Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door smoekie »

tineke schreef:Wat een slap gelul ,je kunt je nu wel voordoen als de
Che Guevara van de hondenwereld maar zo is het natuurlijk niet.
Want als je zelf voor een hond gaat shoppen pak je ook de husselfokker om de hoek.
Dan kijk je ook niet naar gezondheidsonderzoeken of verbetering ,maar naar de prijs en vermeerdering :denken:
Als je werkelijk zo begaan was met de hondenfok in het algemeen , de indruk die je probeert te wekken met dit soort posts,dan had je dat toch anders gedaan bij mijn weten.
Net zomin als sommige de ''goeiste'' fokkers zijn ben jij ook niet de ''goeiste'' koper,die hele hondenhandel wordt in stand gehouden buiten aanbieders, door kopers.
Daar ben jij er een van .

Ja wat slap gelul voor de 1 is, is dat niet voor de ander natuurlijk.

Ik heb die van mij (inmiddels al 8,5) destijds idd bij de boer hier niet ver vandaan gehaald. Dat klopt ja. Niks mis met de fokker, geen betere of slechtere fokker dan menig stamboomfokker hier in ieder geval. En aangezien ik hier nu al een redelijke tijd meeloop, redelijk wat gelezen/gezien en int kupke opgeslagen heb waar het stamboomfokkers, hun fokbeleid maar zeker ook hun fokprodukten aangaat ben ik er alleen maar meer en meer van overtuigd geraakt dat het een goede keus is geweest :ok:

TIs ook idd niet zo dat ik zo "begaan" ben met de hondenfok in zijn algemeenheid. Daar schort het al jaren aan, dat is niet iets van de afgelopen paar jaar. Tis meer dat ik me meer en meer irriteer aan fokkers die zich als goeiste proberen neer te zetten, graag met de stok naar anderen mogen slaan (zie leane naar hercujes bijv - zie chiwi naar frank om het maar ff op de korte termijn te houden) en daarbij vergeten dat ze zelf ook meer dan genoeg "steken" laten vallen. Kijk naar chiwi. Lult hier dat ze zo goed bezig is, en dat die reu waar het hier ff om ging zulke prachtige en rastypische nakomelingen zonder gebreken heeft voortgebracht. Maar welke reu was dat dan? Die van 12 mnd met 3 nakomelingen of die van 19 mnd met 5 nakomelingen? Nou,nou,nou,nou,nou, ja die heeft zich dan al echt goed "bewezen" hoor :ok: Daar kun je dan ook echt van op aan :roll:

Dus ja zijn er hier naar mijn idee niet zo heel erg veel die op een dusdanige manier om zich heen "mogen" slaan wat dat betreft. Die mogen van mij eerst naar zichzelf kijken alvorens een ander de oren proberen te wassen :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

smoekie schreef: Ik heb die van mij (inmiddels al 8,5) destijds idd bij de boer hier niet ver vandaan gehaald. Dat klopt ja. Niks mis met de fokker, geen betere of slechtere fokker dan menig stamboomfokker hier in ieder geval. En aangezien ik hier nu al een redelijke tijd meeloop, redelijk wat gelezen/gezien en int kupke opgeslagen heb waar het stamboomfokkers, hun fokbeleid maar zeker ook hun fokprodukten aangaat ben ik er alleen maar meer en meer van overtuigd geraakt dat het een goede keus is geweest :ok:
In tegenstelling tot wat jij denkt vertrouw ik eerder een stamboomfokker dan een type zoals Frank. Ik wil bij mijn rashond dat alles wat minimaal getest moet worden op zijn minst getest is. Dat garandeert niet dat alle nakomelingen gezond zijn (met levende dieren fokken is dat altijd een risico, zowel bij boom- als boomloze honden), maar wel dat er meer op gezondheid wordt gelet dan bij een vermeerderaar zoals Frank. Een hond kan op het oog gezond zijn (zo test Frank zijn honden), maar dat zegt mij helemaal niets.

Natuurlijk zitten er onder stamboomfokkers veel prutsers. Helaas! Dat is altijd als er geld in het spel is en ik vrees dat daar weinig aan te doen is. De stamboomfokkerij is ook rot en de vele uitwassen bewijzen dat ook. Maar het is ook de taak van de koper om zich hier in te verdiepen en verder te kijken dan de neus lang is. Want er zitten nog meer dan genoeg hele goede fokkers tussen, al is het soms goed zoeken.

Maar dit alles vind ik nog altijd beter dan de fokkerij volgens de principes van Frank. Daar wordt helemaal niet aan gezondheid gedaan en staat geld voorop. Dat vertrouw ik al helemaal niet, zeker omdat de garantie daar tot de deur is. Dan koop ik nog liever een hond bij een slechte stamboomfokker, daar wordt tenminste nog iets aan gezondheid & preventie gedaan.
Omdat een vermeerderaar zoals Frank zich niet aan allerlei regels hoeft te houden (geen showeisen, gezondheidstesten, karaktereisen) komt de rottigheid van deze fukkers niet naar boven, want deze fukkers hoeven zich nergens te bewijzen. Laat staan dat zij bijvoorbeeld eerst een hond laten opgroeien en die dan moeten afschrijven voor de fok omdat de hond bij een HD test slecht scoort. Zodra zoiets wel aan de orde zou zijn, komt alle rottigheid hier ook naar boven en ik denk dat men dan nog veel meer schrikt dan bij de stamboomwereld, waar die rottigheid aan de orde van de dag is.
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Jeetje Smoelie, je gaat lekker he.
Uit dat nest van 5 is er overigens ook eentje gegaan naar een vrouw die er af en toe een showtje mee loopt, en die pup had een geweldig keurrapport meteen de eerste keer al, en werd meteen 2VB.
Nu nog steeds haalt zij telkens 1e 2e of 3e plaatsen met prachtige keurrapporten.
Daar gaat niet mee gefokt worden, maar waren er geen problemen geweest in dit nest, dan was zij dus absoluut van toegevoegde waarde geweest en absoluut niet alleen qua uiterlijk, ook zeer zeker van karakter ;-)

Voor mij zijn er vooralsnog geen redenen om mijn reu uit de fok te halen.
Van de 6 nakomelingen in totaal zijn er 2 nakomelingen met problemen, problemen die recessief vererven, of in het geval van een waterhoofd niet eens erfelijk hoeven te zijn.

