Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls the truth your not told.. beelden zijn schokkend!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Re: Pitbulls the truth your not told.. beelden zijn schokken

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Nakisha schreef:Juist als je van Pitts (en aanverwanten) houd, zou je je, aan de hand van dit filmpje, moeten afvragen of je geen fokverbod op deze honden wil... Want hoewel dit filmpje de honden wegzet als slachtoffers, is het allemaal een oorzaak-gevolg situatie.

Immers; Pitbulls zijn geschikt voor hondengevechten (hond-agressief, zo gefokt) en stoer. Worden dus veelvuldig aangeschaft door complete idioten, die de honden gebruiken als statussymbool en geldgenerator (gevechten). Verwaarlozing en zelfs mishandeling zijn een direct gevolg van het feit dat deze honden om de verkeerde redenen worden aangeschaft; die eigenaren geven immers verder niet veel om de honden. Als ze niet goed vechten, koop je toch gewoon een andere? En het lijkt best stoer je waardeloze hond voor het oog van je vrienden de puinpoeier in te trappen of brandende sigaretten op zo'n arm beest uit te drukken. ''Kijk es hoe stoer ik ben, ik kan een vechthond aan''... Er zijn legio van dergelijke filmpjes te vinden, helaas. Hebben zij even mazzel dat mens-agressie geen kenmerk is van de pitt.

Gevolg? Zwaar mishandelde pitts zoals in dit filmpje.

Dat de meeste asiels ze niet herplaatsen in de US is ook logisch. Men heeft daar een aanklaagcultuur en je kan geen risico lopen met een hond die ooit moest vechten of agressief is op soortgenoten. Dus euthanasie blijft over. Ze hebben weinig keus. Een schadeclaim kan je asiel kapot maken... en dan kan je niemand meer helpen.

Al met al; de enige manier om pitts écht te beschermen, is ze niet langer te fokken....
Exact, helemaal mee eens. :E:
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ben ik het niet mee eens.
Wat ik dan eerder zou proberen al weet ik dat het moeilijk is, hondenagressie niet meer toe laten in het ras, dat houd dus in wanneer je met een hond wil fokken die honden agressie bij zich draagt en dus alles wil opvreten niet mee te laten fokken en dus uitsluiten.
Ik vind staffords en pitjes geweldig, enige wat ik een nadeel vind zowel van vele liefhebbers als niet, door ze lekker even in hun lijn te laten hangen en mooie foto;s te maken hoe lekker fel ze wel niet zijn tegen elkaar.. en dan ook nog eens als OS gebruiken, dan hou je dat imago wel ja.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

BAILEYSBAASJE schreef: Exact, helemaal mee eens. :E:
Je meent het :roll: :kotz:
Devel schreef:Ben ik het niet mee eens.
Wat ik dan eerder zou proberen al weet ik dat het moeilijk is, hondenagressie niet meer toe laten in het ras, dat houd dus in wanneer je met een hond wil fokken die honden agressie bij zich draagt en dus alles wil opvreten niet mee te laten fokken en dus uitsluiten.
Ik vind staffords en pitjes geweldig, enige wat ik een nadeel vind zowel van vele liefhebbers als niet, door ze lekker even in hun lijn te laten hangen en mooie foto;s te maken hoe lekker fel ze wel niet zijn tegen elkaar.. en dan ook nog eens als OS gebruiken, dan hou je dat imago wel ja.
Zo werkt het dus niet. Recipe for disaster.
:ok: Laat ze maar lekker zoals ze zijn, en wie niet met zijn hond om kan gaan moet hard en duidelijk aangepakt worden.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ja, hoor (sprak zij opgewekt) dat meen ik. Aan de overkant van de waterpartij hier lopen ineens twee macho's met kersverse pitbulls. De kleinste, een pup van 6 maanden, is nu al bovenop 2 honden geklapt en heeft het vest van mijn buurvrouw, dat ze over haar arm had gehangen op een warme dag, aan gort getrokken toen ze elkaar passeerden op het bruggetje. Die kerels hebben die honden allen voor een soort image aangeschaft, want opvoeden doen ze ze niet. :boos:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef:
Ja, hoor (sprak zij opgewekt) dat meen ik. Aan de overkant van de waterpartij hier lopen ineens twee macho's met kersverse pitbulls. De kleinste, een pup van 6 maanden, is nu al bovenop 2 honden geklapt en heeft het vest van mijn buurvrouw, dat ze over haar arm had gehangen op een warme dag, aan gort getrokken toen ze elkaar passeerden op het bruggetje. Die kerels hebben die honden allen voor een soort image aangeschaft, want opvoeden doen ze ze niet. :boos:
Dat was ironisch bedoeld. Jij bent wat dat betreft Nanna zonder humor of enigszins verstand van gedrag.
:F: En da's wat Nanna zeer goed te pruimen maakt.

