Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor meid.
Vooral zo doorgaan zou ik zeggen gewoon doorgaan.
:LOL: :LOL: :lees:
:J: :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:Heb je weer een doel in je leven gevonden Smoekkeltje :LOL: :LOL:

He zeg :S: ben het hele weekend druk geweest ja :pffff: Kan er enkel niet zo heul goed tegen dat al die oh zulke "goeiste" fokkers altijd andere weten te bekritiseren terwijl ze zelf op vele en soms meerdere vlakken nog erger zijn dan degene die ze bekritiseren :oeps:

En ach, vandaag ff een "bijkom" dag van het weekend. Dus ja, lekker relaxt achter de pc, beetje bijlezen enzo. Je kent het wel :cool2:
:ok: :wink:
Waar blijven de foto's van je weekend :LOL:

Maar even voor chihuahua: het is in de fokkerij heel duidelijk dat je van een kampioen X kampioen echt geen mooie hondjes hoeft te krijgen. Sterker nog, het zou zelfs heel goed kunnen dat frankbobby (en de rest) zijn nestje mooier kunnen uitvallen dan van welk kampioensnest dan ook. Dat betekent dat moeder natuur doet wat zij wil. Wat ik wel belangrijk vind is dat de hondjes, met of zonder stamboom, getest worden op erfelijke afwijkingen en het voordeel van het fokken met stamboom is dan weer dat de uitslagen van meerdere voorouders bekend zijn en dat is met stamboomloos natuurlijk niet.
Overigens heb ik ook een pupje gehad met een waterhoofdje. Dat hoeft niet erfelijk te zijn. Hij is met 5 weken ingeslapen en staat gewoon op mijn site dat kleine dappere manneke.
smoekie
Zeer actief

Maryanne schreef: :ok: :wink:
Waar blijven die van jou :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

smoekie schreef:
Die komen eraan :cheer: :cheer:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maryanne schreef:
smoekie schreef:
Die komen eraan :cheer: :cheer:
dat zal tijd worden ;)

oh en on topic:
van mij mag er gewoon in zn geheel wel wat minder gefokt worden, mét en zonder stamboom.
En zolang er hier nog stamboomfokkers zijn die met probleemhonden fokken denk ik dat er maar geen stenen naar anderen gegooid moeten worden!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Chihuahua schreef:
frank-bobby schreef:weet niet hoe die vrouw heet ze zal tegen de 60 jaar aan lopen maar kleed haar eg modern ze doet het samen met haar schoon dochter ofzo ?
en hebben ook nog 3 ambullen en een barzoi als ik het goed hebt in totaal 12 of 13 honden geloof ik
Nou, ik ken ze alvast niet, ik ken de echte chifokkers uit Amsterdam, en die gaan echt niet naar zo'n dag hoor :smile2:
En ik ken ze wel want ze hebben de vader van mijn AmBull en die hond is iig overal netjes op getest :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Oh, en nee ik ben zeker niet van het "stamboomfokkers bashen" maar ben zeker wel van mening dat er toch een heleboel "prutstamboomfokkers" zijn wat voor mij meer dan genoeg reden is om aan te nemen dat het "goede fokken" toch echt niet weggelegd is puur en alleen omdat iemand er toevallig een stukje papier bij verkoopt :ok:
Nou het valt anders wel op dat je daar alleen tegen loopt te zeiken.
Over ''topfokker'' Frank hoor ik je niet :denken:
Alsof het nu beter is wat hij doet omdat de stamboomfokkers het ook niet allemaal netjes doen :denken:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:Oh, en nee ik ben zeker niet van het "stamboomfokkers bashen" maar ben zeker wel van mening dat er toch een heleboel "prutstamboomfokkers" zijn wat voor mij meer dan genoeg reden is om aan te nemen dat het "goede fokken" toch echt niet weggelegd is puur en alleen omdat iemand er toevallig een stukje papier bij verkoopt :ok:
Alsof het nu beter is wat hij doet omdat de stamboomfokkers het ook niet allemaal netjes doen :denken:

Oh nee hoor, zeker niet, verre van zelfs, maar er zijn er hier al meer dan genoeg die die kritische noot al laten weerklinken :engel: :LOL:
tineke

smoekie schreef:
tineke schreef:

Oh nee hoor, zeker niet, verre van zelfs, maar er zijn er hier al meer dan genoeg die die kritische noot al laten weerklinken :engel: :LOL:
Ah de lappen tekst zijn dus enkel voor de stamboomfokkers weggelegd.
Op zich vind ik dat in geen enkele verhouding staan tov het vergrijp :mrgreen:
Maar goed jouw kritische noot kunnen we dus ook gewoon wegklikken als zijnde niet serieus te nemen in het vervolg.
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:Ah de lappen tekst zijn dus enkel voor de stamboomfokkers weggelegd.
Maar goed jouw kritische noot kunnen we dus ook gewoon wegklikken als zijnde niet serieus te nemen in het vervolg.
Na, tis meer dat daar hier al meer dan genoeg tegen en over gezegd is. vwb het vergrijp. Mwoah. weet niet. Ben niet zo kapot van wat frank doet, maar zeker ook niet van wat chichi doet. Bedoel. Zij is hier degene die met stenen loopt te gooien over fokken zonder onderzoek terwijl ze zelf een nest heeft gehad waar nogal wat aan schortte. Noem een waterhoofd, onderbeet en reu met maar 1 bal nu niet bepaald iets om "licht" over na te denken, om vervolgens alsof de reu daar totaal geen inbreng in heeft wel weer verder te gaan met de reu.

Wil je het dan zo goed doen dan zeg ik gewoon op mijn beurt en daar hoeft niemand het mee eens te zijn. Haal beide uit de fok. Gaat voor de "goeiste" fokkers toch om iets "toe te voegen" aan het ras. Zij willen toch graag mooie maar zeker ook gezonde hondjes op de wereld zetten. Nou ja, en dat doe je naar mijn idee niet als je fokt met honden terwijl er geen enkel erfelijkheidsrisico onderzoek is die duidelijkheid kan geven welk van de 2 honden het foute gen heeft doorgegeven waardoor ze dit "nest" heeft gehad.

Maar goed. Of mensen die kritische noot van mij wegklikken is natuurlijk aan hen.

vwb Frank. Tja zoals gezegd. Die zie ik ook niet als "goeiste fokker" verre van. Maar ook niet als broodfokker (tenminste heb me nog niet in zijn geschiedenis verdiept moet ik zegggen) waar hij nu voor uitgemaakt wordt.

Ik bedoel. Nestje van vorig jaar is met keizersnede gekomen en ondanks dat dat voor mij persoonlijk de grens zou zijn om die betreffende teef dan niet nog eens te laten dekken is de kans natuurlijk redelijk aanwezig dat ook dit keer een keizersnede gedaan zal moeten worden. Nu ja, gezien het feit dat ze nu niet bekend staan om het geven van grote nesten, de kans groot is dat er geld uit de zak moet worden getrokken voor een keizersnede zie ik hem nog niet met het vliegtuig naar aruba gaan om daar van een zonovergoten vakantie te gaan genieten omdat ie zo lekker veel geld verdiend heeft.

Dit in tegenstelling tot vele "goeiste"fokkers hier op het forum waar ik t nog wel eens waag er bij tijd en wijle een rekensommetje tegenaan te gooien :engel:

Weet je wat het gewoon is. Stuit me gewoon meer dan eens tegen de borst dat die goeiste fokkers die hier verblijven meer dan eens in mijn ogen gewoon echt niet zoveel beter zijn dan de gemiddelde hobbyfukker waar hier sprake van is. En ja, aangezien er maar weinig mensen zijn die zich er aan wagen "hen" ter discussie te stellen op het moment dat zij zichzelf weer een veer in de reet proberen te steken zoals nu met chichi het geval was :F:
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Sjeu, nog even Smoek speciaal voor jou.

In mijn vorige nest had ik 5 pups.
1 van die pups had een waterhoofd + overbeet, iets dat vaak met elkaar in verband staat, en er zat een reutje tussen met maar 1 bal.
Van de 5 pups, 2 met gebreken dus, waarvan allebei de gebreken dingen zijn waar je niet op kunt testen, dus wat wil je hiermee bereiken?
Dat ze meer neus hadden, lag aan hun moeder, die heeft dat ook.

Ik heb van beide honden de lijn geheel uitgeplozen, tot zover dat ik niet eens meer iets kon vinden, uit de lijn van zowel vader als moeder alleen goede verhalen gehoord, ik ken het hele nest van mijn reu, en die zijn allemaal gezond, en geven stuk voor stuk mooie gezonde nakomelingen.

