Kan me heel goed voorstellen dat de eigenaar van zo'n hond de dingen toch vaak iets "genuanceerder" verteld de moeder van zo'n kind de dingen iets "heftiger"

Lijkt me voor jou als fokker zijnde in ieder geval helemaal klote zulke dingen te horen.

Moderator: moderatorteam
Duimen maar dan maar ... Wanneer weet je definitief wat de gevolgen zijn.Ik bedoel .. morgen dus die test en als hij daarvoor zou slagen dan is het ook meteen goed of komt er nog een hele zooi er achter aan ?.bouvierpoedel schreef:ja baasje belde mij vanmiddag.
Heb het natuurlijk ook maar uit zijn mond gehoord en niet van de ouders van dat kind.
Maar hij had met de hond op het strand gelopen en de hond trok zich los omdat hij kinderen zag en is gaan spelen .
Met zijn riem en halsband nog om..
Namelijk gek op kinderen.
Er liep en heel groepje kinderen wat in principe goed ging tot dat 1 kind begon te gillen en weg hollen.
De hond is erachter aan gegaan en heeft dat kind schijnt op een speelse manier in haar bil gepakt.
Op dat moment scheen het mee te vallen want haar legging of mailllot was niet kapot en geen bloed ,dus is hij na exuus weggelopen naar huis.
De volgende dag stond er een stukje in dde krant wat niet overeen kwam met dde gebeurtenis maar hij herkende wel zichzelf en zijn hond daarin en de afgezwakte vorm.
Hij is naar het politie bureau gereden en heeftt zich gemeld met hond.
Nu bleek het kind 1 klein gaatje in haar bil te hebben .
Maar hij kon gelijk zijn hond inleveren op het politie bureau en die werd afgevoerd met de dieren ambulance.
En zit nu ergens in pension/asiel en krijgt morgen een gedrags test.
Op het politie bureau tijdens verhoor liet de hond zich gewillig aaien door iedereen en ging daar voor zelfs lekker op zijn rug liggen.
Morgen krijgt de hond een gedragstest en hoord dan wat de uitslag is en wat ze gaan doen met de hond.
Als pup was het een sociaal en inschikkeliijk hondje.
Hij loopt ook bij Jan in zijn eettentje als de zaak open is.
Heb hem speciaal dit hondje aangeraden omdat Jan eigenlijk zijn pittige broertje wilde hebbben in eerste instantie.
Ik hoor het morgen wel .
Misschien ook nog van de politie omdat ze ook nog hadden gevraagd waar de hond vandaan kwam.
Dus...........?????????????????????
Precies.....baas blijft verantwoordelijk...! en met een jonge hond altijd voorbereid zijn.daywalker schreef:Dus wat mij betreft, zijn alle excuses die men probeert op te hoesten hier je reinste kolder. Let op je hond, klaar !!!
Wie geeft dat kind de schuld dan.??daywalker schreef:kinderen hebben helemaal geen oog voor andere dingen als ze aan het spelen zijn, ze zitten op die moment in hun eigen wereldje. Wanneer er dan plots een hond voor ze staat, schrikken ze en rennen meestal instinctmatig hard weg, weg van het gevaar. Dat een loslopende hond dan net een impuls krijgt om erachteraan te rennen weet zo.n klein hummeltje niet.
Dus wat mij betreft, zijn alle excuses die men probeert op te hoesten hier je reinste kolder. Let op je hond, klaar !!!
Geeft zo'n gedragtest een juist beeld van de pup ?.( is een vraag ) ..bouvierpoedel schreef: Word hij morgen afgemaakt omdat....dan kan ik daar ook mee leven hoor.
Wat dat aan gaat heeft de baas zijn verantwoordelijkheid getoond en zich aan gegeven bij de politie.
En ik hoor het ook maar alleen uit zijn mond en begrijp ook dat dat gekleurder kan zijn dan de werkelijkheid.
Maar kinderen kunnen krijssen en honden kunnen bijten en ze doen alle 2 wel eens iets wat niet mag of waar je niet op zit te wachten.
.
Nee.Toontje schreef:Geeft zo'n gedragtest een juist beeld van de pup ?.( is een vraag ) ..bouvierpoedel schreef: Word hij morgen afgemaakt omdat....dan kan ik daar ook mee leven hoor.
