Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met hond naar camping

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Met hond naar camping

Ongelezen bericht door Cash »

Aimee schreef:Dat ze niet in het restaurant mag is niet erg hoor! Maar Apple is wel een hond die graag gaat en staat waar ze wil,
ik weet dus niet echt of dat continu aanlijnen wel zo leuk is. Ik neem dan sowieso de bench mee, zodat ze
daar ook even in kan als we weg zijn.
( iemand trouwens nog wandeltips, het is bij de hoge veluwe )
Mijn honden zijn ook liever niet continue aan de lijn maar schijnbaar vindne ze dat op de camping totaal geen probleem.
Ze liggen bij mij aan een ijzerenlijn van een paar meter, kunnen ze toch genoeg verplaatsen. Daarbij verwissel ik de 'ligplek' ook iedere dag een paar keer. Daarbij valt er genoeg te zien; er komen mensen langs, ze horen van alles dus geestelijk raken ze ook wel moe genoeg.

Onze honden vinden het in ieder geval geweldig.

Oh en je hond dus mooi aan de lijn houden op een camping. Dat zijn gewoon de regels en er zitten vast meer mensen zoals ik met minder lieve honden. Die gaan er dus ook vanuit dat ze daar rustig met hun hond kunnen zitten omdat er een aanlijngebod is. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Even een vraagje aan iedereen, hebben jullie ook (kleine) kinderen erbij als je gaat kamperen?
Wij hebben vorig jaar ervaren dat kamperen met hond en twee kleine kinderen (toen 4 en 8) en een jonge hond (toen een pup van een paar maanden) soms een erg lastige combi is.
Nu houden onze kinderen gelukkig veel van wandelen maar ja ze willen natuurlijk ook wel eens naar een pretpark/speeltuin, een zwembad, een leuk stadje, een museum of noem maar op.
En daar mogen meestal geen honden in met als gevolg dat papa iets leuks met de kinderen ging doen en ik met de hond ging wandelen...
An sich niet erg maar ook niet helemaal de bedoeling van een gezinsvakantie vindt ik.
Voor de mensen met kinderen, hoe doen jullie dat?
Wat voor activiteiten plannen jullie met gezin en hond?
Dit jaar gaan we ws. naar Zuid Duitsland of Oostenrijk naar een hondvriendelijke camping met genoeg te doen voor de kinderen (water, boerenbedrijf en paarden).
Wij leggen de hond wel aan een pin vast, ik wil niet dat die grote lompe beer van ons bij anderen gaat buurten :wink: . Hekjes klinken handig maar dan moet ik wel een heel hoog hek meenemen want hij springt overal over heen.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Oh ja eten doen we bij de tent (vouwwagen) of in een hondvriendelijk reastaurant.
Als we een vakantie plannen om iets te gaan doen/bezichtigen ofzo gaat onze hond naar het pension.
Hebben wij rust en hij de tijd van zijn leven :cheer:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Bmamavan2 schreef:Even een vraagje aan iedereen, hebben jullie ook (kleine) kinderen erbij als je gaat kamperen?
Wij hebben vorig jaar ervaren dat kamperen met hond en twee kleine kinderen (toen 4 en 8) en een jonge hond (toen een pup van een paar maanden) soms een erg lastige combi is.
Nu houden onze kinderen gelukkig veel van wandelen maar ja ze willen natuurlijk ook wel eens naar een pretpark/speeltuin, een zwembad, een leuk stadje, een museum of noem maar op.
En daar mogen meestal geen honden in met als gevolg dat papa iets leuks met de kinderen ging doen en ik met de hond ging wandelen...
An sich niet erg maar ook niet helemaal de bedoeling van een gezinsvakantie vindt ik.
Voor de mensen met kinderen, hoe doen jullie dat?
Wat voor activiteiten plannen jullie met gezin en hond?
Dit jaar gaan we ws. naar Zuid Duitsland of Oostenrijk naar een hondvriendelijke camping met genoeg te doen voor de kinderen (water, boerenbedrijf en paarden).
Wij leggen de hond wel aan een pin vast, ik wil niet dat die grote lompe beer van ons bij anderen gaat buurten :wink: . Hekjes klinken handig maar dan moet ik wel een heel hoog hek meenemen want hij springt overal over heen.
Wij laten de hondjes in de caravan. of in een bench in de voortent. Dat licht echter wel aan het weer.
We plannen het wel zo dat ze niet te lang alleen zijn. Thuis kunnen ze ook goed alleen zijn en in de caravan gaat ook prima. Wel gaan alle rolgordijnen dicht en de dakramen open. We doen veel samen en op een vakantie van een paar weken kunnen de honden best een paar uur alleen zijn.
gezwommen wordt hier in meren en dan gaan de honden 9 van de 10 keer mee.
Afbeelding
gevni havanezers
Bmamavan2
Zeer actief

