Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Actief gangwerk (Update pag. 4!!)

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Actief gangwerk (Update pag. 2)

Ongelezen bericht door Irisz »

nathalie schreef:Misschien ietsjes meer spanning op het showlijntje? Ushi loopt ook niet netjes als ik haar aan een heel slap lijntje laat draven. Dan is ze los. Als ik er iets of wat spanning op heb en mijn hand niet naast haar hou, maar wat hoger is er niks aan de hand. Dan loopt ze netjes.
Het leek er zondag op alsof jij je aan hem aanpast, en opzich moet je je wel aan zijn snelheid aanpassen, maar hij liep wel een beetje als een zoutzak (excuse me :mrgreen: ).
Haha, je hoeft je niet te excuseren hoor, dat wist ik allang. :F:
Ik zal eens proberen met een strakker showlijntje.

Dat ik me aanpas is deels waar. In het begin probeer ik hem nog 'vooruit te slepen' met rukjes aan de lijn en enthousiast gepraat, maar als dat niet lukt, ga ik wel een beetje terug, anders sleep ik mijn hond min of meer door de ring. Dat is helemaaaaal geen gezicht. :ugh:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Scooby schreef:
Maar dan loopt hij niet mooi om zijn gangwerk goed te kunnen beoordelen. In de ring hoort een hond je juist niet aan te kijken tijdens het draven.
oja :oohja: :mrgreen:

Het 1e deel zou wel kunnen werken.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Irisz schreef:

Dat ik me aanpas is deels waar. In het begin probeer ik hem nog 'vooruit te slepen' met rukjes aan de lijn en enthousiast gepraat, maar als dat niet lukt, ga ik wel een beetje terug, anders sleep ik mijn hond min of meer door de ring. Dat is helemaaaaal geen gezicht. :ugh:
En als je dan gewoon zegt 'kom op xavi' en dan als commando?
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Irisz schreef:
nathalie schreef:Misschien ietsjes meer spanning op het showlijntje? Ushi loopt ook niet netjes als ik haar aan een heel slap lijntje laat draven. Dan is ze los. Als ik er iets of wat spanning op heb en mijn hand niet naast haar hou, maar wat hoger is er niks aan de hand. Dan loopt ze netjes.
Het leek er zondag op alsof jij je aan hem aanpast, en opzich moet je je wel aan zijn snelheid aanpassen, maar hij liep wel een beetje als een zoutzak (excuse me :mrgreen: ).

En ik denk dat het misschien ook al werkt als je alleen je hand wat hoger houdt. Je houdt die zo laag. Kijk, Kinaya loopt wel mooi en netjes als Natas haar hand zo laag houdt, maar dat werkt niet voor elke hond zo. Bij Ushi zou het iig niet werken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Onze Isis hier vind shows niet leuk, staat dan als een zoutzak in de ring. Oortjes laag, terwijl ze die mega hoog kan hebben als we niet op een show zijn. Als ze stil staat laat ze haar staart zakken en lopen doet ze ook niet van harte. Hier zullen we mee moeten leren leven, ze vind het gewoon niet leuk. We hebben hier ook andere lopen die het pracchtig vinden en vanuit hun zelf staan en lopen :F:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef: En ik denk dat het misschien ook al werkt als je alleen je hand wat hoger houdt. Je houdt die zo laag. Kijk, Kinaya loopt wel mooi en netjes als Natas haar hand zo laag houdt, maar dat werkt niet voor elke hond zo. Bij Ushi zou het iig niet werken.
Goeie tip, ga ik zeker proberen! Dankjewel. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Irisz schreef:
jores schreef:Lance liep toen ook niet met anderen, zijn "dieptepunt" was Hulten, buitenshow met warm weer. Het was een ezel, 4 poten in de grond en niet vooruit te branden. Zelfs de keurmeester probeerde met hem te lopen :LOL:
Haha, daar gaat mijn laatste hoop! :mrgreen: Nou ja, we gaan het gewoon proberen in Echt en dan zien we het wel.
Ik heb verder alleen nog de Euro Dog Show ingeschreven dit jaar en de clubmatch van de RRCN, in september.
Als Echt ook een drama wordt, ga ik gewoon even een showstop inlassen denk ik.
Van de andere kant.....zelfs met achterlijk gangwerk krijgt hij het nog voor elkaar om U-tjes te scoren en zelfs 2x als 2e geplaatst te worden. Zo slecht doet hij het dus niet. :F:

succes :F: Bij Lance heeft het geholpen om een paar maanden niet te gaan, die vind sindsdien showen helemaal het einde, laat zich door iedereen perfect showen (het liefst met leuke jonge meiden :piew: :LOL: )
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En als je het clickertraint?
Zelf heel erg :cheer: doet in de ring?

