Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachttraining met Mirto gaat niet goed..

Moderator: moderatorteam

Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: Jachttraining met Mirto gaat niet goed..

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Bij ons bij de dummytraining mag ik gewoon belonen met de bal, daar is het iig geen probleem.

De tip over verder bij de groep vandaan werken zou ik zeker meenemen, daaraan gekoppeld, zou ik de clicker gaan gebruiken.
Eerst goed de clicker aanleren, als hij die nog niet kent, evt gekoppeld aan balbeloning mocht hij superlekkere worst niet interessant vinden.

Korte apporten en klikken direct nadat hij de dummy opraapt, zodra hij bij je is belonen (hij hoeft dus niet netjes voor te zitten).
Gaat dat goed, dan pas klikken als hij een meter op de terugweg is, daarna halverwege en dan pas als hij voor je zit.

Neem de tijd voor iedere volgende stap en geef ook eens jackpot beloningen (als je dat nog niet doet), zo zou ik het denk ik aanpakken.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Renee1966 schreef:Bij ons bij de dummytraining mag ik gewoon belonen met de bal, daar is het iig geen probleem.

De tip over verder bij de groep vandaan werken zou ik zeker meenemen, daaraan gekoppeld, zou ik de clicker gaan gebruiken.
Eerst goed de clicker aanleren, als hij die nog niet kent, evt gekoppeld aan balbeloning mocht hij superlekkere worst niet interessant vinden.

Korte apporten en klikken direct nadat hij de dummy opraapt, zodra hij bij je is belonen (hij hoeft dus niet netjes voor te zitten).
Gaat dat goed, dan pas klikken als hij een meter op de terugweg is, daarna halverwege en dan pas als hij voor je zit.

Neem de tijd voor iedere volgende stap en geef ook eens jackpot beloningen (als je dat nog niet doet), zo zou ik het denk ik aanpakken.
Ik zat te denken aan een bal in een sok, zodat ik hem niet hoef te gooien. Bijv. als beloning even vasthouden en weer terug geven.
Ik weet alleen niet of dat handig is in de praktijk :19: .
Ik ben een tijd geleden weleens bezig geweest met clickeren met Mirto, maar omdat het op de gehoorzaamheids training niet werd gebruikt niet mee verder gegaan. Maar wat voor meerwaarde zie jij in deze situatie bij het gebruik van de clicker?
Gr. Marijke
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Als hij de clicker goed snapt en jij er een beloning aan koppelt die hij he-le-maal geweldig vindt, zal hij snel naar je toe willen komen om zijn beloning te halen. Ik hoop dat het kwartje dan sneller valt bij hem, met de dummy hop-hop naar de baas, ongeacht de andere honden die aanwezig zijn.

Edit:
Ik gooi de bal hoog op en laat hem vangen, dan staat Suus na de landing gelijk weer voor mijn neus..
Een beetje sjorren eraan vindt ze niet leuk :19:
Moon
Zeer actief

Renee1966 schreef:Als hij de clicker goed snapt en jij er een beloning aan koppelt die hij he-le-maal geweldig vindt, zal hij snel naar je toe willen komen om zijn beloning te halen. Ik hoop dat het kwartje dan sneller valt bij hem, met de dummy hop-hop naar de baas, ongeacht de andere honden die aanwezig zijn.

Edit:
Ik gooi de bal hoog op en laat hem vangen, dan staat Suus na de landing gelijk weer voor mijn neus..
Een beetje sjorren eraan vindt ze niet leuk :19:
O ja, op die manier. Ik wilde toch binnenkort weer beginnen met de clicker om thuis het zittend afgeven aan te gaan leren :ok:
Bedankt voor de tip met de bal. Ik ga morgen eens uit proberen wat handig is en wat Mirto leuk vindt natuurlijk :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Oh en wat voerbeloning betreft, zou je ook nog salamiworst kunnen proberen, zo'n lange waar je stukjes van kunt snijden,.
Eurshopper-salami van AH, ruikt enorm, daar doet Suus echt álles voor.
(kwam ik bij toeval achter toen ik wat stukjes voor mijzelf afsneed en Suus ineens breed- kwispelend, kwijlend en blij-kijkend voor me kwam staan, is dit voor mijijijijijijij?)
Moon
Zeer actief

