Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ten einde raad Flatcoated retriever met vreselijke jeuk!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sanja
Actief

Re: Ten einde raad Flatcoated retriever met vreselijke jeuk!

Ongelezen bericht door Sanja »

Ja, Bij Sanja's anus is er een keer huid afgeschraapt ja.
Daar kwam uit dat het geen schurft was, daar hadden ze toen naar gekeken.
Ik weet niet of ze dan ook meteen in 1 opslag iets anders hadden ontdekt? maar hebben ze niks over gezegd.
Ik vraag me eigenlijk af wat die Atopica kost?
Dat klinkt al iets vriendelijker dan Prednison als ik hier zo lees....
En wil geen risico nemen met prednison en de kuur omdat ik de dierenartsen nooit echt vertrouw.
Net weer sanja goed gewassen met koud water en de zeepvrijde was emulsie en weer goed droog gemaakt.
Daarna toch maar een heel klein beetje zalf erop, Sanja was weer aan het tollen van de jeuk.
Nu is ze weer redelijk rustig.
Ik ga nu bellen voor die shampoo, dan zet ik haar daar eens even mee in de was ;)
Bedankt weer voor alle tips!

Heb even contact gehad met de dierenspeciaalzaak, Sanja heeft een maand of 2 op Carnibest Lam & rijst gestaan.

Daan en San.
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

hier ook een kleine rakker met jeuk
en sinds donderdag weet ik dat het van huisstofmijt is
0ok had hiervoor van alles geprobeerd
ZD voer, vers vlees, atopica, moderin, convenia, wassen met allermyl en allercalm
maar niets hielp en aangezien hij op vakantie echt zijn huid tot bloedens toe open krabbelde
en zichzelf verstopte in de kast was de maat vol
en zijn we naar de dermatoloog in oisterwijk gegaan
28 onderhuidse prikken en een bloedtest
voor de jeuk moest ik zemelen in warm water even laten weken en met het vocht de plekken insmeren
dat zou de brand/jeuk eruit halen oke het hielp even maar niet lang
uiteindelijk heb ik dus heel dik sudocreme erop gesmeerd 2 dagen met een jasje aan dat hij er niet bij kom en toen werd de huid rustig
na contact met de dermatoloog dat het zo niet ging hebben de prednison gepakt en ja de jeuk is nu na 2 tabletten al doorbroken en hij heeft rust
nu beginnen we aan de imuumtherapie voor de huisstofmijt

niets is erger dan jeuk

sterkte an
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Emma schreef:misschien zeg ik nu iets heel raars, maar zou een hond met mijten allergie niet beter af zijn buiten in een kennel?( vooral in de zomer) daar is veel meer ventilatie, en veel honden vinden het buiten veel fijner.
de meeste honden vinden het juist niet fijner buiten omdat ze dan buitengesloten worden van het gezin.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

mercedes2803 schreef:Ik ben uiteindelijk tot mijn keus voor prednison gekomen door de afweging te maken wat ik belangrijk voor Rimpel vond; kwaliteit van leven of kwantiteit van leven.
Ik heb gekozen voor kwaliteit (daar kies ik voor mezelf ook voor) en heb, ondanks dat ik er best vaak een hard hoofd in heb gehad, toch ook kwantiteit gekregen want Rimpel is inmiddels 9 en een half...

Waar ik maar mee wil zeggen dat een hond op de prendison niet per definitief een doodsvonnis op jonge leeftijd betekend.
Benthor krijgt in de lente ook prednison (prednoral). Het is een klein kuurtje maar het helpt hem een periode van ernstige jeuk door. Omdat hij maar 15 tot 30 dagen per jaar prednoral krijgt in kleine hoeveelheden zie ik er echt geen kwaad in. :wink:
Sanja
Actief

