Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shows?? Hoe en wat??

Moderator: moderatorteam

Scheepie
Actief
Mijn ras(sen): Grote poedel
Aantal honden: 1

Shows?? Hoe en wat??

Ongelezen bericht door Scheepie »

Ik wil shows gaan lopen met mijn grote poedel.
Alleen ik weet er helemaal niks van :denken: .
Ik kom uit het paardenwereldje en heb daar shows gelopen met mijn paard, maar honden is helemaal nieuw voor mij.

Begin oktober starten wij met ringtraining bij de KC in Delft.

Welke ervaren showmensen willen mij op weg helpen met info??

Ik weet dat de poedels onder groep 9 vallen.
Hoe werkt het precies?
Wat zijn beetje de shows?

Bedankt!
Dizzybell's Delicate Dandylions aka DONNA!!!
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Shows?? Hoe en wat??

Ongelezen bericht door Kristina »

Binnenkort is de Winner in Amsterdam. Dure show, maar wel een hele drukke. Daar kan je altijd naar toe gaan, als is het maar om te kijken hoe het allemaal werkt.

Met de ringtraining leer je ook veel en vertellen ze ook hoe de shows werken.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Scheepie
Actief

Kristina schreef:Binnenkort is de Winner in Amsterdam. Dure show, maar wel een hele drukke. Daar kan je altijd naar toe gaan, als is het maar om te kijken hoe het allemaal werkt.

Das een goede tip! Even kijken!

We gaan in november meedoen met de clubmatch van de Nederlandse poedelclub met de exterieurkeuring.
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Scheepie schreef:
Kristina schreef:Binnenkort is de Winner in Amsterdam. Dure show, maar wel een hele drukke. Daar kan je altijd naar toe gaan, als is het maar om te kijken hoe het allemaal werkt.

Das een goede tip! Even kijken!

We gaan in november meedoen met de clubmatch van de Nederlandse poedelclub met de exterieurkeuring.
Dat is al een goede oefening!
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Leer je hond alvast om netjes te blijven staan en om netjes naast je mee te draven. En leer je hond dat hij zich door andere laat betasten en tandjes laat kijken :)
Verder moet een poedel dacht ik in een bepaald model geschoren zijn op een show.
Verder is een showlijntje nodig. Ga vast rondkijken wat er allemaal is en wat je zelf fijn vind.

En met ringtraining zal je vast een boel tips krijgen over hoe je je hond het beste kan voorbrengen :ok:
Je kan trouwens ook op youtube filmpjes zoeken van poedels die geshowd worden :)
Scheepie
Actief

Bedankt!
Netjes naast draven oefen ik al en doet ze heel goed.
We hebben toen ze 4 maanden oud was meegedaan met een show Dogday voor alle honden en daar hebben we gewonnen omdat ze zo netjes meeliep :D .

Ik ga eens op youtube kijken!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ga vooral zonder hond naar een show kijken, waar poedels aanwezig zijn ;-)
Kijk, vraag en leer ;-)

En, zorg dat je poedel in het juiste model is; dat schijnt nogal van belang te zijn :mrgreen:

Suzanne
Scheepie
Actief

Suzanne123 schreef:Ga vooral zonder hond naar een show kijken, waar poedels aanwezig zijn ;-)
Kijk, vraag en leer ;-)

En, zorg dat je poedel in het juiste model is; dat schijnt nogal van belang te zijn :mrgreen:

Suzanne
:LOL:
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Boek van Judith Lissenberg proberen te lenen in de bieb of zo, schijnt uitverkocht te zijn. Staat alles in.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Scheepie schreef:
Suzanne123 schreef:Ga vooral zonder hond naar een show kijken, waar poedels aanwezig zijn ;-)
Kijk, vraag en leer ;-)

Suzanne
Wat..grappig.. :19:
~Suzanne~
Zeer actief

Scheepie schreef:
Kijk, vraag en leer ;-)

Suzanne
Het was anders serieus bedoeld hoor!

:ugh:
Scheepie
Actief

Jongens niet aangebrand zijn, jeehhhh, ik bedoel er niks mee, ik vond het gewoon een leuke opmerking en dag mag toch :wink: .
Je schrijft erzelf een :mrgreen: bij.
Ik ben alleen maar blij met alle tips.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Scheepie schreef:Jongens niet aangebrand zijn, jeehhhh, ik bedoel er niks mee, ik vond het gewoon een leuke opmerking en dag mag toch :wink: .
Je schrijft erzelf een :mrgreen: bij.
Ik ben alleen maar blij met alle tips.
Dan kies je een ongelukkige smiley; je lijkt mij/mijn tip ermee belachelijk te maken.
En daar wordt ik niet zo vrolijk van.

Suzanne
Scheepie
Actief

Bij deze mijn welgemeende excuses Suzanne, dat was absoluut niet de bedoeling. Zoals ik al eerder te kennen gaf,ben ik blij met alle tips.