Renee1966 schreef:Oh en wat voerbeloning betreft, zou je ook nog salamiworst kunnen proberen, zo'n lange waar je stukjes van kunt snijden,.
(kwam ik bij toeval achter toen ik wat stukjes voor mijzelf afsneed en Suus ineens breed- kwispelend, kwijlend en blij-kijkend voor me kwam staan, is dit voor mijijijijijijij?)
Die Suus, die kiest haar eigen ultieme beloning uit, handig! :mrgreen:
Normaal gesproken (maar ja ik sta nergens meer van te kijken met die gekke druif :mrgreen: ) draait hij letterlijk zijn kop weg voor alle soorten voedsel waar ik mee aankom als er een tennisbal of dummy te apporteren valt. Zó fanatiek is hij. Ook bij salami en kaas!
Bij het appel oefenen neemt hij wel voedsel aan, maar ik denk dat een bal een nog grotere beloning zal zijn. Ik kan hem natuurlijk ook als 'jackpot' gebruiken, bedenk ik nu :idea:
Gr. Marijke
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik heb alles nog even doorgelezen maar als hij zó gemotiveerd is om lekker te apporteren, zou je toch echt denken dat t toch zijn hormonen zijn die nu een beetje met hem op de loop gaan.
Je schrijft er her en der wel wat over.
Wat denk jij?
Renee1966
Zeer actief

Moon schreef:
Renee1966 schreef:Oh en wat voerbeloning betreft, zou je ook nog salamiworst kunnen proberen, zo'n lange waar je stukjes van kunt snijden,.
Die Suus, die kiest haar eigen ultieme beloning uit, handig! :mrgreen:
Normaal gesproken (maar ja ik sta nergens meer van te kijken met die gekke druif :mrgreen: ) draait hij letterlijk zijn kop weg voor alle soorten voedsel waar ik mee aankom als er een tennisbal of dummy te apporteren valt. Zó fanatiek is hij. Ook bij salami en kaas!
Bij het appel oefenen neemt hij wel voedsel aan, maar ik denk dat een bal een nog grotere beloning zal zijn. Ik kan hem natuurlijk ook als 'jackpot' gebruiken, bedenk ik nu :idea:
Doe ik ook wel, jackpot is hier de bal of een volle hand eurshopper salami.
Moon
Zeer actief