Je weet niet hoe snel je er keer op keer bij moet zijn.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

dagmar88 schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef:
Dat was ironisch bedoeld. Jij bent wat dat betreft Nanna zonder humor of enigszins verstand van gedrag.

Ik zie dat jij wel gevoel voor humor hebt, en mensenkennis. :roll:
Ik zal je oordeel over mij aan mijn bekenden laten lezen; ze zullen niet meer bijkomen van het lachen over je miskleun. Bedankt namens hen, alvast. :E: :cheer:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef: Dat was ironisch bedoeld. Jij bent wat dat betreft Nanna zonder humor of enigszins verstand van gedrag.

Ik zal je oordeel over mij aan mijn bekenden laten lezen; ze zullen niet meer bijkomen van het lachen over je miskleun. Bedankt namens hen, alvast. :E: :cheer:
nou dan mogen ze ook om mij lachen want ik vind jou ook niet te pruimen en ben het helemaal eens met Dagmar :ok:

Bovendien vind ik jouw reactie na dit filmpje op zijn minst nogal harteloos, dus waarin je dan zoveel beter bent dan de pitjes die je zo haat weet ik niet.
Die hebben nog het excuus dat ze niet beter weten, maar ja misschien is dat jouw excuus ook wel :kotz:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef: Die hebben nog het excuus dat ze niet beter weten, maar ja misschien is dat jouw excuus ook wel :kotz:
Wél beter weten en toch zo'n pup kopen zou ik zeer kwalijk vinden, dus ik hoop maar dat onwetendheid voor een excuus door mag gaan :ok:

:cool2: Je moet toch maar uit gaan van het beste in de mens :mann:
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: Die hebben nog het excuus dat ze niet beter weten, maar ja misschien is dat jouw excuus ook wel :kotz:
Wél beter weten en toch zo'n pup kopen zou ik zeer kwalijk vinden, dus ik hoop maar dat onwetendheid voor een excuus door mag gaan :ok:

:cool2: Je moet toch maar uit gaan van het beste in de mens :mann:
dat laatste slechts tot het tegendeel bewezen is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef:
Oke, en dan stoppen we met het fokken van Staffords, pittjes en aanverwanten...
En dan gaan die sjonnie's aan de overkant van de waterpartij met een kangal rondlopen, of met een boerboel, of met een Cane Corso, of met een Tosa... :U:

Wat is er dan opgelost?
Leg eens uit

Of stel je voor dat we allemaal met een goldendoodle rond moeten gaan lopen?
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Devel schreef:Ben ik het niet mee eens.
:hmmm:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef:

Jeumig wat kom jij ontzettend kinderachtig en vooral dom over zeg :hmmm:

Mogen je kennissen overigens ook lezen :ok: If it makes you feel better :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief

Oh laat mijn vraag maar zitten Baileybaasje...
Ik heb even zitten kijken waar de reactie's van Renee UK en Dagmar nou vandaan kwamen maar de enige reden om die debiele smiley te plaatsen met "exact, helemaal mee eens" was om je mening met betrekking tot pittbul achtigen weer eens te ventileren, dus lama...

* ik moet weer even bijlezen merk ik al *
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Oh laat mijn vraag maar zitten Baileybaasje...
Ik heb even zitten kijken waar de reactie's van Renee UK en Dagmar nou vandaan kwamen maar de enige reden om die debiele smiley te plaatsen met "exact, helemaal mee eens" was om je mening met betrekking tot pittbul achtigen weer eens te ventileren, dus lama...