Dus wie heeft nog verder tips!!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Scheepie schreef:Bij deze mijn welgemeende excuses Suzanne, dat was absoluut niet de bedoeling. Zoals ik al eerder te kennen gaf,ben ik blij met alle tips.

Dus wie heeft nog verder tips!!
:ok:

Suzanne
Scheepie
Actief

Graag weer ontopic en tips!!! :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Nou, dan heb ik er nog wel 1; als het goed is kan de fokker je daarmee ook helpen; zowel met het voordoen van het trimwerk als met het showklaar maken en tips mbt het showen..
Die zou ik zeker ook benaderen.

(Ik geloof nooit dat ik een poedel zelf zou willen knippen / modeltrimmen.... dat zou ik, als ik al zo'n onderhoudsgevoelige hond had, uitbesteden, ZEKER voor een show!)

Oh ja, en gezien de laatste ontwikkelingen, laat je hond NOOIT alleen op een show ;-(

Suzanne
Scheepie
Actief

Ja, de fokker is heel ervaren met shows, dus haar wil ik zeker nog benaderen.

Ja, alleen laten op de show.....pfffff. Heb wel wat gelezen over honden die in de bloedhitte laatst in Leeuwarden in de auto zaten :oohja: .
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Ga een keer mee met je fokker (of kennis die showt?) naar show, gewoon vanaf 's ochtends :wink: Je moet er vroeg zijn, je ringnummer halen, dan heb je de catalogus daarin kun je zien met hoeveel je in de groep staat, je fokker/kennis kan je de uitleggen hoe de volgorde van keuren is etc. :lol1: Daar leer je nog het meeste van, het kunstje in de ring is bijna nog het makkelijkst :wink:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ga eerst mmaar je hond in wat langere vacht laten groeien en netjes in model laten knippen iedere 2 maanden.
Kijk of je dat volhoud en leuk vind in onderhoud en prakties opzicht en kosten.
Als je het leuk vind ga met je hondje terug naar Wil en laat haar kijken of ze show kwaliteiten heeft ,want met een hondje showen die geen voldoende resultaat geeft is ook niet echt motiverend.

Je gaat niet zomaar even showen om het leuke .
Met een poedel komt daar meer voor kkijken en dat kan vreselijk tegenvallen en teleurstellen.

Uit welke ouders komt je hondje.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Ik zou als eerste even Wil contacten, die kan je prima verder helpen als je wil gaan showen.
Als je bij KC Delft de ringtraining doet is daar binnen 25 min rijden ook een prima trimmer (Richard) die je ook goed kan ondersteunen/adviseren en heel veel ervaring heeft met poedels (van Wil).
Je zou eventueel ook nog wat puntjes op de i kunnen zetten bij Trudy Minnaard die geeft ringtraining in Den Haag waar je per keer/week kunt deelnemen zonder vaste verplichtingen.
Overleg ook even met Wil of de hond wel showkwaliteit heeft en bepaal dan of je echt wil gaan lopen, showen is best duur (€200/250,= per show incl trimwerk/inschrijfgeld/parkeren/brandstof/etc etc is normaal) en als de potentie er niet in zit is het bij de poedels best moeilijk om een goed resultaat te halen.

Succes!
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Aan je onderschrift te zien moet je poedel zijn vacht nog wel even wat door groeien.

Toen ik mijn poedel kreeg heb ik haar ook eerst twee keer showklaar laten maken door een ervaren groomer. En omdat ik zelf de opleiding hondentrimmen toen deed ben ik het daarna zelf gaan doen. Ik denk persoonlijk dat ik het showen niet leuk zou vinden met een poedel als ze elke keer door een ander getrimd moet worden. Je moet er toch weer heen, kost je tijd, geld. Ik vind het al heeeel veel tijd kosten als je het allemaal zelf doet. Pff...het is alweer zo lang geleden dat ik midden in de nacht stond te knippen, zenuwachtig ging slapen, heeeel vroeg op staan, en dan nog op de show uuuuren tuttelen met mn poedel. Mis het toch ook wel weer een beetje!:mrgreen:

Met mijn naakthond is het zo makkelijk. Ik kom 10 min voor aanvang de show op lopen, en klaar is kees :engel:
Afbeelding
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Jippie schreef: Ik kom 10 min voor aanvang de show op lopen, en klaar is kees :engel:
Onzin, je mot d'r eerst nog een uur 'warm lopen' :lekkerpuh:
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Triplefox schreef:
Jippie schreef: Ik kom 10 min voor aanvang de show op lopen, en klaar is kees :engel:
Onzin, je mot d'r eerst nog een uur 'warm lopen' :mrgreen:
Hahah ja ok...maar ik was nu op tijd. Normaal doe ik dat op de weg van auto naar ring, dan ren ik als een bezetene naar binnen. Ren mn rondje..en kan weer naar huus :LOL:
Afbeelding
Scheepie
Actief

bouvierpoedel schreef:Ga eerst mmaar je hond in wat langere vacht laten groeien en netjes in model laten knippen iedere 2 maanden.
Als je het leuk vind ga met je hondje terug naar Wil en laat haar kijken of ze show kwaliteiten heeft ,want met een hondje showen die geen voldoende resultaat geeft is ook niet echt motiverend.

