Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik snap er niets van ;-(

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Ik snap er niets van ;-(

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maar dat kan aan mij liggen...

Ik ga net de honden uitlaten; met de auto naar een bos.
Onderweg zie ik, over een polderweggetje, een oudere hond lopen. Niemand erbij. Geen halsband oid.
Ik ben gekeerd en gestopt. Hond proberen te pakken.
Er komt een auto achterop, die geef ik een stopteken ala-oom-agent ;-) en gebaar dat ik even probeer de hond veilig te stellen.
Blijft die klojo gewoon doorrijden en mist, op 10 cm na, de hond. Ik heb 'm stijfgevloekt, maar dat helpt niet.
Hond niet te pakken kunnen krijgen; ik zie 'm een "erf" oplopen van een groot en duur woonhuis.

Mij heb je niet, ik daar gekeken en uiteindelijk aangebeld met de vraag of deze mensen hondje "zus en zo" hebben.
Ja, die hadden ze wel.. hoezo?
Nou, zeg ik, ik probeer 'm net van de weg te plukken en het had geen 10 cm gescheeld...
"ja, dat kan wel, hij is doof en ontglipt soms".

Verbouwereerd als ik was suggereer ik dan de plek te vinden waar hij wegloopt en het daar dicht te maken, want dat die automobilist achter mij......
En dat ik zelf nog met de schrik in mijn benen zit omdat het vlak voor mijn neus dreigde te gebeuren.

"ja, ach, we letten wel op hoor, maar dat kan ook niet altijd, we hopen maar dat het goed blijft gaan, maar een paar keer per week issie weg"

Vind je het heel erg gek dat ik nu NOG van boosheid kan vloeken? Zowel op de automobilist als op de eigenaren? LET dan #$^@%^&!!!! op je hond en zorg dat hij NUL kansen op ontsnappen heeft!

Volgende keer dat ik dat beessie zie heb ik een reservelijn bij me en lever ik 'm af bij het asiel. Zijn ze bedingest!

Suzanne
Tinus1965
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Re: Ik snap er niets van ;-(

Ongelezen bericht door Tinus1965 »

Je hebt helemaal gelijk, zou hier ook goed pissig van worden :gvd:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja en dan krijg je de grootste ruzie van waar je je in &()&^& mee bemoeit óffff ze zijn blij dat ze van de hond af zijn *&)(&^volk
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Arme beesie nog een paar keer en dan zijn ze ervanaf :ugh:

Ik zou m ook mee nemen volgende keer...

Hebben ze je niet eens bedankt?? schoften ...
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nou ja, ze zei wel ergens "dankjewel" maar goed, ik heb ook niet echt wat gedaan natuurlijk ;-(
Ik heb wel geprobeerd om de hond te pakken te krijgen, maar dat is niet gelukt.
Ze leek totaal niet geschrokken of onder de indruk. Het idee "zorg dat hij dus NIET wegkan" was ze heel erg vreemd (zo leek het).

Suzanne
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Acht het arme hondje.
Fijn zulke eigenaren, heb je wat aan.