Ik was vergeten de regels van dit forum te lezen. Kennelijk mag slechts een select gezelschap zijn mening "ventileren" en worden anderen geacht zich daarvan te onthouden. :oohja:
Overigens is mijn mening niet uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op eigen ervaringen en heel wat ervaringen van andere hondeneigenaren die ik hier in de buurt ken, maar dat schijnt er niet toe te doen. Ook niet dat ik niet de enige ben met die mening op dit forum. Maar het maakt niet uit. Vooral doorgaan met het pitbullachtige gedrag. :wink: (oh jee, nu gebruik ik weer een andere achterlijke smiley!)
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Ik heb slechte ervaringen met labradors/ kruisingen - herders / kruisingen So :19:

onopgevoed is onopgevoed...
En als ik het voorkomen kan kruis ik met Rimpel geen enkele pitt-kruising-stafford hoor, maar ik kruis
net zo min Goldens, Labradors, Border collie's en ga zo maar door.
Mij om het even dus.

En een mening ventileren doet iedereen hier, jep...
Maar ik begreep dus echt niet waar die smiley en je reactie vandaan kwamen in een topic als deze, na wat er al over gezegd was dus vandaar
mijn vraag want ik was er echt benieuwd naar.
Maar nu lees ik dus dat je het gewoon fuck honden vindt die ze maar moeten laten uitsterven en ik vind DIT Topic gewoon niet de plaats om
die mening nogggg maar weer eens te ventileren nee...
Dat doe je dan maar lekker in een 'staff-pit-bash topic' :ok:
dagmar88
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:
mercedes2803 schreef:Oh laat mijn vraag maar zitten Baileybaasje...

Ik was vergeten de regels van dit forum te lezen. Kennelijk mag slechts een select gezelschap zijn mening "ventileren" en worden anderen geacht zich daarvan te onthouden. :oohja:
Overigens is mijn mening niet uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op eigen ervaringen en heel wat ervaringen van andere hondeneigenaren die ik hier in de buurt ken, maar dat schijnt er niet toe te doen. Ook niet dat ik niet de enige ben met die mening op dit forum. Maar het maakt niet uit. Vooral doorgaan met het pitbullachtige gedrag. :wink: (oh jee, nu gebruik ik weer een andere achterlijke smiley!)
Je hebt jezelf anders aardig vast gebeten.
En dat jij je mening mag ventileren, betekent dat ieder ander daar ook op mag reageren :U:
renee-uk
Zeer actief

niet alleen zijn jouw posts nogal harteloos in een topic als dit baileysbaasje, ze getuigen ook niet echt van fatsoen.
ze getuigen echter wel van een enorme zelfzucht, hoewel dat niet als een verrassing komt bij iemand die zichzelf zo belangrijk vindt dat haar naam in schreeuwletters geschreven moet worden.

ware aard verloochent zich duidelijk niet :ok:
Afbeelding

BAILEYSBAASJE
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik heb slechte ervaringen met labradors/ kruisingen - herders / kruisingen So :19:

En als ik het voorkomen kan kruis ik met Rimpel geen enkele pitt-kruising-stafford hoor, maar ik kruis
Mij om het even dus.

Maar ik begreep dus echt niet waar die smiley en je reactie vandaan kwamen in een topic als deze, na wat er al over gezegd was dus vandaar
Maar nu lees ik dus dat je het gewoon fuck honden vindt die ze maar moeten laten uitsterven en ik vind DIT Topic gewoon niet de plaats om
Nee, zo las ik de post waarop ik positief reageerde niet. Ik vond die juist heel duidelijk (die van Nakisha). Je wilt als honden (of dieren) liefhebber helemaal NIET dat rassen uitsterven.

Maar als de wat nu "vechthonden" worden genoemd voor het gemak (waaronder dus voornamelijk pitbull achtigen), volkomen verknipt worden doordat ze vaak aangeschaft worden door randfiguren om de verkeerde redenen en door hen op bepaalde wijze zo behandeld en mishandeld worden en op bepaalde eigenschappen gefokt en getraind worden dat de soort als geheel onbetrouwbaar wordt, dan kun je je serieus afvragen of de hond (het ras) daarmee geholpen is.

