Budkes schreef:Ik liet ze, als ik op de camping was, rustig alleen met z'n tweetjes bij de caravan. Mijn oude Jack Russell lag altijd los, de groten aan de lijn. De JR kon niet aangelijnd liggen, dan gilde hij alles bij elkaar. Los kon hij uren op de plek liggen.
Toen de kinderen kleiner waren zocht ik daar een camping op uit. Mooi zwembad en speelterrein en meestal bij de zee, met een voor honden toegankelijk strand.
Musea deden we met slecht weer, dan konden de honden in de auto blijven. Pretparken slaan we over in de vakanties, die doen we dan wel in een ander weekend, dan zijn de honden gewoon thuis. Uit eten doen we met kinderen en honden. Dorpjes of stadjes bezoeken met honden en kinderen. Terrasjes ook. En voor de rest, als we lang gingen zwemmen met de kids dan ging er 1 terug naar de caravan. Heerlijk kindloos, lekker lezen. Heb nog nooit problemen ondervonden. En als je honden goed alleen kunnen zijn dan is het geen probleem om ze in de caravan te leggen toch. Als ik 1 van mijn honden niet vertrouwde dan gaan ze in de bench onder de luifel als er even geen toezicht is. Ik ben niet zo bang voor gekken.
Ik moet zeggen dat ik ze vorig jaar ook afentoe alleen liet bij de tent.
Toen zat ik overdag alleen op de camping met de kinderen en de honden.
Ja, dan moet je toch vroeg of laat even naar het toiletgebouw of even kijken of het in het speeltuintje goed ging.
Wij hadden toen de autokooi uit de auto gehaald en onder de luifel gezet.
Hera en Cash deed ik dan in de autokooi en Woopy lag dan met een ijzerenlijn (die knaagt gewone lijnen door) aan de autokooi vast.
Nu zaten wij in de laatste 2 weken toen en dus was er bijna geen kip op de camping maar als het drukker is ben ik toch bang dat een onverlaat de kooi van Hera opentrekt. Of een kind. En Hera kan natuurlijk absoluut niet 'per ongeluk' los komen zonder onze toezicht.
Oh 3 jaar geleden was Kimba nog mee. Woopy en Hera toen ook.
Wij hadden toen leuke buren, ook met honden.
Op een dag wilden wij met mijn ouders uit eten op loopafstand van de camping. Het was toen geen snikheet weer en de tent was van binnen koel genoeg.
We hebben Kimba en Woopy toen achter gelaten in de tent (wel vast) en ons telefoonnummer bij de buren afgegeven dat mocht er iets zijn we zo konden komen.
hera ging toen mee naar het restaurant.
Wij hebben trouwens geen caravan maar een vouwwagen.
Pretparken doen wij ook niet dan hoor.
Ik vind het heerlijk om hele dagen te lezen op de camping. De kinderen vermaken zich altijd wel.