordelijkheid geldt naar twee kanten!

Soms, zoals nu, zo te merken, is het een ongelukje....NIET MEER DAN DAT.....

Soms leef je jaren op de grens, zoals mijn hond, zij heeft van ver moeten komen.... in haar angst en agresie.....
Maar ze stopt nu als de baas een brul geeft....valt geen mensen aan en geniet van haar leven.
Mensen zijn leuk.... zelfs als je een stray bent waar op geschoten werd...
Laten we allemaal onze verantwoordelijkheid beseffen en nemen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vermoedelijk ligt de waarheid ook hier weer in het midden,als de hond speels gehapt heeft is inbeslagname wel hopeloos overtrokken. Onze kleine Sancho kan ook vieze wondjes maken als hij in je blijft hangen.
Kees, jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor deze ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik hoop voor meisje, baas en hond op een goede afloop.
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Vermoedelijk ligt de waarheid ook hier weer in het midden,als de hond speels gehapt heeft is inbeslagname wel hopeloos overtrokken. Onze kleine Sancho kan ook vieze wondjes maken als hij in je blijft hangen.
Kees, jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor deze ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik hoop voor meisje, baas en hond op een goede afloop.
Voel mij daar ook niet verantwoordelijk voor hoor maar thanks.
Zal anders morgen de politie eens gaan bellen ,want ik ben wel nieuwsgierig natuurlijk.
Hopelijk houd hhet meisje er ook niets aan over.
Oh ik geloof dat Jan had gezegt dat het meisje 1 klein tand wondje had waar 1 hechting in is gegaan.
Dus valt mee. :19:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

bouvierpoedel schreef:
Marie-Josée schreef:Vermoedelijk ligt de waarheid ook hier weer in het midden,als de hond speels gehapt heeft is inbeslagname wel hopeloos overtrokken. Onze kleine Sancho kan ook vieze wondjes maken als hij in je blijft hangen.
Voel mij daar ook niet verantwoordelijk voor hoor maar thanks.
Zal anders morgen de politie eens gaan bellen ,want ik ben wel nieuwsgierig natuurlijk.
Hopelijk houd hhet meisje er ook niets aan over.
Oh ik geloof dat Jan had gezegt dat het meisje 1 klein tand wondje had waar 1 hechting in is gegaan.
Dus valt mee. :19:
Maar echt een klein wondje hoeft natuurlijk niet gehecht te worden ;). Maar dan nog kan het inderdaad dat de hond bijvoorbeeld sprong tijden de hap en het vlees daardoor wat opengetrokken is. Nou ja... we waren er niet bij :U: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.

Ergens voel ik nu alweer aankomen dat er wel weer iemand begint te roepen dat het belachelijk is dat ik zeg dat het geen kwaad kan om kinderen ook onderricht te verschaffen, maar je leert een kind ook om óók bij een zebrapad eerst te kijken of er een auto aankomt. Tuurlijk moet een automobilist stoppen en is die in zo'n geval ten alle tijden verantwoordelijk, maar de praktijk leert dat het helaas niet altijd goed gaat en dus vind ik dat je als ouder ook verantwoordelijk bent om je kind zoveel mogelijk te leren om dergelijke toestanden te voorkomen.
Ja maar je roept het ook over je zelf af hoor.. het commentaar bedoel ik dan he?
Strand, kinderen wat wil je nu nog meer?
Als kinderen op het strand al niet los kunnen lopen dan weet ik het ook niet meer.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft. :19:
Is dat omdat het ene incident een schattige Berner betreft en het andere een Bouvier?

Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een hondenbeet die gehecht werd.

Maar goed, zal aan mij liggen.
Laatst gewijzigd door Maylala op 13 jun 2011 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

DjockPuck schreef:
Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.

Ergens voel ik nu alweer aankomen dat er wel weer iemand begint te roepen dat het belachelijk is dat ik zeg dat het geen kwaad kan om kinderen ook onderricht te verschaffen, maar je leert een kind ook om óók bij een zebrapad eerst te kijken of er een auto aankomt. Tuurlijk moet een automobilist stoppen en is die in zo'n geval ten alle tijden verantwoordelijk, maar de praktijk leert dat het helaas niet altijd goed gaat en dus vind ik dat je als ouder ook verantwoordelijk bent om je kind zoveel mogelijk te leren om dergelijke toestanden te voorkomen.
Ja maar je roept het ook over je zelf af hoor.. het commentaar bedoel ik dan he?
Als kinderen op het strand al niet los kunnen lopen dan weet ik het ook niet meer.
Je kunt ze ook leren stil te staan als een boom als ze gemolt worden door een hond. :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Maylala schreef:Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft. :19:
Is dat omdat het ene incident een schattige Berner betreft en het andere een Bouvier?

Dat begrijp ik dus ook niet.
Maar we kennen alle 2 de verhalen niet goed natuurlijk.
DjockPuck
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
DjockPuck schreef:

Je kunt ze ook leren stil te staan als een boom als ze gemolt worden door een hond. :19:

Ja dat kan!

Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Maylala schreef:Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft. :19:

Het is niet de allerbeste manier, maar ik ben ook gebeten door onze "eigen" Bouvier.
En had 13 hechtingen in de bovenarm. Achteraf hadden er ook drains in gemoeten. Dus in principe kan het wel.
Doordat ik geen drains had zijn er enkele hechtingen los gegaan.

Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

bouvierpoedel schreef:

Nee, da's waar. Maar het komt (op mij iig) ronduit bizar over.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Maylala schreef:
bouvierpoedel schreef:

Nee, da's waar. Maar het komt (op mij iig) ronduit bizar over.
Mij ook nog steeds. Een hond kan toch niet zomaar in beslag worden genomen tegenwoordig?
Wat zijn hier je rechten in dan?
Even een edit, ik ken ook persoonlijke verhalen van een hond die in de jonge jaren tegen kindjes opsprong en soms uit baldadigheid hapte, ook eens iemand omver gesprongen heeft die met beenletsel afgevoerd moest worden, de persoon in kwestie kwam beroerd terecht. De kindjes kwamen met de schrik vrij ouders wel boos, en terecht.
Oh en dan nog de verhalen van de dober die een kat dood beet en opgehaald werd omdat het een tweede incident was en dober is ingeslapen zonder dat de eigenaar dat wist. En nog wat kattenkillers die opgehaald zijn bij de eigenaren en behoorlijk lang in het asiel hebben gezeten wachtende op een gedragstest.
Waarom kan deze boef in beslag worden genomen?
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Pijnlijk en spijtig voor alle betrokkenen.

Even ivm bijten zonder kleerscheuren, dat kan wel. Bob heeft vorige zomer een man een knauw gegeven, niets te merken aan de jeansbroek, maar behoorlijk blauwe plekken en tandafdrukken, die een beetje gebloed hebben... ( het was een erg stomme actie van de man, maar mijn verantwoordelijkheid)
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”