Ik ga dus binnenkort op vakantie.
Nu heb ik voor mijn hond een perfecte plaats geregeld zoadat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan.
Bij een collega die er hartstikke goed voor zal zijn, ze woont nog bij haar ouders die ermee zullen gaan wandelen, ze mag op de bank (net als hier) en zal zeer goed behandelt worden en ook weinig alleen zijn.
Nu wil ik ze gewoon niet opzadelen met een hond die ernstige jeuk heeft de hele dag en moet dus, ook voor mijn eigen gevoel de jeuk doorbreken.
Wat raden jullie aan?
een eenmalige Prednison behandeling of iets anders?
Ik heb elke dag contact via msn en webcam met die mensen dus er is goed contact vanuit vakantiebestemming.
Heb ze ook al gezegd dat als ze twijfelen, direct als dat nodig is naar een arts moeten gaan.
Wat is het beste?

Groet.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou idd voor een prednison stootkuur gaan, niet zo zeer voor die mensen, maar juist voor je hond om deze even een rustpauze te gunnen, ze zal wel gillend gek worden van de jeuk ondertussen.

Ook zou ik zo snel mogelijk overstappen op vlees zonder granen, dus ook zonder rijst. De meeste honden die een allergie/jeuk hebben, kunnen niet tegen granen en aangezien rijst ook graan is en compleet overbodig voor een hond, zou ik iets uitzoeken waar totaal geen granen in zitten, misschien helpt dat ook wel.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou even goed informeren of prednison mag bij de desensibilisatiekuur die je nu geeft. Zo ja, dan zou ik ook een kuur prednison geven,
bedenk echter wel dat het voor het opvanggezin ook extra 'last' kan geven, want een hond kan bv blijven plassen (ik moest steeds 's nachts eruit omdat mijn hond bleef plassen van prednison).

Aan Atopica ben je zo'n euro 100,00 per maand kwijt (hond rond de 30 kg).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Een nestzus van Nawosh heeft ook een erge allergie. Ze zijn ook sinds vorig jaar bezig met desensibiliseren en geven ter ondersteuning een lage dosis prednison.
Aangezien honden met een allergie vaak ook last hebben van gisten op de huid, moeten ze haar ook eens in de zoveel tijd wassen met een speciale shampoo (weet niet welke).
Verder staat ze op vers vlees van Lotgering. Ze doet het in vergelijking met voorheen erg goed, zal altijd een lichte dosis pred. nodig hebben maar in ieder geval krijgt ze niet meer de enorm hoge dosis die ze voorheen kreeg.
Het hele proces wordt begeleid door een dermatoloog.
Groetjes, Marjan
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Er zijn al veel tips gegeven maar ik moet 1 ding van mijn hart :wink: Ik begrijp dat Prednison een medicijn is wat je niet te kust en te keur wilt geven maar de overdreven terughoudendheid die ik hier soms zie, begrijp ik ook niet :denken:
Ovedreven gezegd laat je je hond liever met vreselijke jeuk rondlopen, wat in mijn ogen 1 van de ergste dingen is die je hond kan hebben, dan hem/haar een prednisonkuur geven om e i n d e l i j k eens van de vreselijke jeuk af te zijn.
Als het mijn hond betrof zat ik vandaag al bij de DA om 'm die prednisonprik te geven en als er dan rust in de tent is qua jeuk, van daaruit stapje voor stapje verder gaan kijken :wink:

Veel sterkte met je hond!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Tamara. schreef:Er zijn al veel tips gegeven maar ik moet 1 ding van mijn hart :wink: Ik begrijp dat Prednison een medicijn is wat je niet te kust en te keur wilt geven maar de overdreven terughoudendheid die ik hier soms zie, begrijp ik ook niet :denken:
Ovedreven gezegd laat je je hond liever met vreselijke jeuk rondlopen, wat in mijn ogen 1 van de ergste dingen is die je hond kan hebben, dan hem/haar een prednisonkuur geven om e i n d e l i j k eens van de vreselijke jeuk af te zijn.
Als het mijn hond betrof zat ik vandaag al bij de DA om 'm die prednisonprik te geven en als er dan rust in de tent is qua jeuk, van daaruit stapje voor stapje verder gaan kijken :wink:

:ok: Van dit dus.

