Klopt, onze teven hebben ook geen ballen.Chihuahua schreef:Oh, en Chicka, al eens gehoord dat ook teven drager en zelfs lijder kunnen zijn van cryptorchisme? Dus wel lekker makkelijk om alles altijd op de reu af te schuiven, er was ook een moeder in het spel nl
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pientje is loops
Moderator: moderatorteam
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: Pientje is loops
-
Chika's
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Teckel
- Aantal honden: 0
Kijk, dat is al netjes dat je het zo uitlegt. Maar hoe weet je zo zeker of de waterhoofd niet van pa's kant komt? Daar valt immers niet op te testen en beide ouders waren neem ik aan geen lijder, en voor iets recessiefs moeten de puppen genen van pa en ma krijgen.Chihuahua schreef:Voor er een hoop spookverhalen de wereld in geholpen worden.
Ik heb inderdaad een teefje gefokt met een waterhoofd, dit leek mij het meest erge wat mij kon overkomen, daarom zeg ik ook dat PL de minste van je zorgen is.
PL is operabel, een waterhoofd dodelijk.
Ik heb naar eer en geweten gehandeld toen ik die combinatie maakte, ik dacht dat ik van alle plus en minpunten uit die lijn op de hoogte was.
Toen bekend werd dat zij een waterhoofd had heb ik veel navraag gedaan, vanuit de vader zijn lijn, en de lijn van moederhond.
Ik gaf eigenlijk pa de schuld in de eerste instantie, maar na onderzoek kwamen er dus andere dingen aan het licht.
Alsof ik voor de lol een hondje fok wat gedoemd is te sterven, kom op.
Ik ben altijd open en eerlijk, maar eigenlijk is dat fout, want daar word je altijd door jaloerse mensen op terug gepakt.
Ik weet dat teven ook drager of lijder kunnen zijn, maar nogmaals, hoe weet je zo zeker dat pa geen drager is?Chihuahua schreef:Oh, en Chicka, al eens gehoord dat ook teven drager en zelfs lijder kunnen zijn van cryptorchisme? Dus wel lekker makkelijk om alles altijd op de reu af te schuiven, er was ook een moeder in het spel nl
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Hoe weet jij zo zeker dat mijn reu dan maar drager is? Want jij beschuldigt meteen mijn reu, dat ik hem maar moet uitsluiten voor de fok omdat hij allerhande ellende vererft.Chika's schreef:Kijk, dat is al netjes dat je het zo uitlegt. Maar hoe weet je zo zeker of de waterhoofd niet van pa's kant komt? Daar valt immers niet op te testen en beide ouders waren neem ik aan geen lijder, en voor iets recessiefs moeten de puppen genen van pa en ma krijgen.Chihuahua schreef:Voor er een hoop spookverhalen de wereld in geholpen worden.
Ik heb inderdaad een teefje gefokt met een waterhoofd, dit leek mij het meest erge wat mij kon overkomen, daarom zeg ik ook dat PL de minste van je zorgen is.
PL is operabel, een waterhoofd dodelijk.
Ik heb naar eer en geweten gehandeld toen ik die combinatie maakte, ik dacht dat ik van alle plus en minpunten uit die lijn op de hoogte was.
Toen bekend werd dat zij een waterhoofd had heb ik veel navraag gedaan, vanuit de vader zijn lijn, en de lijn van moederhond.
Ik gaf eigenlijk pa de schuld in de eerste instantie, maar na onderzoek kwamen er dus andere dingen aan het licht.
Alsof ik voor de lol een hondje fok wat gedoemd is te sterven, kom op.
Ik ben altijd open en eerlijk, maar eigenlijk is dat fout, want daar word je altijd door jaloerse mensen op terug gepakt.
Ik weet dat teven ook drager of lijder kunnen zijn, maar nogmaals, hoe weet je zo zeker dat pa geen drager is?Chihuahua schreef:Oh, en Chicka, al eens gehoord dat ook teven drager en zelfs lijder kunnen zijn van cryptorchisme? Dus wel lekker makkelijk om alles altijd op de reu af te schuiven, er was ook een moeder in het spel nl
Misschien een beetje lezen wat je allemaal zelf hebt gezegd?
Maar goed, ik weet heus wel dat jij een bekende bent, zal wel 1 van die 3 uit dat clubje zijn, want het valt wel ontzettend op dat jij niet tegelijk met 1 van hen online bent, en als jij offline bent, de echte jij weer online komt
En het valt ook wel erg op he, daar niet van hoor
Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
Ik ben jou geen verantwoording schuldig, ik handel ten alle tijden naar eer en geweten, en ik geef over alles openheid van zaken, maar absoluut niet op deze manier, want hiervan ben ik niet gediend
- dagmar88
- Zeer actief
Ik vraag me altijd af (ook bij mensen die pups bij broodfokkers kopen) waarom er achteraf opeens wel 'onderzoek' gedaan kan worden.Chihuahua schreef: Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Er is van te voren ook onderzoek gedaan hoor, maarja, als alles altijd maar in de doofpot word gestoken, kom je ook geen reet verder, mensen die bepaalde dingen wel weten, vertellen je ook niks, omdat je dan weer bevriend bent met een ander clubje.dagmar88 schreef:Ik vraag me altijd af (ook bij mensen die pups bij broodfokkers kopen) waarom er achteraf opeens wel 'onderzoek' gedaan kan worden.Chihuahua schreef: Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
Pas toen ik vanwege een hoop gezeik heb gebroken met die personen, zijn er een aantal zaken aan het licht gekomen.