Oh, en Amor was inderdaad 13 maanden toen hij dekte, wat is daarvan het probleem? Kun je mij dat uit leggen? Ik snap namelijk niet zo goed waarom je je daar zo druk om maakt.
Een Chihuahua is al vrij snel uit gegroeid, kun je niet vergelijken met een Bullmastiff (Ik noem maar even wat) die een behoorlijk langere periode nodig hebben om volwassen te worden, zowel mentaal als fysiek.

En Smoelie, nog 1 keer, want je blijft de fout maken:
OVERBEET Het was een overbeet die de pup had, wat naar alle waarschijnlijkheid word veroorzaakt door het waterhoofd.
Hoeft niet altijd zo te zijn, maar dat gaat wel vaak hand in hand ;-)
Geeft wel weer aan dat je maar half leest.

Zelf koop je blijkbaar honden op de boerderij, dus wat heb jij eigenlijk voor recht van spreken? :roll:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

muk tineke en ziekewawa ga vooral zo door geloof wat je wilt geloven
ik maak wel weer een nieuw topic aan als ze gedekt is en hoop dat topic dan tot de pups te kunnen gebruiken
dus hoop dat jullie daar niet komen zieken
verder veel plezier verder in dit topic
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Chihuahua schreef:Jeetje Smoelie, je gaat lekker he.
Uit dat nest van 5 is er overigens ook eentje gegaan naar een vrouw die er af en toe een showtje mee loopt, en die pup had een geweldig keurrapport meteen de eerste keer al, en werd meteen 2VB.
Nu nog steeds haalt zij telkens 1e 2e of 3e plaatsen met prachtige keurrapporten.
Daar gaat niet mee gefokt worden, maar waren er geen problemen geweest in dit nest, dan was zij dus absoluut van toegevoegde waarde geweest en absoluut niet alleen qua uiterlijk, ook zeer zeker van karakter ;-)

Van de 6 nakomelingen in totaal zijn er 2 nakomelingen met problemen, problemen die recessief vererven, of in het geval van een waterhoofd niet eens erfelijk hoeven te zijn.

Oh, en Amor was inderdaad 13 maanden toen hij dekte, wat is daarvan het probleem? Kun je mij dat uit leggen? Ik snap namelijk niet zo goed waarom je je daar zo druk om maakt.
Een Chihuahua is al vrij snel uit gegroeid, kun je niet vergelijken met een Bullmastiff (Ik noem maar even wat) die een behoorlijk langere periode nodig hebben om volwassen te worden, zowel mentaal als fysiek.

OVERBEET Het was een overbeet die de pup had, wat naar alle waarschijnlijkheid word veroorzaakt door het waterhoofd.

Zelf koop je blijkbaar honden op de boerderij, dus wat heb jij eigenlijk voor recht van spreken? :roll:
Ik heb stamboomhonden -gefokt volgens de regels van de rasvereniging-, neem aan dat ik dan wel de opmerking mag maken dat als 1/3 van de nakomelingen een gebrek heeft ik dat dat wel een schrikbarend aantal vind?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

frank-bobby schreef:muk tineke en ziekewawa ga vooral zo door geloof wat je wilt geloven
ik maak wel weer een nieuw topic aan als ze gedekt is en hoop dat topic dan tot de pups te kunnen gebruiken
Je probeert je pups dus via dit forum aan de man te brengen. :neenee:
smoekie
Zeer actief

Muk schreef:
smoekie schreef: Ik heb die van mij (inmiddels al 8,5) destijds idd bij de boer hier niet ver vandaan gehaald. Dat klopt ja. Niks mis met de fokker, geen betere of slechtere fokker dan menig stamboomfokker hier in ieder geval. En aangezien ik hier nu al een redelijke tijd meeloop, redelijk wat gelezen/gezien en int kupke opgeslagen heb waar het stamboomfokkers, hun fokbeleid maar zeker ook hun fokprodukten aangaat ben ik er alleen maar meer en meer van overtuigd geraakt dat het een goede keus is geweest :ok:
In tegenstelling tot wat jij denkt vertrouw ik eerder een stamboomfokker dan een type zoals Frank. Ik wil bij mijn rashond dat alles wat minimaal getest moet worden op zijn minst getest is. Dat garandeert niet dat alle nakomelingen gezond zijn (met levende dieren fokken is dat altijd een risico, zowel bij boom- als boomloze honden), maar wel dat er meer op gezondheid wordt gelet dan bij een vermeerderaar zoals Frank. Een hond kan op het oog gezond zijn (zo test Frank zijn honden), maar dat zegt mij helemaal niets.

