Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mastiff Barto (miniman) update 2/3/12 pag. 32

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mirr
Actief

Re: Mastiff puppies, GROEPSFOTO PAGINA 17

Ongelezen bericht door Mirr »

Als ik de ts was had ik gevraagd de discussie ergens anders uit te vechten.
Ik snap dat ieder zijn mening heeft, en wat mij betreft mag iedereen die uiten,maar op deze manier is het niet leuk je topic zo voort te zetten, teminse.. daar kan ik me wel wat bij voorstellen..

Edit; oh ik was blijkbaar niet de enigste die er zo over dacht :ok:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb heel weinig verstand van fokken en pups enzo maar ik vind het verschil heel groot.

Een kennis van mij had begin maart een nestje waarvan 1 teefje een hazelip had. Van alles aan gedaan om haar toch een kans te geven, ze zou dan bij de fokker blijven wonen. Er is altijd een groot verschil in gewicht geweest tov de andere pups maar verder kon ze goed mee komen. Met 7 weken was het verschil met de kleinste pup na haar 3kg en met de grootste uit het nest ruim 4kg. Bij de laatste enting werd een hartruisje en een iets opgezette buik geconstateerd en de volgende dag een echo (omdat het ineens snel slecht ging met haar) en er bleek van alles mis. Lekkende hoofdslagader en de 2 andere aderen, vergroot hart en vocht in haar longen. Zij is toen alsnog ingeslapen.

Ik wil je echt niet bang maken maar een bloedtest zegt weinig vind ik. Ik hoop echt dat de pup verder kerngezond is en dat hij op de nestreünie de grootste beer is :roos:
Afbeelding
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Erg jammer dat de TS zelf niet meer reageert in dit topic. Ook niet over wat de eventuele gedane bloedtesten dan hebben uitgewezen. Ik ben zelf ben ook 1 net als velen hier die denkt dat dit pupje niet helemaal gezond kan zijn, maar ja, ik ben geen DA. En dat de vele opmerkingen wat betreft dit pupje, gaat over het belang en het welzijn van t kereltje, en niet over het laten inslapen van t pupje!. Wel uit bezorgdheid over zn gezondheid qua achterblijven, groei, uitstraling en de rest! Dat hij achter is ziet iedere leek. Uiteraard hoop ik ook dat t meevalt.
Dat de rest er perfect uitziet,helemaal top! :E: Echt een prachtig nest!
If i trow a stick...... will you leave????
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk zelf ook dat alleen een bloedheet niet voldoende is en zou zelf in ieder geval nog een echo laten maken van alle organen, ongeacht wat er uit het bloedonderzoek is gekomen. Dat heb ik destijds ook gedaan bij het lipje dat een na elk rafeling had gehad waardoor ze bloedarmoede gekregen had. Uit die echo kwam toen gelukkig niets afwijkends, maar als dat wel het geval was geweest had ik het maar geweten, en had ik passende maatregelen kunnen nemen.

Ik blijf erbij dat wanneer een pupje dusdanig veel afwijkt qua gewicht als hier het geval is, en het klinische beeld nou ook niet echt positief is, er wel iets aan de hand moet zijn. Ik vind dat je het pupje verschuldigd bent als fokker dit tot in de finesses uit te laten zoeken. Ik ga er van uit dat de TS hier niet anders over zal denken, althans dat hoop ik van harte.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik kan TS wel wat begrijpen...
het is niet leuk zo'n ventje in je nest te hebben, ze zou liever een gans nest gezonde pups hebben...
er is geopperd dat miniman er niet gezond uitzag en tot dat punt bleef het beschaafd...
dan plots die vrij verwijtende post dat die pup moest ingeslapen worden, stervende was ed meer...niet echt getuigend van subtiliteit en de daarna volgende discussie maakte het er niet beter op...geeft blijk van weinig respect naar de fokster toe...
ik hoop dat we het met z'n allen mis hebben en dat miniman toch een gezonde grote hond mag worden maar momenteel hebben we enkel foto's en gegevens van de fokster, zijn we er niet "life" bij en weten we verder niks...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ts laat betrokkenheid genoeg zien imo naar haar nest toe.
Het lijkt mij dat zij zeker een beslissing zal gaan nemen die het beste voor miniman zal zijn.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