Is dat te doen de hond alleen laten?
Mag het uberhaupt op een camping?
Wij hebben wel een soort extra tentjes onder de vouwwagen (koel en afgesloten als een soort bench), zouden we hem kunnen leren hier even alleen te blijven?
Het is wat je zegt, thuis doen ze het ook.
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Tsja, wij zoeken campings uit waar de kinderen zich ook goed kunnen vermaken.
Voor de oudste 2 dus minimaal een zwembad erbij. Mijn ervaring is dat met een zwembad erbij je geen kind meer hebt aan ze. Ze liggen dan de hele dag zo'n beetje in het zwembad met vriendjes.
Wij hebben ook nog eens 2 of 3 honden mee dus wij kunnen gewoon vrij weinig maar dat weet je dan ook van te voren.
Ik laat de honden in ieder geval niet alleen achter bij de tent, ookal heb ik 2 kooien waar ze in kunnen.
Vaak is het toch in de tent veel te warm plus dat iedere gek bij ze kan als ze willen.....

Maar Frank en ik doen dus ook wel veel apart. Meestal gaat Frank ergens met ze heen en dan ga ik het bos in met de honden.
Wij doen dit thuis ook altijd zo dus de kinderen weten ook eigenlijk niet beter.
AfbeeldingAfbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Tsja dat is het probleem, onze kinderen zijn te jong om alleen naar het zwembad te gaan.
Even naar een speeltuintje oke, maar bij het water, nee (zeker de jongste nog niet).
Alleen laten vindt ik ook moeilijk, idd. met het idee dat iedere gek erbij kan.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik liet ze, als ik op de camping was, rustig alleen met z'n tweetjes bij de caravan. Mijn oude Jack Russell lag altijd los, de groten aan de lijn. De JR kon niet aangelijnd liggen, dan gilde hij alles bij elkaar. Los kon hij uren op de plek liggen.
Toen de kinderen kleiner waren zocht ik daar een camping op uit. Mooi zwembad en speelterrein en meestal bij de zee, met een voor honden toegankelijk strand.
Musea deden we met slecht weer, dan konden de honden in de auto blijven. Pretparken slaan we over in de vakanties, die doen we dan wel in een ander weekend, dan zijn de honden gewoon thuis. Uit eten doen we met kinderen en honden. Dorpjes of stadjes bezoeken met honden en kinderen. Terrasjes ook. En voor de rest, als we lang gingen zwemmen met de kids dan ging er 1 terug naar de caravan. Heerlijk kindloos, lekker lezen. Heb nog nooit problemen ondervonden. En als je honden goed alleen kunnen zijn dan is het geen probleem om ze in de caravan te leggen toch. Als ik 1 van mijn honden niet vertrouwde dan gaan ze in de bench onder de luifel als er even geen toezicht is. Ik ben niet zo bang voor gekken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Cash
Zeer actief