Natuurlijk zitten er onder stamboomfokkers veel prutsers. Helaas! Dat is altijd als er geld in het spel is en ik vrees dat daar weinig aan te doen is. De stamboomfokkerij is ook rot en de vele uitwassen bewijzen dat ook. Maar het is ook de taak van de koper om zich hier in te verdiepen en verder te kijken dan de neus lang is. Want er zitten nog meer dan genoeg hele goede fokkers tussen, al is het soms goed zoeken.

Maar dit alles vind ik nog altijd beter dan de fokkerij volgens de principes van Frank. Daar wordt helemaal niet aan gezondheid gedaan en staat geld voorop. Dat vertrouw ik al helemaal niet, zeker omdat de garantie daar tot de deur is. Dan koop ik nog liever een hond bij een slechte stamboomfokker, daar wordt tenminste nog iets aan gezondheid & preventie gedaan.
Omdat een vermeerderaar zoals Frank zich niet aan allerlei regels hoeft te houden (geen showeisen, gezondheidstesten, karaktereisen) komt de rottigheid van deze fukkers niet naar boven, want deze fukkers hoeven zich nergens te bewijzen. Laat staan dat zij bijvoorbeeld eerst een hond laten opgroeien en die dan moeten afschrijven voor de fok omdat de hond bij een HD test slecht scoort. Zodra zoiets wel aan de orde zou zijn, komt alle rottigheid hier ook naar boven en ik denk dat men dan nog veel meer schrikt dan bij de stamboomwereld, waar die rottigheid aan de orde van de dag is.

Kan ik heel goed snappen hoor Muk. Maar ik heb daar een heel andere mening over. Die mening is in de afgelopen 2 jaar ook alleen maar versterkt moet ik eerlijk bekennen. Er zit naar mijn mening net ff iets teveel fukkers die dan misschien wel met stamboom fokken en soms ook met onderzoeken, maar hier en op internet lezende zie ik toch echt dat er wel heel erg veel hondjes met gebreken zijn en dan betreft het meer dan eens een hondje die zogenaamd zo "goed" gefokt is, met stamboom en al dat ik denk dat ze vaak zelf niet eens meer weten waar ze mee bezig zijn. Er wordt gefokt naar datgene wat bij shows punten binnehaalt en of daar nu een blinde keurmeester staat of niet boeit niet. Dat wat punten oplevert aan de hand daarvan wordt tegenwoordig vaker wel dan niet gefokt. Dat lees je ook in het verhaal van chiwi hieronder terug.

Je hebt gelijk als je zegt dat het een kleine moeite is om de honden te laten testen. De kosten zijn het in ieder geval niet die je als fokker daarvan zouden moeten weerhouden. Maar ook daarvan zie ik dan weer net ff iets te vaak dat er wel op pl is getest en mensen na een aantal maanden wel ineens aan een stikdure operatie moeten geloven. Dus ja, nu wil ik niet zeggen dat dat niet gedaan moet worden hoor, maar veel zegt zo'n onderzoek naar mijn idee dan ook niet eerlijk gezegd.

JIj hebt het nu over rottigheid. Nou, als ik van chiwi lees dat ze een nest heeft gehad waarin toch een dusdanig hoeveelheid aan rottigheid zat en zij zo om zich heen slaat naar andere "fukkers" snap ik niet dat je dan evengoed met diezelfde reu doorgaat terwijl je totaal niet weet wie (reu-teef) het betreffende foute gen/allel heeft doorgegeven en daar ook niet op te testen is. Nee enige wat zij zegt. Is eigenlijk hetzelde als Frank zegt. Ze "ziet" het aan de nakomelingen. Ja duh, zo lust ik ze ook wel. Tuurlijk zal niet ieder nest bomvol zitten. Kan maar zo zijn dat een volgend nest idd niets heeft, maar kan heel goed zijn dat een volgend of daarop volgend nest bomvol met ellende zit. Nou ja, en als je dan willens en wetens gewoon doorgaat omdat je "ziet" dat het mooie nakomelingen zijn wat geeft je (algemeen gesproken) dan het recht andere te bekritiseren :19:

Naar mijn idee geen, maar goed, zij heeft daar zo blijkt andere ideeën over. En dat kan en mag uiteraard. Zoals jij/zij je mening hebben, heb ik die ook :wink:

Chihuahua schreef:Jeetje Smoelie, je gaat lekker he.

Ik ga best hoor dankje :J:

Wat blijf jij nou toch elke keer lullen over keurrapport. Alsof die "keuringspapieren" zo belangrijk zijn en alsof de keurmeesters nu zoveel belang hechten aan rastypische hondjes. Meer dan eens zie je hondjes die totaal niet voldoen aan het "uiterlijk" van de rasstandaarden en toch worden zij winnaar. Dus wat zegt dat? Helemaal geen drol. Ja dat fokkers fokken al naar gelang het een papierke oplevert. En of dat nu overeenstemt met de standaard beschreven rasstandaarden doet er niet toe. Daar gaat het vaak in beginsel al fout en jij doet daar zo te lezen goed aan mee :ok:

En ach nee, waterhoofd hoeft (in sommige uitzonderlijke gevallen) misschien idd niet erfelijk te zijn, een over/onderbeet is dat wel en dat tezamen met een reu met maar 1 bal mag ik toch hopen dat je niet echt geloofd in een "pechgevalletje" :roll:

Tis niet zozeer een probleem dat je een jonge reu net de 12 mnd gepasseerd laat dekken, maar wel als je aangeeft dat hij prachtige nakomelingen heeft gegeven en je daarom durft te stellen dat het "probleem" waar dus totaal niet op te testen is niet bij hem vandaan komt. Overigens het zal volgens de regels wel mogen hoor, en t zal best dat dergelijk kleine hondjes ietwat "eerder" uitgegroeid/volwassen zijn, maar dan nog vind ik het persoonlijk gewoon belachelijk een reu van net 1 jaar al te laten dekken.Maar dat is gewoon een persoonlijk iets. Daar trekken menig fokkers zich uiteraard niks van aan. :schrik: Dus ja, ik lees wel hoor. Houd jij je dan maar vast dat het misschien gevalletje pech is geweest en dat je reutje niet de bepalende factor hier geweest is. Persoonlijk val jij voor mij dus onder de fokkers die doelbewust een ras naar de klote helpen door gewoon zo te blijven doorfokken.

