Vandaag hebben Amy en ik onze eerste speur-les gehad bij hondenschool Petra Driesen, en het ging echt boven alle verwachtingen!! Voor degenen die nog niet weten wat voor hondje ik heb, het is een kleine witte pluizenbol, kruising dwergkees met waarschijnlijk maltezer, en hyperactief. Ik wilde haar eens op een andere manier uitdagen, dus zijn we begonnen met deze kennismakingscursus speuren. We hebben hiervoor nooit aan speuren gedaan, ik wist ook totaal niet hoe dat in zijn werking ging.
Bij deze een klein fotoverslagje:
Even mn spullen tevoorschijn halen, Amy denkt gelijk dat er koek uit de tas komt..

Het speur-tuigje aan, Amy vastgezet aan de grondpen, zij kijkt met haar blik "wat ga je doen baas?"

Ik een spoortje uitzetten van 4 a 5 meter met aan het einde haar speeltje

Even aandachtig luisteren naar uitleg, klaar om te beginnen!

En daar ging ze dan, als een speer!!

Amy had geen idee dat haar speeltje daar lag, ze volgde het spoor gewoon en keek even verbaast naar dat speeltje van "he dat is die van mij!" maar ze had hem gelijk! Iedereen aan de kant zei in koor: "kijk nou, die kleine heb m al!"

Helemaal trots loop ik met mn kleine speurder terug naar het begin

Weer aan de grondpen: "verdorie gaat ze nou weer weg!"

Weer aan de bak: "Amy, Zoek!" Zal het de tweede keer ook zo goed gaan?

zoekenzoekenzoeken

Echt wel! En een lol dat ze had!

Het hele cluppie, ik weet niet of je zo goed kan zien

Nou dat waren ze weer! Ik ben ontzettend trots op mijn kleine pluizenbol die boven mijn verwachtingen hier toch een enorme aanleg voor blijkt te hebben! Ik dacht dat ze alleen maar oog zou hebben voor de andere honden en mensen, maar niet dus, haha! Nee echt hoor, ik zit hier met een grijns van oor tot oor!