Budkes schreef:Ik liet ze, als ik op de camping was, rustig alleen met z'n tweetjes bij de caravan. Mijn oude Jack Russell lag altijd los, de groten aan de lijn. De JR kon niet aangelijnd liggen, dan gilde hij alles bij elkaar. Los kon hij uren op de plek liggen.
Toen de kinderen kleiner waren zocht ik daar een camping op uit. Mooi zwembad en speelterrein en meestal bij de zee, met een voor honden toegankelijk strand.
Musea deden we met slecht weer, dan konden de honden in de auto blijven. Pretparken slaan we over in de vakanties, die doen we dan wel in een ander weekend, dan zijn de honden gewoon thuis. Uit eten doen we met kinderen en honden. Dorpjes of stadjes bezoeken met honden en kinderen. Terrasjes ook. En voor de rest, als we lang gingen zwemmen met de kids dan ging er 1 terug naar de caravan. Heerlijk kindloos, lekker lezen. Heb nog nooit problemen ondervonden. En als je honden goed alleen kunnen zijn dan is het geen probleem om ze in de caravan te leggen toch. Als ik 1 van mijn honden niet vertrouwde dan gaan ze in de bench onder de luifel als er even geen toezicht is. Ik ben niet zo bang voor gekken.
Ik moet zeggen dat ik ze vorig jaar ook afentoe alleen liet bij de tent.
Toen zat ik overdag alleen op de camping met de kinderen en de honden.
Ja, dan moet je toch vroeg of laat even naar het toiletgebouw of even kijken of het in het speeltuintje goed ging.
Wij hadden toen de autokooi uit de auto gehaald en onder de luifel gezet.
Hera en Cash deed ik dan in de autokooi en Woopy lag dan met een ijzerenlijn (die knaagt gewone lijnen door) aan de autokooi vast.
Nu zaten wij in de laatste 2 weken toen en dus was er bijna geen kip op de camping maar als het drukker is ben ik toch bang dat een onverlaat de kooi van Hera opentrekt. Of een kind. En Hera kan natuurlijk absoluut niet 'per ongeluk' los komen zonder onze toezicht.

Oh 3 jaar geleden was Kimba nog mee. Woopy en Hera toen ook.
Wij hadden toen leuke buren, ook met honden.
Op een dag wilden wij met mijn ouders uit eten op loopafstand van de camping. Het was toen geen snikheet weer en de tent was van binnen koel genoeg.
We hebben Kimba en Woopy toen achter gelaten in de tent (wel vast) en ons telefoonnummer bij de buren afgegeven dat mocht er iets zijn we zo konden komen.
hera ging toen mee naar het restaurant.

Wij hebben trouwens geen caravan maar een vouwwagen.
Pretparken doen wij ook niet dan hoor.
Ik vind het heerlijk om hele dagen te lezen op de camping. De kinderen vermaken zich altijd wel.
AfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Helemaal met je eens, er valt altijd een mouw aan te passen. Gewoon creatief denken, weten wat je doet en relax.
Je moet zorgvuldig zijn, maar ook geen beren op de weg zien.
Gr. Aniek

Afbeelding
Cash
Zeer actief

Yup, tot nog toe is het ons altijd prima bevallen. En dat zeg ik, wij hebben altijd 3 honden mee waarvan 2 herders en een kniehoge roemeen en dan nog 2 of 3 kinderen mee.
Nog nooit problemen gehad eigenlijk.
Ik vind mensen op campings ook altidj wel erg relaxed moet ik zeggen.

Op die camping 3 jaar terug stonden er mensen naast ons met een hond en mensen voor ons met 2 honden.
Aangegeven dat Hera niet vriendelijk was en ze hebben daar keurig rekening mee gehouden.
AfbeeldingAfbeelding
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

Wij gaan donderdag naar Normandië een kleine camping waar honden welkom zijn.
http://www.advomaatjes.com/camping.htm

Ik vind het heel normaal dat je zorgt dat je hond bij jouw tent blijft.
Onze Maran blijft dat ook en voor Noa nemen we een lange lijn mee.
De honden vinden kamperen over het algemeen erg fijn, ze zijn de hele dag bij de baas, wat wil je nog meer.
Maar ja wij gaan er dan ook wel op uit, we blijven niet bij de tent hangen de hele dag.