FF vraagje nog aangezien honden geboren na 1 jan 2010 verplicht getest moeten zijn op pl en dat pas vanaf 12 mnd kan. Was die van jou al getest toen je hem met 12,5 mnd liet dekken?

Trouwens, waarom zou ik geen recht van spreken mogen hebben? Ik ben geen fokker hoor, ik doe me ook niet zo voor en ik sla mensen niet om de oren zodat ik mezelf weer een extra hiawathatooi in mijn reet kan steken die daar niet hoort :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chihuahua
Zeer actief

Mijn god Smoel, de vader van mijn nestje met 3 pups was die reu van 12 maanden, die van dat andere nestje met 5 pups was toen de 20 maanden al gepasseerd, je kijkt wel op mijn site maar doe je dat met je ogen dicht? :U:

AL mijn honden zijn getest op Patella Luxatie, zo niet dan staat dat er ook bij, en dan is dat omdat zij te jong zijn, of in het geval van 2 andere honden nog niet in NL zijn, en even voor de duidelijkheid, Amor is 27 februari geboren, en heeft op 16 maart Mila gedekt, dus toen was hij inderdaad allang Patella Luxatie getest :ok:
Ik laat mijn honden niet ongetest dekken wat jij nu wilt beweren :kotz:
En nogmaals, Amor is niet de vaderhond van dat nest waarin er zich problemen voordeden, dat je dat even goed in je oren knoopt, reu van dat nest was toen 19 maanden ;-)
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Mijn god Smoel, de vader van mijn nestje met 3 pups was die reu van 12 maanden, die van dat andere nestje met 5 pups was toen de 20 maanden al gepasseerd, je kijkt wel op mijn site maar doe je dat met je ogen dicht? :U:

AL mijn honden zijn getest op Patella Luxatie, zo niet dan staat dat er ook bij, en dan is dat omdat zij te jong zijn, of in het geval van 2 andere honden nog niet in NL zijn, en even voor de duidelijkheid, Amor is 27 februari geboren, en heeft op 16 maart Mila gedekt, dus toen was hij inderdaad allang Patella Luxatie getest :ok:
Ik laat mijn honden niet ongetest dekken wat jij nu wilt beweren :kotz:
En nogmaals, Amor is niet de vaderhond van dat nest waarin er zich problemen voordeden, dat je dat even goed in je oren knoopt, reu van dat nest was toen 19 maanden ;-)
Nee hoor, ik kijk niet met mijn ogen dicht. Alleen was me hier niet duidelijk welke reu de vader was van die pups met gebreken.

En ik zeg toch ook dat de ene reu net 12 mnd en een paar dagen was en de ander 19 mnd ten tijde van dekken. Dus waar zit ik fout dat jij zegt dat ik met mijn ogen dicht lees?

Maar geeft niet hoor, nogmaals, wat ik net al zei. Fuk fijn verder. Weet in ieder geval wel dat als ik op jouw site terecht kom omdat ik een chihuahua zoek ik me 3x achter de oren zou krabben als ik later zou horen dat je een nest met ellende hebt gehad. 7 pups, 2 dood, 1 teef waterhoofd en onderbeet en ook nog eens een reu met maar 1 bal. Als ik daar dan zoveel waarde aan zou hechten, zou ik die eerlijkheid op zijn minst op prijs stellen. Sterker nog je verteld de mensen gewoon dat de overige pupjes het zo fantastisch doen. Nounou. Fantastisch hoor. 1 teef met waterhoofd en onderbeet en 1 reu met maar 1 bal :E:

Dus ja, hop teef eruit want daar zal het wel vandaan komen en degene vaker voor nageslacht moet zorgen dan een teef dat doet lekker overal bovenop laten gooien hoor. Als je gewoon echt zo eerlijk bent als je zegt te zijn en een dusdanig hart voor het ras hebt haal je die reu ook gewoon uit de fok. Niks meer niks minder. Tis echt niet zo dat de chi's een uitstervend ras is waarbij die van jou "brood" nodig is hoor.

Maar ja, tis wel duidelijk dat we daar nogal over van mening verschillen :wink:
Chihuahua
Zeer actief

:blah: :blah: :blah: :blah:

Als jij een Chihuahua zoekt, dan ben jij meer het type om naar marktplaats.nl te gaan en vooral geen hondje met stamboom te zoeken.

Maar goed, je gaat maar lekker verder met je beweringen hoor, zal mij aan mijn reet roesten, je kent mij niet, je kent mijn honden niet, dus ik echt niet wakker liggen van wat jij nu allemaal vind hoor. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gaan jullie lekker dames.??
Ga lekker afspreken in de ballenbak bij de Mac. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

frank-bobby schreef:muk tineke en ziekewawa ga vooral zo door geloof wat je wilt geloven
Ga je nu patella laten testen of niet ?
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Chihuahua
Zeer actief

Ow, en Smoel, je zit nu wel te zaniken dat ik hier bezig ben tegen Frank, maar wat doe je zelf??

