mercedes2803 schreef:Ik heb slechte ervaringen met labradors/ kruisingen - herders / kruisingen So
onopgevoed is onopgevoed...
En als ik het voorkomen kan kruis ik met Rimpel geen enkele pitt-kruising-stafford hoor, maar ik kruis
net zo min Goldens, Labradors, Border collie's en ga zo maar door.
Mij om het even dus.
En een mening ventileren doet iedereen hier, jep...
Maar ik begreep dus echt niet waar die smiley en je reactie vandaan kwamen in een topic als deze, na wat er al over gezegd was dus vandaar
mijn vraag want ik was er echt benieuwd naar.
Maar nu lees ik dus dat je het gewoon fuck honden vindt die ze maar moeten laten uitsterven en ik vind DIT Topic gewoon niet de plaats om
die mening nogggg maar weer eens te ventileren nee...
Dat doe je dan maar lekker in een 'staff-pit-bash topic'

Nee, zo las ik de post waarop ik positief reageerde niet. Ik vond die juist heel duidelijk (die van Nakisha). Je wilt als honden (of dieren) liefhebber helemaal NIET dat rassen uitsterven.
Maar als de wat nu "vechthonden" worden genoemd voor het gemak (waaronder dus voornamelijk pitbull achtigen), volkomen verknipt worden doordat ze vaak aangeschaft worden door randfiguren om de verkeerde redenen en door hen op bepaalde wijze zo behandeld en mishandeld worden en op bepaalde eigenschappen gefokt en getraind worden dat de soort als geheel onbetrouwbaar wordt, dan kun je je serieus afvragen of de hond (het ras) daarmee geholpen is.
Natuurlijk zitten er lieve, gezellige en betrouwbare exemplaren tussen. In mijn vriendenkring waren er ook 2. 1 lieve en 1 hele lieve. Die oudere is 2 jaar geleden ongeveer overleden, die lievere is sinds enige tijd totaal onberekenbaar, zonder aanwijsbare reden.
Als ik Cesar Millan in oude afleveringen op de buis zie, geniet ik altijd van die lobbes, Daddy.
Maar wat hier in de buurt rondloopt is helaas terechtgekomen bij mensen die of het met de opvoeding niet zo nauw nemen, of zich niet ingelezen hebben in de behoeften van het betreffende ras, of beiden. Met 2 ervan heb ik zelf slechte ervaringen; de anderen zijn zonder uitzondering berucht (nou, op 1 na, maar die zie ik nooit meer). Enkelen heb ik maar een of twee keer gezien - kwamen van elders - en gingen zelfs die enkele keer in de fout bij andere honden.
De goeden lijden altijd onder de kwaden, maar puur uit eigen ervaring en observatie van wat zich hier in de wijk parkdelen afspeelt is het helaas een feit dat in 90% van de incidenten een pitbull achtige betrokken is, terwijl ze lang niet zo'n groot percentage van de hondenbevolking uitmaken (al worden het er helaas wel steeds meer).
Hier lopen voornamelijk ontzettend veel kleine hondjes rond (Yorkies, ShitZu's, Maltezers, Cairns en kleine kruizingen),
daarna behoorlijk wat Labradors en Goldens en
in mindere mate Herders (DH, MH),
4 Spaniels,
2 Ierse Setters,
2 middelgrote Jappannertjes,
2 Beagles (waarvan 1 Bailey's verkering is

)
1 Saarlooswolfhond (Bailey's 1e bijter),
1 Dalmatier (die vals en onhandelbaar is als hij met zijn vrouwtje - aangelijnd - wandelt, vertelde ze zelf, en perfect luistert als hij - los - met haar man wandelt!),
1 Husky (1 van Bailey's beste vriendjes),
1 Whippet (ook 1 van Bailey's beste vriendjes),
1 Rhodesian Ridgeback
en tig kruizingen.
Je ziet: honden genoeg. En toch zijn bij nagenoeg alle incidenten pitbull achtigen betrokken. Ik zuig het echt niet uit mijn duim. Ik heb er geen belang bij een bepaald ras te "bashen". Er zijn genoeg honden typen waar ik absoluut niets mee heb, ook op dit forum. Maar van geen van die rassen heb ik zoveel negatiefs gehoord en/of meegemaakt als met pitbull achtigen.