Wat dat aan gaat heeft de baas zijn verantwoordelijkheid getoond en zich aan gegeven bij de politie.
En ik hoor het ook maar alleen uit zijn mond en begrijp ook dat dat gekleurder kan zijn dan de werkelijkheid.
Maar kinderen kunnen krijssen en honden kunnen bijten en ze doen alle 2 wel eens iets wat niet mag of waar je niet op zit te wachten.
.
Als ik de baas Jan zijn verhaal moet geloven vind ik het ook vreemd dat de hond in beslag is genomen.daywalker schreef:Uit het verhaal dat er na mijn comment is bijgezet, denk ik niet dat de hond uit agressie heeft gebeten en vind ik dat de eigenaar heeft gedaan wat hij moest doen, namelijk zich melden. Wat ik nogal sterk vind, is dat de hond in kwestie meteen in beslag is genomen en naar een asiel is gebracht in afwachting van een gedragstest.
De eigenaar zal een slecht slapen vannacht denk ik, angstig voor wat er met zijn hond zal gebeuren. Ik hoop trouwens dat de hond slaagt voor de test.![]()
Wellicht is er toch plek voor zo,n hond in Nederland he Bouvierpoedel?
Vraag he, geen oordeel of wat ook. Weet je hoe de politie de hond gevorderd heeft?bouvierpoedel schreef:Als ik de baas Jan zijn verhaal moet geloven vind ik het ook vreemd dat de hond in beslag is genomen.daywalker schreef:Uit het verhaal dat er na mijn comment is bijgezet, denk ik niet dat de hond uit agressie heeft gebeten en vind ik dat de eigenaar heeft gedaan wat hij moest doen, namelijk zich melden. Wat ik nogal sterk vind, is dat de hond in kwestie meteen in beslag is genomen en naar een asiel is gebracht in afwachting van een gedragstest.
De eigenaar zal een slecht slapen vannacht denk ik, angstig voor wat er met zijn hond zal gebeuren. Ik hoop trouwens dat de hond slaagt voor de test.![]()
Ik weet dat hun kleinzoou van rond de 10 bij hun inwoond en gek en lief met de hond is.
Ik weet dat de hond heel veel inn hun eethuisje op de boulevard loopt als deze open is .
Dus daar komen ook honden en kinderen.
Maar zoals gezegt als de hond afgemaakt zou worden vind ik het ook oke hoor.
Zoniet dan zal hij zijn plaatsje weer krijgen bij zijn baasje.
Die zijn ogen rood heeft staan janken op het politie bureau.
Ik snap het helemaal. Laat ons hopen op een goede afloop.bouvierpoedel schreef:Als ik de baas Jan zijn verhaal moet geloven vind ik het ook vreemd dat de hond in beslag is genomen.daywalker schreef:Uit het verhaal dat er na mijn comment is bijgezet, denk ik niet dat de hond uit agressie heeft gebeten en vind ik dat de eigenaar heeft gedaan wat hij moest doen, namelijk zich melden. Wat ik nogal sterk vind, is dat de hond in kwestie meteen in beslag is genomen en naar een asiel is gebracht in afwachting van een gedragstest.
Ik weet dat hun kleinzoou van rond de 10 bij hun inwoond en gek en lief met de hond is.
Ik weet dat de hond heel veel inn hun eethuisje op de boulevard loopt als deze open is .
Dus daar komen ook honden en kinderen.
Maar zoals gezegt als de hond afgemaakt zou worden vind ik het ook oke hoor.
Zoniet dan zal hij zijn plaatsje weer krijgen bij zijn baasje.
Die zijn ogen rood heeft staan janken op het politie bureau.
Het lost niets op.Inge O schreef:daar snap ik dan weer niks vanbouvierpoedel schreef: Maar zoals gezegt als de hond afgemaakt zou worden vind ik het ook oke hoor..
oké, oké, er is iets fout gegaan en het had niet mogen gebeuren maar jeetje mina zeg, de wereld draait nog steeds hoor.
en wat lost het op als die pup nu doodgemaakt wordt?
Voel mij daar ook niet verantwoordelijk voor hoor maar thanks.Marie-Josée schreef:Vermoedelijk ligt de waarheid ook hier weer in het midden,als de hond speels gehapt heeft is inbeslagname wel hopeloos overtrokken. Onze kleine Sancho kan ook vieze wondjes maken als hij in je blijft hangen.
