Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik haat wandelen maar toch wil ik een hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: ik haat wandelen maar toch wil ik een hond

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik dacht eerst dat het een hangbuikzwijn was :)
jeeeeee dat is echt ERG! wat zeulen die honden mee zeg, en als ik die labrador zie krijg ik het al benauwd!
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

lor1_1984 schreef:
Paulala schreef:Het is dierenmishandeling die honden zo dik....

En het is trouwens dikke onzin dat mensen gedwongen worden opgenomen als ze ondergewicht hebben.
Praat aub niet over dingen waar je geen weet van hebt.
Ik heb een zus met ernstig anorexia, en we kunnen niets doen dan toekijken hoe zij zichzelf uithongert en langzaam dood gaat.
Dus waar haal je het vandaan?
Kan je dan aub mijn zus snel aangeven bij zo'n instantie die mensen gedwongen opneemt? Het kan haar leven redden nml....
ik heb er wel eens van gehoord, Paula, maar dat ging dan echt om zeer lage gewichten ,35kg geloof ik, of minderjarigen.
Maar zolang je geen gevaar vormt voor jezelf of je omgeving qua gedrag/daden, kunnen ze je idd niet verplicht opnemen.
Haar ( jouw) zus is eigenlijk een gevaar voor haarzelf toch?? Ik meende dat zulke mensen dan verplicht opgenomen konden worden.... :denken:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Dirkje
Actief
Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Dirkje »

Ik geef jullie allemaal toestemming om mij een klap voor mijn kop te geven als MIJN hond zo word!!!!!
Groetjes
Brigitte11
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu

Ongelezen bericht door Brigitte11 »

OOhhdie honden overleven dat zeker niet met de hitte :cry: :schrik:
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

lor1_1984 schreef:
Gon schreef:
lor1_1984 schreef:
Paulala schreef:Het is dierenmishandeling die honden zo dik....

En het is trouwens dikke onzin dat mensen gedwongen worden opgenomen als ze ondergewicht hebben.
Praat aub niet over dingen waar je geen weet van hebt.
Ik heb een zus met ernstig anorexia, en we kunnen niets doen dan toekijken hoe zij zichzelf uithongert en langzaam dood gaat.
Dus waar haal je het vandaan?
Kan je dan aub mijn zus snel aangeven bij zo'n instantie die mensen gedwongen opneemt? Het kan haar leven redden nml....
ik heb er wel eens van gehoord, Paula, maar dat ging dan echt om zeer lage gewichten ,35kg geloof ik, of minderjarigen.
Maar zolang je geen gevaar vormt voor jezelf of je omgeving qua gedrag/daden, kunnen ze je idd niet verplicht opnemen.
Haar ( jouw) zus is eigenlijk een gevaar voor haarzelf toch?? Ik meende dat zulke mensen dan verplicht opgenomen konden worden.... :denken:
Ben er sinds een paar dagen achter dat verplicht opnemen nog zo makkelijk niet gaat. :19:
Je schijnt echt met messen te moeten zwaaien oid naar mensen of jezelf en plein publique moeten toetakelen willen ze dat voor elkaar krijgen.

Ligt eraan, mensen die bvb manisch-depressief zijn hoeven niet veel 'raars' te doen om dwangmatig opgenomen te worden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Je kan iemand aangeven voor dierenmishandeling als hun hond zo dik is. Vorig jaar heb ik een presentatie gekregen van iemand die bekend is met dit soort zaken (ben even haar functie vergeten) en die zei dat het wel mag, maar niemand het doet. Volgens de wet valt het ook onder dierenmishandeling, dus er zou een zaak van gemaakt kunnen worden. Ik ga even zoeken of ik er iets over kan vinden.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Fafo schreef: Ligt eraan, mensen die bvb manisch-depressief zijn hoeven niet veel 'raars' te doen om dwangmatig opgenomen te worden.
Dat is niet waar, het heeft meer te maken met de behandelaar. Ik ken iemand die manisch depressief was en die we met geen mogelijkheid opgenomen kregen. De behandelaar vond dat het goed ging met mevrouw. Mevrouw was knetter manisch, en zij vond zelf ook dat het heel goed met haar ging. (Niet zo verrassend, bij een manie. :roll: ) Wij zagen dat ze zichzelf de vernieling in hielp en we konden niets doen. Pas toen er voor de behandelaar was bewezen dat ze niet voor haarzelf kon zorgen, na een hele lange en moeilijke tijd, is ze opgenomen. Maar het was te laat en ze is overleden aan de gevolgen van die manie. :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik ken ze ook hoor die hun hond ballen gehakt, gebak e.d. geven en die honden zijn i.d. tonnetje rond maar daar weet ik het van. Bij vreemde honden weet je niets en kun je wel gaan roepen dat is dierenmishandeling maar ik heb een schildklier-hond gehad die daardoor ook veel te zwaar werd en je wordt echt niet vrolijk van de opmerkingen van mensen die niets van mijn hond afweten en zo nodig moeten laten weten dat ik mijn hond niet zo moet vetmesten :ugh: :devil:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Naima schreef:
Lief schreef:Maar waar trek je de grens van wanneer het dieren mishandeling wordt?
Dat is denk ik erg lastig idd. Foto's zoals in dit topic, dat lijkt me duidelijk maar het grijze gebied is lastiger. Ik vind zelf dat het dierenmishandeling is wanneer een hond wordt beperkt in dagelijkse handelingen. Niet meer kunnen rennen, zwemmen, lekker een eind lopen etc. Maar ook daar is 'normaal' wat lastig want de een vindt een uur per dag beweging voor een hond genoeg terwijl een ander minstens 3 uur per dag loopt/fietst oid.