Toen er binnen de NCC frictie ontstond tussen bepaalde groepjes, was de zwijgplicht ook niet langer geldig, dus toen ben ik achter een hoop gekomen uit de moederlijn.
Gebreken die erin gefokt zijn door het niet selectief fokken, en verder wil ik daar niet te diep op ingaan, want ik heb gewoon geen zin in gezeik binnen de Chihuahua wereld.

En nee, mijn website is inderdaad geen bron van informatie nee, heb die ook maar zelf in elkaar geflanst toen de maker van mijn vorige website mij liet zitten met een halve website :roll:
smoekie
Zeer actief

Goed hoor chiwi :ok:
Chihuahua
Zeer actief

smoekie schreef:Goed hoor chiwi :ok:
Oke dan Smoelie :J:
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

smoekie schreef: vwb Frank. Tja zoals gezegd. Die zie ik ook niet als "goeiste fokker" verre van. Maar ook niet als broodfokker (tenminste heb me nog niet in zijn geschiedenis verdiept moet ik zegggen) waar hij nu voor uitgemaakt wordt.

Ik bedoel. Nestje van vorig jaar is met keizersnede gekomen en ondanks dat dat voor mij persoonlijk de grens zou zijn om die betreffende teef dan niet nog eens te laten dekken is de kans natuurlijk redelijk aanwezig dat ook dit keer een keizersnede gedaan zal moeten worden. Nu ja, gezien het feit dat ze nu niet bekend staan om het geven van grote nesten, de kans groot is dat er geld uit de zak moet worden getrokken voor een keizersnede zie ik hem nog niet met het vliegtuig naar aruba gaan om daar van een zonovergoten vakantie te gaan genieten omdat ie zo lekker veel geld verdiend heeft.
Een broodfokker geeft geen bal om zijn hondjes en doet het alleen voor het geld. Ik kan jullie i.i.g. verzekeren dat dát in Frank's geval echt niet het geval is. Hij gaat nooit op vakantie (hooguit een keertje bij zijn moeder in Brabant) en heeft ook geen dure spullen in huis staan. Hij heeft alles over voor zijn dieren en verzorgt ze super!
Je kunt het met de manier van fokken niet eens zijn, maar dat maakt hem nog geen broodfokker.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

larissa schreef:Een broodfokker geeft geen bal om zijn hondjes en doet het alleen voor het geld. Ik kan jullie i.i.g. verzekeren dat dát in Frank's geval echt niet het geval is. Hij gaat nooit op vakantie (hooguit een keertje bij zijn moeder in Brabant) en heeft ook geen dure spullen in huis staan. Hij heeft alles over voor zijn dieren en verzorgt ze super!
Je kunt het met de manier van fokken niet eens zijn, maar dat maakt hem nog geen broodfokker.
Onzin, Frank heeft namelijk eens precies het tegenovergestelde beweerd. Frank fokt voor het geld wat het hem oplevert, niets meer en niets minder. Gezondheid, erfelijke gebreken interesseren hem geen fluit, alleen het geld is belangrijk.
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Dat zal hij dan sarcastisch hebben bedoeld, maar ik zie en spreek hem bijna dagelijks met zijn honden en weet dat dat niet zo is.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Smoekie ik weet niet wat jouw frustratie is met stamboomfokkers, dat doet er ook eigenlijk niet toe. Ik denk niet dat de stamboomfokkers hier zichzelf de 'goeiste' fokkers vinden, maar dat de meesten het wel met de juiste intenties proberen te doen. Fokken is gokken, dus is nu eenmaal niet alles in te calculeren.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Muk schreef:
larissa schreef:Een broodfokker geeft geen bal om zijn hondjes en doet het alleen voor het geld. Ik kan jullie i.i.g. verzekeren dat dát in Frank's geval echt niet het geval is. Hij gaat nooit op vakantie (hooguit een keertje bij zijn moeder in Brabant) en heeft ook geen dure spullen in huis staan. Hij heeft alles over voor zijn dieren en verzorgt ze super!
Onzin, Frank heeft namelijk eens precies het tegenovergestelde beweerd. Frank fokt voor het geld wat het hem oplevert, niets meer en niets minder. Gezondheid, erfelijke gebreken interesseren hem geen fluit, alleen het geld is belangrijk.
dat is wat jij wilt horen ja
Afbeelding
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Wanneer je weet dat in je ras patella luxatie een veelvoorkomende probleem is.

Wanneer je weet dat om die redenen de rasvereniging de testen verplicht maakt.