laeken schreef: Mens, wat kan jou het in hemelsnaam schelen dat ik die pup al lang en breed ingeslapen had? :denken: Waar maak je je druk om? Ik hoef je aandacht niet. Dat jij die pup zou doodknuffelen omdat hij op een chihuahua lijkt is jouw probleem. Als ik een mastiff had gefokt die het gewicht had van een net geboren hondje met wat? 4/5 weken? dan liet ik hem inslapen. Wat jij daarvan vindt zal me werkelijk een worst zijn. Net zoals het me een worst is wat de fokker met dit hondje wil doen. Ik geef mijn mening en daar hoef jij niks mee. Daar wil je wel graag wat mee. Dat is me heel duidelijk. En als ik en vele anderen dat hondje wel zouden inslapen is het ook niet aan jou om daar een oordeel over te hebben. Wie denk je dat je bent om voor een ander te bepalen wat goed en slecht is? Jij zou de pup laten leven. Hou het daar gewoon op en ga mij niet vertellen wat ik wel en niet mag vinden. Ik begin je een beetje irritant te vinden. Als je een kruistocht gaat houden voor een zieke pup dan moet je dat zelf weten. Maar dan wel dimmen met je waardeoordelen en je moralistische gezever AUB.

Ik zeg nl niks meer dan dat ik denk dat de pup dood gaat. En dat ik hem zou inslapen. Niks mis met die uitspraken. Ik weet zeker dat hij dood gaat. Dat zie je meteen. Hij is al bezig met doodgaan. Zo simpel is het. Of moet hij eerst 5 maanden medicijnen en dan doodgaan? Zoiets? Hij was al niet goed vanaf de geboorte.

Wat was eigenlijk het resultaat van de bloedtest? Want dat weet jij toch zo goed? En wanneer is die dan gedaan en wat kwam daar uit?
De enige die hier aan het zeveren is, dat ben jij, niet ik. En als je antwoorden wilt hebben op je vragen, dan kun je die het beste aan de fokker zelf vragen. Maar dat durf je ongetwijfeld niet. Wat dat betreft ben je hier leuk wild om je heen aan het slaan en stennis aan het maken, maar zelf inzien dat dit niet echt gepast is dat lukt bij jou niet. Jammer.

Overigens wil ik (je leestalent is onvoldoende want anders had je dat wel begrepen) helemaal geen pup uit dit nest, laat staan dat ik die heel graag wil knuffelen. Je fantasie slaat wat dat betreft wederom op hol. Kortom, zoek een andere hobby in plaats van hier onzin te verkopen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

carine schreef:ik kan TS wel wat begrijpen...
het is niet leuk zo'n ventje in je nest te hebben, ze zou liever een gans nest gezonde pups hebben...
er is geopperd dat miniman er niet gezond uitzag en tot dat punt bleef het beschaafd...
dan plots die vrij verwijtende post dat die pup moest ingeslapen worden, stervende was ed meer...niet echt getuigend van subtiliteit en de daarna volgende discussie maakte het er niet beter op...geeft blijk van weinig respect naar de fokster toe...
ik hoop dat we het met z'n allen mis hebben en dat miniman toch een gezonde grote hond mag worden maar momenteel hebben we enkel foto's en gegevens van de fokster, zijn we er niet "life" bij en weten we verder niks...
Is het nu werkelijk vreemd te noemen dat ik er een stervende pup in zie die ik persoonlijk in zou slapen? Beestje weegt nog geen kilo.... Natuurlijk zou ik eerst een dierenarts naar het hondje laten kijken. Moet zeggen dat ik dat wel wat eerder gedaan zou hebben en niet na al die weken dat het hondje niet groeide. Nu kan het nauwelijks ingehaald worden als het al een kwestie is van beter maken.

