Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benefietwedstrijden Agility

Moderator: moderatorteam

janine
Zeer actief

Re: Benefietwedstrijden Agility

Ongelezen bericht door janine »

Sepp schreef:Helaas moeten Sepp & ik mij afmelden voor zondag :cry: .

Na de laatste wedstrijd liep hij mank, rust gehouden en alleen gefiets en rustig gewandeld, geen behenidigheid..niets meer aan hem te zien ... maar afgelopen week woensdag na de training ook weer. Tijdens de training is niets te zien, ook niet bij het uitlopen, alleen als ik hem na de autorit uit zijn bench haal dan is bij mank. Duurt dan 2 daagjes en vandaag loopt hij weer normaal. Voor de zekerheid ga ik dinsdag toch met hem naar Maarten Kappen in Eersel. Hij kan beter inschatten of het een spier of gewricht of rug is. Ik kan aan alles trekken en sleuren..mijnheer vind het zalig..krult op zijn rug...maar naar mijn mening hoort een jonge hond niet te kreupelen na een training...dus ff geen training en wedstrijd voor mij...eerst check-up. Spookt natuurlijk door mijn hoofd..maar het zal wel meevallen.

Veel plezier zondag!
Jakkes..Hopelijk valt het mee..Het is maar goed dat ik even kijk..Ik ben beetje in de war en zou bijna morgen in Almere staan...
Ik twijfel nog beetje of ik ga na een heftige week..Maar ik kijk morgen wel even wat ik ga doen..
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Sepp schreef:Helaas moeten Sepp & ik mij afmelden voor zondag :cry: .

Na de laatste wedstrijd liep hij mank, rust gehouden en alleen gefiets en rustig gewandeld, geen behenidigheid..niets meer aan hem te zien ... maar afgelopen week woensdag na de training ook weer. Tijdens de training is niets te zien, ook niet bij het uitlopen, alleen als ik hem na de autorit uit zijn bench haal dan is bij mank. Duurt dan 2 daagjes en vandaag loopt hij weer normaal. Voor de zekerheid ga ik dinsdag toch met hem naar Maarten Kappen in Eersel. Hij kan beter inschatten of het een spier of gewricht of rug is. Ik kan aan alles trekken en sleuren..mijnheer vind het zalig..krult op zijn rug...maar naar mijn mening hoort een jonge hond niet te kreupelen na een training...dus ff geen training en wedstrijd voor mij...eerst check-up. Spookt natuurlijk door mijn hoofd..maar het zal wel meevallen.

Veel plezier zondag!
jeetje wat vervelend!! Hopelijk heeft hij niks of kan het snel genezen! Beterschap
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat vervelend Nanda.

Hoop dat het allemaal meevalt en dat je snel weer met Sepp kan trainen/wedstrijd lopen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wat balen, nanda...Sterkte met m! :ugh:

Ik hoop dat de rest ook al zijn regenpak alvast heeft klaargelegd gezien de voorspellingen... :cheer: :roll:
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Anne&Taar schreef:Wat balen, nanda...Sterkte met m! :ugh:

Ik hoop dat de rest ook al zijn regenpak alvast heeft klaargelegd gezien de voorspellingen... :cheer: :roll:
mijn regenbroek is lek :ugh:
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
SuusBG
Zeer actief

ja ik zag het. Zal Ginger leuk vinden... zij heeft niet zoveel met regen *iel ik wordt nat*, mijn divaatje :mrgreen: Dus ben benieuwd of ze dan nog wil lopen zondag :F: :Q:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

SuusBG schreef:

ja ik zag het. Zal Ginger leuk vinden... zij heeft niet zoveel met regen *iel ik wordt nat*, mijn divaatje :mrgreen: Dus ben benieuwd of ze dan nog wil lopen zondag :F: :Q:
(Met de regen hebben de Goldens misschien een klein voordeeltje... :engel: )
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik hoop dat de rest ook al zijn regenpak alvast heeft klaargelegd gezien de voorspellingen
en ik hoop maar dat ze nog even doorgaan met verkeerd voorspellen en dat het meevalt; ik heb mijn wederhelft na enig zacht aandringen bereid gevonden om mee te gaan maar als het de hele dag schuilen in een klein vistentje wordt dan vrees ik dat het gelijk de eerste en de laatste keer is........
S@nne
Zeer actief

Weet iemand van jullie misschien het adres?