-
Muk
Omdat je dit niet vooraf kan testen én omdat niet alle gebreken zich voor de geboorte openbaren. Lijkt mij duidelijk.dagmar88 schreef:Ik vraag me altijd af (ook bij mensen die pups bij broodfokkers kopen) waarom er achteraf opeens wel 'onderzoek' gedaan kan worden.Chihuahua schreef: Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ook omdat sommige mensen geen openheid van zaken geven helaas.Muk schreef:Omdat je dit niet vooraf kan testen én omdat niet alle gebreken zich voor de geboorte openbaren. Lijkt mij duidelijk.dagmar88 schreef:Ik vraag me altijd af (ook bij mensen die pups bij broodfokkers kopen) waarom er achteraf opeens wel 'onderzoek' gedaan kan worden.Chihuahua schreef: Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
Daarom koop ik liever bij buitenlandse fokkers en win ik daar mijn info in, die zien je gelukkig niet als directe concurrent
- dagmar88
- Zeer actief
Chihuahua schreef:Er is van te voren ook onderzoek gedaan hoor, maarja, als alles altijd maar in de doofpot word gestoken, kom je ook geen reet verder, mensen die bepaalde dingen wel weten, vertellen je ook niks, omdat je dan weer bevriend bent met een ander clubje.dagmar88 schreef:Ik vraag me altijd af (ook bij mensen die pups bij broodfokkers kopen) waarom er achteraf opeens wel 'onderzoek' gedaan kan worden.Chihuahua schreef: Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
Pas toen ik vanwege een hoop gezeik heb gebroken met die personen, zijn er een aantal zaken aan het licht gekomen.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Inderdaad, en dan probeer je alles zo goed mogelijk te doen, tref je zoiets.dagmar88 schreef:Chihuahua schreef:Er is van te voren ook onderzoek gedaan hoor, maarja, als alles altijd maar in de doofpot word gestoken, kom je ook geen reet verder, mensen die bepaalde dingen wel weten, vertellen je ook niks, omdat je dan weer bevriend bent met een ander clubje.dagmar88 schreef:Ik vraag me altijd af (ook bij mensen die pups bij broodfokkers kopen) waarom er achteraf opeens wel 'onderzoek' gedaan kan worden.Chihuahua schreef: Ik heb mijn onderzoek gedaan, netjes alle pupkopers op de hoogte gesteld, en daarmee is de kous af.
Pas toen ik vanwege een hoop gezeik heb gebroken met die personen, zijn er een aantal zaken aan het licht gekomen.lekkere lui dan...
Kan je vertellen dat dat heel hard aan komt hoor, als ik al mijn honden zou kunnen laten testen op dat zij een waterhoofd door zouden geven zou ik dat graag doen.
Want dat komt echt schrikbarend veel voor, en is gewoon niet te genezen en hangt samen met een hoop pijn en ellende.
-
Muk
Ik zie niet in wat hier lui aan is?dagmar88 schreef:Chihuahua schreef:Er is van te voren ook onderzoek gedaan hoor, maarja, als alles altijd maar in de doofpot word gestoken, kom je ook geen reet verder, mensen die bepaalde dingen wel weten, vertellen je ook niks, omdat je dan weer bevriend bent met een ander clubje.
Pas toen ik vanwege een hoop gezeik heb gebroken met die personen, zijn er een aantal zaken aan het licht gekomen.lekkere lui dan...
Wat ik wel zie is dat de fokkerswereld rot is. Maar dat geldt voor alle rassen. Ik loop al een paar jaar mee in de Newfoundlanderwereld en ik weet een heleboel rottigheid. Maar dat is maar een puntje van de ijsberg, de ergste ellende krijg je toch niet te horen / weten.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Lekkere lui bedoelde ze, Muk.
Maar het is zeker zo, ik weet ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, en het gekste is dat dat dus vaak de meest gewaardeerde fokkers zijn.
Fokkers die worden afgeschilderd als prutsers en broodfokkers zijn vaak 10x beter bezig wat betreft fokken, en helemaal qua verzorging van hun dieren!
Maar het is zeker zo, ik weet ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, en het gekste is dat dat dus vaak de meest gewaardeerde fokkers zijn.
Fokkers die worden afgeschilderd als prutsers en broodfokkers zijn vaak 10x beter bezig wat betreft fokken, en helemaal qua verzorging van hun dieren!
-
Muk
Je hebt gelijk, multitasken gaat mij vandaag een stuk minder af.Chihuahua schreef:Lekkere lui bedoelde ze, Muk.
Sorry Dagmar!
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb 22 jaar chi's gehad en een van de redenen dat ik ze niet meer heb is dat het ras volledig is ingehaald door zijn eigen populariteit. Fokkers met dollartekens in hun ogen, exorbitant hoge prijzen voor stamboomloze honden. Maar dat is niet de enige reden. Ben al die jaren lid geweest van de NCC maar ik heb wat wantoestanden gezien bij fokkers. De honden zaten in bijgebouwtjes, opgestapeld ik kratten of de kleinste maat benchens. Vijftig honden waren geen uitzondering. Heb hondjes dood zien liggen op de aanrecht en dit was bij een van de meest vooraanstaande fokkers van Nederland. Ik geloof niet in goede stamboomhonden fokkesr en slechte stamboomlozehonden fokkers. Je hebt mensen met af en toe een nestje voor de lol waarbij de pups een meer dan geweldige verzorging krijgen en je hebt vooraanstaande fokkers waar de honden het verschrikkelijk hebben en degene die er goed en mooi uitzien zijn de honden die op de show komen. Ook op MP kun je geweldig leuke honden vinden en bij de pupbemiddeling van een rasvereniging staan doorgaans fokkers op de puplijst die voldoen aan het fokregelement van de vereniging. Maar dat zegt nog niets over hoe de fokker zijn/haar honden verzorgt. Denk dat je als koper je gezonde verstand moet gebruiken en als fokker de hand in eigen boezem moet steken.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- dagmar88
- Zeer actief
Muk schreef:Je hebt gelijk, multitasken gaat mij vandaag een stuk minder af.Chihuahua schreef:Lekkere lui bedoelde ze, Muk.
