jeeeeee dat is echt ERG! wat zeulen die honden mee zeg, en als ik die labrador zie krijg ik het al benauwd!
Moderator: moderatorteam
Haar ( jouw) zus is eigenlijk een gevaar voor haarzelf toch?? Ik meende dat zulke mensen dan verplicht opgenomen konden worden....lor1_1984 schreef:ik heb er wel eens van gehoord, Paula, maar dat ging dan echt om zeer lage gewichten ,35kg geloof ik, of minderjarigen.Paulala schreef:Het is dierenmishandeling die honden zo dik....
En het is trouwens dikke onzin dat mensen gedwongen worden opgenomen als ze ondergewicht hebben.
Praat aub niet over dingen waar je geen weet van hebt.
Ik heb een zus met ernstig anorexia, en we kunnen niets doen dan toekijken hoe zij zichzelf uithongert en langzaam dood gaat.
Dus waar haal je het vandaan?
Kan je dan aub mijn zus snel aangeven bij zo'n instantie die mensen gedwongen opneemt? Het kan haar leven redden nml....
Maar zolang je geen gevaar vormt voor jezelf of je omgeving qua gedrag/daden, kunnen ze je idd niet verplicht opnemen.
lor1_1984 schreef:Ben er sinds een paar dagen achter dat verplicht opnemen nog zo makkelijk niet gaat.Gon schreef:Haar ( jouw) zus is eigenlijk een gevaar voor haarzelf toch?? Ik meende dat zulke mensen dan verplicht opgenomen konden worden....lor1_1984 schreef:ik heb er wel eens van gehoord, Paula, maar dat ging dan echt om zeer lage gewichten ,35kg geloof ik, of minderjarigen.Paulala schreef:Het is dierenmishandeling die honden zo dik....
En het is trouwens dikke onzin dat mensen gedwongen worden opgenomen als ze ondergewicht hebben.
Praat aub niet over dingen waar je geen weet van hebt.
Ik heb een zus met ernstig anorexia, en we kunnen niets doen dan toekijken hoe zij zichzelf uithongert en langzaam dood gaat.
Dus waar haal je het vandaan?
Kan je dan aub mijn zus snel aangeven bij zo'n instantie die mensen gedwongen opneemt? Het kan haar leven redden nml....
Maar zolang je geen gevaar vormt voor jezelf of je omgeving qua gedrag/daden, kunnen ze je idd niet verplicht opnemen.
Je schijnt echt met messen te moeten zwaaien oid naar mensen of jezelf en plein publique moeten toetakelen willen ze dat voor elkaar krijgen.
Dat is niet waar, het heeft meer te maken met de behandelaar. Ik ken iemand die manisch depressief was en die we met geen mogelijkheid opgenomen kregen. De behandelaar vond dat het goed ging met mevrouw. Mevrouw was knetter manisch, en zij vond zelf ook dat het heel goed met haar ging. (Niet zo verrassend, bij een manie.Fafo schreef: Ligt eraan, mensen die bvb manisch-depressief zijn hoeven niet veel 'raars' te doen om dwangmatig opgenomen te worden.
Dat vind ik veel te makkelijk gesteldNaima schreef:Dat is denk ik erg lastig idd. Foto's zoals in dit topic, dat lijkt me duidelijk maar het grijze gebied is lastiger. Ik vind zelf dat het dierenmishandeling is wanneer een hond wordt beperkt in dagelijkse handelingen. Niet meer kunnen rennen, zwemmen, lekker een eind lopen etc. Maar ook daar is 'normaal' wat lastig want de een vindt een uur per dag beweging voor een hond genoeg terwijl een ander minstens 3 uur per dag loopt/fietst oid.Lief schreef:Maar waar trek je de grens van wanneer het dieren mishandeling wordt?
Honden hoeven van mij echt niet rank en slank te zijn allemaal, een wat dikkere hond die nog lekker 1,5 uur meer op wandeling kan, primaDik is, net als bij mensen, niet per sé ongezond.
Ik wil ook geen overgewicht promoten oidValerie schreef:Dat vind ik veel te makkelijk gesteldNaima schreef:Dat is denk ik erg lastig idd. Foto's zoals in dit topic, dat lijkt me duidelijk maar het grijze gebied is lastiger. Ik vind zelf dat het dierenmishandeling is wanneer een hond wordt beperkt in dagelijkse handelingen. Niet meer kunnen rennen, zwemmen, lekker een eind lopen etc. Maar ook daar is 'normaal' wat lastig want de een vindt een uur per dag beweging voor een hond genoeg terwijl een ander minstens 3 uur per dag loopt/fietst oid.Lief schreef:Maar waar trek je de grens van wanneer het dieren mishandeling wordt?
Honden hoeven van mij echt niet rank en slank te zijn allemaal, een wat dikkere hond die nog lekker 1,5 uur meer op wandeling kan, primaDik is, net als bij mensen, niet per sé ongezond.
Je ziet niet hoeveel inwendig vet dat beest heeft, helemaal om de organen heen. Kan flink gevaarlijk zijn, zeker bij een operatie. Naast een zooi gezondheidsproblemen waar je een verhoogde kans op krijgt zoals diabetes. En vergeet niet het hart dat veel harder moet werken..
Overgewicht is echt niet gezond, voor mensen niet en voor honden niet. Een goede conditie en een passend gewicht kan in sommige gevallen zelfs levensreddend zijn..
Met dat zwemmen bedoel je? Ik vind juist dat die oogjes bijna uit de kassen springen - die hond kijkt alsof ze elk moment denkt te verdrinken. Ik zat te denken, is lopen door het water niet minder belastend dan zwemmen?HillieS schreef:Wel goed hoe ze die hond laten afvallenNanna schreef:Déze is dus wel in beslag genomen. Een Sheltie die drie keer het gewicht woog dat ze feitelijk mocht wegen.
Haar eigenaar had haar op een dieet van bier en donuts staan.....
Maar wat een dieet is dat