Ik kon alleen het volgende vinden: ** We zijn te gast op het terrein van Kringgroep Randmeren, willen jullie er zorg voor dragen
dat ‘foutjes’ van honden en vuil van geleiders in de afvalbakken terecht komen?**
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
SuusBG
Zeer actief

op de site van speed-almere staat dit adres: Wij trainen op het terrein van de NVBH kringgroep Randmeren Almere, Weteringweg 5 (Weteringpark).

Dus ik ga er vanuit dat het dit adres is waar we morgen heen moeten ;-)
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

spijkerhond schreef:
Ik hoop dat de rest ook al zijn regenpak alvast heeft klaargelegd gezien de voorspellingen
en ik hoop maar dat ze nog even doorgaan met verkeerd voorspellen en dat het meevalt; ik heb mijn wederhelft na enig zacht aandringen bereid gevonden om mee te gaan maar als het de hele dag schuilen in een klein vistentje wordt dan vrees ik dat het gelijk de eerste en de laatste keer is........

Romantisch juist joh :I: :mrgreen: :mrgreen: ..lekker met zijn 2-tjes dicht tegen elkaar geplakt nat van de regen en de geur van natte hond op de achtergrond :mrgreen: :mrgreen: ..da's pas echte liefde...

Nee zonder gekheid...ik hoop voor jullie dat het weer een beetje mee gaat vallen. Zelf gooi ik altijd extra kleding (van top tot teen) in de auto want de hele dag in de zeik kan knap koud zijn.

Sepp vindt mij stom dat hij niet mag morgen van mij :mrgreen:
Afbeelding
S@nne
Zeer actief

thanks!
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Marlon
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder, Chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlon »

Ik ga me inschrijven voor Apeldoorn.
Alleen is mijn ene teef gister loops geworden en zou dan dus op dag 15 zitten, dus die neem ik maar niet mee. :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Weteringweg is inderdaad het juiste adres voor morgen.
Ik hoop echt dat het weer iets mee gaat vallen, anders vrees ik dat de andere vrijwilligers in de ringen en dus ik ook, tot op de draad nat zullen regenen daar op het veld. De deelnemers kunnen nog schuilen als ze niet hoeven te lopen maar de lattenleggers en keurmeesters staan er gewoon de hele dag vol in. :schrik:
SuusBG
Zeer actief

LongFields schreef:Weteringweg is inderdaad het juiste adres voor morgen.
Ik hoop echt dat het weer iets mee gaat vallen, anders vrees ik dat de andere vrijwilligers in de ringen en dus ik ook, tot op de draad nat zullen regenen daar op het veld. De deelnemers kunnen nog schuilen als ze niet hoeven te lopen maar de lattenleggers en keurmeesters staan er gewoon de hele dag vol in. :schrik:
kan je niet gwn een paraplu en regenpak meenemen? blijf je misschien wat droger ;) :ok:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Regenpak ligt al klaar.... Wat een rotweer is er voorspeld. Hoop toch echt dat het net zoals vandaag toch gaat meevallen.

Rowan heeft in ieder geval beloofd om zijn best te gaan doen.

Tot morgen :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

SuusBG schreef:
LongFields schreef:Weteringweg is inderdaad het juiste adres voor morgen.
kan je niet gwn een paraplu en regenpak meenemen? blijf je misschien wat droger ;) :ok:
Uiteraard neem ik regenkleding mee morgen voor in de ring, maar daar ga ik zelf echt niet mijn parcoursen mee lopen, dat is geen doen. Dus dan ga je met natte kleren je regenkleding weer in. Niet ideaal maar beter dan niks.
Met een paraplu boven mijn hoofd latten leggen lijkt me ook niet zo handig.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ben al weer een half uur op om de ps te laten spelen zodat ze hopelijk de komende uren Eric nog even niet wakker maken. Om een uur of kwart over zes stap ik in de ayto om naar Almere af te reizen met Tapas. Droge kleding, regenkleding en een handdoek mee en ik ben er klaar voor om de hele dag te helpen en.tussendoor eens te kijken wat we bskken van de open klasse parcoursen. Dat wordt ongetwijfeld erg leerzaam!
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Ooo het regent al de hele dag...hoop dat ondanks dit jullie het toch naar jullie zin hebben!
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief

zo wij zijn weer thuis! Helaas de hele dag regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. Wauwie wat ben ik onwijs trots op mijn meissie!!! Ze heeft het echt super super super super goed gedaan :cheer: Ze is alle 3 de rondes in de ring gebleven, en liep lekker met mij mee! ze was goed te sturen, bij JP ging ze zelfs spontaan de tunnel in (vergat attentiecommando te gebruiken op die plek) ze had er dus wel lol in!
Ik ben nog steeds verbaasd over hoe goed ze het heeft gedaan, en echt apetrots!! Mijn toppertje :cheer: :love:

Ik ben 15e geworden op VP (helaas door de natte zware slurf liep ze erweer uit... wat dus flink tijd koste en een weigering, nog bedankt voor het open houden Suzanne van Tapas;)).
Dus een disk op JP omdat ze de tunnel in ging i.p.v. over de sprong :E:
Helaas is mijn gambling niet genoteerd :(: De jury heeft het gewoon niet opgeschreven... Ik had geen disk weet ik zeker. Maarja niks aan te doen, toch wel balen. Daar dus niet geplaatst, gok dat ik iets van 25e ofzo zou zijn geworden.

kortom een super dagje ondanks de constante regen!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Graag gedaan, ik heb me in de ring niet gerealiseerd dat jij het was, sorry!
Het was een hele leuke en gezellige dag vandaag vond ik, heb me heel erg vermaakt tijdens het latten leggen door de vele komische acties van baasjes en honden in het parcours, maar me ook vergaapt aan geweldig mooi handlerswerk waar ik voorlopig alleen nog maar van kan dromen.
Met Tapas heb ik in de open klasse hele fijne rondjes gelopen, bij het spel was ik 29ste van de ruim 60 deelnemers, bij het VP had ik een fout en een weigering, of 2 fouten op de paaltjes maar alle raakvlakken en sprongen waren foutloos, en op de jumping was ik foutloos en bleek ik de 8ste plek te hebben behaald van de toen nog 59 deelnemers in de open klasse. Jammer dat het geen officiele wedstrijd was, dan had ik een U'tje te pakken gehad.
:mrgreen:
SuusBG
Zeer actief

LongFields schreef:Graag gedaan, ik heb me in de ring niet gerealiseerd dat jij het was, sorry!
Het was een hele leuke en gezellige dag vandaag vond ik, heb me heel erg vermaakt tijdens het latten leggen door de vele komische acties van baasjes en honden in het parcours, maar me ook vergaapt aan geweldig mooi handlerswerk waar ik voorlopig alleen nog maar van kan dromen.
Met Tapas heb ik in de open klasse hele fijne rondjes gelopen, bij het spel was ik 29ste van de ruim 60 deelnemers, bij het VP had ik een fout en een weigering, of 2 fouten op de paaltjes maar alle raakvlakken en sprongen waren foutloos, en op de jumping was ik foutloos en bleek ik de 8ste plek te hebben behaald van de toen nog 59 deelnemers in de open klasse. Jammer dat het geen officiele wedstrijd was, dan had ik een U'tje te pakken gehad.
:mrgreen:
heb je een paar keer zien lopen, jullie doen het echt super mooi samen!! Tapas heeft er veel plezier in volgens mij ;) Echt mooie rondjes :D
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bedankt voor de complimenten, Tapas vindt het echt heel erg leuk om te doen inderdaad.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Wij vonden het een leuke dag, respect voor alle vrijwilligers die de hele dag in de regen hebben gestaan :ok:

Het ging best lekker en mijn doelstelling van een beetje redelijk rondkomen gered, alleen Spike 1 x foutloos op de jumping en verder hier en daar een weigering of lat. Ik vond het al heel wat dat ik met name Gimmick in ieder geval in de juiste volgorde over alle hindernissen heen kreeg. Bij het spel hadden wij trouwens ook foute punten; 90 ipv 190 maar dat kan gebeuren.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jou heb ik ook gezien, in ieder geval met je Flatcoated, leuk dat ras ook op het agilityveld te zien vond ik. :ok:
S@nne
Zeer actief

Wat een natte boel, na een warme douche zit ik nu gelukkig weer droog op m'n stoel. Top hoor al die helpers en mensen die de hele dag in de regen hebben gestaan, pluim voor jullie allen!