Natuurlijk zitten er lieve, gezellige en betrouwbare exemplaren tussen. In mijn vriendenkring waren er ook 2. 1 lieve en 1 hele lieve. Die oudere is 2 jaar geleden ongeveer overleden, die lievere is sinds enige tijd totaal onberekenbaar, zonder aanwijsbare reden.
Als ik Cesar Millan in oude afleveringen op de buis zie, geniet ik altijd van die lobbes, Daddy.

Maar wat hier in de buurt rondloopt is helaas terechtgekomen bij mensen die of het met de opvoeding niet zo nauw nemen, of zich niet ingelezen hebben in de behoeften van het betreffende ras, of beiden. Met 2 ervan heb ik zelf slechte ervaringen; de anderen zijn zonder uitzondering berucht (nou, op 1 na, maar die zie ik nooit meer). Enkelen heb ik maar een of twee keer gezien - kwamen van elders - en gingen zelfs die enkele keer in de fout bij andere honden.

De goeden lijden altijd onder de kwaden, maar puur uit eigen ervaring en observatie van wat zich hier in de wijk parkdelen afspeelt is het helaas een feit dat in 90% van de incidenten een pitbull achtige betrokken is, terwijl ze lang niet zo'n groot percentage van de hondenbevolking uitmaken (al worden het er helaas wel steeds meer).

Hier lopen voornamelijk ontzettend veel kleine hondjes rond (Yorkies, ShitZu's, Maltezers, Cairns en kleine kruizingen),
daarna behoorlijk wat Labradors en Goldens en
in mindere mate Herders (DH, MH),
4 Spaniels,
2 Ierse Setters,
2 middelgrote Jappannertjes,
2 Beagles (waarvan 1 Bailey's verkering is :lol1: )
1 Saarlooswolfhond (Bailey's 1e bijter),
1 Dalmatier (die vals en onhandelbaar is als hij met zijn vrouwtje - aangelijnd - wandelt, vertelde ze zelf, en perfect luistert als hij - los - met haar man wandelt!),
1 Husky (1 van Bailey's beste vriendjes),
1 Whippet (ook 1 van Bailey's beste vriendjes),
1 Rhodesian Ridgeback
en tig kruizingen.
Je ziet: honden genoeg. En toch zijn bij nagenoeg alle incidenten pitbull achtigen betrokken. Ik zuig het echt niet uit mijn duim. Ik heb er geen belang bij een bepaald ras te "bashen". Er zijn genoeg honden typen waar ik absoluut niets mee heb, ook op dit forum. Maar van geen van die rassen heb ik zoveel negatiefs gehoord en/of meegemaakt als met pitbull achtigen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

alles beter dan toegeven dat je reactie nogal misplaatst was in een topic dat de meest vreselijke mishandelingen laat zien die toegepast worden op honden van het ras dat jij zo verafschuwt!
je valt gewoon steeds verder door de mand!
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:alles beter dan toegeven dat je reactie nogal misplaatst was in een topic dat de meest vreselijke mishandelingen laat zien die toegepast worden op honden van het ras dat jij zo verafschuwt!
je valt gewoon steeds verder door de mand!
Het is natuurlijk ook heel vervelend om eens na te denken of de reden dat je hondje keer op keer de dupe is van andere honden (vergeet de 0.5 keer niet dat poekie 'aangevallen' is niet :LOL:) misschien wel ligt bij jezelf en het (anti)fokbeleid?
:mann: Dan maar zo hard mogelijk schreeuwen dat anderen allemaal fout zijn.

Ik heb trouwens een lieve, gezellige, betrouwbare hond; hond agressief en niemand tot last.
M'n hond zal wel heel verknipt zijn en ik een randfiguur :mrgreen:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb er de hele dag over nagedacht of ik het filmpje zou kijken. Ik heb ongeveer driekwart gezien en ik zag onnodig veel pijn.

Ik relativeer het maar met de gedachte dat niet alleen de pitbulls in dit filmpje op zo'n schandalige manier worden behandeld en dat ook andere dieren in gruwelijke omstandigheden moeten ('mogen') leven en pijn moeten ondergaan omdat een mens dit nu eenmaal zo heeft beschikt, zelfs in volle liefde van of met hun baasjes, die ze bijvoorbeeld overvoeren tot ze zo breed zijn als dat ze lang zijn.

