Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Kom Smoek, Quoten :E:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

denk eraan dat het tegen de regels is tekst te kopieren van andere fora. ik zie dit nog niet maar waarschuw vast even.....
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Ik verwacht dat ze dan eerder PB's moet gaan quoten :F:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Chihuahua schreef:Kom Smoek, Quoten :E:

quoten? Waarom quoten???? Ik zeg jou gewoon wat ik gehoord heb niks meer, niks minder :ok: En ja, mag ik dat dan :piew: vinden????

Wat dat betreft aangezien het nogal raar staat "jezelf" gelijk te geven, geef ik renee voor de volle 100% gelijk en dat je haar raad beter op kan volgen door niet zo van leer te trekken tegen andere fokkers :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief

Chihuahua schreef:Ik verwacht dat ze dan eerder PB's moet gaan quoten :F:

ik verwacht dat mij dat niets interesseert en jij dat ook wel weet. ik geef aan dat jullie op moeten letten omdat ik lees dat er over informatie van een andere plaats wordt gesproken.
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Jij mag vinden wat je wilt :ok: Als jij alles klakkeloos wilt geloven wat er door een ander tegen jou word gezegd, moet je dat vooral doen!
Als ik iets overweeg en dat hardop uitspreek ben ik tegenwoordig dingen ook maar meteen van plan :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Chihuahua schreef: Als ik iets overweeg en dat hardop uitspreek ben ik tegenwoordig dingen ook maar meteen van plan :mrgreen:
dan is het in elk geval bij je opgekomen en dat is natuurlijk niet voor niks :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Chihuahua schreef:Jij mag vinden wat je wilt :ok: Als jij alles klakkeloos wilt geloven wat er door een ander tegen jou word gezegd, moet je dat vooral doen!
Als ik iets overweeg en dat hardop uitspreek ben ik tegenwoordig dingen ook maar meteen van plan :mrgreen:
Nou eerlijk gezegd vind ik het al niets wat je zelfs maar zou moeten overwegen.
Maar goed dat staat los van deze discussie.

Als fokker kun je ook ipv je te spiegelen aan fokkers die het ook niet goed doen een beter voorbeeld nemen ,of dat zelf neerzetten.
Misschien wordt het eens tijd om bepaalde rassen gewoon maar helemaal niet meer te fokken ,als er zoveel leed achter zit :ugh:
Chihuahua
Zeer actief

Nee, dat is inderdaad niet voor niks nee, maar waarom ik dat heb overwogen dat zal Smoek je denk ik graag vertellen, toch Smoek?
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Jij mag vinden wat je wilt :ok: Als jij alles klakkeloos wilt geloven wat er door een ander tegen jou word gezegd, moet je dat vooral doen!

Nou ja, laat ik het dan anders zeggen, van wat ik begrepen heb heb je je een teefje aangeschaft waarmee je van bent te gaan fokken als deze oud genoeg is om de pups die daaruit volgen te laten castreren omdat je niet wilt dat de lijn (van haar of hem weet ik niet) "in handen" van andere fokkers valt.

Nu kan ik best begrijpen dat er fokkers zijn die hun honden zo exclusief mogelijk willen houden zoals bij de labradoodle het geval is. Maar dat fokkers dat nu ook al van plan zijn met hun "exclusieve" pups, nee daar snap ik eerlijk gezegd niet zo veel van. Sterker nog ik vind het gewoon :piew: eerlijk gezegd.

Maar goed, dat ik (oa) jouw fokbeleid niet helemaal snapte was al eerder duidelijk :cool2:

Edit:
Chihuahua schreef:Nee, dat is inderdaad niet voor niks nee, maar waarom ik dat heb overwogen dat zal Smoek je denk ik graag vertellen, toch Smoek?