Monatoetje hoeft maar een topic te openen of jij bent er als de kippen bij om haar af te branden, en bij hercujess was je ook haantje de voorste :U:
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef::blah: :blah: :blah: :blah:

Als jij een Chihuahua zoekt, dan ben jij meer het type om naar marktplaats.nl te gaan en vooral geen hondje met stamboom te zoeken.

Dat klopt ja. Daar hoef ik in ieder geval niet voor te kijken hier op het forum verhouding hier en mp liggen niet zover uit elkaar :cool2:
Chihuahua schreef: Maar goed, je gaat maar lekker verder met je beweringen hoor, zal mij aan mijn reet roesten, je kent mij niet, je kent mijn honden niet, dus ik echt niet wakker liggen van wat jij nu allemaal vind hoor. :ok:
Nou mooi toch :ok:
Chihuahua schreef:Ow, en Smoel, je zit nu wel te zaniken dat ik hier bezig ben tegen Frank, maar wat doe je zelf??

Monatoetje hoeft maar een topic te openen of jij bent er als de kippen bij om haar af te branden, en bij hercujess was je ook haantje de voorste :U:
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Ja en? Wat is je punt? Dat heb ik toch al eerder gezegd dat ik af en toe beetje geïrriteerd raak door al die zo "goeiste" fokkers die menen andere mensen om de oren te kunnen slaan zodat ze zichzelf weer een dikke pluim kunnen geven. Of de mond vol hebben over verbeteren en weet ik veel wat nog meer terwijl je naar mijn idee meer dan eens eerder van vermeerderen spreekt.

Trouwens. Ik "brand" haar of Jessica niet af. Ik "brand" hun fokbeleid af. Dat is iets totaal anders. Zelfde als hier bij jou. Ik breng wat kritische noten aangaande jouw "fokkwaliteiten/beleid" zoals jij richting frank doet. :cool2:
bouvierpoedel schreef:Gaan jullie lekker dames.??

Alleen als jij ook mee komt ballen :lol1:
bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk
Zeer actief

Chihuahua schreef::blah: :blah: :blah: :blah:

Maar goed, je gaat maar lekker verder met je beweringen hoor, zal mij aan mijn reet roesten, je kent mij niet, je kent mijn honden niet, dus ik echt niet wakker liggen van wat jij nu allemaal vind hoor. :ok:
geldt niet voor mij, zoals ik al zei heb ik stamboomhonden uit keurfok, maar waarschijnlijk is dat ook de reden dat je mijn post niet beantwoordt.
Typisch weer :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
die is toch in de Ikea?
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef:
Die is toch in de Ikea?
Ja dan bij de Ikea joh ,kan het bommen als die 2 maar ophouden in hun bewijsdrang. :S:
Ze hebben het geen eens in de gaten dat ze het heel erg eens zijnn met elkaar. :80: :LOL:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

echt waar? Je fokt Chiwawa's en durft dít met droge ogen te zeggen? Ongelofelijk. Je denkt zeker dat het toevallig is.
Chihuahua schreef:of in het geval van een waterhoofd niet eens erfelijk hoeven te zijn.
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Volgens mij heeft het Chihuahuatje ongelooflijk last van kennelblindheid :denken:
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

smoekie schreef: Trouwens. Ik "brand" haar of Jessica niet af. Ik "brand" hun fokbeleid af. Dat is iets totaal anders. Zelfde als hier bij jou. Ik breng wat kritische noten aangaande jouw "fokkwaliteiten/beleid" zoals jij richting frank doet. :cool2:
Fijn om te weten dat je alleen mijn fokkwaliteiten/beleid afbrandt en niet mij persoonlijk :mrgreen: maar wat doe ik in jouw ogen dan precies verkeerd? Ik probeer te fokken met de juiste intenties en te blijven denken in het belang van mijn honden. Ik test wat nodig is en zelfs meer. Mijn persoonlijke fokbeleid is zwaarder dan de rasvereniging van mij verlangt. Het enige wat je mij kan verwijten is dat ik mijn puppyPLANNING enigzins 'onhandig' op onze websites heb geplaatst. Had ik er geen maanden en/of jsren bijgezet, was er niks aan de hand geweest?

Ik ken overigens fokkers die drie of vier nesten in één jaar hebben en het jaar erop vervolgens niks. Dus als je zou zeggen drie of vier nesten in twee jaar tijd, dan valt het wel weer heel erg mee toch? :19:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Muk schreef:

:ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief

hercujess schreef:
smoekie schreef: Trouwens. Ik "brand" haar of Jessica niet af. Ik "brand" hun fokbeleid af. Dat is iets totaal anders. Zelfde als hier bij jou. Ik breng wat kritische noten aangaande jouw "fokkwaliteiten/beleid" zoals jij richting frank doet. :cool2:
Fijn om te weten dat je alleen mijn fokkwaliteiten/beleid afbrandt en niet mij persoonlijk :mrgreen: maar wat doe ik in jouw ogen dan precies verkeerd? Ik probeer te fokken met de juiste intenties en te blijven denken in het belang van mijn honden. Ik test wat nodig is en zelfs meer. Mijn persoonlijke fokbeleid is zwaarder dan de rasvereniging van mij verlangt. Het enige wat je mij kan verwijten is dat ik mijn puppyPLANNING enigzins 'onhandig' op onze websites heb geplaatst. Had ik er geen maanden en/of jsren bijgezet, was er niks aan de hand geweest?