Ik begrijp niet zo goed waarom er verwacht wordt dat dit pupje gewoon even op de foto staat en dat er dan gezegd moet worden dat het zo schattig is dat hij zo klein is. Waarom is dat? In een ander topic wordt iemands kitten totaal afgezeken omdat het ongezond zou zijn en hier mag niet gezegd worden dat een aantal mensen het pupje hadden laten gaan of er eerder mee naar de DA gegaan zouden zijn. Want zo is het toch gewoon? En ik zie een hondje dat dood gaat. Is dat zo vreemd? Dat ziet iedereen die geen blad voor de mond neemt gewoon. Beestje zit met een hangend kopje te staren voor een stel pups dat 10 keer zo groot en zwaar is inmiddels. Kom op :oeps:

Daarnaast vind ik dat het helemaal geen probleem hoort te zijn om ergens realistisch en eerlijk over te schrijven. Als alles maar altijd extreem genuanceerd moet dan vind ik persoonlijk dat daar niemand bij gebaat is. Zeker dat hondje niet. Daar moet imo echt even door een DA naar gekeken worden als je het kost wat kost in leven probeert te houden. Want als dat niet haalbaar is ben je wel een heel ziek beest aan het rekken voor je eigen gevoel van helpen. Immers, hoe eerlijk is het om een hondje voor te trekken, eten aan te bieden en te helpen met alles zodat het niet dood kan gaan?

Ik vind het prima dat iedereen vindt dat alles subtiel moet en er in feite niks gezegd kan worden. Maar vergeet niet dat niet iedereen zo in elkaar zit. Ik ga echt niet heel subtiel zeggen dat het misschien toch wel een goed idee zou kunnen zijn om wanneer dat schikt in de nabije toekomst eens een DA naar dat hondje te laten kijken. Dat gaat mij gewoon te ver. :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Muk schreef:
laeken schreef: Mens, wat kan jou het in hemelsnaam schelen dat ik die pup al lang en breed ingeslapen had? :denken: Waar maak je je druk om? Ik hoef je aandacht niet. Dat jij die pup zou doodknuffelen omdat hij op een chihuahua lijkt is jouw probleem. Als ik een mastiff had gefokt die het gewicht had van een net geboren hondje met wat? 4/5 weken? dan liet ik hem inslapen. Wat jij daarvan vindt zal me werkelijk een worst zijn. Net zoals het me een worst is wat de fokker met dit hondje wil doen. Ik geef mijn mening en daar hoef jij niks mee. Daar wil je wel graag wat mee. Dat is me heel duidelijk. En als ik en vele anderen dat hondje wel zouden inslapen is het ook niet aan jou om daar een oordeel over te hebben. Wie denk je dat je bent om voor een ander te bepalen wat goed en slecht is? Jij zou de pup laten leven. Hou het daar gewoon op en ga mij niet vertellen wat ik wel en niet mag vinden. Ik begin je een beetje irritant te vinden. Als je een kruistocht gaat houden voor een zieke pup dan moet je dat zelf weten. Maar dan wel dimmen met je waardeoordelen en je moralistische gezever AUB.

Ik zeg nl niks meer dan dat ik denk dat de pup dood gaat. En dat ik hem zou inslapen. Niks mis met die uitspraken. Ik weet zeker dat hij dood gaat. Dat zie je meteen. Hij is al bezig met doodgaan. Zo simpel is het. Of moet hij eerst 5 maanden medicijnen en dan doodgaan? Zoiets? Hij was al niet goed vanaf de geboorte.

Wat was eigenlijk het resultaat van de bloedtest? Want dat weet jij toch zo goed? En wanneer is die dan gedaan en wat kwam daar uit?
De enige die hier aan het zeveren is, dat ben jij, niet ik. En als je antwoorden wilt hebben op je vragen, dan kun je die het beste aan de fokker zelf vragen. Maar dat durf je ongetwijfeld niet. Wat dat betreft ben je hier leuk wild om je heen aan het slaan en stennis aan het maken, maar zelf inzien dat dit niet echt gepast is dat lukt bij jou niet. Jammer.

