carine schreef:ik kan TS wel wat begrijpen...
het is niet leuk zo'n ventje in je nest te hebben, ze zou liever een gans nest gezonde pups hebben...
er is geopperd dat miniman er niet gezond uitzag en tot dat punt bleef het beschaafd...
dan plots die vrij verwijtende post dat die pup moest ingeslapen worden, stervende was ed meer...niet echt getuigend van subtiliteit en de daarna volgende discussie maakte het er niet beter op...geeft blijk van weinig respect naar de fokster toe...
ik hoop dat we het met z'n allen mis hebben en dat miniman toch een gezonde grote hond mag worden maar momenteel hebben we enkel foto's en gegevens van de fokster, zijn we er niet "life" bij en weten we verder niks...
Is het nu werkelijk vreemd te noemen dat ik er een stervende pup in zie die ik persoonlijk in zou slapen? Beestje weegt nog geen kilo.... Natuurlijk zou ik eerst een dierenarts naar het hondje laten kijken. Moet zeggen dat ik dat wel wat eerder gedaan zou hebben en niet na al die weken dat het hondje niet groeide. Nu kan het nauwelijks ingehaald worden als het al een kwestie is van beter maken.
Ik begrijp niet zo goed waarom er verwacht wordt dat dit pupje gewoon even op de foto staat en dat er dan gezegd moet worden dat het zo schattig is dat hij zo klein is. Waarom is dat? In een ander topic wordt iemands kitten totaal afgezeken omdat het ongezond zou zijn en hier mag niet gezegd worden dat een aantal mensen het pupje hadden laten gaan of er eerder mee naar de DA gegaan zouden zijn. Want zo is het toch gewoon? En ik zie een hondje dat dood gaat. Is dat zo vreemd? Dat ziet iedereen die geen blad voor de mond neemt gewoon. Beestje zit met een hangend kopje te staren voor een stel pups dat 10 keer zo groot en zwaar is inmiddels. Kom op
Daarnaast vind ik dat het helemaal geen probleem hoort te zijn om ergens realistisch en eerlijk over te schrijven. Als alles maar altijd extreem genuanceerd moet dan vind ik persoonlijk dat daar niemand bij gebaat is. Zeker dat hondje niet. Daar moet imo echt even door een DA naar gekeken worden als je het kost wat kost in leven probeert te houden. Want als dat niet haalbaar is ben je wel een heel ziek beest aan het rekken voor je eigen gevoel van helpen. Immers, hoe eerlijk is het om een hondje voor te trekken, eten aan te bieden en te helpen met alles zodat het niet dood kan gaan?
Ik vind het prima dat iedereen vindt dat alles subtiel moet en er in feite niks gezegd kan worden. Maar vergeet niet dat niet iedereen zo in elkaar zit. Ik ga echt niet heel subtiel zeggen dat het misschien toch wel een goed idee zou kunnen zijn om wanneer dat schikt in de nabije toekomst eens een DA naar dat hondje te laten kijken. Dat gaat mij gewoon te ver.