Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reddingshondengroep Zuid-Holland-zuid?
Moderator: moderatorteam
- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Reddingshondengroep Zuid-Holland-zuid?
Hallo,
Ik wil graag puinzoeken en/of speuren met mijn hondje proberen, en heb contact geprobeerd te zoeken bij deze club: http://rhgzhz.nl/ Het lijkt mij lekker dichtbij. Alleen krijg ik geen antwoord. Het is mij ook opgevallen dat de pagina voor het laatst in 2008 bijgewerkt is en dat ook de evenementenkalender nog op 2008 staat.
Weet iemand of deze club nog actief is?
En zoja, waar ik ze kan bereiken?
En zonee, misschien dat iemand een andere reddingshondengroep weet in mijn regio (drechtsteden/rotterdam)?
Alvast bedankt!
Ik wil graag puinzoeken en/of speuren met mijn hondje proberen, en heb contact geprobeerd te zoeken bij deze club: http://rhgzhz.nl/ Het lijkt mij lekker dichtbij. Alleen krijg ik geen antwoord. Het is mij ook opgevallen dat de pagina voor het laatst in 2008 bijgewerkt is en dat ook de evenementenkalender nog op 2008 staat.
Weet iemand of deze club nog actief is?
En zoja, waar ik ze kan bereiken?
En zonee, misschien dat iemand een andere reddingshondengroep weet in mijn regio (drechtsteden/rotterdam)?
Alvast bedankt!

Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Re: Reddingshondengroep Zuid-Holland-zuid?
ik weet alleen speuren in Nieuwekerk aan de IJssel, petra driessen. Misschien is dat ook leuk als je geen reddingswerk kan vinden.

- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Contacteer:
Bedankt voor de tip!
Ik ga het even googlen en onderzoeken

Ik ga het even googlen en onderzoeken

Amy de speurhond !!
- daphneK
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik krijg in oktober een pup waar ik ook reddingswerk mee wil gaan doen, en ga in augustus bij deze club kijken
http://www.rhh-info.nl/
Volgens mij trainen reddingshondengroepen door heel nederland, op plekken waar geschikt puin te vinden is
Zo heeft de groep waar ik wil gaan trainen ook diverse lokaties.
http://www.rhh-info.nl/
Volgens mij trainen reddingshondengroepen door heel nederland, op plekken waar geschikt puin te vinden is

Zo heeft de groep waar ik wil gaan trainen ook diverse lokaties.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.dtczhz.nl/
Hier staan contactgegevens. Ik heb ze al een tijd niet zien trainen maar de spullen ed staan er nog dus ik neem aan dat ze nog actief zijn. Ik heb vorig jaar nog een demonstratie van ze gezien.
Hier staan contactgegevens. Ik heb ze al een tijd niet zien trainen maar de spullen ed staan er nog dus ik neem aan dat ze nog actief zijn. Ik heb vorig jaar nog een demonstratie van ze gezien.
- Ankefoto
- Actief
- Contacteer:
http://www.dtczhz.nl/
Ah! De gouden tip! Bedankt, ik ga daar ook eens een mailtje en/of telefoontje aan wagen.
Ik ga trouwens a.s. zondag even meekijken met een speur-les bij Petra Driessen in Nieuwerkerk, kijken of dat wat is!
Deze http://www.rhh-info.nl/ had ik inderdaad ook gezien, maar dit is voor ons denk ik te serieus, ik wil het echt recreatief doen met mijn hondje, en het is echt het belangrijkste dat het leuk is voor ons allebei. Ik zeg niet dat dat bij hun niet zo is, maar ik heb daar geen goed gevoel bij.
Mijn uitgangspunt is niet om mijn hondje later ook echt in te zetten als reddingshond, of om wedstrijden te winnen, het is gewoon voor de leuk.
Ah! De gouden tip! Bedankt, ik ga daar ook eens een mailtje en/of telefoontje aan wagen.
Ik ga trouwens a.s. zondag even meekijken met een speur-les bij Petra Driessen in Nieuwerkerk, kijken of dat wat is!
Deze http://www.rhh-info.nl/ had ik inderdaad ook gezien, maar dit is voor ons denk ik te serieus, ik wil het echt recreatief doen met mijn hondje, en het is echt het belangrijkste dat het leuk is voor ons allebei. Ik zeg niet dat dat bij hun niet zo is, maar ik heb daar geen goed gevoel bij.
Mijn uitgangspunt is niet om mijn hondje later ook echt in te zetten als reddingshond, of om wedstrijden te winnen, het is gewoon voor de leuk.

Amy de speurhond !!
- daphneK
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oke snap ik,
Ik heb er wel bewust voor gekozen, maar kon ook de keuze maken om door de weeks mee te trainen, voor de certificaten enzo.
Denk dat iedere reddingshondengroep wel een serieus aspect heeft (maar kan mij ook vergissen!)
Ik heb er wel bewust voor gekozen, maar kon ook de keuze maken om door de weeks mee te trainen, voor de certificaten enzo.
Denk dat iedere reddingshondengroep wel een serieus aspect heeft (maar kan mij ook vergissen!)
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
leuk dat je zondag gaat kijken bij het speuren! veel plezier!

- Ankefoto
- Actief
- Contacteer:
Ja was echt een goeie tip van je! Ik zag op de site dat het speuren uitgebreid kan worden naar reddingswerk, dus die mogelijkheid is daar ook!Marlieke met Boris schreef:leuk dat je zondag gaat kijken bij het speuren! veel plezier!

Amy de speurhond !!
- Ankefoto
- Actief
- Contacteer:
Nou ik ben vandaag wezen meekijken bij de gevorderde speurders, en wat deden ze het toch goed!! Echt onwijs knap!
De manier waarop les gegeven wordt spreekt mij erg aan, het speuren zelf wordt niet zo serieus gedaan gewoon leuk, doet de hond het fout dan doet ie het maar fout, maar wel het spoor uit proberen te lopen om de hond succes te gunnen, alles heel ontspannen (en das heel belangrijk voor mijn hypere hondje!) en vooral gezellig.
Ben samen met een collegaatje geweest die ook wil speuren met haar pup, en we mochten ook een paar keer zelf een spoor uitzetten en als "slachtoffer" op het eindpunt zitten, en ze hadden ons snel gevonden hoor!
Ik heb mijn inschrijving vandaag gelijk op de post gedaan, en ergens in September gaan we beginnen met de cursus van 5 lessen!

De manier waarop les gegeven wordt spreekt mij erg aan, het speuren zelf wordt niet zo serieus gedaan gewoon leuk, doet de hond het fout dan doet ie het maar fout, maar wel het spoor uit proberen te lopen om de hond succes te gunnen, alles heel ontspannen (en das heel belangrijk voor mijn hypere hondje!) en vooral gezellig.

Ben samen met een collegaatje geweest die ook wil speuren met haar pup, en we mochten ook een paar keer zelf een spoor uitzetten en als "slachtoffer" op het eindpunt zitten, en ze hadden ons snel gevonden hoor!

Ik heb mijn inschrijving vandaag gelijk op de post gedaan, en ergens in September gaan we beginnen met de cursus van 5 lessen!

Amy de speurhond !!
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
wat leuk, super! het is inderdaad gewoon plezier maken en de hondjes uitdagen, maar geen hoge eisen of dergelijke. Mijn Boris is een snelle speurder, als hij de kans krijgt moet ik rennen ipv lopen. Andere hondjes doen het juist erg op hun gemak en speuren veel lager met hun neusje aan de grond. Ik vond het ook heerlijk dat het allemaal zo vrij is! veel plezier met de eerste lessen!