Ik was ook wat terughoudend met de prednison,vier/vijf jaar geleden.
Dat komt omdat ik zeker wist dat ik bij Rimpel niet meer terug kon en dat ik hem dan in de voorjaarsmaanden en de zomer op de prednison moest zetten voor de rest van zijn leven.
Ik kon toen nog niet overzien of dat veel of weinig zou zijn en nu uiteindelijk is het dus net zoiets als Benthor van EstherK want Rimpel krijgt een halfje of heel tabletje om de 2 tot 3 dagen.
Maar dan NOG...al had hij een volle tablet om de dag moeten hebben dan had ik dat ook gedaan...

Ik heb het nog niet zo crue gesteld zoals jij het zegt hierboven maar heb wel aangegeven dat ik dus koos voor KWALITEIT van leven en niet zozeer voor kwantiteit.
Ja, de bijwerkingen kunnen vervelend zijn maar - en iedereen met een hond met jeuk (Verleden) kan dat beamen; het is een verschrikking en echt kut om je hond met jeuk te zien.
Ik werd er zelf doodzenuwachtig van en heb midden in de kamer staan janken tot de tranen van mijn kin afdrupten toen ik thuiskwam en de bloedspetters een meter hoog tegen de muur en deur opzaten en er een opgezwollen hond met dikke en kapotte tepels en oksels me aan stond te kijken. :jank:

Ik vind het in het geval dat een hond zoveel jeuk heeft als bvb Rimpel indertijd eigenlijk gewoon een must om grof geschut in te zetten...
Ik weet nog dat ik de eerste dagen best weerzin had om hem de pilletjes te geven maar ik durf ook eerlijk toe te geven dat ik na een maand of 3 gewoon zonder enig rot gevoel die pilletjes gaf en ik heeeeeeel erg blij was met het spul.

En zo terughoudend als ik was? Ik ben er dus op teruggekomen maar ja, ik heb dan natuurlijk een hond die 9 en een half is en het gewoon als een trein doet.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Mijn berner maja heeft in de zomer ook veel jeuk, vooral als ze in gemaaid gras heeft gelopen, er zijn geen testen gedaan maar de dierenarts zei me wel dat als ze het vooral in de zomer heeft het van gras en dergelijke komt, ik moest haar een kuur Hepa geven om aan te sterken en haar te zuiveren en daarna op een lichte dosis zetten vetaraxoid ( is een combi van prednisol en allergiemiddel) zette, om de 2 dagen geef ik een halve tableten dit werkt goed, ze krapt af en toe nog wel maar elke hond heeft wel eens jeuk maar toch stukken minder dan daarvoor
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:Er zijn al veel tips gegeven maar ik moet 1 ding van mijn hart :wink: Ik begrijp dat Prednison een medicijn is wat je niet te kust en te keur wilt geven maar de overdreven terughoudendheid die ik hier soms zie, begrijp ik ook niet :denken:

Dat komt omdat meestal een kuurtje niet voldoende is bij een allergie, net zoals meestal een lage dosis niet voldoende is.
Bij Puchu hielp prednison alleen als een volledige dosis gegeven werd, zodra het werd afgebouwd, kwam de jeuk onmiddellijk terug (dus nog voordat er gestopt werd).
Een allergie is levenslang en vaak ontwikkelen honden dit al op vrij jonge leeftijd. Je ziet het meestal opkomen tussen het 1e en 2e jaar en in de jaren daarna verhevigen.
Omdat ze het op jonge leeftijd krijgen en meestal een éénmalige dosis per jaar of een lage dosis, niet voldoende is, betekent het dat de hond vaak zijn hele leven op een flinke dosis prednison staat. Met alle gevolgen van dien dus.

Wij hebben het wel geprobeerd hoor, want in sommige gevallen is 1 kuur per seizoen voldoende en dan is er weinig aan de hand natuurlijk.
Dus we hebben Puchu eerst prednison gegeven, maar toen bleek dus dat al bij het afbouwen de allergie en jeuk alweer de kop opstaken en toen zijn we naar de dermatoloog gegaan.