Sorry Dagmar!
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ja, die verhalen die jij nu aanhaalt is nog steeds de trieste waarheid helaas...
En shows bezoeken zegt ook niks over de verzorging van de honden, ik ken een fokker die heeft er wel rond de 30, bezoekt nooit shows, maar ze lopen wel allemaal lekker in huis!
Diegene die altijd mooi weer lopen te spelen op shows gaat het vaak het ergste aan toe.
En dan bedoel ik vaak, niet altijd natuurlijk!
En shows bezoeken zegt ook niks over de verzorging van de honden, ik ken een fokker die heeft er wel rond de 30, bezoekt nooit shows, maar ze lopen wel allemaal lekker in huis!
Diegene die altijd mooi weer lopen te spelen op shows gaat het vaak het ergste aan toe.
En dan bedoel ik vaak, niet altijd natuurlijk!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Chihuahua schreef:Maar het is zeker zo, ik weet ook dingen die het daglicht niet kunnen verdragen, en het gekste is dat dat dus vaak de meest gewaardeerde fokkers zijn.
Chika's schreef:Inprincipe weet jij net zoveel van jouw honden als hij van die van hem. Oke, hij test niet op PL.. Jij wel neem ik aan? Maar jij geeft aan dat PL het minst van de zorgen is, waar test jij nog meer op dan?Chihuahua schreef:Daarom moet je er dus ook niet mee fokken zoals ik al aanhaalde.frank-bobby schreef: omdat het stamboomlose chihuahua,s zijn en niks over de voorouders bekend is
Patella Luxatie is nog wel het minste van je zorgen
Maarja, die uitkering brengt natuurlijk niet genoeg binnen, dus dan gaan we maar lekker met op Chihuahua lijkende honden fokken, of met Ragdolls zonder papieren, en laat je je reu ook van alles dekken
Goed bezig, heel goed bezig.
Ik heb niks tegen mensen die een nestje fokken, met of zonder papieren, maar op deze manier vind ik het dus gewoon walgelijk.
Excuses maken en verzinnen om je honden niet te hoeven testen, want testen is zogenaamd niet nodig als ze geen papieren hebben.
Patella Luxatie heeft niks met voorouders te maken, je hebt werkelijk waar geen enkel excuus om daar niet op te testen, echt geen enkel!
En dan wil jij beweren dat jij bezig met met gezonde hondjes op de wereld te zetten? Schiet mij maar lek.
Wat doe jij dan? Jij zet toch ook overal maar je eigen reuen op? Maar omdat jouw honden uit het buitenland komen, is het opeens ‘goed’ fokken en niet ‘maar raak’ fokken?Chihuahua schreef:Zeker zo'n most beauty dag, ja, wat daar rondloopt is net zo hard om te janken.
Daar komen ook alleen broodfok chihuahua's, ja ook met fci! Van fokkers die maar raak fokken
En jouw honden zijn wel rastypisch? Zo uit de kluiten gewassen, uitpuilende ogen, hangoren, vouworen? Die hondjes uit je eerste nestje hadden ook allemaal een vrij lang snuitje met smal hoofdje, net zo rastypisch als de hondjes van Frank. Het enige verschil is dat ze een stamboom hebben.Chihuahua schreef:Ja zo eentje ken ik er hier uit de buurt ook, maar die fokt ook van die totaal niet rastypische honden.
Zegt niks.
Wie bepaalt wat een hond waard is? Jij bepaalt in ieder geval niet wat Franks hond waard is. Een stamboomloze pup kan voor iemand wel 30000 euro waard zijn, of iemand dat er ook voor wil geven is een tweede.Chihuahua schreef: Ze zijn niet eens 400 waard
Je bedoelt dat hij voor 500 is weggegaan omdat je hem niet verkocht kreeg? Ik zag hem destijds op marktplaats staan voor 950 en de prijs daalde steeds. 900, 850, 800, 750.. Maar dat zeg je er natuurlijk niet bij. Want zeggen dat je een hondje voor 500 wegdoet omdat hij een schoonheidsfoutje heeft, komt beter over dan omdat je hem niet verkocht kreeg. Waarom heb je dat stukje eigenlijk weggehaald? Bang dat mensen erachter komen dat jij honden fokt met één bal? En zat er in dat nest niet ook een inimini pup met enorme overbeet?Chihuahua schreef:Hier, voor 500 weggegaan vanwege het feit dat ie 1 balletje heeft:
UIT GETESTE OUDERS!
Doe niet zo schijnheilig. Voor meer raakte jij ze aan de straatstenen niet kwijtChihuahua schreef:Als ik minder rastypische heb gaan ze zelfs voor minder weg, afgelopen nest had ik er ook minder mooie tussen zitten dus die zijn voor 700/800 verkocht met stamboom.
Die dus blijkbaar nodig uit de fok gehaald moet worden, hij geeft niet rastypische pups en pups met één bal. En dan hebben we het nog niet eens over de gebitsfouten.Chihuahua schreef:Die black and tan die ik hiervoor plaatste is zijn vader![]()
![]()
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ik zou maar niet zo hard lachen om Chicka hoor Smoek.