Met een poedel komt daar meer voor kkijken en dat kan vreselijk tegenvallen en teleurstellen.

@ Bouvierpoedel:
Wil weet van mijn showaspiraties. Heb ook van haar de tip gekregen om nog even de vacht te laten groeien. Ik heb ook nog geen haast, ga begin oktober pas beginnen met ringtraining.
Wil gaf wel de tip om in november naar de clubmatch te gaan voor de exterieurkeuring.
Maar ik wil graag goed beslagen te ijs komen, weten hoe en wat.
Ik heb ook met Geerke haar vaste voorbrengster contact over shows e.d.
Ik vind het leuk om van verschillende mensen tips te krijgen en te horen hoe en wat.

De reden dat ik wil showen is ook niet om het leuke, ik weet dat het serieuze zaak is. Ik krijg zoveel positief commentaar van echte honden -en poedelkenners en opmerkingen dat ik haar moet laat showen, dat ik gewoon wil weten, wat de keurmeesters van haar vinden. Ik weet ook van Wil, wat mijn hond haar positieve kanten zijn voor de show.
Aangezien ik dit ook in de paardenwereld heb gedaan, zit dat er ook bij mij in :wink: . Dat was ook een hele bedoening en voorbereiding en een hoop geld, maar ik had het er voor over.

Donna is een Dochter van Emma en van Nero ( Dandylions of the road ).

Iedereen bedankt voor de tips!
Ik ga de fokker vragen of ik een keer mee mag lopen, das een hele goeie!!!
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

bouvierpoedel schreef:Ga eerst mmaar je hond in wat langere vacht laten groeien en netjes in model laten knippen iedere 2 maanden.

Ik show wel voor het leuke. En ik moet bekennen dat me dat heel goed bevalt. Wel is het veel werk om je hond showklaar te maken maar dat vind ik nou juist het aller leukste van naar show gaan. Zo intensief met de vacht van je hond en dus je hond bezig zijn doe je niet zo maar. Althans ik niet. (ik ben wel veel met ze bezig maar het extra wassen en föhnen enzo bedoel ik dan).

Heb afgelopen zaterdag weer kunnen zien hoe erg het kan tegenvallen als het voor jou wel om de knikkers gaat. En idd. dan is showen soms niet leuk.

En tja tegen de echte show mensen kun je toch niet op.
Afbeelding
gevni havanezers
Scheepie
Actief

Mooie instelling Blacky :E:

Ik wil gewoon graag weten wat de keurmeesters van haar vinden en in de paardenwereld was/is het ook zo dat je vaak niet tegen de grote fokkers op kan, zoals jij zegt over de showmensen. Maar ik was altijd blij met mijn mooie mannetje, die mooie punten scoorde en geloofd werd door de jury. Werd ik niet 1e op de show ( reserve kampioen ),maar wel de hoogste punten op de premie/exterieurkeuring omdat ie zo vreselijk goed in elkaar zat en de kampioen in onze klasse in de show, kreeg geen premie, was niet premiewaardig........maar was idd van een grote fokker en gaf een mooie show weg.
Nou ik was blij, zie foto even offtopic :wink: .

Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind showen ook leuk :)
En gelukkig heb ik een redelijk onderhoudsvriendelijke hond :LOL:
Staart gaat een weekje van te voren uit zn haar en dat is het :cheer:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Scheepie schreef:Mooie instelling Blacky :E:

Ik wil gewoon graag weten wat de keurmeesters van haar vinden en in de paardenwereld was/is het ook zo dat je vaak niet tegen de grote fokkers op kan, zoals jij zegt over de showmensen. Maar ik was altijd blij met mijn mooie mannetje, die mooie punten scoorde en geloofd werd door de jury. Werd ik niet 1e op de show ( reserve kampioen ),maar wel de hoogste punten op de premie/exterieurkeuring omdat ie zo vreselijk goed in elkaar zat en de kampioen in onze klasse in de show, kreeg geen premie, was niet premiewaardig........maar was idd van een grote fokker en gaf een mooie show weg.
Nou ik was blij, zie foto even offtopic :wink: .

Afbeelding
Wat een prachtig paard. nu heb ik er helemaal geen ?
Afbeelding
gevni havanezers
Scheepie
Actief

Dank je :D .
Nee, ik heb door mijn gezondheid ( fibromyalgie ) uiteindelijk mijn paard moeten verkopen. Maar aan een goede vriendin, dat was mijn enige voorwaarde waarop hij verkocht mocht worden, naar een goed adres. Dus zie ik hem nog wel een paar keer per jaar. Onze band die blijft, das echt bijzonder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”