Ik zou hem ook meenemen volgende keer, en lekker wegbrengen naar het asiel.
:zweep:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat heb ik ook een keer gehad.
Dat ik een hond vanaf een drukke weg een erf opdreef met zo'n stuk chagerijn als ontvangstcomité.
Bovendien kreeg die hond ineens praatjes toen hij weer op z'n erf was :mrgreen:
Het had weinig gescheeld of ik had hem persoonlijk alsnog voor een auto gegooid :wink:
Ik vraag me wel eens af waarom sommige mensen eigenlijk een hond hebben :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ohhh verschrikkelijk zulke mensen. Ik heb dit ook een keer gehad. Een JR die lekker op een normaal gesproken hele drukke weg aan het snuffelen was. Gelukkig was die hele drukke weg op dat moment niet zo druk. Ik heb hem van de weg gehaald en naar zijn baas gaan zoeken. Die woonde dus in een huis aan die weg en zaten lekker te BBQen met de poort van de tuin open. Toen ik ze vroeg of dit hun hond was zeiden ze een beetje lacherig "ja". Toen ik vertelde dat hij op de weg liep leken ze totaal niet geschrokken en zeiden er verder niets over. In plaats van blij te zijn dat hun hond terug was gingen ze gewoon lekker door met waar ze mee bezig waren.
Ik heb ze nog geprobeerd duidelijk te maken dat het een hele drukke weg was en dat hij vandaag of morgen wel aangereden wordt, maar ze stonden me echt aan te kijken van "waar maak je je druk om".
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zoiets heb ik ook op een weg naar een uitlaatplek. Het is geen drukke weg maar je mag er wel 60 rijden. Dat rijd ik er niet, want het is een smalle weg. Maar er zijn natuurlijk mensen die wel 60 rijden daar.
Maar toch een keer vol op de rem omdat er een bouvier voor me de weg opliep. Ik natuurlijk met riem uitgestapt en ik kon de hond pakken. Naar dichtstbijzijnde huis gelopen en aangebeld. Bleek dus hun hond te zijn. Beestje liep altijd los op het erf, zou toch zielig zijn hem op te sluiten in de schuur? :oeps: En het natuurgebied is aan de overkant van de weg en daar ging hij dan heen ja, das toch logisch: beestje wilde ook wel eens wat meer zien dan alleen het erf :oeps:
Ik zie hem nog regelmatig lopen langs/op de weg :gvd:
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

heb het ook gehad. eerste keer oudere golden van een drukke weg met trambaan afgeplukt en door politie op laten halen. daarna nog een keer van de straat geplukt waar buren hem herkende en heb ik hem thuis gebracht. mensen wisten geen eens dat hij weg was. derde keer heb ik hem door de dierenambulance op laten halen en is hij naar een asiel gebracht. de ambulance medewerker zou een extra hoge rekening gaan sturen boven op de kosten van het asiel zodat de eigenaren het misschien een keer zouden leren. ook bij dit gezin ging het om een mega groot rijkeluis huis en er kan geen dank je wel vanaf.

edit, schiet me net te binnen dat ik de hond 4x gevonden heb. de aller eerste keer liep hij samen met hun andere golden in het park. de 1 met alleen een halsband en de ander met riem eraan. nergens baasjes te vinden. honden compleet uitgeput en zeiknat van een baggersloot. ook toen had ik ze op laten halen door oom agent. was nog een heel gedoe want beide keren dat ik het ouwetje op liet halen door politie weigerde hij mee te lopen met de agent en wilde hij alleen achter mij aan :19:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ook vreselijk dat zoiets vermist buiten loopt: http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=722780 Vind ik zoooo zielig. Oud, doof, blind. Hij staat ook nog eens slecht, hoever zou zo'n beest nou weg kunnen lopen?

Lullig he, dat je je dood bent geschrokken en die mensen, die van de hond horen te houden, alleen hun schouders ophalen. Als de hond wordt aangereden en hij maakt schade aan de auto, gaat dat wel op hun verzekering. Voor dat soort feiten zijn ze vaak gevoeliger.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Tara schreef:Nou, dat is nog maar schade.
Wat als iemand uitwijkt voor jouw hond, en tegen een boom rijdt met whiplash tot gevolg?
Of uitwijkt, en daardoor iemand van zijn fiets rijdt?
Dan ben je juridisch nog niet jarig!
Precies. Als mensen dan niet om hun hond geven, kun je maar beter met dat soort feiten komen, want dan gaan ze misschien wel nadenken. Dat gaat tenslotte om hun eigen kleine geluk en niet om alleen maar een hond.

Volgens mij mag het ook niet, een hond onbegeleid op straat dumpen. En als hij het meerdere keren per week doet, is dat gewoon onverantwoordelijk dumpwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”