Ik kan alleen maar hopen dat ik het zelf een beetje okee doe en als dat zo is dan zijn er hier drie katten en een hondje die het okee hebben. In martelingsverhalen zoals in dit filmpje wordt geschetst sta ik machteloos, tot ik het in mijn eigen omgeving zie. Maar daar zie ik het niet. Ik weet daarom ook niet zo heel goed wat ik met zo'n filmpje zou moeten. Ik weet dat het gebeurt, maar dat wist ik ook al voor ik dit filmpje zag.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ik zit nu al een hele tijd te dubben of ik het filmpje af zal spelen.

Ik heb het niet bekeken, ik durf het gewoon niet.
Arme arme honden..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ik durf dit soort filmpjes niet te zien, ik zou de hele dag ,zo niet langer, met de beelden op mijn netvliezen rondlopen :(: Uit jullie commentaar begrijp ik dat het verschrikkelijke filmpjes zijn, en snap die mensen niet... Er kwam laatst een man naar mij toe, en die begon over dat hij mensen kon die aan pitbull gevechten deden. De honden zaten in kleine kooien met dekens eroverheen, en werden vreselijk opgefokt!! Dan prikken de tranen achter mijn oogleden, en denk aan de hondjes die om dat afschuwelijke leven niet hebben gevraagd... Ze krijgen geen liefde, het verschrikkelijke word van hun gevraagd, en als ze over en te veel zijn worden ze als oud vuil weggegooid..
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

BAILEYSBAASJE schreef:
dagmar88 schreef:

Ach,bij die verhalen van jou die jij hier ventileert heb ik al vaker het idee gehad dat duimzuigen een van je favoriete hobby's is :ok: Oftwel kort gezegd denk ik dat het gros van wat jij hier verteld gewoon ronduit gelogen of in ieder geval voor dik 90% aangedikt is om je "gelijk" maar te behalen. Verder is nagenoeg alles gewoon poep wat je eruit gooit evenals die :E: smiley als reactie op nakischa :kotz:

Tis ook trouwens de grootste onzin om te zeggen dan maar de pitbull uit laten sterven, want wil je dat die echt in zijn geheel uit zal sterven, zal er ook een verbod moeten komen op de alle soorten staffords. Zeker de amerikaanse gezien het feit dat deze allemaal dezelfde "voorouders" delen. Populistisch geleuter :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik kijk het filmpje niet :ugh: maar ik ben het eigenlijk wel met Marc eens.

Verder deel ik de mening van Dagmar en Renee tav Baileysbaasje ,wat een ongelofelijke minkukel ben jij toch :kotz:
Ik vind trouwens een hond aanschaffen die met 8 weken al onvruchtbaar gemaakt is ook aan dierenmishandeling grenzen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Tis ook trouwens de grootste onzin om te zeggen dan maar de pitbull uit laten sterven, want wil je dat die echt in zijn geheel uit zal sterven, zal er ook een verbod moeten komen op de alle soorten staffords. Zeker de amerikaanse gezien het feit dat deze allemaal dezelfde "voorouders" delen. Populistisch geleuter :roll:
Een ras uit laten sterven is geen dierenmishandeling en zou ik ,als het werkelijk wat oplevert,wel voor kiezen ,ook als rasliefhebber.
Juist als rasliefhebber, want ik denk niet dat er een ras is wat zo te lijden heeft onder mensen als pitjes en aanverwanten :ugh:
Als dat de enige oplossing zou zijn om het leed onder deze honden te verminderen zou ik er wel voor zijn ,al zou ik uiteraard liever zien dat de mensen die dit veroorzaken gestopt zouden worden.
En wel op een manier die echt zoden aan de dijk zet en waar de honden profijt van hebben.
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sads »

BAILEYSBAASJE schreef:
mercedes2803 schreef:Ik heb slechte ervaringen met labradors/ kruisingen - herders / kruisingen So :19:

Mij om het even dus.

Nee, zo las ik de post waarop ik positief reageerde niet. Ik vond die juist heel duidelijk (die van Nakisha). Je wilt als honden (of dieren) liefhebber helemaal NIET dat rassen uitsterven.