Helpt een kuurtje per jaar, dan is dat helemaal perfect natuurlijk, evenals een (zeer) lage onderhoudsdosering :ok:
Alleen in de praktijk is dit dus vaak niet het geval.

Verder maak ik alleen de kanttekening dat ze even na moet vragen of het mag bij de kuur die ze nu geeft aan haar hond. Dus niks ertegen om dit af en toe ter ondersteuning te geven, maar het moet wel te combineren zijn (en aangezien ik niet weet of dat mag, maak ik die kanttekening).
Ik zou het zeker proberen áls de combinatie mogelijk is. Zelf vond ik de Atopica fijner, want Puchu bleef plassen van de prednison, zo erg dat hij ook in huis ging plassen (hele sloten kwamen eruit), maar dat hoeft niet voor iedere hond te gelden natuurlijk en bovendien is Atopica echt schrikbarend duur.
Afbeelding
A good dog never dies...

saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Lunatic schreef:Ik zou idd voor een prednison stootkuur gaan, niet zo zeer voor die mensen, maar juist voor je hond om deze even een rustpauze te gunnen, ze zal wel gillend gek worden van de jeuk ondertussen.

Ook zou ik zo snel mogelijk overstappen op vlees zonder granen, dus ook zonder rijst. De meeste honden die een allergie/jeuk hebben, kunnen niet tegen granen en aangezien rijst ook graan is en compleet overbodig voor een hond, zou ik iets uitzoeken waar totaal geen granen in zitten, misschien helpt dat ook wel.
helemaal mijn idee.
Afbeelding
Sanja
Actief

Hallo.

Heb weer aandachtig zitten lezen naar al jullie ervaringen en ideeen.
Nu heb ik het volgende bedacht:
Toch aan de Atopica omdat ik dan minder risico loop dat die mensen dadelijk met een hond zitten met allerlei bijwerkingen en er geen raad mee weten.
Ik ben maar 9 dagen weg (gelukkig) 10 eigenlijk (meegerekend dat ik Sanja een dag van tevoren moet brengen naar mijn collega.
Ik ga zoiezo open kaart spelen met ze en uitleggen hoe het hele verhaal in elkaar steekt.
Er zijn eigenlijk twee vragen die ik heb over mijn plan:

- Als ik voor Atopica ga hoe lang is ze dan ongeveer jeuk-af en wanneer slaat het aan ongv?
- Zijn er ook bijwerkingen bij gebruik van Atopica?

Kijk, dan kan Atopica duur zijn maar punt 1 vind ik het niet fair die mensen ermee op te zadelen, te roepen "houdoe he"
En ze het maar te laten bekijken.
Plus daarbij dat er niemand is, maar dan ook niemand die zo goed voor Sanja kan zorgen als ik.... ( denk dat wel meerdere mensen dat snappen wat ik bedoel)
Ik geef niet graag de touwtjes uit handen.... let echt OVERAL op.
In mijn ogen zijn anderen al gauw "slordig" en word ik dus echt link.
Als ik zeg, moeder; let jij even op Sanja, ik pak boven even een trui (of wat ook)
Ja, dat is goed, doe ik !
Kom ik weer beneden ligt die hond daar, alleen, aan dr geval te likken en zit moeders op de wc....
AAAAHHHH wat kan ik daar niet tegen!!
Snap je wat ik bedoel? Ik probeer het allemaal zo goed te doen... maar het voelt of je er alleen voor staat.
En daarom is alle verzorging van die hond voor mij en mag ze dan ook alleen de kap af als IK in de buurt ben.
Jammer, maar helaas :(
Nou ben ik wel heel vaak in de buurt ;)
Zeker nu ze zo'n jeuk heeft blijf ik er speciaal voor thuis.

Nog iets wat ik niet helemaal snap.
Al zou ik weer overgaan op vlees, misschien na overleg met een dermatoloog o.i.d. die mijten zitten toch OVERAL in??
Dus moet ik gewoon heel hard duimen op die kuur dat die aanslaat??
Anders is het toch water naar de zee dragen?
Ik heb al wel al haar kussens uitgewassen en 's avonds ligt ze op een leren bank, zonder doek of weet ik wat.
Morgen ga ik naar de DA om die speciale shampoo te halen, die hadden ze bij de dierenspecaalzaak niet...