Honden hoeven van mij echt niet rank en slank te zijn allemaal, een wat dikkere hond die nog lekker 1,5 uur meer op wandeling kan, prima :ok: Dik is, net als bij mensen, niet per sé ongezond.
Dat vind ik veel te makkelijk gesteld :wink: Je ziet niet hoeveel inwendig vet dat beest heeft, helemaal om de organen heen. Kan flink gevaarlijk zijn, zeker bij een operatie. Naast een zooi gezondheidsproblemen waar je een verhoogde kans op krijgt zoals diabetes. En vergeet niet het hart dat veel harder moet werken..
Overgewicht is echt niet gezond, voor mensen niet en voor honden niet. Een goede conditie en een passend gewicht kan in sommige gevallen zelfs levensreddend zijn..
thygro
Actief
Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar

Ongelezen bericht door thygro »

oww dat kan ik zo niet uitstaan..
ik vind het heerlijk als mijn hond lekker lang aan het rennen is enzo

gewoon geen hond nemen als je niet wil lopen
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Valerie schreef:
Naima schreef:
Lief schreef:Maar waar trek je de grens van wanneer het dieren mishandeling wordt?
Dat is denk ik erg lastig idd. Foto's zoals in dit topic, dat lijkt me duidelijk maar het grijze gebied is lastiger. Ik vind zelf dat het dierenmishandeling is wanneer een hond wordt beperkt in dagelijkse handelingen. Niet meer kunnen rennen, zwemmen, lekker een eind lopen etc. Maar ook daar is 'normaal' wat lastig want de een vindt een uur per dag beweging voor een hond genoeg terwijl een ander minstens 3 uur per dag loopt/fietst oid.

Honden hoeven van mij echt niet rank en slank te zijn allemaal, een wat dikkere hond die nog lekker 1,5 uur meer op wandeling kan, prima :ok: Dik is, net als bij mensen, niet per sé ongezond.
Dat vind ik veel te makkelijk gesteld :wink: Je ziet niet hoeveel inwendig vet dat beest heeft, helemaal om de organen heen. Kan flink gevaarlijk zijn, zeker bij een operatie. Naast een zooi gezondheidsproblemen waar je een verhoogde kans op krijgt zoals diabetes. En vergeet niet het hart dat veel harder moet werken..
Overgewicht is echt niet gezond, voor mensen niet en voor honden niet. Een goede conditie en een passend gewicht kan in sommige gevallen zelfs levensreddend zijn..
Ik wil ook geen overgewicht promoten oid :wink: Natuurlijk heet een gezond gewicht niet voor niets een gezond gewicht. Wat ik enkel wil aangeven is dat te zwaar niet per se een synoniem is voor ongezond, niet bij mensen en niet bij honden.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Oef, dit is gewoon dierenmishandeling.
Toegegeven, ik ben zelf veel te zwaar maar dat doe ik mijzelf aan en oke mijn hond is ook een tikkie te zwaar (11 kilo i,p,v, 9 - 10 kilo die hij mag wegen) maar dit is gewoon heel erg.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

HillieS schreef:
Nanna schreef:Déze is dus wel in beslag genomen. Een Sheltie die drie keer het gewicht woog dat ze feitelijk mocht wegen.
Haar eigenaar had haar op een dieet van bier en donuts staan.....
Wel goed hoe ze die hond laten afvallen :ok: Maar wat een dieet is dat :piew:
Met dat zwemmen bedoel je? Ik vind juist dat die oogjes bijna uit de kassen springen - die hond kijkt alsof ze elk moment denkt te verdrinken. Ik zat te denken, is lopen door het water niet minder belastend dan zwemmen?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”