Chicka heeft zich speciaal geregistreerd hiervoor
Chicka en haar 2 vriendinnen zaten nl. samen allemaal op mijn chihuahuaforum, alleen heb ik ze daarvan af geflikkerd wegens wangedrag.
Die 3 hebben iets met fokkers proberen kapot te maken, ik ben niet de eerste hoor, bij 1 van Nederlands meest vooraanstaande fokkers proberen ze het ook, en bij een ander net begonnen fokster precies zo
Het mooiste is, als ik haar straks tegenkom op de clubmatch, dat ze dan niks durft te zeggen, is precies zo bij de fokker van chihuahua reu, grote mond op internet, maar in het echt een bang meisje
Chicka heeft zich speciaal geregistreerd hiervoor
Chicka en haar 2 vriendinnen zaten nl. samen allemaal op mijn chihuahuaforum, alleen heb ik ze daarvan af geflikkerd wegens wangedrag.
Die 3 hebben iets met fokkers proberen kapot te maken, ik ben niet de eerste hoor, bij 1 van Nederlands meest vooraanstaande fokkers proberen ze het ook, en bij een ander net begonnen fokster precies zo
Het mooiste is, als ik haar straks tegenkom op de clubmatch, dat ze dan niks durft te zeggen, is precies zo bij de fokker van chihuahua reu, grote mond op internet, maar in het echt een bang meisje
- smoekie
- Zeer actief
Nou ja ehm, ik moet er wel ontzettend hard om lachen. En of die Chicka zich speciaal hiervoor geregistreerd heeft zal me aan mijn bipsje oxiderenChihuahua schreef:Ik zou maar niet zo hard lachen om Chicka hoor Smoek.
Chicka heeft zich speciaal geregistreerd hiervoor![]()
Die 3 hebben iets met fokkers proberen kapot te maken, ik ben niet de eerste hoor, bij 1 van Nederlands meest vooraanstaande fokkers proberen ze het ook, en bij een ander net begonnen fokster precies zo![]()
Bedoel, je zegt zelf dat minder rastypische pups voor minder weggaan waaruit dus opgemaakt kan worden dat je dat nogal eens "overkomt". Lees hier ook dat je een teefje hebt gefokt met een waterhoofdje, een reu voor 500 is weggegaan omdat deze maar 1 bal had
Of ze er op uit zijn fokkers kapot te maken weet ik niet. Ken ze niet, wil ze verder ook niet kennen. Maar doorgaans worden dergelijke verhalen niet "zomaar" de wereld in geholpen en is er vaak toch wel e.e.a. aan de hand. (zo blijkt ook). Dus of dat ook daadwerkelijk zo is weet ik niet. Jij kan nu wel als "verweer" geven dat je de enige niet bent waarbij ze dat proberen, maar of dat ook daadwerkelijk zo is weet niemand.
Daarbij geef jezelf ook aan dingen te weten die het daglicht niet kunnen verdragen en dat het vaak de meest gewaardeerde fokkers zijn waarbij dat het geval is
Nu ja. dat laatste wist ik dus al
Laatst gewijzigd door smoekie op 23 aug 2011 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Hmm, die ellende was allemaal in 1 nest hoor, voor je je conclusies gaat trekken
De pups waren allemaal minder typisch, op de reu na, maar de reu had dan weer maar 1 bal.
Nou, kritiek gekregen? Daar verban ik iemand niet om hoor, ik heb ze nog verbazingwekkend lang op het forum laten zitten ondanks alle rellen die zij steeds startte, het is dat ik bepaalde PB's onder ogen kreeg die gemeld waren dat ik ze eraf kon knikkeren
En verder, tja, jij kent mij niet, en je weet niks van mij, evenmin dat jij wat van Chicka weet maar wel blind alles gelooft wat daaruit komt.
Zegt ook wel weer genoeg over jou, maar jij was ook wel een beetje van het stamboomfokkers bashen toch? Dus ik kan het van jou wel hebben hoor
De pups waren allemaal minder typisch, op de reu na, maar de reu had dan weer maar 1 bal.
Nou, kritiek gekregen? Daar verban ik iemand niet om hoor, ik heb ze nog verbazingwekkend lang op het forum laten zitten ondanks alle rellen die zij steeds startte, het is dat ik bepaalde PB's onder ogen kreeg die gemeld waren dat ik ze eraf kon knikkeren
En verder, tja, jij kent mij niet, en je weet niks van mij, evenmin dat jij wat van Chicka weet maar wel blind alles gelooft wat daaruit komt.
Zegt ook wel weer genoeg over jou, maar jij was ook wel een beetje van het stamboomfokkers bashen toch? Dus ik kan het van jou wel hebben hoor
- smoekie
- Zeer actief
Chihuahua schreef:Hmm, die ellende was allemaal in 1 nest hoor, voor je je conclusies gaat trekken![]()
Ik trek nergens conclusies. Ik vraag gewoon wat aan de hand van wat ik hier las. Vandaar mijn vraag ook of je beide ouders geheel uit de fok gehaald hebt of nog steeds met ze ( of 1 van beide) fokt?