In Frankrijk zijn honden over het algemeen van harte welkom ook in restaurants.
Ik zou nooit mijn hond in de caravan of tent laten, maag ook meestal niet.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ik kampeer al 8 jaar meerdere malen per jaar met meerdere honden en ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond niet alleen bij de caravan mocht blijven. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik ben echt compleet anti-camping he, lijkt me helemaal niks, maar mijn vriend zou heeeeel graag weer willen kamperen :P Hij heeft vroeger met zijn ouders en de hond altijd gecampeerd en bij hun lagen de honden eigenlijk altijd los.. Maar (en dan heb ik het vooral over het laatste exemplaar want die heb ik gekend :P ) die waren wat plaatsvaster dan bijvoorbeeld mijn Ollie, en die vonden het ook vreselijk om aan de lijn te liggen (gingen ze blaffen enzo :+ ) Ollie zou ik gewoon aan een grondpin leggen, dat vind ie helemaal niet erg, doen we op buitenshows ook :)

Gek genoeg zie ik er met de hond dan wel weer een beetje de lol van in, lekker de hele dag buiten zijn met woeflief, moet het wel een beetje weer zijn natuurlijk maar dat heb je helaas niet in de hand..

Tis alleen dat hele toilet- en douchegebeuren op zo'n camping he, waar ik zo tegenop zie :LOL:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Je hebt ook campings met privé sanitair :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
grover
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Je hebt ook campings met privé sanitair :wink:
Ah, dat opent deuren! Alhoewel die waarschijnlijk best wel duur zijn, en dan kan ik voor dat geld net zo goed in een appartementje gaan zitten denk ik :P

Zou m'n vent er geloof ik wel echt heel blij mee maken, die heeft het er zolang als ik 'm ken al over :')
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

http://www.brouwerrekreatie.nl/sm_nl_tarieven/

Mwah gewoon op de aanbiedingen letten (nu bijv 19 euro per nacht ipv 36)

Op een boerencamping zit je voor 13 a 15 euro per nacht
En de groeten van de mannen :zwaai
grover
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:http://www.brouwerrekreatie.nl/sm_nl_tarieven/

Mwah gewoon op de aanbiedingen letten (nu bijv 19 euro per nacht ipv 36)

Op een boerencamping zit je voor 13 a 15 euro per nacht
He, die aanbieding zit dus nét in de periode dat we níet gaan :P Maargoed, tis goed om te weten dat het bestaat :D
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Die van mij zijn het gewend aan een grondpen ,en licht aan de plek hoe lang hun koort is.
Ze vinden het echt wel leuk lekker buiten de hele dag.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik weet niet hoe streng ze in NL zijn maar in Oostenrijk valt het toch behoorlijk mee,
Storm ligt zowiezo altijd aan de lijn maar heeft genoeg bewegings ruimte, Roxy is altijd los
maar wij zetten wel een deel af met een windscherm.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

Hier is de hond mee geweest naar Schwarzwald.
Bij de vouwwagen lag hij aan een lange lijn, 's nachts sliep hij in het middengedeelte tussen ons in.
Verder een waar wandelparadijs natuurlijk, volgens mij keek hij ons af en toe echt zo aan van "moeten we nu alweer wandelen", hihihi.
Restaurants vormden geen probleem, hij was overal welkom.
Bij de winkels netjes buiten gewacht en bij de slager zelfs beloond met een knakworstje :D
Er waren drie dingen waar hij niet mee mocht en die hebben mijn man of ik dus alleen met de kinderen gedaan, de ander ging dan wandelen. Ergens wel jammer maar ja dat wisten we van te voren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”