Overigens wil ik (je leestalent is onvoldoende want anders had je dat wel begrepen) helemaal geen pup uit dit nest, laat staan dat ik die heel graag wil knuffelen. Je fantasie slaat wat dat betreft wederom op hol. Kortom, zoek een andere hobby in plaats van hier onzin te verkopen.
Ga toch heen joh. Hoe kom je er bij dat ik denk dat jij een pup uit dit nest wil? Ik heb niks aan je posten en ik kan er ook niks mee. Je vliegt van hot naar haar in je frustratie naar mij en er is geen touw aan vast te knopen. :denken: Dus laat mij lekker schrijven wat ik wil. Wie denk je dat je bent een ander voor te schrijven wat hij wel en niet kan zeggen? Kom zeg, ik ben je kind niet maf. :piew: Ik geef mijn mening. Zo simpel is het en daar hoef jij niet elke keer op te reageren. Ik hoef je aandacht niet. De afkeer druipt er vanaf en met dit gezever bederf je elke topic. :U:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Marc, het moment dat je je snater moet houden is al ruimschoots gepasseerd. Je mening is helder. Daar hoef je niet het hele topic voor te kapen.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik hoop dat TS nog zin heeft om zelf een update te geven. :ugh:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Joy C schreef:Ik hoop dat TS nog zin heeft om zelf een update te geven. :ugh:
Dat hoop ik ook, ben ook wel erg benieuwd..
Afbeelding
laeken
Zeer actief

EstherK schreef:Marc, het moment dat je je snater moet houden is al ruimschoots gepasseerd. Je mening is helder. Daar hoef je niet het hele topic voor te kapen.
Dat bepaal ik denk ik zelf wel :hmmm: Als Muk straks weer wat te zeuren heeft dan geef ik haar weer netjes antwoord. :ok:
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Het spijt me, maar ik voel op dit moment niet echt de behoefte te reageren, maar doe dat toch voor de mensen die echt geínteresseerd zijn en met bruikbare tips komen. Ik wordt echt heel verdrietig van mensen die meteen roepen dat het pupje stervende is of dat hij in moet slapen. Ik vind het knap dat je dat kan roepen op basis van een foto (hoewel ik met iedereen eens ben dat hij op de foto vreemd over komt). Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, maar dit gaat me echt veel te ver. Het is naar mijn idee zeker niet het geval dat de pup stervende is. Ik help hem nergens mee; hij eet en drinkt zelf, speelt met de rest, drinkt bij mama, plast en poept. Ook Nala en de andere pups doen hetzelfde tegen hem als tegen de rest van de pups. Hij weegt inmiddels meer dan 1200 gram. (hetgeen percentagegewijs overeenkomt met de andere pups, die zijn ook ongeveer 8/9 x zwaarder dan bij de geboorte).

Ik ben vrijdag naar de DA geweest om bloed te prikken en een klinisch onderzoek te laten doen. Nieren, lever, glucose, hart en longen is allemaal in orde. Volgens de waarden bleek wel dat hij bloedarmoede heeft, maar de DA kon me niet vertellen wat daar voor behandeling voor mogelijk was. Zij ging dat eerst overleggen met haar collega. Morgen neem ik contact op met Walter Strikkers om zijn mening te vragen. Het pupje maakt absoluut geen zieke of zwakke indruk, hij is alleen veel kleiner dan de rest. Maar zolang hij zich gedraagt als een hond en ik niet het idee heb dat hij ziek is, pijn heeft of zich naar voelt, blijft hij hier gewoon lopen. Uiteraard zal ik de nodige onderzoeken nog laten doen en als het nodig is zal de vreselijke beslissing zonder twijfel genomen worden, maar zover is het naar mijn idee (nog lang) niet. Ook andere mensen, die geen emotionele band met het hondje hebben, zeggen dat hij absoluut geen zieke indruk maakt.

Ik hoop dat iedereen nu alstublieft kan stoppen met roepen dat het hondje stervende is of dat inslapen de enige mogelijkheid is, want dat doet me echt heel veel pijn. Ik heb echt het beste voor met het hondje, ik laat hem zeker niet tegen beter weten in lopen en hoop dat iedereen dat begrijpt.

Monique
Laatst gewijzigd door mon65 op 26 jun 2011 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoals je weet had ik ook een pupje met bloedarmoede, die veel overeenkomsten vertoonde met jou pupje, hoewel die van mij in verhouding qua gewicht veel minder achterliep dan jouw mini, en ik ook al in een vroeger stadium naar de dierenarts ben geweest, waarna de behandeling met nutrigel om het ijzertekort aan te vullen, en antibiotica om de ontsteking te bestrijden werd gestart. Mijn pupje liep wel degelijk ook fysiek achter op haar mestte ootjes, ze was wankeler dan de anderen en dat is niet zo vreemd natuurlijk, gezien het ijzertekort.
Hoe heeft jouw DA de organen gecontroleerd eigenlijk? Ik heb hiervoor een echo laten maken en gelukkig bleek daar niets afwijkends uit te komen, maar als ik jou was zou ik dat nog wel laten checken.
Vreemd dat je DA geen behandeling wist voor je pup, ik hoop dat je na het bespreken van de situatie met Walter Strikkers beter weet wat jullie voor de pup kunnen betekenen om weer aan te sterken en hopelijk wat van de schade in te halen.
Ik wens je nogmaals veel sterkte met deze hele situatie. :roos:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Heel fijn dat je zelf een update geeft. :ok:
Ik duim dat het allemaal goedkomt. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