Nou ja, je zal de eerste niet zijn die om kritiek mensen van het eigen forum verbant hoor. Wat dat betreft weet ik zo ongeveer wel hoe het er aan toe gaat op andere fora's en dat er vaak best wel wat gezegd mag worden zolang dat maar niet tegen de "beheerder/eigenaar" van het forum is
Daarbij geloof ik zeker niet blind wat zij hier verteld. Tis meer een optelsom van hetgeen zij hier vermelde en wat jij daar zelf over te vertellen had. Dus wat dat betreft zat ze er toch niet zo heel erg veel naast
Oh, en nee ik ben zeker niet van het "stamboomfokkers bashen" maar ben zeker wel van mening dat er toch een heleboel "prutstamboomfokkers" zijn wat voor mij meer dan genoeg reden is om aan te nemen dat het "goede fokken" toch echt niet weggelegd is puur en alleen omdat iemand er toevallig een stukje papier bij verkoopt
Immers geef jijzelf toch ook aan dat je nadat dat waterhoofdje bekend was je toen pas in de lijnen van de vader en moeder bent gaan zoeken? Waarschijnlijk waren de ch. vermeldingen op de stamboom van beide belangrijker dat dat "achterwege" is gebleven en is dat vaak voor andere ook al meer dan genoeg reden om niet "verder" te zoeken, dus wat dat betreft moet je je zeker niet "aangevallen" voelen hoor. Daar ben je dus niet alleen in dat dat vaak pas gebeurd als het kalf verdronken is of als mosterd na de maaltijd
-
Chihuahua
- Zeer actief
Hahahahaha
ik geloof dat ik hier al precies heb uitgelegd hoe of wat, en kampioenen in de stamboom zeggen mij dan weer geen reet, zoveel kampioenen hebben mijn honden nou ook weer niet in hun stambomen hoor
Zolang er over een hoop dingen geen openheid van zaken word gegeven, blijf je toch tegen bepaalde zaken aan lopen.
Zolang het gros van de fokkers hun zieke dieren doodzwijgen, of zelfs naar DL verkopen zonder stamboom kom je ook weinig aan de weet.
Ik had deze pups ook dood kunnen zwijgen, maar zo ben ik dan weer niet.
Waarbij wel weer het bewijs is geleverd dat je dat beter wel kunt doen, want hoe eerlijker je bent, hoe slechter je word weg gezet.
ik geloof dat ik hier al precies heb uitgelegd hoe of wat, en kampioenen in de stamboom zeggen mij dan weer geen reet, zoveel kampioenen hebben mijn honden nou ook weer niet in hun stambomen hoor
Zolang er over een hoop dingen geen openheid van zaken word gegeven, blijf je toch tegen bepaalde zaken aan lopen.
Zolang het gros van de fokkers hun zieke dieren doodzwijgen, of zelfs naar DL verkopen zonder stamboom kom je ook weinig aan de weet.
Waarbij wel weer het bewijs is geleverd dat je dat beter wel kunt doen, want hoe eerlijker je bent, hoe slechter je word weg gezet.
- smoekie
- Zeer actief
Kheb anders nog nergens gelezen dat je beide of 1 van de ouders uit de fokkerij hebt gehaald??Maar misschien heb ik daar overheen gelezen???Chihuahua schreef:Hahahahaha![]()
ik geloof dat ik hier al precies heb uitgelegd hoe of wat
Dat zegt jou geen reet??? Zoveel hebben ze niet in hun stamboom????Chihuahua schreef: en kampioenen in de stamboom zeggen mij dan weer geen reet , zoveel kampioenen hebben mijn honden nou ook weer niet in hun stambomen hoor![]()
Wil ze wel ff voor je opsommen hoor
Reuen:
Amor - 8 / Felipe - 6 / Ch. Joker - 7 Ch. Xeliantos oftwel Tsunami the "winner" met stip op nr 1 met zelfs 10 Champ vermeldingen gevolgd door Vito met een gedeelde 3e plaats met maar liefst 7 champ vermeldingen waarbij je zelfs nog even vertelde dat hij buiten een prachtstamboom (tuurlijk, met 7 ch. is dat uiteraard een prachtstamboom) ook nog eens een zoon is wiens vader in maar liefst 17 landen kampioen is
Dan de dames die overigens net ietsjes "minder" scoren qua champs dan de heren:
Andri - 8 / Chloë - 7 / Nika - 5 / DD - 9 en last but not least Mila met 5 champs in de family
Nu kan ik me vergissen hoor, maar persoonlijk vind ik het nogal tegenstrijdig en ja ook lachwekkend staan als je hier verteld dat kampioensvermeldingen op je stambomen je geen "reet" zeggen en dat jouw buitenlands geïmporteerde honden ook weer niet zoveel kampioenen op hun stamboom hebben staan
Nu kan ik echt wel snappen dat dat heus wel iets is waar men naar kijkt en dat is uiteraard ook prima, zou ik misschien ook wel doen, maar ga dan niet zeggen dat het je geen reet uitmaakt of sterker nog dat ze er niet zoveel hebben
Misschien toch iets meer opletten welke reu je op welke teef zet zou al een heleboel schelen denk ik, en daarbij is het misschien ook wel iets handiger om met zulke "uitkomsten" iets minder hard om je heen te slaan naar hen die fokken "zonder" papieren aangezien dat "papiertje" dus ook totaal geen drol zegt, evenals de gedane "onderzoeken"Chihuahua schreef:Zolang er over een hoop dingen geen openheid van zaken word gegeven, blijf je toch tegen bepaalde zaken aan lopen.
