Ik ga net de honden uitlaten; met de auto naar een bos.
Onderweg zie ik, over een polderweggetje, een oudere hond lopen. Niemand erbij. Geen halsband oid.
Ik ben gekeerd en gestopt. Hond proberen te pakken.
Er komt een auto achterop, die geef ik een stopteken ala-oom-agent

Blijft die klojo gewoon doorrijden en mist, op 10 cm na, de hond. Ik heb 'm stijfgevloekt, maar dat helpt niet.
Hond niet te pakken kunnen krijgen; ik zie 'm een "erf" oplopen van een groot en duur woonhuis.
Mij heb je niet, ik daar gekeken en uiteindelijk aangebeld met de vraag of deze mensen hondje "zus en zo" hebben.
Ja, die hadden ze wel.. hoezo?
Nou, zeg ik, ik probeer 'm net van de weg te plukken en het had geen 10 cm gescheeld...
"ja, dat kan wel, hij is doof en ontglipt soms".
Verbouwereerd als ik was suggereer ik dan de plek te vinden waar hij wegloopt en het daar dicht te maken, want dat die automobilist achter mij......
En dat ik zelf nog met de schrik in mijn benen zit omdat het vlak voor mijn neus dreigde te gebeuren.
"ja, ach, we letten wel op hoor, maar dat kan ook niet altijd, we hopen maar dat het goed blijft gaan, maar een paar keer per week issie weg"
Vind je het heel erg gek dat ik nu NOG van boosheid kan vloeken? Zowel op de automobilist als op de eigenaren? LET dan #$^@%^&!!!! op je hond en zorg dat hij NUL kansen op ontsnappen heeft!
Volgende keer dat ik dat beessie zie heb ik een reservelijn bij me en lever ik 'm af bij het asiel. Zijn ze bedingest!
Suzanne