Nou nu nuanceer je het wel een beetje boel door er van te maken dat je het "overwogen" hebt, maar dat is schijnbaar niet zoals jij het zelf "kenbaar" hebt gemaakt. Overigens wil ik daar best een kleine kanttekening bij maakte dat je dat zoals ik het begrepen heb alleen maar van plan bent te doen met pups die in Nederland verkocht wordt :J:
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 aug 2011 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chihuahua
Zeer actief

smoekie schreef:

Nou ja, laat ik het dan anders zeggen, van wat ik begrepen heb heb je je een teefje aangeschaft waarmee je van bent te gaan fokken als deze oud genoeg is om de pups die daaruit volgen te laten castreren omdat je niet wilt dat de lijn (van haar of hem weet ik niet) "in handen" van andere fokkers valt.

Nu kan ik best begrijpen dat er fokkers zijn die hun honden zo exclusief mogelijk willen houden zoals bij de labradoodle het geval is. Maar dat fokkers dat nu ook al van plan zijn met hun "exclusieve" pups, nee daar snap ik eerlijk gezegd niet zo veel van. Sterker nog ik vind het gewoon :piew: eerlijk gezegd.

Maar goed, dat ik (oa) jouw fokbeleid niet helemaal snapte was al eerder duidelijk :cool2:

Was ik toch niks te vroeg met concluderen dat jij het maar al te graag wou gaan vertellen.
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Was ik toch niks te vroeg met concluderen dat jij het maar al te graag wou gaan vertellen.

En je punt is????

Is er inmiddels al wat boter van je hoofd gevallen? :cool2:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:

Getuigt ook wel van een bepaalde arrogantie en zelfingenomenheid om te denken dat iedere fokker zich gelijk op het goddelijke nageslacht van jouw honden stort om daar mee te willen fokken.
Als ze daar zo vol van zijn gaan ze wel naar de bron lieverd en niet naar iemand die nog maar 2 nestjes heeft gefokt met wat kneusjes.
Je kunt je zelf ook te belangrijk gaan vinden hoor.
Als je zo vol bent en tevreden over de kwaliteiten van je honden zou je blij mogen zijn dat iemand met jouw fokproduktje verder fokt zodat die lijn zich voorzet en omdat je fokken nooit alleen kunt doen.
Daar heb je namelijk ook andere fokkers voor nodig anders loop je al snel vast met het genen potje wat je in huis hebt lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief

ik lees de inhoud niet ik kijk naar de forumregels en ik zie dat het tegen die regels kan gaan dus reageer ik even.. relax! :flower:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

massam schreef:

ik lees de inhoud niet ik kijk naar de forumregels en ik zie dat het tegen die regels kan gaan dus reageer ik even.. relax! :flower:
Moet je je weer overal mee bemoeien. :lees: :LOL:
Chihuahua
Zeer actief

massam schreef:

Was niet naar jou gericht.
Chihuahua
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:

Getuigt ook wel van een bepaalde arrogantie en zelfingenomenheid om te denken dat iedere fokker zich gelijk op het goddelijke nageslacht van jouw honden stort om daar mee te willen fokken.
Als ze daar zo vol van zijn gaan ze wel naar de bron lieverd en niet naar iemand die nog maar 2 nestjes heeft gefokt met wat kneusjes.
Je kunt je zelf ook te belangrijk gaan vinden hoor.
Als je zo vol bent en tevreden over de kwaliteiten van je honden zou je blij mogen zijn dat iemand met jouw fokproduktje verder fokt zodat die lijn zich voorzet en omdat je fokken nooit alleen kunt doen.
Daar heb je namelijk ook andere fokkers voor nodig anders loop je al snel vast met het genen potje wat je in huis hebt lopen.
Nou, dat nageslacht mag gerust mee verder gefokt worden, maar het gaat het hem niet worden als er een zoon daarvan op marktplaats komt als dekreu.
En kneusjes zijn mijn honden niet hoor, dat maak jij er van, van de 8 pups in totaal waren er 2 ''kneusjes'' dus om nu maar meteen te zeggen dat ik ''2 nestjes heb gefokt met wat kneusjes'' is nogal een statement ;-)
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
massam schreef:

Moet je je weer overal mee bemoeien. :lees: :LOL:

moel houwen poedeltje.. :S:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Kijk maar uit jij of ik stuur die poedeltjes op je af. :tongue: :lekkerpuh:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

wat ik me nu afvraag Frank?
Is pientje nu al gedekt,gaat het nog gebeuren of zie je ervan af?
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Kijk maar uit jij of ik stuur die poedeltjes op je af. :tongue: :lekkerpuh:
lama komme, ik heb steffers :pffff:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Nou, dat nageslacht mag gerust mee verder gefokt worden, maar het gaat het hem niet worden als er een zoon daarvan op marktplaats komt als dekreu.
En kneusjes zijn mijn honden niet hoor, dat maak jij er van, van de 8 pups in totaal waren er 2 ''kneusjes'' dus om nu maar meteen te zeggen dat ik ''2 nestjes heb gefokt met wat kneusjes'' is nogal een statement ;-)

Had toch ook een edit erbij gezet waarin ik schreef je ze alleen maar liet castreren als de pups in Nederland verkocht zou worden. Oftewel de pups die naar het buitenland vertrekken blijven onaangetast en mag idd mee verder gefokt worden :ok: Blijft kolder daar niet van. Persoonlijk zou ik dan in zijn geheel niet een hond uit zo'n "lijn" aanschaffen als ik ze niet eens "ongemoeid" in Nl kan/wil verkopen.

Vwb die "kneusjes" waar poedelke het over hebt. Als ik zo ff tel en die 2 pups die zijn overleden bij het eerste nest ff niet meereken heb je in totaal aan "nageslacht" totaal 8 pups voortgebracht. Waarvan 1 teef met overbeet + waterhoofd (uiteraard toeva zoals je hier zelf schreef), 1 reu met maar 1 bal en 1 teefje uit je laatste nest met een "onderbeetje" die je in 1e instantie van plan was zelf voor de fok te behouden om die vervolgens toch maar om te ruilen. Nou ja, dan hebben we het over 3 van de 8 dat is omgerekend ehm 1/3 in totaal. Nu ja, dat zijn er toch nogal wat. :wink:

Tel daarbij op dat je zelf ook hier aangaf niet rastypische pups voor minder weg te doen, waarmee je toch enigzins aangeeft dat het niet om "aangeschafte" pups gaat aangezien je van een "goede" fokker toch wel mag verwachten dat hij/zij weet wat wat hij/zij aanschaft :cool2:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

eefje+huig schreef:wat ik me nu afvraag Frank?

Vraag ik mij ook af.
En heb ook nog geen antwoord gekregen op de vraag of er nu patella getest wordt.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Chihuahua
Zeer actief

Ik heb geen pups omgerolen, want mijn nieuwe pup en mijn zelfgefokte pup lopen hier beiden nog rond.
En een minimale onderbeet maakt een pup nog geen kneusje, een langere neus (langer dan ik zelf mooi vind) maakt een pup ook nog geen kneus.
En totdat dat teefje een kleine onderbeet ontwikkelde wilde ik haar inderdaad zelf houden, je probeert het nu weer zo om te draaien alsof ik toch met haar wou gaan fokken ondanks de onderbeet :wink:
Grote kans dat haar gebit zelfs gewoon een toegestane tang word, maar daar ben ik zelf geen fan van.
Ik ken zelfs honden die nu een perfect schaargebit hebben terwijl ze als pup een verschrikkelijke centenbak hadden :19:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik ken zelfs honden die nu een perfect schaargebit hebben terwijl ze als pup een verschrikkelijke centenbak hadden
Dat ken ik ook. Melkgebitje zegt nog niks. Helaas ken ik het omgekeerde ook, prachtig melkgebitje en daarna een onderbeet en heb ik moeten besluiten met dat teefje niet te fokken. :(:
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Ik heb geen pups omgerolen, want mijn nieuwe pup en mijn zelfgefokte pup lopen hier beiden nog rond.
En een minimale onderbeet maakt een pup nog geen kneusje, een langere neus (langer dan ik zelf mooi vind) maakt een pup ook nog geen kneus.
En totdat dat teefje een kleine onderbeet ontwikkelde wilde ik haar inderdaad zelf houden, je probeert het nu weer zo om te draaien alsof ik toch met haar wou gaan fokken ondanks de onderbeet :wink:
Grote kans dat haar gebit zelfs gewoon een toegestane tang word, maar daar ben ik zelf geen fan van.
Ik ken zelfs honden die nu een perfect schaargebit hebben terwijl ze als pup een verschrikkelijke centenbak hadden :19:

hoho, ik heb het woord "kneusjes" niet in de mond genomen hoor :neenee: Ik heb enkel gezegd welke (hoeveel) er van de 8 levende pups een "afwijking" hadden en dat je bedoeling was het teefje uit je laatste (2e nest) zelf te behouden (niet voor de "lol" ) maar dat je die "omgerolen" had/hebt gaat omruilen :ok:

Daarbij had ik ook een edit erbij geplaatst waarin aangegeven dat je de pups uit die lijn alléén maar laat castreren als deze in Nederland blijven.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

smoekie schreef:
Muk schreef:Smoek is gewoon anti stamboomfok, dat kan.
En nu chihuahua openheid van zaken geeft is dat voor Smoek een extra reden om de stamboomfok nog maar extra af te kraken. Is een fokker eens open, dan is het dus ook niet goed. Nee, dan het gefuk van de vermeerderaars, dáár heb je helemaal geen openheid van zaken. En dan LIJKT het gefuk gezonder en misschien beter, maar dat is het niet. Je hoort er alleen niks over, omdat er geen rasverenigingen zijn waar de klachten terecht komen of via roddels van collegafukkers die op dezelfde manier fukken, want die zijn er niet. Kortom, wat niet weet, wat niet deert volgens Smoek.
Maar als dezelfde rottigheid daar ook boven tafel komt, dan zie je direct dat de fukkers geen haar beter zijn (vaker slechter!) dan de stamboomfokkers.

En ja, er zit genoeg rottigheid onder de stamboomfokkers. Zo zijn er ook op het forum stamboomfokkers waar ik mijn twijfels over heb over hun fokbeleid, maar ja het forum verschilt niets met de "echte" wereld.

Muk, lees jij nu ook nog eens. Volgens mij wals je iets te snel over mijn "lappen" heen. Wat mij gewoon het meeste irriteert en dat had ik dacht ik goed genoeg uitgelegd, maar klaarblijkelijk toch niet zo. Is dat ik er kriegel van wordt hoe stamboomfokkers altijd maar met die stok om zich heen slaan om zichzelf een veer in de reet te kunnen duwen terwijl zij feitelijk (naar mijn idee) niet zo heel erg veel van andere fokkers die zonder stamboom fokken verschillen. Oke ze doen meestal wat onderzoeken. Maar en dat kun je ook niet ontkennen als je dan leest hoeveel van de pups uit onderzochte ouders toch e.e.a. krijgen, kan ik me soms wel voorstellen dat er fokkers zijn die die onderzoeken naast zich neerleggen alszijnde "het maakt toch geen fuk uit".

Kijk hier bij frank bijv. zou ik persoonlijk wel die paar tientjes ertegen aan gooien, maar zeer waarschijnlijk zegt het nog niks. Tis al jarenlang wat niet weet wat niet deert, dat is nooit anders geweest en zal ook nooit anders worden. Ja dmv internet wil je nog wel eens ergens achter komen wat je niet wist.

Chihuahua was niet degene die hier "openheid" gaf dat was die chica of hoe ze ook heet die zich hier had aangemeld en wat alleen maar "bevestigd" werd door chiwi. Niks meer niks minder. Dus zoveel openheid van zaken geeft chiwi hier niet hoor. Denk dat ook zij het het liesft gewoon "stil" had gehouden.