basil schreef::J: Je hebt groot gelijk. Ik had me ook heel goed kunnen voorstellen dat je nu even helemaal niet meer had gereageerd.
:ok:

Lekker blijven genieten van je kroost. :flower:
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

:U: Weet je Monique het is jou nest jij ben er iedere dag bij, dat betekend dat jij ook het best kan beoordelen of die toyboy wel of niet (dood)ziek zou zijn. Dat ie klein is ziet iedereen maar je ben er mee bezig en dat moet dan gewoon maar voor iedereen voldoende zijn. Ik heb laatst geschreven dat je je dierenarts eens zou kunnen vragen te kijken voor dwerggroei en dat ik een herder heb gehad met dwerggroei . Silly is trouwens wel 15 jaar geworden en heeft een fijn leuk leven gehad ondanks dat haar verhouding in het nest vergelijkbaar was met die kleine toyboy van jou. En wat men er ook van mag vinden de beslissing is en blijft de jouwe. Ik blijf toyboy een lekker guppie vinden en hoop dat je hier wel updates blijft geven.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

bedankt voor je update. Ik ben blij dat alles goed lijkt met de kleine man. Ook met het pupje waar Longfields al overschreef is het goed gekomen. Ik lees uit alles dat je het beste voor hebt met je pups en hoop dat er weer gauw foto's te bewonderen zijn. Wel fijn dat de kleine man toch veel blijft groeien.
Afbeelding
gevni havanezers
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

fijn dat het nest verder goed loopt, wtb miniman kan jijzelf het beste inschatten jij bent er iedere dag bij.
Hoop dat je nog wel foto's blijft posten want ze zijn echt heerlijk jou pups :wink:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Bedankt voor de update. :) Ik hoop dat Strikkers nog een behandeling kan bedenken voor de bloedarmoede.
Zo te horen zijn jullie er druk mee bezig, ik duim mee dat het goed mag komen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Succes met het hondje. Besef wel dat die bloedarmoede een reden heeft en dat bestrijden ervan niet helpt zolang je de reden niet weg neemt. :wink: Ik zou dat hondje maar eens heel goed door laten lichten als je er echt werk van wil maken. Want bloedarmoede is niet iets wat een hond even krijgt en wat weer over gaat als je het bestrijdt. Je zal dat beestje grondig moeten laten onderzoeken. Echo's, ontstekingswaarden, bloedvatenstelsel en meer. Want anders gaat het weer mis nadat je stopt met AB en medicijnen straks dus dat schiet niet zo op. :wink:

Ik hoop echt voor je dat hij het gaat redden. Ben ook wel benieuwd naar hoe zo'n hondje dan nadat bekend is wat er aan de hand is nog kan herstellen van zo'n begin. Honden zijn taai dus je weet het nooit. Ik hoop het maar gewoon voor je.
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

bedankt voor je update...je bent terecht bezorgd en begaan met je nest en dat kleine manneke in het bijzonder...
positief is het wel dat hij gewoon doet zoals de rest maar dan op zijn formaatje...ik hoop dat Strikkers duidelijkheid kan scheppen...
wie weet is hij gewoon een soort van dwergje en heb je de eerste mini mastiff gefokt (grapje :mann: :W: )
blijf vooral foto's en updates posten :E: (ik volg trouwens mee op je site)
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

walter strikkers zit in Italie dus hij is er niet... ik hoop dat Ieniminie niets ernstigs heeft en de dierenartsen je duidelijkheid en advies kunnen geven...ik hoop dat je je niet gek laat maken door alle reacties hier maar kijkt samen met dierenartsen wat er aan de hand is.. dat zijn de deskundigen.. en jij zelf ziet hem elke dag dus je hebt er ook wel kijk op hoe het met hem gaat...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