Ik ken overigens fokkers die drie of vier nesten in één jaar hebben en het jaar erop vervolgens niks. Dus als je zou zeggen drie of vier nesten in twee jaar tijd, dan valt het wel weer heel erg mee toch? :19:

Ik ken jou toch verder niet persoonlijk, hoe kan ik jou persoonlijk dan afbranden :wink:

Ging mij bij jou op dit moment en dat heb ik ook eerder uitgelegd puur om hetgeen er zelf beschreven stond dat je 6 nesten zou hebben en bijna allemaal tegelijkertijd. Daar denk ik op zo'n moment eerlijk gezegd dan het mijne van en ja, dan wil het nog wel eens gebeuren dat ik er op zo'n moment een simpel rekensommetje tegenaan gooi. :F:

En misschien had ik jou hier niet in mogen betrekken :flower: maar en dat is waar ik gewoon de laatste tijd een beetje kriegel van wordt is dat men wat ik al zei zich meer dan eens als de oh zo goeie fokkers voordoen, grote bek hebben over andere, telkens maar spreken van verbeteren en dat ze niet vermeerder (yeh right) etcetera etcetera terwijl als je de boel dan een beetje bijhoud of na/terug gaat lezen je vaak genoeg ff :eek: staat. Ja als die fokkers dan stenen naar andere "fukkers" gooien kan ik me helaas pindakaas niet altijd beheersen om mijn mening over hen voor me te houden. En ja, zoals ik al eerder zei. Bij meer dan genoeg heb ik het idee dat zij zelf echt niet zoveel beter zijn dan bijv. Frank hier.

En bij jou was het dus het aantal nesten die je gepland had staan zowel tegelijkertijd als vlak na elkaar :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Volgens mij heeft Jessica al tig keren uitgelegd dat ze niet alle 6 tegelijk gedekt worden.
Okè, handig is het misschien niet om alle planningen er op te zetten . Van de andere kant zet ik mijn nestplannen ook online zodat mensen die eventueel interesse hebben in een pup contact met me kunnen opnemen.
Zo heb ik ook een keer 4 nestplannen op mijn site gehad , waarvan er twee bij de co-owners geboren zouden worden en 2 bij mij. Uiteindelijk gaat 1 nest niet door en wordt het andere teefje pas eind dit jaar gedekt en 1 nest wordt bij mij geboren.

De reden waarom er zo fel op Frank gereageerd wordt , is niet zozeer omdat hij een keer een nestje stamboomloze Chi`s fokt, maar om de reden die hij opgeeft waarom hij zijn honden niet laat en wil testen.
Was dit topic gestart door een " goeiste " stamboomfokker die zijn honden niet laat testen om dezelfde reden als Frank opgeeft , dan zou er net zo fel gereageerd worden.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Muk

Smoek is gewoon anti stamboomfok, dat kan.
En nu chihuahua openheid van zaken geeft is dat voor Smoek een extra reden om de stamboomfok nog maar extra af te kraken. Is een fokker eens open, dan is het dus ook niet goed. Nee, dan het gefuk van de vermeerderaars, dáár heb je helemaal geen openheid van zaken. En dan LIJKT het gefuk gezonder en misschien beter, maar dat is het niet. Je hoort er alleen niks over, omdat er geen rasverenigingen zijn waar de klachten terecht komen of via roddels van collegafukkers die op dezelfde manier fukken, want die zijn er niet. Kortom, wat niet weet, wat niet deert volgens Smoek.
Maar als dezelfde rottigheid daar ook boven tafel komt, dan zie je direct dat de fukkers geen haar beter zijn (vaker slechter!) dan de stamboomfokkers.

En ja, er zit genoeg rottigheid onder de stamboomfokkers. Zo zijn er ook op het forum stamboomfokkers waar ik mijn twijfels over heb over hun fokbeleid, maar ja het forum verschilt niets met de "echte" wereld.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Smoekie, ik weet dat je mij niet kent en ik waardeer je kritische noot in principe ook. Mede door mensen als jij heb ik mijn eigen visie op fokken gevormd door veel te lezen hier op het forum. Probeer alleen niet degenen die het ook daadwerkelijk goed bedoelen te laten lijden onder de 'slechten'.

Ik heb er in ieder geval van geleerd om mijn planningen anders op mijn site te etaleren (nu nog doorgeven aan mijn webdesigner), dus dank daarvoor :flower:

Ik wil zelf maar x aantal honden in huis, omdat ik geen schuur vol wil, dus zal in de toekomst ook honden uit gaan plaatsen, zodat ik wel mijn lijn kan continueren. Ik bepaal dan wel het fokbeleid, welke combinaties, betaal de kosten, etcetera, maar op die manier kom je al gauw aan meerdere nesten per jaar. Precies zoals MonaToetje omschrijft. Dat heeft niks met zoveel mogelijk nesten willen fokken te maken, maar meer met meerdere mogelijkheden met betrekking tot het fokbeleid, zodat je niet per se door hoeft te fokken met honden die eigenlijk niet goed genoeg zijn (qua uiterlijk, gezondheid en/of karakter). Groeit het hondje wat je uitgeplaatst hebt, niet uit tot wat je er van hebt gehoopt, dan is er niet direct een man overboord, omdat je meerdere opties hebt om terug te vallen. Dat betreffende hondje hoef je dus niet in te zetten voor de fok en kan gewoon als huishond bij zijn huidige baasjes verder leven.
Muk

@Hercujess (en andere stamboomfokkers),

Ik zou niet eens proberen in te gaan tegen smoek, want dat heeft weinig zin. Al moet ik zeggen dat ik de hoeveelheid geplande nesten ook vrij veel vind in zo'n korte tijd. Dus ik kan mij dit bezwaar wel voorstellen. Alleen jammer dat Smoek dat gebruikt om direct de hele stamboomfok meteen weer aan te pakken.
Chihuahua
Zeer actief