En ja wat chiwi betreft, daar heb ik idd ook niet een hoge pet van op wat haar "fokbeleid". Net zo min als dat ik dat van Frank heb, maar met dat verschil dat mensen juist verwachten een "goed" produkt aan te schaffen bij mensen die daar ook reclame voor maken en zich ook als zodanig neerzetten. Nou kun je me een hoop vertellen, maar ik kan me niet voorstellen dat je een reu die 7 pups voortbrengt, waarvan 2 dood, 1 met waterhoofdje en onderbeet én reu met maar 1 bal in de fokkerij houd. Frank wordt verweten dat hij kan zien dat zijn chi's (die ik eroverigens écht heel goed vindt uitzien) geen pl hebben terwijl zij feitelijk hetzelfde doet door te zeggen dat ze de reu in kwestie in de fok houd omdat ze kan zien dat hij prachtige nakomelingen heeft gegeven zonder gebreken. Ja duh. Kom zeg. Hij kan dat niet zien, maar zijn kan dat wel zien :denken:

Vreemd hoor. Je zou denken dat als je PL afweegt tegen een waterhoofd/onderbeet en het missen van een bal, de pl dan nog je minste zorgen zouden zijn. Daarom snap ik ook niet hoe zij dan zo hoog van de toren durft te blazen door te zeggen dat die reu niets mankeert. Geen enkel erfelijkheidsrisico onderzoek die kan bevestigen wie het foute gen heeft doorgegeven (reu/teef) en toch houd zij em bewust in de fok. Prima, maar dan niet gaan zitten janken als mensen zoals ik je een draai om je oren op t moment dat je hetzelfde bij andere doet :pffff:

hercujess schreef:Smoekie, ik weet dat je mij niet kent en ik waardeer je kritische noot in principe ook. Mede door mensen als jij heb ik mijn eigen visie op fokken gevormd door veel te lezen hier op het forum. Probeer alleen niet degenen die het ook daadwerkelijk goed bedoelen te laten lijden onder de 'slechten'.

Ik heb er in ieder geval van geleerd om mijn planningen anders op mijn site te etaleren (nu nog doorgeven aan mijn webdesigner), dus dank daarvoor :flower:

Ik wil zelf maar x aantal honden in huis, omdat ik geen schuur vol wil, dus zal in de toekomst ook honden uit gaan plaatsen, zodat ik wel mijn lijn kan continueren. Ik bepaal dan wel het fokbeleid, welke combinaties, betaal de kosten, etcetera, maar op die manier kom je al gauw aan meerdere nesten per jaar. Precies zoals MonaToetje omschrijft. Dat heeft niks met zoveel mogelijk nesten willen fokken te maken, maar meer met meerdere mogelijkheden met betrekking tot het fokbeleid, zodat je niet per se door hoeft te fokken met honden die eigenlijk niet goed genoeg zijn (qua uiterlijk, gezondheid en/of karakter). Groeit het hondje wat je uitgeplaatst hebt, niet uit tot wat je er van hebt gehoopt, dan is er niet direct een man overboord, omdat je meerdere opties hebt om terug te vallen. Dat betreffende hondje hoef je dus niet in te zetten voor de fok en kan gewoon als huishond bij zijn huidige baasjes verder leven.
Doe ik ook niet hoor. En wat jou betreft had ik eerder al gezegd dat ik jou hier misschien niet in had moeten betrekken(trouwens volgens was chiwi degene die je hierin betrok, moet ik ff nakijken) gevolgd door een welgemeend :flower:

Het was bij jou, en dat gaf ik eerder al aan, meer dat ik er echt wel van schrok te lezen dat er gezien de "planning" 6 nesten zouden liggen. En ja, aangezien men iemand die fokt zonder onderzoek al gauw een broodfokker noemt die lekker op vakantie gaat van die centen kreeg ik daar dan weer een heel ander idee bij. Dan heb ik zoiets als je het dan over een broodfokker hebt, en broodfokker is voor mij een heel groot begrip. Dat is in mijn ogen toch echt niet alleen maar iemand die zijn teef loopsheid op loopsheid laat dekken om daar maar zo veel mogelijk geld aan te verdienen (wat hier bij Frank naar mijn idee dus ook niet zo is). Dat kan ook iemand zijn die het misschien allemaal heel goed doet wat onderzoeken en uitzoeken van de lijnen en en noem maar die 6 nesten tegelijkertijd heeft liggen waarvan er 1 ras tussen zit die nogal bekend staat om grote nesten en hoog prijskaartje.

