Zelf trainen kan ook prima hoor!Sepje schreef:Nou hier dus ook,.. ik heb op de KNJV gezeten met Shiver, pppfff die mensen! bah!sbientje schreef:ik was ooit een keertje bij een apporteertraining. Leek me wel leuk om te doen. Er was een weim die toen ie jong was door het ijs was gezakt en niet meer in het water durfde.. maar ze pleurden m er zonder pardon in. Ik vond dat echt heel ontof, en het beest was werkelijk doodsbang. Samen met de nogal harde aanpak en idiote eisen (ze wilden bijv. de hindernis niet een tandje lager zetten voor mijn hond, die toen nog wel fit maar toch al 11 was), heb ik toch maar besloten zelf wat aan te klooien
Echt niet mijn volk! Schoppen slaan, knie in de ribben...MAAR alleen als de leraar niet keek!![]()
Overigens was de leraar wel vriendelijk ! Maar elke oefening werd op steeds dezelfde plek uitgevoerd. Dus ergens anders deden ze de oefening gewoon niet, of niet goed.
Vandaar dat ik zelf aan modder en misschien bij een goede honden school apporteersport gaat doen.
Net iets anders trainen, maar wel vriendelijker.
Dus ik zal wel regelmatig om tips enz komen vragen
Met Macho heb ik ook alles zelf gedaan en vorig jaar hebben we ons KNJV-B diploma gehaald