Wanneer je weet dat de kans op pups met patella luxatie veeeeeeeeeeel maar dan ook veeeeeeeeeeeel kleiner is wanneer beide ouders O/O hebben (dus totaal niet te luxeren knieschijfjes hebben)

Wanneer je vind dat het niet nodig is om je hondjes te laten testen op patella luxatie.

Wanneer je verondersteld dat het wel goed zal zijn.

Wanneer je bewust dat risico wil lopen.

Wanneer je bewust pups op de wereld laat komen waar je van verondersteld dat ze wel geen probleem zullen hebben.

Wanneer je toch gewoon een patella test kan laten doen bij een daar voor aangestelde dierenarts.

Wanneer je allerhande zaken die er niets mee te maken hebt begint bij te halen,

Dan ben je wat mij betreft een ............................ (zware censuur op dit woord)
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
smoekie
Zeer actief

Xtine schreef:Wanneer je weet dat in je ras patella luxatie een veelvoorkomende probleem is.

Wanneer je weet dat de kans op pups met patella luxatie veeeeeeeeeeel maar dan ook veeeeeeeeeeeel kleiner is wanneer beide ouders O/O hebben (dus totaal niet te luxeren knieschijfjes hebben)

Wanneer je vind dat het niet nodig is om je hondjes te laten testen op patella luxatie.

Wanneer je bewust pups op de wereld laat komen waar je van verondersteld dat ze wel geen probleem zullen hebben.

Wanneer je toch gewoon een patella test kan laten doen bij een daar voor aangestelde dierenarts.

Dan ben je wat mij betreft een ............................ (zware censuur op dit woord)

Dit slaat neem ik aan niet op "pientje is loops" :LOL:

Neem maar aan dat dat slaat op het feit wanneer je een "broodfokker" bent :wink: Mwoah. Dat waag ik dan weer te betwijfelen. Met de dingen die jij hier opsomt ben je op zijn minst gewoon een "flutfokker" :ok:

Ben overigens wel benieuwd wat er bij jou aan zware censuur was aangezien ik dacht dat dat hier niet meer heerste :LOL:

Bedoel. Lul de behanger, kutfokker, klotefokker,broodfokker, klojo, lul, klootzak, klote, trut en noem maar op zijn allemaal woorden die hier gewoon mogen hoor :19: :cool2:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

smoekie schreef:
Xtine schreef:Wanneer je weet dat in je ras patella luxatie een veelvoorkomende probleem is.

Dit slaat neem ik aan niet op "pientje is loops" :LOL:

Neem maar aan dat dat slaat op het feit wanneer je een "broodfokker" bent :wink: Mwoah. Dat waag ik dan weer te betwijfelen. Met de dingen die jij hier opsomt ben je op zijn minst gewoon een "flutfokker" :ok:

Ben overigens wel benieuwd wat er bij jou aan zware censuur was aangezien ik dacht dat dat hier niet meer heerste :LOL:

Bedoel. Lul de behanger, kutfokker, klotefokker,broodfokker, klojo, lul, klootzak, klote, trut en noem maar op zijn allemaal woorden die hier gewoon mogen hoor :19: :cool2:
Wou even beleefd blijven.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
smoekie
Zeer actief

hercujess schreef:Smoekie ik weet niet wat jouw frustratie is met stamboomfokkers, dat doet er ook eigenlijk niet toe. Ik denk niet dat de stamboomfokkers hier zichzelf de 'goeiste' fokkers vinden, maar dat de meesten het wel met de juiste intenties proberen te doen. Fokken is gokken, dus is nu eenmaal niet alles in te calculeren.
Wat mijn frustratie met stamboomfokkers is? Geloof dat ik dat eerder hier (en andere keren) wel heb duidelijk gemaakt. En nee, doet er idd niet toe. Ik heb gewoon mijn mening over fokkers en gelukkig mag dat.

Jij kunt nu wel zeggen dat je denkt dat stamboomfokkers hier zichzelf niet de "goeiste" vinden, maar al naar gelang er heen en weer geschopt kan worden (weet jij ook dondersgoed) durft ik dat echt wel te betwijfelen. Sterker nog. Daar zijn tientallen voorbeelden hier alleen al op het forum van te vinden als je gaat zoeken.

