bouvierpoedel schreef:Ga eerst mmaar je hond in wat langere vacht laten groeien en netjes in model laten knippen iedere 2 maanden.
Kijk of je dat volhoud en leuk vind in onderhoud en prakties opzicht en kosten.
Als je het leuk vind ga met je hondje terug naar Wil en laat haar kijken of ze show kwaliteiten heeft ,want met een hondje showen die geen voldoende resultaat geeft is ook niet echt motiverend.
Je gaat niet zomaar even showen om het leuke .
Met een poedel komt daar meer voor kkijken en dat kan vreselijk tegenvallen en teleurstellen.
Uit welke ouders komt je hondje.??
@ Bouvierpoedel:
Wil weet van mijn showaspiraties. Heb ook van haar de tip gekregen om nog even de vacht te laten groeien. Ik heb ook nog geen haast, ga begin oktober pas beginnen met ringtraining.
Wil gaf wel de tip om in november naar de clubmatch te gaan voor de exterieurkeuring.
Maar ik wil graag goed beslagen te ijs komen, weten hoe en wat.
Ik heb ook met Geerke haar vaste voorbrengster contact over shows e.d.
Ik vind het leuk om van verschillende mensen tips te krijgen en te horen hoe en wat.
De reden dat ik wil showen is ook niet om het leuke, ik weet dat het serieuze zaak is. Ik krijg zoveel positief commentaar van echte honden -en poedelkenners en opmerkingen dat ik haar moet laat showen, dat ik gewoon wil weten, wat de keurmeesters van haar vinden. Ik weet ook van Wil, wat mijn hond haar positieve kanten zijn voor de show.
Aangezien ik dit ook in de paardenwereld heb gedaan, zit dat er ook bij mij in

. Dat was ook een hele bedoening en voorbereiding en een hoop geld, maar ik had het er voor over.
Donna is een Dochter van Emma en van Nero ( Dandylions of the road ).
Iedereen bedankt voor de tips!
Ik ga de fokker vragen of ik een keer mee mag lopen, das een hele goeie!!!