Suzanne
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef: succes :F: Bij Lance heeft het geholpen om een paar maanden niet te gaan, die vind sindsdien showen helemaal het einde, laat zich door iedereen perfect showen (het liefst met leuke jonge meiden :piew: :LOL: )
Een leuke jonge meid aan het andere eind van de showlijn heeft hij al. :pffff:
:wink:

Maar het zeker het proberen waard, een tijdelijke show stop. Ik ga komende tijd een aantal ringtrainingen volgen bij Josee van het forum en de tip van Nathalie uitproberen. Dan eens kijken wat hij bij de KC gaat doen en op de show in Echt.
Mocht dat geen vooruitgang geven, stop ik er mee tot de EDS.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
jores
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
jores schreef: succes :F: Bij Lance heeft het geholpen om een paar maanden niet te gaan, die vind sindsdien showen helemaal het einde, laat zich door iedereen perfect showen (het liefst met leuke jonge meiden :piew: :LOL: )
Een leuke jonge meid aan het andere eind van de showlijn heeft hij al. :pffff:
:wink:

Maar het zeker het proberen waard, een tijdelijke show stop. Ik ga komende tijd een aantal ringtrainingen volgen bij Josee van het forum en de tip van Nathalie uitproberen. Dan eens kijken wat hij bij de KC gaat doen en op de show in Echt.
Mocht dat geen vooruitgang geven, stop ik er mee tot de EDS.

misschien wil hij een fris blaadje :LOL:

Pas op, als het inderdaad is van "te vaak" showen, zou je ook de ringtraining enz even moeten laten voor wat het is.
groetjes Annemie

Irisz
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef: misschien wil hij een fris blaadje :LOL:

Pas op, als het inderdaad is van "te vaak" showen, zou je ook de ringtraining enz even moeten laten voor wat het is.
Ik zal eens denken over frisse blaadjes in mijn omgeving. :F:
Dat is inderdaad zo, maar veel beroerder kan het toch niet worden, haha.
Ik ga de tip van Nathalie even proberen en met Josee kijken wat ze er van zegt. Mocht dat niks opleveren, stop ik er voorlopig mee na Echt. Wie weet helpt het toch, dan zou het zonde zijn.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Irisz schreef:Mocht dat niks opleveren, stop ik er voorlopig mee na Echt. Wie weet helpt het toch, dan zou het zonde zijn.
Zoveel shows zijn er toch ook niet tussen Echt en Leeuwarden? Alleen Rotterdam. ;-)
Als je ongeveer één keer per maand een show loopt, loop je bijna iedere show, toch? Dat is inderdaad misschien wat veel voor Xavi (en ook wel zonde als je telkens net tweede wordt, omdat het misschien te veel voor hem is, denk ik?).
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Irisz schreef:Mocht dat niks opleveren, stop ik er voorlopig mee na Echt. Wie weet helpt het toch, dan zou het zonde zijn.
Zoveel shows zijn er toch ook niet tussen Echt en Leeuwarden? Alleen Rotterdam. ;-)
Als je ongeveer één keer per maand een show loopt, loop je bijna iedere show, toch? Dat is inderdaad misschien wat veel voor Xavi (en ook wel zonde als je telkens net tweede wordt, omdat het misschien te veel voor hem is, denk ik?).
Nee dat klopt, maar ik ga wel naar de EDS. Daar heb ik al voor betaald en een hotel voor geboekt, dus het is wel heel erg zonde om dan niet te gaan. Rotterdam sla ik dan dus over en na de EDS zal ik het dus rustiger aan gaan doen.
Ik weet ook niet of ik tweede wordt omdat het teveel voor hem is. Ik wordt tweede omdat hij zijn gangwerk niet goed laat zien. Verder staat hij compleet relaxt in de ring te kwispelen en laat op geen enkele manier zien dat hij er geen zin in heeft. Het is puur het gangwerk. Vandaar dat ik de tip van Nathalie nog eens wil proberen, omdat het misschien best een oplossing kan zijn.
Zo niet, dan weet ik het ook even niet meer, en ga ik de showstop proberen.
Showen is voor mij geen must. Ik vind het leuk voor af en toe, maar ik ga veel liever het bos in met mijn honden.
Xavi doet het leuk op shows en is een goed gebouwd hondje die misschien wel toekomst heeft. Ik zou het zonde vinden om dat niet te proberen er uit te halen. Maar als blijkt dat hij echt geen zin heeft in het showen, is het klaar.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Irisz schreef:
Scooby schreef:
Nee dat klopt, maar ik ga wel naar de EDS. Daar heb ik al voor betaald en een hotel voor geboekt, dus het is wel heel erg zonde om dan niet te gaan. Rotterdam sla ik dan dus over en na de EDS zal ik het dus rustiger aan gaan doen.
Ik weet ook niet of ik tweede wordt omdat het teveel voor hem is. Ik wordt tweede omdat hij zijn gangwerk niet goed laat zien. Verder staat hij compleet relaxt in de ring te kwispelen en laat op geen enkele manier zien dat hij er geen zin in heeft. Het is puur het gangwerk. Vandaar dat ik de tip van Nathalie nog eens wil proberen, omdat het misschien best een oplossing kan zijn.
Zo niet, dan weet ik het ook even niet meer, en ga ik de showstop proberen.
Showen is voor mij geen must. Ik vind het leuk voor af en toe, maar ik ga veel liever het bos in met mijn honden.
Xavi doet het leuk op shows en is een goed gebouwd hondje die misschien wel toekomst heeft. Ik zou het zonde vinden om dat niet te proberen er uit te halen. Maar als blijkt dat hij echt geen zin heeft in het showen, is het klaar.
Ik snap het wel, hoor. ;-) En ook dat je wel naar Leeuwarden gaat. Maar even terug in dit topic reageerde je dat je niet zoveel shows met hem loopt. Maar ik krijg het idee dat je hem voor bijna iedere show inschrijft? Maar misschien dat ik dat mis heb, hoor.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef: Ik snap het wel, hoor. ;-) En ook dat je wel naar Leeuwarden gaat. Maar even terug in dit topic reageerde je dat je niet zoveel shows met hem loopt. Maar ik krijg het idee dat je hem voor bijna iedere show inschrijft? Maar misschien dat ik dat mis heb, hoor.
Ik ben inderdaad in NL wel naar een hoop shows geweest, maar ik bedoel meer dan 1x per maand een dagje show niet heel veel is.
Tenminste, dat vind ik. Hij kan dagelijks rellen in het bos en komt overal en nergens. En dan heeft hij 1 dag per maand een show. Je zou bijna zeggen dat dat leuk is voor de afwisseling. :wink: Snap je wat ik bedoel?
Ik ben wel naar veel shows geweest, maar uiteindelijk valt hij qua hoeveelheid per maand nog wel mee.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
jores
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar op de een of andere manier zien de honden die 1x in de maand soms wel als heel erg veel :19: Misschien is het de leeftijd en zit er gewoon even een dip in. Echt Lance showt na zijn dip de sterren van de hemel, die is amper bij te houden als we moeten gaan
groetjes Annemie