Edit: Trouwens, je zegt dan wel "eerlijk" te zijn. Maar vraag me dan aan de andere kant wel weer af "waar" je eerlijk bent, want op je site staat nergens iets vermeld over de aandoeningen die je in je nest hebt gehad of wat dan ook. Evenmin dat je de ouders (of 1 van) uit de "fokkerij" hebt gehaald. Dit komt nu (hier) "toevallig" ter sprake door die chica en door jouzelf. Je zou dan toch op zijn minst verwachten dat er ook wel iets op de site vermeld staat voor eventuele toekomstige pupkopers als je zegt zo eerlijk te (willen) zijn
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Heel waar helaas. Op het moment dat een fokker zegt dat er iets in een nest voorkomt wordt gelijk de stamboomfokkerij er weer negatief bijgehaald. Daarbij wordt de fokker aangevallen omdat hij/zij dus ook niet de allerbeste hondjes fokt.Chihuahua schreef:Hahahahaha![]()
ik geloof dat ik hier al precies heb uitgelegd hoe of wat, en kampioenen in de stamboom zeggen mij dan weer geen reet, zoveel kampioenen hebben mijn honden nou ook weer niet in hun stambomen hoor![]()
Lekker motiverend voor een fokker om open en eerlijk te zijn
edit: verkeerd topic
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ik heb vrij weinig behoefte om terug te zoeken, maar ik heb duidelijk vermeld dat ik met de moeder niet meer fok, vanuit vader kant zijn er geen enkele aanwijzingen waarom ik hem uit de fokkerij zou moeten halen, dus dat doe ik dan ook niet.
Bij een ander teefje heeft hij een prachtig rastypische nakomeling gegeven, met een perfecte 6x6 schaar, en geen ''afwijkingen''
Goh, dat je het serieus ook nog gaat tellen zegt wel weer genoeg, dan doe je al meer dan ik namelijk.
Ik kijk naar de lijnen, de hond zelf, en op basis daarvan bepaal ik of het mij aanstaat of niet.
De hoeveelheid kampioenen tel ik daarbij niet mee, maar ik vermeld ze wel, is dat een misdaad dan? Als Felipe, Tsunami of wie dan ook geen enkele kampioen in hun stamboom hadden zitten had ik ze nog gekocht
En waarom moet ik op mijn site vermelden dat dat allemaal zat in mijn vorige nest
wat heeft dat met de toekomstige puppykopers te maken? Sorry, maar die vat ik toch niet helemaal hoor.
Moet ik dan van elk nest een verslag maken? Ik vind die opmerking een beetje kant noch wal raken, je bent gewoon aan het zoeken om maar ergens mee te kunnen gooien.
Bij een ander teefje heeft hij een prachtig rastypische nakomeling gegeven, met een perfecte 6x6 schaar, en geen ''afwijkingen''
Goh, dat je het serieus ook nog gaat tellen zegt wel weer genoeg, dan doe je al meer dan ik namelijk.
Ik kijk naar de lijnen, de hond zelf, en op basis daarvan bepaal ik of het mij aanstaat of niet.
De hoeveelheid kampioenen tel ik daarbij niet mee, maar ik vermeld ze wel, is dat een misdaad dan? Als Felipe, Tsunami of wie dan ook geen enkele kampioen in hun stamboom hadden zitten had ik ze nog gekocht
En waarom moet ik op mijn site vermelden dat dat allemaal zat in mijn vorige nest
Moet ik dan van elk nest een verslag maken? Ik vind die opmerking een beetje kant noch wal raken, je bent gewoon aan het zoeken om maar ergens mee te kunnen gooien.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Ja dat weet ik allang hoor.kitty schreef:Heel waar helaas. Op het moment dat een fokker zegt dat er iets in een nest voorkomt wordt gelijk de stamboomfokkerij er weer negatief bijgehaald. Daarbij wordt de fokker aangevallen omdat hij/zij dus ook niet de allerbeste hondjes fokt.Chihuahua schreef:Hahahahaha![]()
ik geloof dat ik hier al precies heb uitgelegd hoe of wat, en kampioenen in de stamboom zeggen mij dan weer geen reet, zoveel kampioenen hebben mijn honden nou ook weer niet in hun stambomen hoor![]()
Lekker motiverend voor een fokker om open en eerlijk te zijn![]()
edit: verkeerd topic
De fokkers die alleen de mooie puppen laten zien, en de lelijkerds in Duitsland verkopen, en de zieke de nek omdraaien of verzuipen die worden zwaar gewaardeerd, omdat het lijkt alsof alles daar wel vlekkeloos verloopt, en dus het gros doet daar lekker aan mee.
Doe je daar niet aan mee, dan ben je een slechte fokker, want de rest fokt altijd mooie honden, en bij jou gaat het meteen mis
- Maltezers
- Zeer actief
Chihuahua schreef:Goh, dat je het serieus ook nog gaat tellen zegt wel weer genoeg, dan doe je al meer dan ik namelijk.
De hoeveelheid kampioenen tel ik daarbij niet mee, maar ik vermeld ze wel, is dat een misdaad dan? Als Felipe, Tsunami of wie dan ook geen enkele kampioen in hun stamboom hadden zitten had ik ze nog gekocht![]()
En waarom moet ik op mijn site vermelden dat dat allemaal zat in mijn vorige nestwat heeft dat met de toekomstige puppykopers te maken? Sorry, maar die vat ik toch niet helemaal hoor.
Je kan niet zo heel goed omgaan met kritiek he, wel de splinter in het oog van de ander zien maar niet de balk in het eigen oog toch jammer.