Nu ws jij het toevallig, maar bij een ander zou ik hetzelfde hebben gezegd, dus wat dat betreft hoop ik dat wel duidelijk is dat het zéker niet tegen jou als persoon gericht was. En ja, idd met de uitleg die jij daaraan gegeven hebt wordt het toch een heel ander verhaal. En tis nu dat ik het zei omdat Leane daar naar verwees, maar een ander die jou kent of die op jouw site komt of wat dan ook zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde idee kunnen krijgen.

Tis naar mijn bescheiden mening dan zeker niet overbodig die planning idd wat anders op het web te zetten. Daar kunnen zoals je "ziet" mensen nog wel eens "rare" ideeën bij krijgen :wink:

Dat een fokker meerdere nesten per jaar heeft zal me bommen hoor. Was hier zoals het "vermeld" stond niet meerdere nesten per jaar, maar 6 nesten in 1x :wink: Maar goed, genoeg daarover. Daarvoor heb je wel een mooi :flower: te pakken :F:
Dank u :flower:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Xtine schreef:
eefje+huig schreef:wat ik me nu afvraag Frank?

Vraag ik mij ook af.
En heb ook nog geen antwoord gekregen op de vraag of er nu patella getest wordt.
of ze gedekt word weet ik niet ze lopen samen
en nee pl word niet getest
heb op het moment ff wat anders te doen dan deze discussie te volgen
bobby me eigen eerste hondje heb ik vandaag moeten laten gaan dus wel ff iets anders aan me hoofd
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ach Frank wat sneu, sterkte hoor :roos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef:
Chihuahua schreef:Nou, dat nageslacht mag gerust mee verder gefokt worden, maar het gaat het hem niet worden als er een zoon daarvan op marktplaats komt als dekreu.

Had toch ook een edit erbij gezet waarin ik schreef je ze alleen maar liet castreren als de pups in Nederland verkocht zou worden. Oftewel de pups die naar het buitenland vertrekken blijven onaangetast en mag idd mee verder gefokt worden :ok: Blijft kolder daar niet van. Persoonlijk zou ik dan in zijn geheel niet een hond uit zo'n "lijn" aanschaffen als ik ze niet eens "ongemoeid" in Nl kan/wil verkopen.

Vwb die "kneusjes" waar poedelke het over hebt. Als ik zo ff tel en die 2 pups die zijn overleden bij het eerste nest ff niet meereken heb je in totaal aan "nageslacht" totaal 8 pups voortgebracht. Waarvan 1 teef met overbeet + waterhoofd (uiteraard toeva zoals je hier zelf schreef), 1 reu met maar 1 bal en 1 teefje uit je laatste nest met een "onderbeetje" die je in 1e instantie van plan was zelf voor de fok te behouden om die vervolgens toch maar om te ruilen. Nou ja, dan hebben we het over 3 van de 8 dat is omgerekend ehm 1/3 in totaal. Nu ja, dat zijn er toch nogal wat. :wink:

Tel daarbij op dat je zelf ook hier aangaf niet rastypische pups voor minder weg te doen, waarmee je toch enigzins aangeeft dat het niet om "aangeschafte" pups gaat aangezien je van een "goede" fokker toch wel mag verwachten dat hij/zij weet wat wat hij/zij aanschaft :cool2:
Ik tel die twee dode pups wel mee en dan kom ik op 10 nakomelingen waarvan er met 5 iets -al dan niet erg- mis is.
Dat is niet 1/3 dat is de helft!!
Mag ik even bedanken?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”