Nygel had dat ook op 't vp in ring 1... die slurf tot 2x toe niet doorheen, regen of de kleur ... waar 't aan lag weet ik niet maar ook bij hem werd 't open gehouden.

Nygel was bij spel nog best te doen, niet supersnel maar hij ging iig lekker mee. VP was ie niet vooruit te branden... ik ga toch maar eens m'n trainer om extra hulp vragen "hoe krijg ik m'n hond enthousiaster/sneller tijden de wedstrijden"... :wink: Het zal gerust aan mij liggen, maar waar precies aan... het staat op film dus kan ik mooi laten zien :D

Een goed doel voor volgend jaar :D ... we gaan ons de komende paar maanden op frisbee en flyball concentreren, even wat anders...
Afbeelding
Groetjes, Sanne
janine
Zeer actief

Voor mij was het een leerzame dag...Zuslief was mee..maar die mag niet meer mee :engel:
Ik heb gezien dat ik toch onbewust wat druk op mijn hond zet..Op die momenten gaat ze soms buurten bij bekenden...
En Jeppe houdt niet van nattigheid en regen..

Het spel begon ik heel mooi..Wip, paaltjes...Totdat Jeppe zuslief in het vizier kreeg..Weg was ze..Ik kon haar wel snel weer terugroepen om haar over haar favoriete toestel te loodsen : de schutting..Was erg jammer, want ze liep het eerste gedeelte erg mooi..

Bij de jumping hield ze wel wat in..De snelheid zat er niet helemaal in zoals ik gewend ben...Op een kleine weigering bij tunnelgat, liep ze mooi..

Het laatste rondje ging ze me vrij snel in het parcours snelheid minder....Toestellen waren spiegelglad...Waar ze normaal met volle vaart er over gaat deed ze nu niet..En eerlijk gezegd vind ik het niet erg dat ze zich aanpast aan de weeromstandigheden...De raakvlaktoestellen waren ook spiegelglad...Jeppe was niet meer vooruit te branden en vond het spelletje niet meer leuk..Ze ging snuffelen en ik kon haar niet meer motiveren..Met heel veel enthousiasme vanuit mijn kant liep ze mee maar onderweg wel wat toestellen gemist...Ik had het al beetje gezien bij de start..Ze vond de regen maar niets waardoor ik moeilijk haar aandacht kon behouden...En ze wilde direct terug naar tent waar ze kon schuilen :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

De raakvlakken werden inderdaad door de overvloedige regen steeds gladder, en ik heb ook aardig wat glijers gezien daar. Zonde dat Jeppe zo duidelijk last had van de weersomstandigheden, zo heb ik er vandaag wel aardig wat meer gezien.
Tapas had er helemaal geen last van, die rende net zo hard en enthousiast als ze onder droge omstandigheden zou hebben gedaan. Ook wel fijn om te weten vind ik.
janine
Zeer actief

LongFields schreef:De raakvlakken werden inderdaad door de overvloedige regen steeds gladder, en ik heb ook aardig wat glijers gezien daar. Zonde dat Jeppe zo duidelijk last had van de weersomstandigheden, zo heb ik er vandaag wel aardig wat meer gezien.
Tapas had er helemaal geen last van, die rende net zo hard en enthousiast als ze onder droge omstandigheden zou hebben gedaan. Ook wel fijn om te weten vind ik.
Tapas vind het spelletje inderdaad geweldig. Dat heb ik gezien..Ze loopt enthousiast maar heeft ook bepaalde rust in zich !
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ze is niet zo'n ongeleid projectiel en weet zich wanneer het moet heel goed te beheersen, meestal dan. Zoals bij de start bijvoorbeeld, dat os wel prettig vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”