Irisz
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar op de een of andere manier zien de honden die 1x in de maand soms wel als heel erg veel :19: Misschien is het de leeftijd en zit er gewoon even een dip in. Echt Lance showt na zijn dip de sterren van de hemel, die is amper bij te houden als we moeten gaan
Nou dat klinkt dan alweer een beetje hoopvol! :wink: Laten we hoop dat Xavi Lance achterna gaat dan!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
jores
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
jores schreef:Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar op de een of andere manier zien de honden die 1x in de maand soms wel als heel erg veel :19: Misschien is het de leeftijd en zit er gewoon even een dip in. Echt Lance showt na zijn dip de sterren van de hemel, die is amper bij te houden als we moeten gaan
Nou dat klinkt dan alweer een beetje hoopvol! :wink: Laten we hoop dat Xavi Lance achterna gaat dan!

ik duim voor je :ok:
groetjes Annemie

*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Eerst aandacht vragen met gekookte lever voor zn neus, zeggen Let op! en zonder wat te geven gaan lopen.
En vooral tempo maken. Voor je de ring in moet niet in de meute gaan staan, maar even heen en weer lopen.
Eventjes de spiertjes wat los maken dan net uit die bench. Je zou ook druivensuiker kunnen proberen om eventjes
wat energie te geven.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nathalie, de volgende keer dat ik je zie, ga ik je ZOENEN! :cheer:
(don't worry, ik zal me heus wel inhouden)

Het werkt! :cheer: Strakke lijn, meneer loopt als een trein!
Niet helemaal gewenst, maar om te beginnen gaan we dit lekker uitbouwen, woehoe!!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Re: Actief gangwerk (Update pag. 4!!)

Je zoent maar een eind raak! Haha
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

:E:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Je zoent maar een eind raak! Haha
:lief:

:F:

Vanmiddag ga ik naar Josee van het forum voor ringtraining, eens kijken wat ze er van zegt.
Zou toch geweldig zijn als dit voor nu de oplossing is!
Dan moet ik eigenlijk proberen er een woordje aan te koppelen, zodat hij over een tijdje ook met een losse lijn zo netjes loopt.
Want een strakke lijn tijdens gangwerk is erg ongewenst op de show denk ik?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
nathalie schreef:Je zoent maar een eind raak! Haha
:lief:

:F:

Vanmiddag ga ik naar Josee van het forum voor ringtraining, eens kijken wat ze er van zegt.
Zou toch geweldig zijn als dit voor nu de oplossing is!
Dan moet ik eigenlijk proberen er een woordje aan te koppelen, zodat hij over een tijdje ook met een losse lijn zo netjes loopt.
Want een strakke lijn tijdens gangwerk is erg ongewenst op de show denk ik?
Zolang je hem maar niet ophangt. In de jeugdklasse bij jullie (maar ik weet niet meer of dat bij de reuen of teven was) liep een jonge jongen met een rr en die hing zijn hond echt op. Dat beest kon niet lopen.. Ik zeg tegen Ushi "draven". En dat snapt ze. Als ik haar op moet jutten (wat bijna nooit hoeft) zeg ik heel snel achter elkaar met een hoog stemmetje "tikketikketikketikke" :mrgreen: Doen ze bij ons op de ringtraining ook en de grootste zoutzak (een amstaff) gaat er gigamooi van lopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”