*Esther schreef:Ik heb alles nog even doorgelezen maar als hij zó gemotiveerd is om lekker te apporteren, zou je toch echt denken dat t toch zijn hormonen zijn die nu een beetje met hem op de loop gaan.
Wat denk jij?
Daar ben ik zo langzamerhand eigenlijk wel van overtuigd. Zat te bedenken dat hij ook nogal vervelend was op de bijeenkomst bij de fokker, kort geleden. Een aantal van zijn broertjes en zusjes was daar aanwezig, allen ongecastreerd, en Mirto liep ook nogal irritant achter Marlotta aan (van Brigitte die ook op dit forum komt). Ik heb hier -in het dagelijkse leven- weinig last met hem qua hormonen. Maar de meeste honden hier in de buurt zijn gecastreerd. Soms ontmoeten we wel ongecastreerd teefjes, maar dat is er dan maar een of twee tegelijk. Op de training zijn het - net als op die dag bij de fokker- een heel stel ongecastreerde jonge honden bij elkaar.. Wel balen dat mijn italiaanse charmeur daar nou net weer zo'n last van moet hebben :roll: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Moon schreef:
*Esther schreef:Ik heb alles nog even doorgelezen maar als hij zó gemotiveerd is om lekker te apporteren, zou je toch echt denken dat t toch zijn hormonen zijn die nu een beetje met hem op de loop gaan.
Wat denk jij?
Daar ben ik zo langzamerhand eigenlijk wel van overtuigd. Zat te bedenken dat hij ook nogal vervelend was op de bijeenkomst bij de fokker, kort geleden. Een aantal van zijn broertjes en zusjes was daar aanwezig, allen ongecastreerd, en Mirto liep ook nogal irritant achter Marlotta aan (van Brigitte die ook op dit forum komt). Ik heb hier -in het dagelijkse leven- weinig last met hem qua hormonen. Maar de meeste honden hier in de buurt zijn gecastreerd. Soms ontmoeten we wel ongecastreerd teefjes, maar dat is er dan maar een of twee tegelijk. Op de training zijn het - net als op die dag bij de fokker- een heel stel ongecastreerde jonge honden bij elkaar.. Wel balen dat mijn italiaanse charmeur daar nou net weer zo'n last van moet hebben :roll: :wink:
Ik ben niet zo handig met allemaal verschillende zinnen te quoten maar er waren zo her en der wel aanwijzigingen ja..
Maar deze fase gaat dan wel over :wink:
En dan ga jij genieten van je werklustige mannetje.
Italiaans bloed, tjaa... :wink:
In het hondenpension waar ik eerder werkte had ik wel een paar teven die heel mooi duidelijk maakten dat t wel ongewenst gedrag was trouwens. Prachtig om te zien! Wij als mensen kunnen dat eigenlijk niet duidelijk maken aan een hond. Niet dat ze subtiel waren, bitches :pffff:
Misschien zo'n dame eens opzoeken en toevoegen aan de kennissenkring en dan hup, aan t werk Mister Macho :zweep:
Moon
Zeer actief

*Esther schreef:
Moon schreef:
Wat denk jij?
Ik ben niet zo handig met allemaal verschillende zinnen te quoten maar er waren zo her en der wel aanwijzigingen ja..
Maar deze fase gaat dan wel over :wink:
En dan ga jij genieten van je werklustige mannetje.
Italiaans bloed, tjaa... :wink:
In het hondenpension waar ik eerder werkte had ik wel een paar teven die heel mooi duidelijk maakten dat t wel ongewenst gedrag was trouwens. Prachtig om te zien! Wij als mensen kunnen dat eigenlijk niet duidelijk maken aan een hond. Niet dat ze subtiel waren, bitches :pffff:
Misschien zo'n dame eens opzoeken en toevoegen aan de kennissenkring en dan hup, aan t werk Mister Macho :zweep:
De teefjes in de trainingsgroep zijn veeeel te lief, helaas. Een ervan is een klein, heel slank Vizsla teefje, ruighaar. Ik ben helemaal weg van haar, en helaas Mirto ook :LOL: Ze geeft hem helaas niet z'n vet :S:
En even off topic, werken dat dat hondje kan :80: echt een lust voor het oog. Het baasje zegt dat ze haast niet hoeft te trainen, na een paar keer doen weet die kleine slimmerik het al :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

O, mooi! Ja, die zie je maar weinig!!
Heerlijk als ze zo'n drive en passie hebben!!
(voor t werken dan, die passie Mirto :hmmm: )
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb Rana een tijdje beloond met een bal toen het wild apport nog niet zo best lukte.
Zij vond het een geweldig spelletje als ze een door mij opgegooide bal mocht vangen.
Gewoon van korte afstand.
Kon zelfs aangelijnd.

Misschien is dat ook een idee als je denkt dat je anders de anderen te veel stoort?
Kan je toch een "jackpot" geven :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat balen dat het niet goed gaat met Mirto in een groep. Tips heb je volgens mij al genoeg gehad, wil je gewoon even succes wensen en hoop dat het allemaal goed komt. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hoe gaat het nu met de training?

Ik las in het jagertje een artikel van Anke Bogaerts over training en stress.
Heel interessant.
De adviezen die hier in het topic voorbij zijn gekomen vind ik daar ook weer terug.