mariabel schreef:ik hoop dat je je niet gek laat maken door alle reacties hier maar kijkt samen met dierenartsen wat er aan de hand is.. dat zijn de deskundigen..
sorry hoor, maar ik denk dat in dit topic de meerderheid redelijk weet waar hij/zij over praat, gezien eigen (fok) ervaringen. Ik vind dat je de hele boel nu wel heel erg op 1 hoop veegt. :hmmm:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

het is niet mijn bedoeling om de boel op een hoop te vegen.. en ik onderschat ook zeker niet de kennis, ervaring en inzichten van mensen.. maar ik denk dat om diagnose's te stellen. veronderstellingen te geven, prognose te geven over terminaal zijn, in laten slapen etc... dat dat erg verwarrend kan zijn. zijn.. als TS zelf contact heeft met dierenarts en consult aanvraagt bij andere dierenarts praktijk dan vind ik dat ze goed bezig is.. er worden nu , mjins inziens , oordelen gegeven over foto's .. en dat vind ik altjid een risico en ik denk dat dat artsen het beste kunnen.na uitgebreid onderzoek... en de fokker die hem dagelijks ziet dat ook samen met een dierenarts ook goed kan beoordelen wat en hoe verder......
iedereen ziet dat de pup afwijkt van de rest van het nest...maar laat de dierenarts beoordelen wat er met hem aan de hand is... en laat de fokker beslissen wat zij doet met hem...visies en adviezen zijn welkom maar ik vind dat sommigen wel heel erg ver kunnen gaan met hun visie.. die zij als de enige juiste zien...en daar reageerde ik op..
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat mij een beetje dwars zit in deE situatie is dat er nu gewacht is tot de pup een week of 5 oud is geworden voordat er überhaupt een bezoekje aan de dierenarts is gebracht. Ik hoop met heel mijn hart dat dat nu geen negatieve invloed gaat hebben op de kans op herstel van het mini mannetje. :(

Mij eerste twijfel over het ventje is al van 16 juni en pas eind afgelopen week, dus 23 juni is er een bloedonderzooek gedaan. En dan is er van het weekend verder ook niets ondernomen omdat de eigen dierenarts niet wist wat hij/zij ermee aan moest. Het lijkt me zeker bij de achterstand die het kleine mannetje in de afgelopen ca 5weken heeft opgelopen zaak om niet nog langer te wachten met het eventueel verder uitzoeken van de eventuele ontstane schade, maar vooral de behandeling van zijn bloedarmoede.
Laatst gewijzigd door LongFields op 26 jun 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

LongFields schreef:Wat mij een beetje dwars zit in deE situatie is dat er nu gewacht is tot de pup een week of 5 oud is geworden voordat er überhaupt een bezoekje aan de dierenarts is gebracht. Ik hoop met heel mijn hart dat dat nu geen negatieve invloed gaat hebben op de kans op herstel van het mini mannetje. :(
Op advies van de DA is niet eerder bloed geprikt. Omdat de pup goed at/eet zag hij op het eerste gezicht geen reden tot grotere zorg dan dat het een ontzettend klein pupje is. Ik wilde zelf eerder dan de 6 weken (zoals de DA had geadviseerd) bloed laten prikken. Omdat ik ook geen ziek hondje zag, ben ik dus niet eerder gegaan dan nu.
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dat mag je vinden natuurlijk. :lol1:
Feit is wel dat hetgeen ik dacht te zien, de overeenkomst tussen de pup van mijzelf destijds, en dit pupje, wel degelijk zo bleek te zijn, aangezien bloedonderzoek uitgewezen heeft dat ook deze pup last heeft van bloedarmoede. En zoals Marc ook aangaf, daarvoor moet een onderliggende oorzaak zijn.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

mon65 schreef:Omdat ik ook geen ziek hondje zag, ben ik dus niet eerder gegaan dan nu.
Op basis van de foto's en de vele reacties hier in het topic ben je daar toch wel anders over gaan denken, neem ik aan?
Op de foto's ziet de pup er toch echt niet gezond uit, zowel de blik in zijn oogjes als de rare houding met het koppie zo laag, als ook de zeer ongezond uitziende vacht ten opIchte van die van zijn nestgenootjes.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”