Ik lees echt elke dag hier en vind het super, haal hier veel informatie vandaan en zo dragen jullie allemaal een steentje bij aan een jeuk-vrije Sanja :ok: :ok: :ok:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Even gekopieerd van deze site: http://atopica-shop.com/?lang=nl

Bijwerkingen
Het is niet gebruikelijk dat er bijwerkingen optreden. De meest frequent waargenomen bijwerkignen zijn gastro-intestinale verstoringen zoals braken, slijmvormige of zachte ontlasting en diarree. Ze zijn mild en van tijdelijke aard en in het algemeen is stoppen van de behandeling niet nodig. Andere bijwerkingen die zelden kunnen worden waargenomen zijn lusteloosheid of hyperactiviteit, anorexie, een milde tot matige vorm van hyperplastisch tandvlees, wratvormige beschadigingen van de huid of verandering van de vacht, rode en gezwollen oorschelpen, spierzwakte of spierkrampen. Deze effecten verdwijnen spontaan wanneer de behandeling is gestaakt. Voor het onderwerp kwaadaardige afwijkingen zie artikel Contra-indicaties.

Persoonlijk heb ik geen bijwerkingen bij mijn hond gezien.
Ik probeer me te herinneren hoe lang het duurde voordat het aansloeg, maar ik weet het niet meer exact. Het was wel snel, maar of
dat nu een (kleine)week was of twee weken, dat weet ik echt niet meer.
Stop er niet plotseling mee, maar bouw het af! (dit geldt overigens ook voor prednison, nooit plotseling mee stoppen).

Het is trouwens niet gezegd dat jouw hond van Prednison bijwerkingen krijgt hoor, de ene hond wel, de andere hond niet.

En ja, mijten zitten overal in. IK weet dat de dermatoloog waar ik met Puchu bij ben, zei dat het totaal zinloos was om extra te stofzuigen ofzo. Je moet je hond echter niet op een dekbed ofzo laten slapen, maar gewoon een kleedje wat je goed kan uitkloppen en uitwassen.
Het is idd hopen dat de kuur aanslaat en dat heeft dus ook nog een vrij lange tijd nodig.
De eerste periode van de desensibilatie heb ik dus ook Atopica erbij gegeven, zo'n 3 maanden (dat is incl. afbouwen). Nu krijgt hij dus
geen ondersteunende medicatie meer, maar alleen de kuur en dat gaat tot nu toe behoorlijk goed (afkloppen!!).
Zou hier blijken dat het desensibiliseren niet werkt, dan zou ik naar een holistisch dierenarts gaan.
Het is zoeken en soms ook een hele lange zoektocht.
Afbeelding
A good dog never dies...

corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Sanja schreef:Hallo.

Nog iets wat ik niet helemaal snap.
Al zou ik weer overgaan op vlees, misschien na overleg met een dermatoloog o.i.d. die mijten zitten toch OVERAL in??
Dus moet ik gewoon heel hard duimen op die kuur dat die aanslaat??
Anders is het toch water naar de zee dragen?
Ik heb al wel al haar kussens uitgewassen en 's avonds ligt ze op een leren bank, zonder doek of weet ik wat.
Morgen ga ik naar de DA om die speciale shampoo te halen, die hadden ze bij de dierenspecaalzaak niet...

Ik lees echt elke dag hier en vind het super, haal hier veel informatie vandaan en zo dragen jullie allemaal een steentje bij aan een jeuk-vrije Sanja :ok: :ok: :ok:
Als je besluit om over te stappen op KVV dan wil ik je adviseren over te stappen op een glutenvrije KVV!

Bijv. All Animal, Haaks Barf, Carnivoer, Tinlo. Deze zijn een stukje duurder dan de Smuldier, Rhodi, Runner en de andere commerciele merken uit de dierenwinkel, maar zeker een stuk beter wat kwaliteit betreft!

