Vandaag hebben we onze 3e speurles gehad van Petra Driesen, en hebben we de gehele les aandacht besteed aan het sorteren. We hadden van te voren huiswerk gehad om met een doekje te apporteren, wat met Amy gewoon helemaal niet lukte. Ze vond er echt nix an! In de les vandaag merkte ik ook weer heel goed dat ze het allemaal maar deed omdat de baas dat graag wilde, ze straalde niet dat plezier uit dat ze heeft als ze een spoor aan het volgen is. Maar ondanks dat ze er geen zin in had, deed ze het allemaal wel goed, en daar werd ze ook voor beloond!
Hierbij het foto-verslagje van vandaag:
Langs alle dakjes lopen, en onder 1 dakje mijn doekje leggen. Onder de rest van de dakjes ligt niks.

Met Amy erlangs lopen, kijken wat ze doet..

En jahoor! Gelijk raak! Ze pakt het doekje en gooit hem mijn richting op (precies zoals ze deed bij het oefenen thuis)

2e ronde, nu ligt er 1 neutraal doekje onder een dakje, en mijn doekje onder een andere

Weer goed!

3e ronde ging minder, ze was het duidelijk zat, ik heb wel 3 keer langs de dakjes gelopen, en ze wilde er bijna niks meer van weten, liep de andere kant op enz. Maar ik bleef volhouden, totdat ze haar neus weer naar de dakjes bracht

Onder dit dakje lag mijn doekje, en nu vewees ze door mij aan te kijken, alleen had ik dat niet door. Ik dacht waarom staat ze daar nou te kijken? Maar volgens Petra is dit dus ook verwijzen, alleen veel subtieler en natuurlijker. Dus werd ze beloond!

Dit was het sorteren, ondanks dat Amy er weinig zin in had heb ik toch weer veel geleerd over het zoeken, wat dit allemaal kan beinvloeden, over Amy en hoe ik haar moet lezen. Volgende week gaan we onze favoriete onderdeel weer doen, het uitzetten en volgen van spoortjes!