Kees, jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor deze ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik hoop voor meisje, baas en hond op een goede afloop.
Maar echt een klein wondje hoeft natuurlijk niet gehecht te wordenbouvierpoedel schreef:Voel mij daar ook niet verantwoordelijk voor hoor maar thanks.Marie-Josée schreef:Vermoedelijk ligt de waarheid ook hier weer in het midden,als de hond speels gehapt heeft is inbeslagname wel hopeloos overtrokken. Onze kleine Sancho kan ook vieze wondjes maken als hij in je blijft hangen.
Kees, jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor deze ongelukkige samenloop van omstandigheden en ik hoop voor meisje, baas en hond op een goede afloop.
Zal anders morgen de politie eens gaan bellen ,want ik ben wel nieuwsgierig natuurlijk.
Hopelijk houd hhet meisje er ook niets aan over.
Oh ik geloof dat Jan had gezegt dat het meisje 1 klein tand wondje had waar 1 hechting in is gegaan.
Dus valt mee.
Ja maar je roept het ook over je zelf af hoor.. het commentaar bedoel ik dan he?Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.
Ergens voel ik nu alweer aankomen dat er wel weer iemand begint te roepen dat het belachelijk is dat ik zeg dat het geen kwaad kan om kinderen ook onderricht te verschaffen, maar je leert een kind ook om óók bij een zebrapad eerst te kijken of er een auto aankomt. Tuurlijk moet een automobilist stoppen en is die in zo'n geval ten alle tijden verantwoordelijk, maar de praktijk leert dat het helaas niet altijd goed gaat en dus vind ik dat je als ouder ook verantwoordelijk bent om je kind zoveel mogelijk te leren om dergelijke toestanden te voorkomen.
Je kunt ze ook leren stil te staan als een boom als ze gemolt worden door een hond.DjockPuck schreef:Ja maar je roept het ook over je zelf af hoor.. het commentaar bedoel ik dan he?Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.
Ergens voel ik nu alweer aankomen dat er wel weer iemand begint te roepen dat het belachelijk is dat ik zeg dat het geen kwaad kan om kinderen ook onderricht te verschaffen, maar je leert een kind ook om óók bij een zebrapad eerst te kijken of er een auto aankomt. Tuurlijk moet een automobilist stoppen en is die in zo'n geval ten alle tijden verantwoordelijk, maar de praktijk leert dat het helaas niet altijd goed gaat en dus vind ik dat je als ouder ook verantwoordelijk bent om je kind zoveel mogelijk te leren om dergelijke toestanden te voorkomen.
Strand, kinderen wat wil je nu nog meer?
Als kinderen op het strand al niet los kunnen lopen dan weet ik het ook niet meer.
Dat begrijp ik dus ook niet.Maylala schreef:Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft.![]()
Is dat omdat het ene incident een schattige Berner betreft en het andere een Bouvier?
Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een hondenbeet die gehecht werd.
Maar goed, zal aan mij liggen.
bouvierpoedel schreef:Je kunt ze ook leren stil te staan als een boom als ze gemolt worden door een hond.DjockPuck schreef:Ja maar je roept het ook over je zelf af hoor.. het commentaar bedoel ik dan he?Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.
Strand, kinderen wat wil je nu nog meer?
Als kinderen op het strand al niet los kunnen lopen dan weet ik het ook niet meer.
bouvierpoedel schreef:Dat begrijp ik dus ook niet.Maylala schreef:Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft.![]()
Is dat omdat het ene incident een schattige Berner betreft en het andere een Bouvier?
Maar we kennen alle 2 de verhalen niet goed natuurlijk.
Nee, da's waar. Maar het komt (op mij iig) ronduit bizar over.bouvierpoedel schreef:Dat begrijp ik dus ook niet.Maylala schreef:Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft.![]()
Mij ook nog steeds. Een hond kan toch niet zomaar in beslag worden genomen tegenwoordig?Maylala schreef:Nee, da's waar. Maar het komt (op mij iig) ronduit bizar over.bouvierpoedel schreef:Dat begrijp ik dus ook niet.Maylala schreef:Ik snap niet dat een bijtincident waarna een kind afgevoerd moet worden met een ambulance een boete van 100 euro oplevert, en dat een gaatje zonder ook maar kapotte kleding inbeslagname en een roze spuit tot gevolg heeft.![]()