Ik denk dat het een hele goede stap in de richting is wat de gezondheid van Sanje betreft.
Onze Am Staff Elvis kregen wij met 18 maanden met heel veel last van jeuk en veel drinken. Nu zit hij zo'n 4,5 jaar op vers rauw vlees en heeft eigenlijk geen jeuk meer! Ik weet wel dat er hier nooit geen brok meer in komt!

Succes met het maken van de juiste keuzes voor Sanja!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Hou er wel rekening mee dat Atopica niet bij iedere hond helpt. Bij mijn Shih Tzu heeft het destijds niet geholpen.
Ook meer kans op groei van latente tumoren kan je bij de bijwerkingen melden trouwens.
Sanja
Actief

Tumoren?
Dat kan echt niet hoor! De Faltcoat is al zo gevoelig voor kanker :(
Ik kan niet echt een keuze maken... ik heb met, wat ik ook ga gebruiken geen garantie.
Ik baal ervan dat ik van huis moet.... op vakantie.
Daar maak ik me nu al druk om.
Dat ik niet kan zien of ze vooruit gaat, of juist achteruit.. Help... :jank:
Ik weet het gewoon niet meer.
Ik kan gewoon die hond niet toevertrouwen aan een ander als ik het zelf al moeilijk vind allemaal en dan ken ik Sanja al z'n hele leven...
Moet je nagaan.
bah echt kl*te allemaal.
En waneer moet ik ermee beginnen zodat ik tegen die periode, en met een jeuk vrije hond zit en dat ik weet wat voor bijwerkingen er optreden zodat ik ze kan waarschuwen?
En je dankt toch zeker niet dat het bij Sanja goed zal gaan? Sanja is een geval apart en tot nu toe is alles bagger dus zie ik geen bijwerkingen ook niet zitten... :(
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik gebruik Atopica bij Sacha. Die werd zo ellendig van de Pretnoral. En ja, er bestaat een kans op tumoren, omdat Atopica het immuunsysteem lam legt en daardoor krijgen tumoren meer kans om te groeien, maar ik heb liever een hond die niet zo oud wordt, maar kwaliteit van leven heeft, dan een hond met jeuk. Van de Pretnoral zwol Sacha helemaal op en ze bleef drinken en eten. Zo zielig. En met de Pretnoral heb je weer kans op de Ziekte van Cushing en Suikerziekte e.d.

Ik snap echt je bedenkingen wat betreft het ontwikkelen van tumoren, maar je moet toch wat?? Zo kan je die arme hond ook niet laten lopen. Even vanuit mezelf pratend, ik heb echt overwogen Sacha in te laten slapen, ze had of jeuk, of de bijwerkingen van de Pretnoral. Atopica heeft haar leven aanzienlijk aangenamer gemaakt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Sorry dat ik het zeg maar ik wordt een beetje iebelig van je. Je hondje tolt rond van de jeuk zeg je en jij zit op je gemak te bedenken wat je eraan gaat doen?????
Je vertrouwt je DA niet met zalfjes en pred??? Dan zoek je een andere DA, maar ga iets doen. Je hondje wordt gek zo!!
Geef dan eerst een stootkuurtje met pred, ga op vakantie en bedenk wat je gaat doen voor na je vakantie.
Hond zit niet met jeuk op een vreemde plek, jij kan rustig op vakantie en de mensen waar ze is hebben ook nog een leuke tijd met haar zonder jeuk.
Ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als je hond alsmaar jeuk heeft.

Overigens....als je die Hydrocortiderm zalf niet meer op natte plekken wil smeren kan Sudocrem( die van de babybillen) ontzettend goed werken. Verkoelt en heelt.
Groetjes Belinda
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

jeuk is nog veel erger dan pijn :jank: :jank:

je wordt er gek van

dus ik zou zo snel mogelijk daadwerkelijke hulp zoeken en niet langer aanmodderen

en dan maar niet op vakantie als je dat zo moeilijk vindt

je hond gaat voor........

dus doe wat!
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Het is heel simpel: als je hond barst van de jeuk, dan moet je wat doen. En ja, medicijnen hebben bijwerkingen, wat dacht je dan?
Prednison is geen kattepis, Atopica ook niet, maar wat nog veel erger is, is jeuk.

