Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Muk schreef:
Marion. schreef:
frank-bobby schreef:nog maals hij mag nog 1 x en dan word hij gecastreerd dus dan kan hij de volgende loopsheid gewoon er tussen blijven lopen
Geweldig dat hij nog een keer mag, zeg!
Hij zal de dag van zijn leven hebben! Gelukkig voor Pientje hebben je vast nog een andere reu in huis (en anders hou je wel een reu uit deze géwéldige combinatie). Stel je voor dat je eens serieus gaat fokken, dat kost nog meer geld! En dat kan natuurlijk niet, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, zodat je zoveel mogelijk geld overhoudt. Want van een uitkering leven is maar karig, gelukkig dat je met je honden en katten nog wat bij kan verdienen. :ok:
:E:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Denise. schreef:Waarom reageert iedereen zo in dit topic, er worden wel vaker topics geopend over iemand die een nest fokt met stamboomloze honden maar hier is Ts meteen een walgelijke broodfokker die het om het geld doet. Hij zal er vast geld aan verdienen inderdaad, net zoals elke fokker :roll:
Wat denk je dat een Weimaraner fokker overhoudt van een nest met 10 pups a 1200 euro. Daar kan die fokker ook behoorlijk leuk van op vakantie.
Zonder stamboom vind ik nog niet eens zo erg, maar wel als je je honden niet eens laat testen. Lees andere topics over zijn fokkerij en hoe hij omgaat met de honden er maar eens op na en je begrijpt meteen waarom ik hem in ieder geval een broodfokker vind.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Denise. schreef:Waarom reageert iedereen zo in dit topic, er worden wel vaker topics geopend over iemand die een nest fokt met stamboomloze honden maar hier is Ts meteen een walgelijke broodfokker die het om het geld doet.
Even in het kort (en zonder dat ik er een oordeel aan geef):
Door een bepaald topic waar uit bleek dat Frank er met een uitkering nogal bijzondere uitgaven op na hield (paarden)
Het ongelukje met één van de doggen tijdens de loopsheid
Nestje katten
2e nestje wawa's.

Oh, en het hele honden op een landje gedoe.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 17 aug 2011 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Denise. schreef:Waarom reageert iedereen zo in dit topic, er worden wel vaker topics geopend over iemand die een nest fokt met stamboomloze honden maar hier is Ts meteen een walgelijke broodfokker die het om het geld doet. Hij zal er vast geld aan verdienen inderdaad, net zoals elke fokker :roll:
Wat denk je dat een Weimaraner fokker overhoudt van een nest met 10 pups a 1200 euro. Daar kan die fokker ook behoorlijk leuk van op vakantie.
Ik vind het meer dan prima dat fokkers verdienen aan hun honden ,maar graag wel nadat ze hun best hebben gedaan om zulk gezond mogelijke fokproducten op de wereld te zetten.
Dit is een ras waar behoorlijk wat problemen in voorkomen ,daar moet je imo als je fokt , of dat met of zonder boom is ,de juiste voorzorgsmaatregelen voor treffen.
En dan mag je van mij daarna lachend de hoofdprijs incasseren :ok:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

alm@ schreef:Dat vind eigenlijk nog wel het meest sneue. Dat arme ventje z'n ballen gaan eraf na gedane arbeid :ugh: En je kunt het leuk verpakken maar het is nog altijd voor je eigen gemak.
Dat dus.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Denk je dat hij het doet voor de leuk? Er wordt 0 aan testen gedaan, en ja dat is dan broodfok. "Hij mag nog een keer". Hoppelaaaaaaaaaaa.

Een goede fokker verdient er ook aan als het meezit, maar dat mag van mij. Die heeft er veel geld in testen in zitten, plus veel tijd als het nestje er is. En de nazorg, niet te vergeten.

Denk dat de pupsels van Bobby-Frank niet terug kunnen komen naar hem, maar dat die fijn op MP terecht komen. Maar ja, daar krijg je ook het hoogste bedrag voor je pupsel natuurlijk.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

alm@ schreef:Dat vind eigenlijk nog wel het meest sneue. Dat arme ventje z'n ballen gaan eraf na gedane arbeid :ugh: En je kunt het leuk verpakken maar het is nog altijd voor je eigen gemak.
tuurlijk is het eigen gemak niet meer hoeven scheiden en met een beetje mazzel geen pis meer hoeven ruimen en hem weer normaal mee op visite kunnen nemen
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Marion. schreef:
Denk je dat hij het doet voor de leuk? Er wordt 0 aan testen gedaan, en ja dat is dan broodfok. "Hij mag nog een keer". Hoppelaaaaaaaaaaa.