Sorry hoor, maar zoals er hier in dit topic bijv. door chiwi werd "geschopt en geslagen" is naar mijn mening volledig onterecht omdat zij naar mijn idee toch echt geen traptrede hoger op de ladder staat dan Frank omdat zij toevallig fokt mét stamboom. Jij idem dito. Als je als fokker zijnde van plan bent als het zo uitkomt (dat is nog maar de vraag en afhankelijk van de loopsheden begreep k laatst) om 3 nesten tekkels te plannen en 2 of 3 met de bms. Weet het ff zo precies niet hoor. Dan moet ik mijn hersens ook nog ff laten kraken terwijl we het er nog niet zo heel lang geleden over hebben gehad, en jijzelf ook nogal ietwat "verontwaardigd" was dat collega fokker leane bovenstaande opwierp dus ja, kom zeg. Wat verwacht je nou?

Moet iets "toevoegen" toch? en fokken om het fokken is toch niet iets toevoegen als ik "iedere fokker" mag geloven. Nou dan plan je een teef tekkel in en een reu bm aangezien beide rassen zo ongeveer tegelijkertijd zoals ik begrepen heb loops zullen worden. Daar heb je toch meer dan genoeg tijd voor nodig om die op een goede en verantwoorde manier groot te brengen?

Maar nee. er staan er gewoon 6 gepland waarvan sommige zelfs tegelijkertijd. Afhankelijk van wie er loops wordt en of "niet" leeg blijft. Ik weet momenteel ff niet wat te zeggen hoor. Meen dat ik genoeg daarover gezegd heb. En voor je me verkeerd begrijp. Dit gaat dus niet over jou als persoon, nog over chiwi als persoon. Maar gewoon over de manier waarop men (jij/zij) fokt en wat ik ter discussie stel. En nee, dat is ook niet zomaar. Dat komt voornamelijk voort uit hetgeen ik hier dus meerdere malen zeg doordat o.a. chiwi,oa jij meer dan eens de mond vol hebt met kritiek op andere fokkers, en dat met name over fokkers die fokken zonder stamboom.

Nou sorry, hier werd er eerder aangehaald dat Frank wel op vakantie kon met de inkomsten uit zijn "chinest" nou, er ff snel van uitgaande dat er voor een 2e x een kz aan te pas zal komen, hij waarschijnlijk niet meer dan 4 pups zal krijgen (heeft ie nog mazzel) zie ik niet in van welk geld hij "lekker" op vakantie kan en wat hem de stempel "broodfokker" op zou leveren.

Fok je met stamboom en zelfs ook nog met af en toe een onderzoek is zo onderhand lijkt wel alles geoorloofd en mag men bakken met geld verdienen en mag daar ook geen rekensom op gemaakt worden want dan ben je geen broodfokker (je weet wel dat topic pasgeleden) nou me dunkt zeg. Als die rekensom die ik eerder maakte maar iets klopt, kun jij een paar maanden heen en weer naar het einde van de wereld en weer terug. Maar dan mág er openeens wel geld verdiend worden?

Ja nou schiet mij dan maar lek. Aangezien die gezondheidsonderzoeken zoveel niet voor lijken te stellen als ik de ziektes van al die mooie stamboom rashonden waarvan de ouders toch écht wel waren getest hier mag geloven, en dat papierke ook al niet zo heel veel meer voor lijkt te stellen behalve dat je weet hoe opa en oma heten snap ik al die drukte niet als iemand zich hier meld die voor o.a "eigen" plezier een nestje fukt hoor. Zoveel minder dan de "goeiste" fukkers doet hij nu ook weer niet. Althans dat is mijn mening op dit moment van hetgeen ik van hem gelezen heb tot nu toe.

Valt hij volgens andere onder de noemer "broodfokker" kan ik hem alleen maar aanrade met een ander ras te gaan fokken, want behalve kleine nesten zijn ze in tegenstelling tot bijvoorbeeld een stamboomloos bm etje niet zo heel veel waard en zal ie gezien het feit er waarschijnlijk weer een kz op komst is stukken minder op verdienen dan iemand die zoals jij met bm's fokt :ok: en dan ook nog eens x 2-3 in zéér korte tijd :19:
Chihuahua
Zeer actief

Hahah, jezus Smoelie, ben je nu zo stom, of speel je zo stom?
Sommige ziektes KUN JE NIET TESTEN, jij maakt zo maar weer eens haarfijn duidelijk waarom de meeste fokkers alles achter gesloten deuren houden wat fout gaat.
Vooroordelen, gelul en gezwets, terwijl je half niet weet wat er aan een nest vooraf gaat.