Wanneer je moet beginnen? Nu dus, en niet laten afhangen van je vakantie, maar van je hond die NU barst van de jeuk.
Dus lees je even in over Atopica en prednison zodat je een beetje 'beslagen ten ijs komt' en maak voor vanmiddag of vanavond een
afspraak bij de dierenarts en overleg daar verder of het raadzaam is prednison of Atopica te geven.
Als je hond nu werkelijk vergaat van de jeuk, zou ik aanraden om een spuit prednison te geven, dat werkt razendsnel (nogmaals, overleg met je dierenarts of dit mag bij het desensibiliseren). Als je hond wel jeuk heeft, maar niet helemaal openligt, zou je Atopica kunnen proberen.
Daarnaast zijn er nog tig homeopatische middelen, maar uiteraard met een minder sterke werking en ook geen garantie dat het werkt.
Dat zou je kunnen proberen wanneer je hond nog lichte allergieën heeft.

Niet jammeren hoe erg jij het vindt en alles laten afhangen van je vakantie, maar actie ondernemen omdat het erg voor je hond is :ok:

In ieder geval krijg je hem dan een beetje jeukvrij de zomer door en kan je in de herfst en winter bekijken of het desensibiliseren aanslaat.
Afbeelding
A good dog never dies...

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ook ik ben inmiddels al een dag in de "iebel fase" met dit topic, sorry...Ik en een paar andere met mij proberen het al een paar dagen wat subtiel te brengen en je aan je verstand te krijgen dat je actie moet ondernemen.
Iedere dag lezen we hier hoe je hond stikt van de jeuk en dat jij het niet meer weet.
Dat is voor mensen die het herkennen en dus weten hoe waardeloos dat is gewoon heel rot om te lezen.

Concreet lees ik in je berichten niet terug dat je je ook maar ERGENS op inleest of in verdiept hebt want je komt elke dag met ongeveer dezelfde vragen van dezelfde strekking op een iets andere manier.
De antwoorden op heel veel van je vragen had je 3 dagen geleden allemaal al kunnen hebben als je hier op het forum de zoekfunctie gebruikt of als je gewoon op google eens atopica of prednison intikt

Zaak met een hond met allergie is dat je ZELF weet waar je het over hebt en ZELF dus informatie gaat zoeken en gaat kijken wat voor jou hond belangrijk is.
We kunnen hier met zijn allen elk antwoord voor gaan zitten kauwen maar ondertussen doe je concreet niets en barst je hond nog steeds van de jeuk.
Je blijft maar vragen en twijfelen en nu kan ook de dierenarts geen goed meer doen maar naar een ander gaan doe je ook niet en ondertussen zit je druk te maken om die vakantie.

En nu de laatste keer dat ik advies geef;

Ga wat DOEN en ga eens een uur of 3 op internet zoeken en lezen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Doe iets met de adviezen die je gekregen hebt.
Weet niet wanneer je met vakantie gaat, maar maak zo snel mogelijk een afspraak bij een dermatoloog.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

thom schreef:Doe iets met de adviezen die je gekregen hebt.
Weet niet wanneer je met vakantie gaat, maar maak zo snel mogelijk een afspraak bij een dermatoloog.
ik vroeg me net af of je uberhaupt al bij een dermatoloog bent geweest idd.
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Heb net heel het topic doorgelzen en ga met bovenstaande meningen mee.
Wat ik verder wel nog wil toevoegen is ik zou je hond niet meer wassen met zeepvrije wasemulsie.
Mijn ervaring met een geirriteerde, jeukende huid is dat je beter kamillethee kan gebruiken.
Een doek vochtig maken met de thee en hiermee op de plekken deppen. Nooit wrijven op een kapotte of dunne huid.
Kamille werkt ontsmettend en jeukstillend.
Guillermo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel en golden retriever

Ongelezen bericht door Guillermo »

Ik heb zelf goede ervaringen met vers vlees (al eerder genoemd) en homeopathie (ook al eerder genoemd).