Een goede fokker verdient er ook aan als het meezit, maar dat mag van mij. Die heeft er veel geld in testen in zitten, plus veel tijd als het nestje er is. En de nazorg, niet te vergeten.

Denk dat de pupsels van Bobby-Frank niet terug kunnen komen naar hem, maar dat die fijn op MP terecht komen. Maar ja, daar krijg je ook het hoogste bedrag voor je pupsel natuurlijk.
ho ho ho elke hond die hier vandaan komt of wel dier ook kan terug gebracht worden om welke reden dan ook
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

frank-bobby schreef:
tuurlijk is het eigen gemak niet meer hoeven scheiden en met een beetje mazzel geen pis meer hoeven ruimen en hem weer normaal mee op visite kunnen nemen
Doe je dat lekker NU! Of is het toch een beetje eigenbelang dat hij nog even moet gaan dekken?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Marion. schreef:
frank-bobby schreef:
Doe je dat lekker NU! Of is het toch een beetje eigenbelang dat hij nog even moet gaan dekken?
en dan doe ik het nu is ie nogsteeds vruchtbaar hoor
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik zie honden ook liever getest voordat er mee gefokt gaat worden maar dit soort nestjes zijn er wel vaker op het forum en dan wordt er, op een kritische noot na, nooit zo heftig gereageerd. Ik vind deze hondjes er in ieder geval een stuk normaler uitzien dan de meeste stamboomchi's. Normale hoofden en lijfjes en niet van die enge uitpuilende ogen :schrik: Maar ik zal dan inderdaad wel wat topics gemist hebben.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

" ndd maar als ze nu weer een keizersnede krijgt dan mag zij meteen geholpen worden en dan hoeft bur niet "

Vorig nestje was reeds keizersnede ?
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Denise. schreef:Ik zie honden ook liever getest voordat er mee gefokt gaat worden maar dit soort nestjes zijn er wel vaker op het forum en dan wordt er, op een kritische noot na, nooit zo heftig gereageerd. Ik vind deze hondjes er in ieder geval een stuk normaler uitzien dan de meeste stamboomchi's. Normale hoofden en lijfjes en niet van die enge uitpuilende ogen :schrik:
Heb je helemaal gelijk in, ik zie dit ook liever.
Maar volgens mij wordt er eigenlijk altijd wel behoorlijk pittig gereageerd op ongeteste nestjes?
Muk

Denise. schreef:Ik zie honden ook liever getest voordat er mee gefokt gaat worden maar dit soort nestjes zijn er wel vaker op het forum en dan wordt er, op een kritische noot na, nooit zo heftig gereageerd. Ik vind deze hondjes er in ieder geval een stuk normaler uitzien dan de meeste stamboomchi's. Normale hoofden en lijfjes en niet van die enge uitpuilende ogen :schrik: Maar ik zal dan inderdaad wel wat topics gemist hebben.
Eenmalig zo'n nestje voor de leuk, daar zou ik nog mee kunnen leven, maar nee, Frank doet dit regelmatig met zowel zijn honden (Bordeauxdoggen uiteraard ook ongetest en stamboomloos, chi's) en ook zijn katten. Gewoon om zijn uitkering wat op te krikken.

En dan heb ik het vage verhaal van hondennestjes op het veldje waar je paarden staan en honden die weg moesten niet eens genoemd.
Laatst gewijzigd door Muk op 17 aug 2011 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Xtine schreef:" ndd maar als ze nu weer een keizersnede krijgt dan mag zij meteen geholpen worden en dan hoeft bur niet "

vorig nestje was indd een keizersnede ja
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind deze beestjes een stuk beter eruit zien dan die kleine gedrochtjes. Ze zullen vast niet raszuiver zijn maar wat geeft het, dat zoeken de pupkopers toch niet.
Die verhalen omheen maken het raar. Dat dit hondje ook niet natuurlijk kan bevallen is ook een minpunt.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

frank-bobby schreef:
Xtine schreef:" ndd maar als ze nu weer een keizersnede krijgt dan mag zij meteen geholpen worden en dan hoeft bur niet "