En bakken met geld?? :scratch: Laat mij jou berekening dan eens zien, ik wil wel weten wat ik fout heb gedaan eerlijk gezegd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Chihuahua schreef:Hahah, jezus Smoelie, ben je nu zo stom, of speel je zo stom?
Sommige ziektes KUN JE NIET TESTEN, jij maakt zo maar weer eens haarfijn duidelijk waarom de meeste fokkers alles achter gesloten deuren houden wat fout gaat.
Vooroordelen, gelul en gezwets, terwijl je half niet weet wat er aan een nest vooraf gaat.

En bakken met geld?? :scratch: Laat mij jou berekening dan eens zien, ik wil wel weten wat ik fout heb gedaan eerlijk gezegd.
wat heb jij een afgrijselijk grote bek, maakt je niet geloofwaardiger hoor mocht je dat denken :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik geloof dat je beter kunt stoppen. :lees:
Want je voegt niets toe en zet jezelf ook een beetje neer zoals je achteraf misschien wel helemaal niet gewild had. :wink:
En van Smoellie ga je het niet winnen. :neenee:
Die kruipt onder je huid en en dat kreng blijft je opvreten. :schrik: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

Hey chiwi, wie is er hier nu stom. Jij of ik? Ik in ieder geval niet hoor.

Dacht dat ik eerder al zei dat er geen onderzoeken zijn die de erfelijkheidsfaktor vast kunnen stellen (ofwel bij pap of mam vandaan) en dat jij desondanks gerust doorfokt met de betreffende reu. En waarom. Ook door hetgeen ik al eerder zei. Doordat hij zogezegd en dat beaam jij ook bij een ander teefje prachtige, rastypische nakomeling heeft gegeven zonder ''afwijkingen'' :19:

Weet niet hoor. Ben dan wel benieuwd hoeveel "rastypische nakomelingen zonder afwijkingen" die reuen in kwestie van jou voor "nageslacht" hebben gezorgd???

Er is mij even niet geheel duidelijk welke reu de vader is van de pups waaruit de pups met waterhoofd/onderbeet/zonder bal zijn voortgekomen. Maar degene van het laatste nest (mei 2011) was ten tijde van dekken net de 12 mnd gepasseerd zeg en dan vraag zeg jij tegen mij dat ik niet eens half weet wat er aan een nest vooraf gaat :LOL: :LOL:

Nou, 1 ding snap ik wel. Ik snap wel dat fukkers op deze manier van fokken achter gesloten deuren houden wat er fout gaat ja, dat heb je zomaar goed :ok:

Nu kan het best zo zijn, dat de reu waar ik het nu over heb, je weet wel, die je met krap 12 mnd je teef al liet volgooien en die voor zeggen en schrijven voor 3 "nakomelingen" heeft gezorgd, niet de reu in kwestie is die dit "nest" met gebreken heeft voortgebracht.

Kan maar net zo goed de reu van 19 mnd met 5 nakomelingen zijn en over hoeveel prachtige, rastypische nakomelingen zonder gebreken hebben we het dan?

Hebben we het dan over 5 of hebben we het dan over 3???? En dan nog? zijn dat er dan dusdanig veel dat jij daar je oordeel nu al over uit durft te spreken en dat jij die reu met een gerust hart zo opnieuw de fokkerij in wilt gooien terwijl het hier nu niet bepaald over een ras gaat die uitblinkt in gezondheid? Dat je de betreffende teef uit de fokkerij wegtrekt is 1, en daarmee verdien je een punt. Maar dat je met deze "score" desondanks gewoon doorgaat, gaat mij ff mijn pet te boven. Dus ja, weet ff niet wat een dekking van een reu met een dusdanig "stamboom" met een dusdanig aantal kampioenen opbrengt? Wat was het ook alweer Xeliantos 10 en Amor 8??? Zal er als ik het goed onthouden heb niet ver uit de buurt zitten. Dus ja, jij loopt zonder risico evengoed wel "binnen".