En verder ga ik mee in de reacties hierboven... niet uitstellen... actie ondernemen!
Zonder dieren geen leven.

http://www.diereninbalans.nl

Het leven is te mooi om niet van te genieten!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze hond heeft een voedselintollerantie, totaal verdwenen met KVV, ipv de peperdure brokken van onze DA.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

thom schreef:Onze hond heeft een voedselintollerantie, totaal verdwenen met KVV, ipv de peperdure brokken van onze DA.
Dat is natuurlijk perfect, maar een voedsel intolerantie of een allergie (en dan ook nog voor zaken die niet in voedsel zitten, bv pollen, huismijt, e.d.) zijn niet echt vergelijkbaar.
Puchu krijgt al vanaf jonge pup vers vlees en dit is echt niet afdoende tegen flinke allergieën zoals mijten en pollen.

Dus een 'toverwoord' is vers vlees absoluut niet. Het zal ongetwijfeld beter zijn voor de hond, maar het is geen geneesmiddel of voorkoming van allergieën die niets met voedsel te maken hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Sanja
Actief

Was hier al bang voor.
Prima, maakt mij verder ook niet uit hoor, voor mijn eigen gevoel hoef ik niet te twijfelen aan mijn inzet voor Sanja.
Heb tot nu toe alles voor het beest gedaan, tests, verschillende brokken, vlees, research op inet, hier mijn verhaal doen, in het weekend kon ik niemand bereiken en kon ik dus ook geen actie ondernemen want dit is niet levens bedreigend.
Sanja is nog steeds vrolijk (heb ik ook vanaf het begin gemeld hier) dus zit waarschijnlijk wel in erge fase maar niet tot grote wonden ed toe, voor de ernstige ontsteking die ze had ben ik dezelfde dag dat ik daar achter kwam naar de DA gereden en de volgende dag weer omdat ik het niet vertrouwde waarna ik een sterkere ABkuur kreeg, me keurig gehouden aan de adviezen maar nu ik dus geen verbetering zag aan jullie gevraagd.
En JA mag ik er even over nadenk wat het beste bij mijn hond past en voor ik domme dingen ga ondernemen ??!! :(
Dan daarbij komt altyd alles tegelijk en is dit echt niet het enige wat er nu misgaat.
Heb genoeg aan mijn kop en ik heb vandaag meteen gedaan wat ik kon, allerlei klinieks afgebeld en uiteindelijk een afspraak gemaakt bij een dermatoloog.
Gegevens opgevraagd bij de kliniek, heel Sanja's historie zodat ze alle informatie heeft.
Meer kon ik nu toch ook niet doen???
Maar goed, hoef er verder niet over in discussie, verdien ik namelijk niet.
Ieder zijn of haar mening, daar zal ik nooit wat van zeggen maar jullie kennen mij persoonlijk niet, weten mijn situatie niet dus hoezo zouden jullie daarover oordelen.
Dan daarbij werkt het averechts om iemand te gaan aanvallen die het al erg genoeg vindt allemaal.... beetje jammer.

De enigen waar ik een beetje fatsoenlijke info kon halen was hier en op google.
DA praat in zijn of haar straatje en weet ik dus niet of dat goed advies is in Sanja's belang (blijkbaar niet, dat zie je nu wel)
Heb al genoeg gedaan volgens hun goede wil.

Maargoed, ik zorg echt wel dat Sanja beter wordt en wil gewoon geen verkeerde beslissingen maken met zware middelen zomaar even... sorry daarvoor ? ?
Eerder dan morgen kon de dermatoloog niet omdat ze er niet was vandaag en wassen met malaseb werd me nu even afgeraden omdat de dermatoloog goed het probleem wilde analyseren.

Toch bedankt voor alle berichten waar ik iets aan had.

Groet, Daan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”