- smoekie
- Zeer actief
Daar heb ik idd overheen gelezen ja. Maar mag ik dan vragen waarom je de reu niet ook uit de fokkerij hebt gehaald? Ik bedoel. Er zijn geen testen om de erfelijkheid van zowel een waterhoofd vast te stellen. Behalve dat er gezegd kan worden als de reu al vaker een nestje voortgebracht heeft, en wat jij hier nu ook doet dat hij bij een "ander" teefje geen "afwijkende pups" heeft voortgebracht. En daarbij (dat kan ik mis hebben) is het volgens mij zo als ik het goed onthouden heb dat als er een nest is waarbij er bij de reu maar 1 bal is niet bekend is of dit door de vader of moeder vererft omdat ene allel van de vader en de andere van de moeder afkomt en er ook niets is waardoor je kunt onderzoeken wie het foute gen heeft "meegegeven".Chihuahua schreef:Ik heb vrij weinig behoefte om terug te zoeken, maar ik heb duidelijk vermeld dat ik met de moeder niet meer fok, vanuit vader kant zijn er geen enkele aanwijzingen waarom ik hem uit de fokkerij zou moeten halen, dus dat doe ik dan ook niet.
De hoeveelheid kampioenen tel ik daarbij niet mee, maar ik vermeld ze wel, is dat een misdaad dan? Als Felipe, Tsunami of wie dan ook geen enkele kampioen in hun stamboom hadden zitten had ik ze nog gekocht![]()
En waarom moet ik op mijn site vermelden dat dat allemaal zat in mijn vorige nestwat heeft dat met de toekomstige puppykopers te maken? Sorry, maar die vat ik toch niet helemaal hoor.
Maar jij zult er dan wel reden voor hebben om toch met deze reu verder te fokken
Ik ben nu ik op je site ging kijken idd ff gaan tellen ja. Voornamelijk omdat ik al aangaf dacht dat jij degene was met zoveel "champs" op de stambomen en jij hier nu vertelde dat dit je geen reet boeit en je er niet zoveel hebt. Tis ook geen misdaad hoor, verre van zelfs. Ik zeg toch ook dat ik misschien ook wel naar kampioenen zou kijken. Maar daarentegen zou ik in ieder geval niet keihard roepen dat me dat geen reet intereseerde en dat ik er niet zoveel zou hebben terwijl de feiten een totaal ander beeld geven. Dus nee, niks mis mee, maar wel lachwekkend dus met hetgeen jij dus eerder zei
Nou ja, niks is verplicht natuurlijk, maar omdat je hier de bek open hebt over eerlijkheid e.d. zou je toch op zijn minst verwachten dat je die "eerlijkheid" ook op je site aangeeft. Ik bedoel. Tis doorgaans toch een eerste iets waar je als je een hond zoekt op uitkomt (website). Als ik daadwerkelijk op zoek zou zijn naar een zo gezond mogelijk hondje met stamboom zou ik het zeker waarderen als de fokkers daar eerlijk over zouden zijn. Maar goed, nu is jouw website ook niet bepaald een bron van "informatie'" dus daar zal het dan wel aan liggen.
En neeheee, je hoeft ook niet van elk nest een verslag te maken, maar jeetje zeg. Bij jou is het wel heel erg karig gesteld wat "informatie" betreft. truusje / bertus / geboorte datum / aantal teven+reuen / namen van de pups en that's it. Moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk daar nu niet bepaald een trotse fokker uithaal.
Ja, als ik onder het kopje nieuws ja daar staat de ene na de andere "overwinning" vermeld dat dan weer wel
Hoe dan ook. Nee, tis zeker geen schande als je óók kijkt naar het aantal kampioenen in de lijn van de hond die je aanschaft. Nee je hoeft ook echt geen uitgebreid verslag van je fokprodukten uit de doeken te doen als je dat niet wilt, of als je daar geen tijd voor hebt. Maar ja, je moet wel naar de gezondheid van je toekomstige pups kijken en als ik nu dat van jou hier lees begrijp ik echt wel waarom elk ras stuk voor stuk vernaggeld wordt.
Je zet 2 honden op elkaar. De honden brengen nu niet bepaald een "goed" nestje pups voort. 1 wordt er (zeg je) uit de fok gehaald terwijl de ander gewoon in de "fuk eh fokkerij" blijft. Dit terwijl je dus totaal niet weet welk van de 2 ervoor gezorgd heeft dat er pups zijn geboren met zowel een waterhoofd als onderbeet alswel een reu met maar 1 bal. Nu schiet mij maar lek. Het zal wel. Misschien dat jij me dan iets meer kan leren, want nogmaals, ik weet niet beter of dat er geen testen zijn die de erfelijkheidsfaktor van beide kunnen vaststellen
Enne zoeken om maar ergens mee te kunnen gooien? Ik weet het niet hoor. Alles wat ik hier nu zeg, staat gewoon hier door jou en door die ander zelf beschreven. Daar heb ik dus niet voor hoeven zoeken. Enige wat ik wél heb nagezocht was of jij degene was die ik in gedachte ging vwb het aantal kampioenen op de stamboom
Kun jij nu wel zeggen dat je die honden evengoed had gekocht als er geen enkele kampioen in zou hebben gezeten, ach, denk dat we wat dat betreft allebei wel beter weten
Maar ga vooral verder waar je mee bezig was hoor, sla Frank nog maar een x extra om de oren hoe "onverantwoordelijk" hij wel niet bezig is met fokken
edit:
Maltezers schreef:Je kan niet zo heel goed omgaan met kritiek he, wel de splinter in het oog van de ander zien maar niet de balk in het eigen oog toch jammer.