Ja Smoel, in een nest kan er weleens uitval zijn he, deze pups waren ook een stuk kleiner als normaal, dus die hebben gewoon op een minder gunstige plek gezeten, 7 pups voor een Chihuahua is gewoon erg veel.
De rest hadden gewoon allemaal mooie gewichten van rond de 100 gram bij de geboorte, en de 2 overleden pupjes waren maar 60 gram, dus wat wil je, beetje zwak om dat er ook nog even bij te gaan halen, met andere woorden: ''Die zullen ook wel niet ''goed'' zijn geweest''
Je zegt het niet, maar je bedoelt het wel ;-)

En ik heb met heel veel fokkers over deze kwestie gepraat, maar ze vonden allemaal dat ik hem echt nog niet zomaar moest uitsluiten, in combinatie met teefjes uit gezonde lijnen kan hij voor goede nakomelingen zorgen.

Ik heb al zoveel honden voor de fok uitgesloten, je moet eens weten hoeveel dure honden ik voor niks heb weg gegeven, of voor een habbekrats heb herplaatst omdat ze te klein bleven, de fontanel niet goed sloot, of patella luxatie hadden of gewoon geen fijn karakter hadden, of een slecht gebit.

Ik denk dat we allemaal graag leuke mooie gezonde honden willen fokken lijkt mij.
bouvierpoedel
Zeer actief

Chihuahua schreef:Ja Smoel, in een nest kan er weleens uitval zijn he, deze pups waren ook een stuk kleiner als normaal, dus die hebben gewoon op een minder gunstige plek gezeten, 7 pups voor een Chihuahua is gewoon erg veel.
De rest hadden gewoon allemaal mooie gewichten van rond de 100 gram bij de geboorte, en de 2 overleden pupjes waren maar 60 gram, dus wat wil je, beetje zwak om dat er ook nog even bij te gaan halen, met andere woorden: ''Die zullen ook wel niet ''goed'' zijn geweest''
Je zegt het niet, maar je bedoelt het wel ;-)

En ik heb met heel veel fokkers over deze kwestie gepraat, maar ze vonden allemaal dat ik hem echt nog niet zomaar moest uitsluiten, in combinatie met teefjes uit gezonde lijnen kan hij voor goede nakomelingen zorgen.

Ik heb al zoveel honden voor de fok uitgesloten, je moet eens weten hoeveel dure honden ik voor niks heb weg gegeven, of voor een habbekrats heb herplaatst omdat ze te klein bleven, de fontanel niet goed sloot, of patella luxatie hadden of gewoon geen fijn karakter hadden, of een slecht gebit.

Ik denk dat we allemaal graag leuke mooie gezonde honden willen fokken lijkt mij.
Als dat zo is dan lijkt het mij datt je gewoon moet stoppen met proberen gezonde honden te fokken.
Doe je aan zelfkastijding of zo.??
smoekie
Zeer actief

Muk schreef:Smoek is gewoon anti stamboomfok, dat kan.
En nu chihuahua openheid van zaken geeft is dat voor Smoek een extra reden om de stamboomfok nog maar extra af te kraken. Is een fokker eens open, dan is het dus ook niet goed. Nee, dan het gefuk van de vermeerderaars, dáár heb je helemaal geen openheid van zaken. En dan LIJKT het gefuk gezonder en misschien beter, maar dat is het niet. Je hoort er alleen niks over, omdat er geen rasverenigingen zijn waar de klachten terecht komen of via roddels van collegafukkers die op dezelfde manier fukken, want die zijn er niet. Kortom, wat niet weet, wat niet deert volgens Smoek.
Maar als dezelfde rottigheid daar ook boven tafel komt, dan zie je direct dat de fukkers geen haar beter zijn (vaker slechter!) dan de stamboomfokkers.

En ja, er zit genoeg rottigheid onder de stamboomfokkers. Zo zijn er ook op het forum stamboomfokkers waar ik mijn twijfels over heb over hun fokbeleid, maar ja het forum verschilt niets met de "echte" wereld.

Muk, lees jij nu ook nog eens. Volgens mij wals je iets te snel over mijn "lappen" heen. Wat mij gewoon het meeste irriteert en dat had ik dacht ik goed genoeg uitgelegd, maar klaarblijkelijk toch niet zo. Is dat ik er kriegel van wordt hoe stamboomfokkers altijd maar met die stok om zich heen slaan om zichzelf een veer in de reet te kunnen duwen terwijl zij feitelijk (naar mijn idee) niet zo heel erg veel van andere fokkers die zonder stamboom fokken verschillen. Oke ze doen meestal wat onderzoeken. Maar en dat kun je ook niet ontkennen als je dan leest hoeveel van de pups uit onderzochte ouders toch e.e.a. krijgen, kan ik me soms wel voorstellen dat er fokkers zijn die die onderzoeken naast zich neerleggen alszijnde "het maakt toch geen fuk uit".

Kijk hier bij frank bijv. zou ik persoonlijk wel die paar tientjes ertegen aan gooien, maar zeer waarschijnlijk zegt het nog niks. Tis al jarenlang wat niet weet wat niet deert, dat is nooit anders geweest en zal ook nooit anders worden. Ja dmv internet wil je nog wel eens ergens achter komen wat je niet wist.

Chihuahua was niet degene die hier "openheid" gaf dat was die chica of hoe ze ook heet die zich hier had aangemeld en wat alleen maar "bevestigd" werd door chiwi. Niks meer niks minder. Dus zoveel openheid van zaken geeft chiwi hier niet hoor. Denk dat ook zij het het liesft gewoon "stil" had gehouden.