Maar als de wat nu "vechthonden" worden genoemd voor het gemak (waaronder dus voornamelijk pitbull achtigen), volkomen verknipt worden doordat ze vaak aangeschaft worden door randfiguren om de verkeerde redenen en door hen op bepaalde wijze zo behandeld en mishandeld worden en op bepaalde eigenschappen gefokt en getraind worden dat de soort als geheel onbetrouwbaar wordt, dan kun je je serieus afvragen of de hond (het ras) daarmee geholpen is.

Natuurlijk zitten er lieve, gezellige en betrouwbare exemplaren tussen. In mijn vriendenkring waren er ook 2. 1 lieve en 1 hele lieve. Die oudere is 2 jaar geleden ongeveer overleden, die lievere is sinds enige tijd totaal onberekenbaar, zonder aanwijsbare reden.
Als ik Cesar Millan in oude afleveringen op de buis zie, geniet ik altijd van die lobbes, Daddy.

Maar wat hier in de buurt rondloopt is helaas terechtgekomen bij mensen die of het met de opvoeding niet zo nauw nemen, of zich niet ingelezen hebben in de behoeften van het betreffende ras, of beiden. Met 2 ervan heb ik zelf slechte ervaringen; de anderen zijn zonder uitzondering berucht (nou, op 1 na, maar die zie ik nooit meer). Enkelen heb ik maar een of twee keer gezien - kwamen van elders - en gingen zelfs die enkele keer in de fout bij andere honden.

De goeden lijden altijd onder de kwaden, maar puur uit eigen ervaring en observatie van wat zich hier in de wijk parkdelen afspeelt is het helaas een feit dat in 90% van de incidenten een pitbull achtige betrokken is, terwijl ze lang niet zo'n groot percentage van de hondenbevolking uitmaken (al worden het er helaas wel steeds meer).

Hier lopen voornamelijk ontzettend veel kleine hondjes rond (Yorkies, ShitZu's, Maltezers, Cairns en kleine kruizingen),
daarna behoorlijk wat Labradors en Goldens en
in mindere mate Herders (DH, MH),
4 Spaniels,
2 Ierse Setters,
2 middelgrote Jappannertjes,
2 Beagles (waarvan 1 Bailey's verkering is :lol1: )
1 Saarlooswolfhond (Bailey's 1e bijter),
1 Dalmatier (die vals en onhandelbaar is als hij met zijn vrouwtje - aangelijnd - wandelt, vertelde ze zelf, en perfect luistert als hij - los - met haar man wandelt!),
1 Husky (1 van Bailey's beste vriendjes),
1 Whippet (ook 1 van Bailey's beste vriendjes),
1 Rhodesian Ridgeback
en tig kruizingen.
Je ziet: honden genoeg. En toch zijn bij nagenoeg alle incidenten pitbull achtigen betrokken. Ik zuig het echt niet uit mijn duim. Ik heb er geen belang bij een bepaald ras te "bashen". Er zijn genoeg honden typen waar ik absoluut niets mee heb, ook op dit forum. Maar van geen van die rassen heb ik zoveel negatiefs gehoord en/of meegemaakt als met pitbull achtigen.
Hmmm. Ik heb zelf Am Staffs gehad. Het teefje was in haar puppytijd te grazen geneomen doot een Rottweiler. En vond andere honden echt niet leuk. Als je dan mensen tegenkomt met loslopende honden en je ze dan herhaaldelijk moet vragen om hun hond aan te lijnen, omdat die van mij wel eens zou kunnen happen. Wie is er dan schuld als het tot een aanvaring komt. :oeps: En geloof me, je wilt niet weten hoe vaak me dit is overkomen is in de 15 jaar dat ik ze gehad heb...........
:boos:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