Het aantal "medecursisten" langzaam opbouwen.
En/of bij dergelijk gedrag buiten de groep zelf gaan oefenen.
Zo ver weg dat hij zich kan concentreren.
Daarna stapje voor stapje dichterbij gaan trainen.

Ze noemt het de "groene zone" waar je zo veel mogelijk in moet blijven tijdens de training.
Zodra de oranje zone (onrust) in beeld komt moet je terugschakelen want de hond kan dan zo doorschieten naar rood.
En rood betekent zo ongeveer een "gevecht" met je hond om hem bij de les te houden.
Dat werkt erg slecht, vooral voor gevoelshonden en ogenhonden.

Heel in het kort samengevat.
Ik vind dat ze het weer heel goed uitlegt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Vind ze de groep wel iets?
Ik ken namelijk een hondje die thuis heel netjes kan staan in showstand, maar moet ze naar een show dan krijst ze het uit en vind ze het helemaal niets.
ranetje
Zeer actief

Mirto is een "hij" :D
@Devel
Dat hondje waar jij het over hebt op shows is, om in de termen van Anke Bogaerts te blijven, door de baas waarschijnlijk vanuit de groene zone regelrecht in rood "gegooid".
Als de baas daar nog wat mee wil bereiken gelden daar dezelfde stappen voor denk ik als met (jacht)trainingen.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er geen shows meer gelopen wordt met dat hondje, omdat ze het dus niets vind. Je kan moeilijk een hond dwingen iets te doen wat niet leuk is natuurlijk.
Excuse me voor de wisselingvan geslacht .. :LOL:
ranetje
Zeer actief

Je kunt ook proberen om het leuk te maken natuurlijk :wink:
Op een show bedoel ik.
Verder is het een beetje :offt: :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Hoe gaat het nu met de training?

Heel interessant.
De adviezen die hier in het topic voorbij zijn gekomen vind ik daar ook weer terug.

Ze noemt het de "groene zone" waar je zo veel mogelijk in moet blijven tijdens de training.
Zodra de oranje zone (onrust) in beeld komt moet je terugschakelen want de hond kan dan zo doorschieten naar rood.
En rood betekent zo ongeveer een "gevecht" met je hond om hem bij de les te houden.

Dank je wel voor de samenvatting :ok:
Anke moet maar weer een nieuw boek schrijven :cheer: :wink:
Ik zou dat artikel graag willen lezen; is dat ergens op internet te vinden?

Vorige week zaterdag was ik een weekend weg, dus niet naar training geweest. Dus na opening van dit topic niet meer naar cursus geweest. A.s. zaterdag wordt de eerste keer :schrik: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Sita schreef:Wat balen dat het niet goed gaat met Mirto in een groep. Tips heb je volgens mij al genoeg gehad, wil je gewoon even succes wensen en hoop dat het allemaal goed komt. :ok:
Beetje erg laat :ugh: maar ik had je post gemist!
Dank je wel, voor de goede wensen :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Devel schreef:Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er geen shows meer gelopen wordt met dat hondje, omdat ze het dus niets vind. Je kan moeilijk een hond dwingen iets te doen wat niet leuk is natuurlijk.
Excuse me voor de wisselingvan geslacht .. :LOL:
Maar Mirto vindt het 'spelletje' wél heel erg leuk!
Daarom moet er iets zijn wat hem hindert bij de training. Ik gok nog steeds op de hormonen :hmmm: :tongue:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:Hoe gaat het nu met de training?

Heel interessant.

Dank je wel voor de samenvatting :ok:
Anke moet maar weer een nieuw boek schrijven :cheer: :wink:
Ik zou dat artikel graag willen lezen; is dat ergens op internet te vinden?

Vorige week zaterdag was ik een weekend weg, dus niet naar training geweest. Dus na opening van dit topic niet meer naar cursus geweest. A.s. zaterdag wordt de eerste keer :schrik: :mrgreen:
Het jagertje staat niet op internet voor zover ik weet.
Ik zal kijken of ik het je toe kan sturen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”