Hoef ik geen "berekening" (die trouwens niet op jouw sloeg) tegenaan te gooien hoor :ok: Maar goed, ga gerust door met om je heen slaan naar andere stamboomlozefokkers hoor. Met een dusdanig fokbeleid als jij er o.a. op na houd zit je er in ieder geval niet ver boven en verdien je zeker geen pluim, noch een door jezelf in je reet gestoken hiawathatooi :cool2:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

bouvierpoedel schreef:

Ik geloof dat je beter kunt stoppen. :lees:
Want je voegt niets toe en zet jezelf ook een beetje neer zoals je achteraf misschien wel helemaal niet gewild had. :wink:
En van Smoellie ga je het niet winnen. :neenee:
Die kruipt onder je huid en en dat kreng blijft je opvreten. :schrik: :LOL:
:LOL:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

smoekie schreef:
hercujess schreef:Sorry hoor, maar zoals er hier in dit topic bijv. door chiwi werd "geschopt en geslagen" is naar mijn mening volledig onterecht omdat zij naar mijn idee toch echt geen traptrede hoger op de ladder staat dan Frank omdat zij toevallig fokt mét stamboom. Jij idem dito. Als je als fokker zijnde van plan bent als het zo uitkomt (dat is nog maar de vraag en afhankelijk van de loopsheden begreep k laatst) om 3 nesten tekkels te plannen en 2 of 3 met de bms. Weet het ff zo precies niet hoor. Dan moet ik mijn hersens ook nog ff laten kraken terwijl we het er nog niet zo heel lang geleden over hebben gehad, en jijzelf ook nogal ietwat "verontwaardigd" was dat collega fokker leane bovenstaande opwierp dus ja, kom zeg. Wat verwacht je nou?

Moet iets "toevoegen" toch? en fokken om het fokken is toch niet iets toevoegen als ik "iedere fokker" mag geloven. Nou dan plan je een teef tekkel in en een reu bm aangezien beide rassen zo ongeveer tegelijkertijd zoals ik begrepen heb loops zullen worden. Daar heb je toch meer dan genoeg tijd voor nodig om die op een goede en verantwoorde manier groot te brengen?

Maar nee. er staan er gewoon 6 gepland waarvan sommige zelfs tegelijkertijd. Afhankelijk van wie er loops wordt en of "niet" leeg blijft. Ik weet momenteel ff niet wat te zeggen hoor. Meen dat ik genoeg daarover gezegd heb. En voor je me verkeerd begrijp. Dit gaat dus niet over jou als persoon, nog over chiwi als persoon. Maar gewoon over de manier waarop men (jij/zij) fokt en wat ik ter discussie stel. En nee, dat is ook niet zomaar. Dat komt voornamelijk voort uit hetgeen ik hier dus meerdere malen zeg doordat o.a. chiwi,oa jij meer dan eens de mond vol hebt met kritiek op andere fokkers, en dat met name over fokkers die fokken zonder stamboom.
Jij leest alleen maar wat je WIL lezen en hoe het in jouw beeld past. Discussiëren is ook luisteren naar de andere partij(en) en dit meenemen in je oordeel. Volgens mij heb ik (en andere fokkers in desbetreffend topic ook) dat een PLANNING een PLANNING is. Dat betekent niet dat dat ook gaat gebeuren of voornemens het ben het ten uitvoer te brengen. Uiteraard zijn de Bullen ook van mij, omdat ik samen met mijn man een huishouden run, maar de teckels zijn mijn ding. Moet ik daarom al mijn fokplannen maar aan de kant schuiven, omdat hij dit jaar misschien één of twee nesten heeft? Volgens mij heb ik ook al onderstreept dat ik niet 6 nesten tegelijk ga fokken. Het enige dat je ons kan verwijten is dat we de planning niet 'handig' op onze website hebben staan.

Ja, wij fokken met stamboom, maar ik weet als geen ander dat dat niet zaligmakend is. Bij de Bullen maken we HD en ED-foto's, de dierenarts laten wij naar hart en longen luisteren en aanvullend (buiten een rasvereniging om) doen wij ook nog een hartecho. In principe krijgen teven wat ons betreft niet meer dan twee nesten. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Je kan wel lekker kritisch doen vanachter je computer, maar misschien moet je eens leren om niet direct te oordelen. Je kent ons niet, je weet niet hoe het er aan toe gaat bij ons. Wij willen een eigen bloedlijn opbouwen. We hopen er over 10, 20, 30 jaar nog steeds te zijn. We hebben nog geen Bullmastiff pup gefokt, maar ondertussen hebben we er zeker 15.000 euro aan gespandeerd. We gaan niet op vakantie, want we hebben voor onze honden gekozen. Al onze tijd en geld gaat naar hen. Lekkere broodfokkers...
tineke