tineke schreef:
smoekie schreef:Tis ook trouwens de grootste onzin om te zeggen dan maar de pitbull uit laten sterven, want wil je dat die echt in zijn geheel uit zal sterven, zal er ook een verbod moeten komen op de alle soorten staffords. Zeker de amerikaanse gezien het feit dat deze allemaal dezelfde "voorouders" delen. Populistisch geleuter :roll:
Een ras uit laten sterven is geen dierenmishandeling en zou ik ,als het werkelijk wat oplevert,wel voor kiezen ,ook als rasliefhebber.
Juist als rasliefhebber, want ik denk niet dat er een ras is wat zo te lijden heeft onder mensen als pitjes en aanverwanten :ugh:
Als dat de enige oplossing zou zijn om het leed onder deze honden te verminderen zou ik er wel voor zijn ,al zou ik uiteraard liever zien dat de mensen die dit veroorzaken gestopt zouden worden.
En wel op een manier die echt zoden aan de dijk zet en waar de honden profijt van hebben.
Ja, maar het uit laten sterven van de pitbull levert naar mijn idee dus niets op. Dan zul je ook de staffords (zeker de amerikaanse) daarbij moeten betrekken. Dat is gewoon niet te doen dat ten 1e en ten 2e zal het geen zoden aan de dijk zetten. Mensen die honden mishandelen doen dat echt niet alleen maar bij "zo'n soort" hond. Die zullen dat ook bij een volgende hond (ander ras) doen. En er zijn tal van vechthonden dus dan hobbelen ze gewoon over naar het volgend "slachtoffer".

Er is nu eenmaal onnoemelijk veel leed in de wereld. Onder de mensen en ja zeker ook onder de honden. Dat kun je niet allemaal "verhelpen". Ja dat kun je wel. Dan moet je het hele menselijke ras laten uitsterven want zij zijn degene die voor dit leed zorgen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Ik heb het filmpje wel afgekeken, met tranen die over m'n wangen rollen en al :jank:
Maar ik vergeet niet dat niet alleen de Pitbull de dube is van achterlijke en harteloze idioten maar nog vele andere dieren die gedwongen worden te vechten en andere rassen die als pikverlenger worden gebruikt.. De enige kwade in dit hele verhaal is de MENS, de mensen die dit soort dieren fokt om te vechten of als statussymbool. Simpelweg alle pitbull achtige verbieden gaat nooit lukken, wat wil je dan? De kruisingen die erop lijken niet meer laten fokken, de APBT, de amstaff, de stafforshire bullterrier en die lelijke bully's?? Kruising herders/molossers/jachthond die toevallig een "pitbull" uiterlijk hebben (want ja sommige mensen beginnen al pitbull te gillen bij een slanke labrador :piew: ). En dat Wereldwijd? Succes ermee :19:

Ben bang dat de enige oplossing is om de idioten die met deze rassen kloten achter een vrachtwagen te binden en een paar kilometer mee te gaan rijden, vervolgens op een BBQ gooien, ze 3 weken laten verhongeren.. Dan goed voeren tot ze weer helemaal gezond zijn om er vervolgens een roze spuit in te drukken :tong:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sads »

Amy schreef:Ik heb het filmpje wel afgekeken, met tranen die over m'n wangen rollen en al :jank:
Maar ik vergeet niet dat niet alleen de Pitbull de dube is van achterlijke en harteloze idioten maar nog vele andere dieren die gedwongen worden te vechten en andere rassen die als pikverlenger worden gebruikt.. De enige kwade in dit hele verhaal is de MENS, de mensen die dit soort dieren fokt om te vechten of als statussymbool. Simpelweg alle pitbull achtige verbieden gaat nooit lukken, wat wil je dan? De kruisingen die erop lijken niet meer laten fokken, de APBT, de amstaff, de stafforshire bullterrier en die lelijke bully's?? Kruising herders/molossers/jachthond die toevallig een "pitbull" uiterlijk hebben (want ja sommige mensen beginnen al pitbull te gillen bij een slanke labrador :piew: ). En dat Wereldwijd? Succes ermee :19:

Ben bang dat de enige oplossing is om de idioten die met deze rassen kloten achter een vrachtwagen te binden en een paar kilometer mee te gaan rijden, vervolgens op een BBQ gooien, ze 3 weken laten verhongeren.. Dan goed voeren tot ze weer helemaal gezond zijn om er vervolgens een roze spuit in te drukken :tong:
Helemaal mee eens. Daar wil ik wel bij helpen. MET een grijns op m'n smoel. :devil:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”