Dit dus
Laatst gewijzigd door smoekie op 23 aug 2011 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heb je weer een doel in je leven gevonden Smoekkeltjesmoekie schreef:Daar heb ik idd overheen gelezen ja. Maar mag ik dan vragen waarom je de reu niet ook uit de fokkerij hebt gehaald? Ik bedoel. Er zijn geen testen om de erfelijkheid van zowel een waterhoofd vast te stellen. Behalve dat er gezegd kan worden als de reu al vaker een nestje voortgebracht heeft, en wat jij hier nu ook doet dat hij bij een "ander" teefje geen "afwijkende pups" heeft voortgebracht. En daarbij (dat kan ik mis hebben) is het volgens mij zo als ik het goed onthouden heb dat als er een nest is waarbij er bij de reu maar 1 bal is niet bekend is of dit door de vader of moeder vererft omdat ene allel van de vader en de andere van de moeder afkomt en er ook niets is waardoor je kunt onderzoeken wie het foute gen heeft "meegegeven".Chihuahua schreef:Ik heb vrij weinig behoefte om terug te zoeken, maar ik heb duidelijk vermeld dat ik met de moeder niet meer fok, vanuit vader kant zijn er geen enkele aanwijzingen waarom ik hem uit de fokkerij zou moeten halen, dus dat doe ik dan ook niet.
Maar jij zult er dan wel reden voor hebben om toch met deze reu verder te fokken![]()
Ik ben nu ik op je site ging kijken idd ff gaan tellen ja. Voornamelijk omdat ik al aangaf dacht dat jij degene was met zoveel "champs" op de stambomen en jij hier nu vertelde dat dit je geen reet boeit en je er niet zoveel hebt. Tis ook geen misdaad hoor, verre van zelfs. Ik zeg toch ook dat ik misschien ook wel naar kampioenen zou kijken. Maar daarentegen zou ik in ieder geval niet keihard roepen dat me dat geen reet intereseerde en dat ik er niet zoveel zou hebben terwijl de feiten een totaal ander beeld geven. Dus nee, niks mis mee, maar wel lachwekkend dus met hetgeen jij dus eerder zei![]()
Nou ja, niks is verplicht natuurlijk, maar omdat je hier de bek open hebt over eerlijkheid e.d. zou je toch op zijn minst verwachten dat je die "eerlijkheid" ook op je site aangeeft. Ik bedoel. Tis doorgaans toch een eerste iets waar je als je een hond zoekt op uitkomt (website). Als ik daadwerkelijk op zoek zou zijn naar een zo gezond mogelijk hondje met stamboom zou ik het zeker waarderen als de fokkers daar eerlijk over zouden zijn. Maar goed, nu is jouw website ook niet bepaald een bron van "informatie'" dus daar zal het dan wel aan liggen.
En neeheee, je hoeft ook niet van elk nest een verslag te maken, maar jeetje zeg. Bij jou is het wel heel erg karig gesteld wat "informatie" betreft. truusje / bertus / geboorte datum / aantal teven+reuen / namen van de pups en that's it. Moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk daar nu niet bepaald een trotse fokker uithaal.
Ja, als ik onder het kopje nieuws ja daar staat de ene na de andere "overwinning" vermeld dat dan weer wel![]()
Hoe dan ook. Nee, tis zeker geen schande als je óók kijkt naar het aantal kampioenen in de lijn van de hond die je aanschaft. Nee je hoeft ook echt geen uitgebreid verslag van je fokprodukten uit de doeken te doen als je dat niet wilt, of als je daar geen tijd voor hebt. Maar ja, je moet wel naar de gezondheid van je toekomstige pups kijken en als ik nu dat van jou hier lees begrijp ik echt wel waarom elk ras stuk voor stuk vernaggeld wordt.
Je zet 2 honden op elkaar. De honden brengen nu niet bepaald een "goed" nestje pups voort. 1 wordt er (zeg je) uit de fok gehaald terwijl de ander gewoon in de "fuk eh fokkerij" blijft. Dit terwijl je dus totaal niet weet welk van de 2 ervoor gezorgd heeft dat er pups zijn geboren met zowel een waterhoofd als onderbeet alswel een reu met maar 1 bal. Nu schiet mij maar lek. Het zal wel. Misschien dat jij me dan iets meer kan leren, want nogmaals, ik weet niet beter of dat er geen testen zijn die de erfelijkheidsfaktor van beide kunnen vaststellen![]()
Enne zoeken om maar ergens mee te kunnen gooien? Ik weet het niet hoor. Alles wat ik hier nu zeg, staat gewoon hier door jou en door die ander zelf beschreven. Daar heb ik dus niet voor hoeven zoeken. Enige wat ik wél heb nagezocht was of jij degene was die ik in gedachte ging vwb het aantal kampioenen op de stamboom![]()
Kun jij nu wel zeggen dat je die honden evengoed had gekocht als er geen enkele kampioen in zou hebben gezeten, ach, denk dat we wat dat betreft allebei wel beter weten
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Heb je weer een doel in je leven gevonden Smoekkeltje![]()
He zeg
En ach, vandaag ff een "bijkom" dag van het weekend. Dus ja, lekker relaxt achter de pc, beetje bijlezen enzo. Je kent het wel
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je hebt helemaal gelijk hoor meid.smoekie schreef:bouvierpoedel schreef:Heb je weer een doel in je leven gevonden Smoekkeltje![]()
He zegben het hele weekend druk geweest ja
Kan er enkel niet zo heul goed tegen dat al die oh zulke "goeiste" fokkers altijd andere weten te bekritiseren terwijl ze zelf op vele en soms meerdere vlakken nog erger zijn dan degene die ze bekritiseren
![]()
En ach, vandaag ff een "bijkom" dag van het weekend. Dus ja, lekker relaxt achter de pc, beetje bijlezen enzo. Je kent het wel
Vooral zo doorgaan zou ik zeggen gewoon doorgaan.
Wat je zegt ben je zelfffff