smoekie schreef:
tineke schreef:Ah de lappen tekst zijn dus enkel voor de stamboomfokkers weggelegd.
Na, tis meer dat daar hier al meer dan genoeg tegen en over gezegd is. vwb het vergrijp. Mwoah. weet niet. Ben niet zo kapot van wat frank doet, maar zeker ook niet van wat chichi doet. Bedoel. Zij is hier degene die met stenen loopt te gooien over fokken zonder onderzoek terwijl ze zelf een nest heeft gehad waar nogal wat aan schortte. Noem een waterhoofd, onderbeet en reu met maar 1 bal nu niet bepaald iets om "licht" over na te denken, om vervolgens alsof de reu daar totaal geen inbreng in heeft wel weer verder te gaan met de reu.

Wil je het dan zo goed doen dan zeg ik gewoon op mijn beurt en daar hoeft niemand het mee eens te zijn. Haal beide uit de fok. Gaat voor de "goeiste" fokkers toch om iets "toe te voegen" aan het ras. Zij willen toch graag mooie maar zeker ook gezonde hondjes op de wereld zetten. Nou ja, en dat doe je naar mijn idee niet als je fokt met honden terwijl er geen enkel erfelijkheidsrisico onderzoek is die duidelijkheid kan geven welk van de 2 honden het foute gen heeft doorgegeven waardoor ze dit "nest" heeft gehad.

Maar goed. Of mensen die kritische noot van mij wegklikken is natuurlijk aan hen.

vwb Frank. Tja zoals gezegd. Die zie ik ook niet als "goeiste fokker" verre van. Maar ook niet als broodfokker (tenminste heb me nog niet in zijn geschiedenis verdiept moet ik zegggen) waar hij nu voor uitgemaakt wordt.

Dit in tegenstelling tot vele "goeiste"fokkers hier op het forum waar ik t nog wel eens waag er bij tijd en wijle een rekensommetje tegenaan te gooien :engel:

Weet je wat het gewoon is. Stuit me gewoon meer dan eens tegen de borst dat die goeiste fokkers die hier verblijven meer dan eens in mijn ogen gewoon echt niet zoveel beter zijn dan de gemiddelde hobbyfukker waar hier sprake van is. En ja, aangezien er maar weinig mensen zijn die zich er aan wagen "hen" ter discussie te stellen op het moment dat zij zichzelf weer een veer in de reet proberen te steken zoals nu met chichi het geval was :F:
Wat een slap gelul ,je kunt je nu wel voordoen als de
Che Guevara van de hondenwereld maar zo is het natuurlijk niet.
Want als je zelf voor een hond gaat shoppen pak je ook de husselfokker om de hoek.
Dan kijk je ook niet naar gezondheidsonderzoeken of verbetering ,maar naar de prijs en vermeerdering :denken:
Als je werkelijk zo begaan was met de hondenfok in het algemeen , de indruk die je probeert te wekken met dit soort posts,dan had je dat toch anders gedaan bij mijn weten.
Net zomin als sommige de ''goeiste'' fokkers zijn ben jij ook niet de ''goeiste'' koper,die hele hondenhandel wordt in stand gehouden buiten aanbieders, door kopers.
Daar ben jij er een van .
tineke

larissa schreef:Dat zal hij dan sarcastisch hebben bedoeld, maar ik zie en spreek hem bijna dagelijks met zijn honden en weet dat dat niet zo is.
Je kunt wel van je eigen honden houden en er goed voor zorgen maar dat wil niet zeggen dat je van honden in het algemeen houd.
Fokken op deze prutserige wijze geeft aan dat je niets om honden in het algemeen geeft ,anders had je op zijn minst een beetje gekeken naar wat je op de wereld zette.
Zeker bij de rassen die Frank heeft want die lopen niet over van de goede gezondheid ,wel van de gezondheidsklachten.
Het totale voorbij gaan aan de problemen daarin geeft aan dat je niet echt betrokken bent bij wat je doet,wat overigens voor elke fokker geld wmb.
De ingebouwde rontgenogen van Frank detecteren enkel gebrek ,of het ontbreken daarvan.
Is er wel een gebrek ,zoals een mankende bd ,waar uiteraard gewoon de lijn mee verder wordt voortgezet,dan blijkt dat niets te zijn.
Niet omdat de dokter dat constateert ,nee maar omdat ze er oud mee geworden is,alsof dat niet kan met pijnlijke gewrichtsklachten :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”