Dan snap ik eigenlijk totaal niet waarom je haar laat dekken hoor.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Muk

Xtine schreef:
frank-bobby schreef:

Voor het geld, de gezondheid van zijn honden en de pups staan helaas op de tweede plaats.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Muk schreef:
Denise. schreef:Ik zie honden ook liever getest voordat er mee gefokt gaat worden maar dit soort nestjes zijn er wel vaker op het forum en dan wordt er, op een kritische noot na, nooit zo heftig gereageerd. Ik vind deze hondjes er in ieder geval een stuk normaler uitzien dan de meeste stamboomchi's. Normale hoofden en lijfjes en niet van die enge uitpuilende ogen :schrik: Maar ik zal dan inderdaad wel wat topics gemist hebben.
Eenmalig zo'n nestje voor de leuk, daar zou ik nog mee kunnen leven, maar nee, Frank doet dit regelmatig met zowel zijn honden (Bordeauxdoggen uiteraard ook ongetest en stamboomloos, chi's) en ook zijn katten. Gewoon om zijn uitkering wat op te krikken.

En dan heb ik het vage verhaal van hondennestjes op het veldje waar je paarden staan en honden die weg moesten niet eens genoemd.
OMG moet hij soms toestemming vragen???
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef:Eenmalig zo'n nestje voor de leuk, daar zou ik nog mee kunnen leven, maar nee, Frank doet dit regelmatig met zowel zijn honden (Bordeauxdoggen uiteraard ook ongetest en stamboomloos, chi's) en ook zijn katten. Gewoon om zijn uitkering wat op te krikken.
Dat van die uitkering dat interesseert mij dan totaal weer niet wel de totale desinteresse en onwetendheid tav de gezondheid van de honden.
Bd's ook niet het meest gezonde ras wat er is ,en dan dat laconieke erover.
Ja oma bd liep mank ,nee was niets erfelijks of ernstigs hoor.
Niet dat dat uitgezocht is dat dan weer niet ,maar ze is er oud mee geworden dus dat is het bewijs dat de klachten niets voorstellen :ugh:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Muk schreef:

ff 1 nest bordeauxdogs
katten niet maar ik heb 1 kat die indd ee nest heeft gehad zowel met stamboom als getest
en dat landje bestaat al lang niet meer en daar hebben mijn pony,s 1 jaar gestaan en de honden nestjes en honden waren niet van mij eigenlijk muts ook niet maar goed als die ooit weer weg moet is zij ook welkom hier
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Muk schreef:

Maar er zijn heel veel mensen die fokken om de bankrekening wat bij te vullen. Dat betekent toch niet meteen dat al die mensen slecht voor de honden en pups zijn. Ik denk zelfs dat als mensen niks zouden verdienen aan een nest er stukken minder fokkers zouden zijn. Maar nesten op veldjes tussen paarden daar weet ik niks van, dat zou de reacties kunnen verklaren.
dagmar88 schreef:
Heb je helemaal gelijk in, ik zie dit ook liever.
Maar volgens mij wordt er eigenlijk altijd wel behoorlijk pittig gereageerd op ongeteste nestjes?
Er werd altijd wel pittig gereageerd op stamboomloze nestjes, maar de laatste tijd reageerde de meeste toch veel milder en vaak ook zat forummers die oprecht geïnteresseerd waren.
Muk

Lillith schreef:OMG moet hij soms toestemming vragen???
Nee, maar ik begrijp niet dat er hier mensen zijn die het normaal vinden dat er gewoon wat aangerotzooid wordt met het fokken. Zeker bij dit soort ongezonde rassen. Dan zijn medische testen toch wel het minste wat je kunt doen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Muk schreef:
Xtine schreef:
frank-bobby schreef:

Voor het geld, de gezondheid van zijn honden en de pups staan helaas op de tweede plaats.
nou ja, er zijn natuurlijk wel meer fokkers die na een keizersnede wederom een teefje laten dekken, stamboom fokkers, dus dan zou je die ook met dit om de oren slaan?
Muk