En ja wat chiwi betreft, daar heb ik idd ook niet een hoge pet van op wat haar "fokbeleid". Net zo min als dat ik dat van Frank heb, maar met dat verschil dat mensen juist verwachten een "goed" produkt aan te schaffen bij mensen die daar ook reclame voor maken en zich ook als zodanig neerzetten. Nou kun je me een hoop vertellen, maar ik kan me niet voorstellen dat je een reu die 7 pups voortbrengt, waarvan 2 dood, 1 met waterhoofdje en onderbeet én reu met maar 1 bal in de fokkerij houd. Frank wordt verweten dat hij kan zien dat zijn chi's (die ik eroverigens écht heel goed vindt uitzien) geen pl hebben terwijl zij feitelijk hetzelfde doet door te zeggen dat ze de reu in kwestie in de fok houd omdat ze kan zien dat hij prachtige nakomelingen heeft gegeven zonder gebreken. Ja duh. Kom zeg. Hij kan dat niet zien, maar zijn kan dat wel zien :denken:

Vreemd hoor. Je zou denken dat als je PL afweegt tegen een waterhoofd/onderbeet en het missen van een bal, de pl dan nog je minste zorgen zouden zijn. Daarom snap ik ook niet hoe zij dan zo hoog van de toren durft te blazen door te zeggen dat die reu niets mankeert. Geen enkel erfelijkheidsrisico onderzoek die kan bevestigen wie het foute gen heeft doorgegeven (reu/teef) en toch houd zij em bewust in de fok. Prima, maar dan niet gaan zitten janken als mensen zoals ik je een draai om je oren op t moment dat je hetzelfde bij andere doet :pffff:

hercujess schreef:Smoekie, ik weet dat je mij niet kent en ik waardeer je kritische noot in principe ook. Mede door mensen als jij heb ik mijn eigen visie op fokken gevormd door veel te lezen hier op het forum. Probeer alleen niet degenen die het ook daadwerkelijk goed bedoelen te laten lijden onder de 'slechten'.

Ik heb er in ieder geval van geleerd om mijn planningen anders op mijn site te etaleren (nu nog doorgeven aan mijn webdesigner), dus dank daarvoor :flower:

Ik wil zelf maar x aantal honden in huis, omdat ik geen schuur vol wil, dus zal in de toekomst ook honden uit gaan plaatsen, zodat ik wel mijn lijn kan continueren. Ik bepaal dan wel het fokbeleid, welke combinaties, betaal de kosten, etcetera, maar op die manier kom je al gauw aan meerdere nesten per jaar. Precies zoals MonaToetje omschrijft. Dat heeft niks met zoveel mogelijk nesten willen fokken te maken, maar meer met meerdere mogelijkheden met betrekking tot het fokbeleid, zodat je niet per se door hoeft te fokken met honden die eigenlijk niet goed genoeg zijn (qua uiterlijk, gezondheid en/of karakter). Groeit het hondje wat je uitgeplaatst hebt, niet uit tot wat je er van hebt gehoopt, dan is er niet direct een man overboord, omdat je meerdere opties hebt om terug te vallen. Dat betreffende hondje hoef je dus niet in te zetten voor de fok en kan gewoon als huishond bij zijn huidige baasjes verder leven.
Doe ik ook niet hoor. En wat jou betreft had ik eerder al gezegd dat ik jou hier misschien niet in had moeten betrekken(trouwens volgens was chiwi degene die je hierin betrok, moet ik ff nakijken) gevolgd door een welgemeend :flower:

Het was bij jou, en dat gaf ik eerder al aan, meer dat ik er echt wel van schrok te lezen dat er gezien de "planning" 6 nesten zouden liggen. En ja, aangezien men iemand die fokt zonder onderzoek al gauw een broodfokker noemt die lekker op vakantie gaat van die centen kreeg ik daar dan weer een heel ander idee bij. Dan heb ik zoiets als je het dan over een broodfokker hebt, en broodfokker is voor mij een heel groot begrip. Dat is in mijn ogen toch echt niet alleen maar iemand die zijn teef loopsheid op loopsheid laat dekken om daar maar zo veel mogelijk geld aan te verdienen (wat hier bij Frank naar mijn idee dus ook niet zo is). Dat kan ook iemand zijn die het misschien allemaal heel goed doet wat onderzoeken en uitzoeken van de lijnen en en noem maar die 6 nesten tegelijkertijd heeft liggen waarvan er 1 ras tussen zit die nogal bekend staat om grote nesten en hoog prijskaartje.

Nu ws jij het toevallig, maar bij een ander zou ik hetzelfde hebben gezegd, dus wat dat betreft hoop ik dat wel duidelijk is dat het zéker niet tegen jou als persoon gericht was. En ja, idd met de uitleg die jij daaraan gegeven hebt wordt het toch een heel ander verhaal. En tis nu dat ik het zei omdat Leane daar naar verwees, maar een ander die jou kent of die op jouw site komt of wat dan ook zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde idee kunnen krijgen.

Tis naar mijn bescheiden mening dan zeker niet overbodig die planning idd wat anders op het web te zetten. Daar kunnen zoals je "ziet" mensen nog wel eens "rare" ideeën bij krijgen :wink:

Dat een fokker meerdere nesten per jaar heeft zal me bommen hoor. Was hier zoals het "vermeld" stond niet meerdere nesten per jaar, maar 6 nesten in 1x :wink: Maar goed, genoeg daarover. Daarvoor heb je wel een mooi :flower: te pakken :F:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”