Denise. schreef:Maar er zijn heel veel mensen die fokken om de bankrekening wat bij te vullen. Dat betekent toch niet meteen dat al die mensen slecht voor de honden en pups zijn. Ik denk zelfs dat als mensen niks zouden verdienen aan een nest er stukken minder fokkers zouden zijn. Maar nesten op veldjes tussen paarden daar weet ik niks van, dat zou de reacties kunnen verklaren.
Iedere fokker fokt denk ik ook wel een deel voor het geld. Zelfs de beste fokkers. Als fokken alleen maar geld kost, dan is de lol er ook snel vanaf denk ik. Maar een goede fokker test zijn honden tenminste nog van te voren en laat niet zo voor de leuk hoppa wat honden op elkaar springen zonder ooit maar een moment te hebben nagedacht over de medische gevolgen of over het karakter van de honden en pups. Frank doet dat wel, die fokt puur voor het geld. En juist omdat hij de gezondheid van zijn pups en honden niet voorop stelt vind ik het een broodfokker.
Muk

yamie schreef:nou ja, er zijn natuurlijk wel meer fokkers die na een keizersnede wederom een teefje laten dekken, stamboom fokkers, dus dan zou je die ook met dit om de oren slaan?
Ja, zodra ik het gevoel heb dat een fokker in mijn ogen de gezondheid van de hond en pups niet voorop heeft staan doe ik dat. Heb ik in het verleden ook al gedaan, daar ben ik echt niet te beroerd voor. Stamboomfokkers zijn niet allemaal goede fokkers.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Elke fokker houdt er geld aan over tenzij je en een keizersnee hebt en 1 pup.....
Pretnesten zijn zeker net zoveel waard als de nesten van "topfokkers" die aleen voor de showfokken.
Denk maar aan de Cavaliers, div. Bullen etc. etc.....
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

:piew:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Denise. schreef:Ik vind deze hondjes er in ieder geval een stuk normaler uitzien dan de meeste stamboomchi's. Normale hoofden en lijfjes en niet van die enge uitpuilende ogen :schrik:
Dat maakt imo niet dat er dan maar gewoon meerdere nesten mee gefokt moeten worden voor het eigen plezier. Frank komt op mij niet over als iemand die erg veel intresse heeft in allerlei zaken omtrent het fokken. Ook de combinatie is volgens mij meer voor het gemak (ze zijn immers tóch al dicht bij elkaar) dan voor het werkelijk goed bij elkaar passen. Waar ik nog de grootste vraagtekens bij zet is echter de castratie. De reu moet nog even één keer zijn best doen en dan gaan de ballen er af. Want, zegt Frank, dan pist hij hopelijk niet meer (binnen als ik het goed begrepen had, als hij niet binnen maar buiten bedoelde, mijn excuus) en dan is dat irritante geloei over. Hóópt hij, want zeker te zeggen voor een castratie is dit natuurlijk niet. In mijn oren klinkt dat als opvoeding vervangen voor castratie. Hij lijkt zich helaas weinig zorgen te maken over het welzijn/de gezondheid van de hondjes :(
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Tara schreef:
Muk schreef:
Lillith schreef:OMG moet hij soms toestemming vragen???
Nee, maar ik begrijp niet dat er hier mensen zijn die het normaal vinden dat er gewoon wat aangerotzooid wordt met het fokken.
Goeiemorgen allemaal! Afbeelding
Ik vind Frank geen broodfokker, maar ik vind hem ook niet de verantwoorde fokker die hij zichzelf lijkt te vinden.
Het is allemaal een beetje losse pols vermeerderen, en de term aangerotzooid vind ik eigenlijk ook wel treffend.
Dat er zonder boom wordt gefokt, met niet al te rastypische hondjes is helemaal het punt niet.
Wat voornamelijk irritatie oproept is de ongeïnteresseerde houding Afbeelding , "ik overleg wel ff met mijn dierenarts", "ik zal zo wel ff lezen" en meer van zuks.
Niks weten, vluchtig even lezen, met het blote oog de hondjes gezond verklaren, en dan is het straatje weer schoon.
Natuurlijk is er hier niemand die op voorhand kan zeggen dat het verkeerd zal uitpakken om dit nestje te fokken, maar er is helaas ook niemand die op voorhand kan zeggen dat allemaal goed zal uitpakken.
En juist met dat laatste kun je met pech stevig op de koffie komen!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst namelijk. :ugh:
zoals ik overkom bedoelde ik het niet
maar indd ik denk indd door het vorige nestje goed en gezond is dat deze het dan ook zal zijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”